Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1

AKTUALIZACJA: Od września 2024 r. Wizz Air zmienił zasady zwrotu środków - nie przysługuje już bonus 20% przy zwrocie na konto Wizz


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1869 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94  Następna
Autor Wiadomość
Offline
#1821 PostWysłany: 14 Maj 2025 12:10 

Rejestracja: 22 Cze 2016
Posty: 417
niebieski
A duże zmiany wprowadziłeś?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
City break w Maroku 🏰🌴 Loty + 3 noce w hotelu ze śniadaniami w Marrakeszu za 929 PLN ☀️ City break w Maroku 🏰🌴 Loty + 3 noce w hotelu ze śniadaniami w Marrakeszu za 929 PLN ☀️
☀️ Słońce przez cały rok 🌴 Tydzień z wyżywieniem w 4* hotelu na Zanzibarze od 3799 PLN 🌊😍 ☀️ Słońce przez cały rok 🌴 Tydzień z wyżywieniem w 4* hotelu na Zanzibarze od 3799 PLN 🌊😍
Offline
#1822 PostWysłany: 14 Maj 2025 12:11 

Rejestracja: 04 Sty 2024
Posty: 6
Loty: 53
Kilometry: 95 543
Zmienili nam lotnisko z Krakowa na Warszawę i przesuwałam termin lotu o kilka dni.
Góra
 Profil Relacje PM off
photolucas84 lubi ten post.
 
      
Offline
#1823 PostWysłany: 14 Maj 2025 23:57 

Rejestracja: 31 Paź 2017
Posty: 953
niebieski
@owcaontour czat czy infolinia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1824 PostWysłany: 15 Maj 2025 07:14 

Rejestracja: 19 Maj 2014
Posty: 240
niebieski
owcaontour napisał(a):
Lot zmieniony o 30 minut, miesiąc temu nic nie dało się zrobić, za każdym razem zarówno na infolinii jak i na czacie informacja, że zbyt krótka zmiana. Wczoraj na czasie bez problemu dokonano zmian, bez żadnych dodatkowych pytań. Więc trzeba próbować

Potwierdzam. Próbujcie do skutku. Ostatnio miałem przesunięcie lotu o 20 minut, udało się zmienić miejsce wylotu i miejsce docelowe bez żadnego problemu.
Góra
 Profil Relacje PM off
Raphael lubi ten post.
 
      
Offline
#1825 PostWysłany: 15 Maj 2025 10:57 

Rejestracja: 04 Sty 2024
Posty: 6
Loty: 53
Kilometry: 95 543
piwili napisał(a):
@owcaontour czat czy infolinia?

Zmiana na czacie
Góra
 Profil Relacje PM off
piwili uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#1826 PostWysłany: 20 Maj 2025 23:52 

Rejestracja: 16 Maj 2021
Posty: 303
niebieski
Polecam czat zdecydowanie. Miałem zmianę raptem o 5 minut w porównaniu do oryginalnej rezerwacji; na infolinii nie dało rady zmienić terminu i kierunku, a na czacie kilka chwil później jak najbardziej.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kashpir lubi ten post.
Kashpir uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#1827 PostWysłany: 22 Maj 2025 19:05 

Rejestracja: 06 Kwi 2015
Posty: 600
niebieski
Ciekawe kiedy odbiorą czatowi uprawnienia, mi się udało zmienić trzy rezerwację na czacie mimo że na infolinii podczas rozmowy z Polką i Ukraińcem absolutnie nie było możliwości „ nie i koniec”
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1828 PostWysłany: 22 Maj 2025 20:37 

Rejestracja: 26 Gru 2012
Posty: 1247
Loty: 46
Kilometry: 151 136
srebrny
@eroberto1 myślę że może to nastąpić bardzo szybko. Wrzucając otwartym tekstem na popularnym forum mocno ich do tego stymulujecie.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#1829 PostWysłany: 22 Maj 2025 20:42 

Rejestracja: 06 Kwi 2015
Posty: 600
niebieski
To trzeba wyczyścić wątek z informacji „ wrażliwych”. Jednocześnie to dzięki temu forum w dużym stopniu zawdzięczamy nasze podróże więc jak tu się dzielić i wspierać żeby nie narobić szkód ?
Góra
 Profil Relacje PM off
Aramise lubi ten post.
 
      
Offline
#1830 PostWysłany: 22 Maj 2025 20:46 

Rejestracja: 22 Cze 2016
Posty: 417
niebieski
Pewne posty powinny być tylko dla zasłużonych użytkowników, albo zrobić dział vip np dla osób ponad 300-500 postów i tam kierować takie wrażliwe posty.. Żeby nie wszystko było dostępne. Ale to wymaga moderowania forum.
Tak czy siak jak się pewne wiadomości rozchodzą za szybko to później okazje też znikają i to samo się dotyczy zmian w liniach lotniczych gdzie są zlikwidowane tzw obejścia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1831 PostWysłany: 22 Maj 2025 21:03 

Rejestracja: 16 Maj 2021
Posty: 303
niebieski
To dorzucę jeszcze jedno "obejście systemu" zanim Wizzair to zauważy albo moderator forum usunie.

Gdy zaznaczasz płatność przelewem, dostajesz komunikat o konieczności dokonania opłaty w ciągu 24h. W
przeciwnym razie rezerwacja zostanie anulowana.

Moje doświadczenie z zeszłego miesiąca z 2 takimi rezerwacjami, pokazuje że te rezerwacje są anulowane dopiero po 8 dniach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1832 PostWysłany: 22 Maj 2025 22:55 

Rejestracja: 07 Lut 2014
Posty: 563
niebieski
Od jakiegoś czasu przysyłają maila przypominającego - u mnie po 3 dniach od założenia rezerwacji:

Cytuj:
Kontaktujemy się z Tobą, ponieważ wygląda na to, że nie otrzymaliśmy jeszcze płatności za Twoją rezerwację z XXXXXX kodem potwierdzającym. Jeśli chcesz sfinalizować rezerwację lub jeśli dokonałeś już przelewu bankowego, zadzwoń do nas jak najszybciej, ale nie później niż 24 godziny po otrzymaniu tego powiadomienia.

Prosimy o dokonanie przelewu bankowego w ciągu najbliższych 48 godzin, aby zabezpieczyć swoją rezerwację. Jeśli nie otrzymamy płatności w tym terminie, umowa rezerwacyjna nie zostanie zawarta i niestety rezerwacja pod powyższym kodem potwierdzenia zostanie automatycznie anