Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 92 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 30 Mar 2020 09:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Maj 2011
Posty: 936
Loty: 512
Kilometry: 569 653
srebrny
@elwirka zadzwonilem raz na infolinie, zostalem poinformowany o procedurze konta technicznego i po prostu czekalem. W tych okolicznosciach nalezy sie uzbroic w cierpliwosc bo niezaleznie od procedury srodki trafia do banku z duzym opoznieniem, a bank zobowiazany jest je zaksiegowac na koncie klienta. Nie ma tu znaczenia zamkniecie karty/konta.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
elwirka lubi ten post.
elwirka uważa post za pomocny.
 
 
#22 PostWysłany: 30 Mar 2020 09:42 

Rejestracja: 22 Wrz 2012
Posty: 1233
niebieski
To mamy dwie sprzeczne informacje w temacie. Wizzair twierdzi, że zwrot na zamkniętą kartę nie przejdzie (albo się odbije), a w Raiffie twierdzą, że zostanie zaksięgowany nawet jak nie ma się u nich produktów.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#23 PostWysłany: 30 Mar 2020 09:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2477
Loty: 311
Kilometry: 595 187
złoty
Wcale nie takie sprzeczne. Może być tak, że zwrot przyjdzie. Potrzymają go z miesiąc na rachunku technicznym i jak nikt się nie odezwie to zwrócą go linii lotniczej. Jeśli skontaktujesz się w odpowiednim czasie z bankiem, może uda ci się wypłacić środki. W innym wypadku pieniądze mogą krążyć miesiącami. Linia lotnicza, gdy dostanie zwrot albo cię zawiadomi i uprzejmie poprosi o inny nr konta do przelewu, albo już będzie w upadłości i twoją kasę zabiorą inni wierzyciele;-)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#24 PostWysłany: 30 Mar 2020 10:03 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3605
HON fly4free
witekkowal napisał(a):
To mamy dwie sprzeczne informacje w temacie. Wizzair twierdzi, że zwrot na zamkniętą kartę nie przejdzie (albo się odbije), a w Raiffie twierdzą, że zostanie zaksięgowany nawet jak nie ma się u nich produktów.

Nie wiem kiedy Wizzair Cię o tym poinformował, bo ostatnio diametralnie zmienili procedury

Jak rezerwacja nie była przez pośrednika, gdy mamy możliwość anulowania rezerwacji wnioskujemy o zwrot w pkt wizz na konto myWizzair. Po pewnym czasie powinniśmy dostać i ja dostałem email z linkiem do konwersacji środków na dowolne wpisane konto bankowe

#1135

odwolywanie-rezerwacji-w-zw-z-koronawirusem,18,148565&p=1322284&hilit=Posty#p1322284

#377

wizz-rezygnacja-z-lotu,15,47299?start=360
Góra
 Relacje PM off  
 
#25 PostWysłany: 30 Mar 2020 10:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Maj 2011
Posty: 936
Loty: 512
Kilometry: 569 653
srebrny
@elwirka jesli srodki trafiaja na konto techniczne, to bank nie moze tego oddac po miesiacu/dwoch poniewaz ich stan prawny jest taki, jak srodkow znajdujacych sie na normalnym ROR. Innymi slowami, srodki na takim rachunku technicznym naleza do Ciebie i nie moga byc nikomu zwrocone (z drobnymi wyjatkami np. komornik z winy Twoich dlugow, oplaty i prowizje bankowe etc.).
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
elwirka lubi ten post.
elwirka uważa post za pomocny.
 
 
#26 PostWysłany: 30 Mar 2020 10:15 

Rejestracja: 22 Wrz 2012
Posty: 1233
niebieski
dg72 napisał(a):
witekkowal napisał(a):
To mamy dwie sprzeczne informacje w temacie. Wizzair twierdzi, że zwrot na zamkniętą kartę nie przejdzie (albo się odbije), a w Raiffie twierdzą, że zostanie zaksięgowany nawet jak nie ma się u nich produktów.

Nie wiem kiedy Wizzair Cię o tym poinformował, bo ostatnio diametralnie zmienili procedury

Jak rezerwacja nie była przez pośrednika, gdy mamy możliwość anulowania rezerwacji wnioskujemy o zwrot w pkt wizz na konto myWizzair. Po pewnym czasie powinniśmy dostać i ja dostałem email z linkiem do konwersacji środków na dowolne wpisane konto bankowe

#1135

odwolywanie-rezerwacji-w-zw-z-koronawirusem,18,148565&p=1322284&hilit=Posty#p1322284

#377

wizz-rezygnacja-z-lotu,15,47299?start=360


Kilka postów wyżej napisałem, że dzisiaj podczas rozmowy telefonicznej. Wcześniej pisałem też, że anulowałem lot, dostałem 120% zwrotu w punktach, a potem zleciłem credit conversion i tam jest informacja: "In case your original payment method was bank card we will proceed with the refund to the bank card the payment was made with, however you are still requested to fill out the following bank details in case of any technical limitations with the bank card refund."

Także to, że podajesz numer rachunku bankowego nie oznacza, że dostaniesz na to konto zwrot.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#27 PostWysłany: 30 Mar 2020 11:00 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3605
HON fly4free
A przed i po tej rozmowie z konsultantem masz obecnie możliwość od razu anulacji z zwrotem gotówki na kartę, którą płacono lub wskazane konto?

Bo tu jest główny problem i dlatego napisałem, że zmienili diametralnie procedury.

To co podajesz czy co Ci się wyświetla
"„W przypadku, gdy oryginalną metodą płatności była karta bankowa, zwrócimy pieniądze na kartę bankową, za pomocą której dokonano płatności, jednak w przypadku jakichkolwiek ograniczeń technicznych związanych z zwrotem karty bankowej nadal wymagane jest podanie następujących danych bankowych. „

jak mi się wydaje jest tylko problemem, gdy rezerwacji dokonano przez pośrednika


Ostatnio edytowany przez dg72, 30 Mar 2020 11:07, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#28 PostWysłany: 30 Mar 2020 11:02 

Rejestracja: 22 Wrz 2012
Posty: 1233
niebieski
Nie, miałem tylko możliwość zmiany albo zwrot na punkty (nie było możliwości zwrotu gotówki na kartę, którą się płaciło).
Anulacji dokonałem ok. tydzień temu, punkty praktycznie od razu wskoczyły na konto, następnie dokonałem konwersji, a punkty zniknęły po jakichś 2 dniach.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#29 PostWysłany: 30 Mar 2020 11:09 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3605
HON fly4free
czyli daj szansę innym skorzystać z Twojej jedynej obecnie drogi zwrotu pieniędzy czy gotówki za anulowaną rezerwację Wizzair

Nie dotyczy co powtarzam z uporem rezerwacji dokonanej przez pośredników czyli OTA
Góra
 Relacje PM off  
 
#30 PostWysłany: 30 Mar 2020 11:27 

Rejestracja: 22 Wrz 2012
Posty: 1233
niebieski
@dg72 ale czy ja gdzieś napisałem, że robiłem rezerwację przez OTA? Robiłem ją bezpośrednio, więc nie wiem do czego ma się Twoje "powtarzanie z uporem"?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#31 PostWysłany: 30 Mar 2020 11:45 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3605
HON fly4free
Myślę, że na teraz osoby z tym problemem maja wskazane co zrobić.
Generalnie Wizzair zmienił procedurę zwrotu i przy konwersji trzeba podać dowolne czynne konto bankowe i cierpliwie czekać
Góra
 Relacje PM off  
 
#32 PostWysłany: 30 Mar 2020 12:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Kwi 2017
Posty: 343
Loty: 158
Kilometry: 235 829
To ja tak informacyjnie dodam jeszcze swoją sytuację.
Miałem 2 rezerwacje. Obie rezerwacje zrobione w tym samym dniu. Zapłacone tą samą kartą.
Po zmienieniu lotu z Bergamo na Luton zadzwoniłem na infolinię żeby otrzymać zwrot (nie dostałem mailowo żadnej informacji).
Złożyłem dyspozycję na obie rezerwacje podczas jednej rozmowy telefonicznej.

W międzyczasie karta, którą płaciłem straciła ważność.

Efekt:
Zwrot za jedną z tych rezerwacji nastąpił po kilku dniach na konto, które było powiązane z kartą płatniczą.
Dla drugiej rezerwacji nic się nie zadziało przez prawie miesiąc. Wczoraj podczas rozmowy na infolinii dowiedziałem się, że nie mogą dokonać zwrotu na kartę nieaktywną.
Poproszono mnie o podanie numeru konta na które przeleją pieniądze. Póki co dostałem fakturę korygującą.

Edit: Oczywiście chodziło o WizzAira
Góra
 Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
 
#33 PostWysłany: 25 Kwi 2020 13:56 

Rejestracja: 14 Sty 2014
Posty: 549
Loty: 103
Kilometry: 183 926
niebieski
U mnie walczyłem poprzez booking o zwrot kasy za anulowane rezerwacje hoteli. Pół roku temu zamknąłem kartę kredytową (i wszystkie produkty w tym banku) którą dokonałem płatności. Wczoraj po kilkakrotnych kontaktach z hotelami w Portugalii i booking, Pani z booking poinformowała mnie, że hotel nie może zwrócić kasy na kartę nieaktywną, ale przyznał mi voucher na kasę którą zapłaciłem za pobyt ważny do 23.03.2021. Kontakt z hotelem fatalny, dlatego poczekam i pochwalę się jak uda mi się dany voucher wykorzystać.
Drugi hotel w Portugalii - słabo, mało kto potrafi się z nimi dogadać po angielsku. Trwa korespondencja na linii booking - hotel. Poczekam i dam znać.
Góra
 Relacje PM off  
 
#34 PostWysłany: 25 Kwi 2020 19:21 

Rejestracja: 14 Sty 2014
Posty: 549
Loty: 103
Kilometry: 183 926
niebieski
Voucher na kwotę, którą zapłaciłem za pobyt otrzymany i wydrukowany. Chociaż tyle udało mi się osiągnąć. czekam na odzew od drugiego hotelu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#35 PostWysłany: 18 Maj 2020 21:07 

Rejestracja: 20 Lut 2020
Posty: 2
U mnie sytuacja z Rynairem . Anulowane 4 loty wypełnione formularze zwrotu. 20 dni roboczych. Pisałem na czacie z konsultantką odnośnie tego, że karta zamknięta. Mówią, że robią zwroty tylko e takiej formie jaka była płatność. Powiedziała, że mam zwrócić się do banku o zwrócenie pieniędzy. Bank na to, że proszę się zwrócić do ryanaira o przesłanie pieniędzy na inne konto bo on zwróci je do nadawcy z racji, że mam zamknięte usługi w Paribasie. Ktoś coś poradzi?
Góra
 Relacje PM off  
 
#36 PostWysłany: 20 Maj 2020 10:22 

Rejestracja: 14 Lis 2019
Posty: 4
Temat zwrotu na zamkniętą kartę, ale i rachunek do tej karty będę teraz przerabiał z PNB Paribas. Będę informował jak zakończy się sytuacja. Pewnie jest sporo osób które zamknęły karty WIZZ po zakończeniu programu przez PNB Paribas.

Są 2 możliwości:
- bank odeśle pieniądze do Airbnb, a ja będę musiał się dogadać z działem płatności aby podać im nowy rachunek do zwrotu
- bank utworzy konto techniczne gdy taki zwrot przyjdzie. Następnie trzeba się zgłosić do oddziału po odbiór tych środków. Jeden z konsultantów mi powiedział, że takie konto techniczne tworzy się automatycznie gdy przyjdą środki na zamknięte konto.

Zobaczymy, trzeba monitorować sytuację i weryfikować czy jakieś konto techniczne się utworzyło.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#37 PostWysłany: 20 Maj 2020 10:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Lut 2014
Posty: 2867
Loty: 281
Kilometry: 400 970
złoty
Konto techniczne istnieje cały czas.
Jeżeli zwrot będzie na KK to jest duża szansa, na ręczne przeksięgowanie i potem wypłata w oddziale jeżeli zwrot pójdzie na zamknięty już rachunek karty to się odbije.
"sądny dzień" mam w BNP pod koniec maja ;)
_________________
W "relacjach": Filipiny (2018), Armenia(2017), Argentyna(2016), Kazachstan (2016) i Maroko(2015).

Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#38 PostWysłany: 20 Maj 2020 11:06 

Rejestracja: 14 Sty 2014
Posty: 549
Loty: 103
Kilometry: 183 926
niebieski
Według mnie mogą być dwie sytuacje:
1. Zamknąłem kartę kredytową, ale mam w tym banku inne rachunki (ROR, itp.);
2. Zamknąłem kartę kredytową i wszystkie inne rachunki.
W sytuacji nr 2 marne szanse na odzyskanie kasy - zwrot się odbije od banku i wróci do zleceniodawcy.
W sytuacji nr 1 - ? Może tu sprawdzi się przekierowanie kasy na inny rachunek, możne rachunek techniczny?
Góra
 Relacje PM off  
 
#39 PostWysłany: 20 Maj 2020 12:45 

Rejestracja: 15 Maj 2017
Posty: 74
Loty: 33
Kilometry: 45 962
tochlope napisał(a):
Temat zwrotu na zamkniętą kartę, ale i rachunek do tej karty będę teraz przerabiał z PNB Paribas. Będę informował jak zakończy się sytuacja. Pewnie jest sporo osób które zamknęły karty WIZZ po zakończeniu programu przez PNB Paribas.

Są 2 możliwości:
- bank odeśle pieniądze do Airbnb, a ja będę musiał się dogadać z działem płatności aby podać im nowy rachunek do zwrotu
- bank utworzy konto techniczne gdy taki zwrot przyjdzie. Następnie trzeba się zgłosić do oddziału po odbiór tych środków. Jeden z konsultantów mi powiedział, że takie konto techniczne tworzy się automatycznie gdy przyjdą środki na zamknięte konto.

Zobaczymy, trzeba monitorować sytuację i weryfikować czy jakieś konto techniczne się utworzyło.


Ja zacząłem to przerabiać, ale z rozmowy z Paribasem dostałem info, że "prawdopodobnie" pieniądze się odbiją (zlikwidowałem wszystko co u nich miałem). Airbnb nie mogło lub nie chciało zmienić zwrotu na innych rachunek.
Z braku czasu (i pewnie lenistwa) poprosiłem Airbnb o zmianę tego zwrotu na tzw. kredyt podróżny, który mogę wykorzystać przy kolejnej rezerwacji.
Góra
 Relacje PM off  
 
#40 PostWysłany: 20 Maj 2020 16:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Maj 2011
Posty: 936
Loty: 512
Kilometry: 569 653
srebrny
Ja otrzymalem zwrot w ubieglym miesiacu na stara karte kredytowa, ktora placilem za bilet. Aktualnie mam inny numer plastiku do tego samego konta cc.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 92 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group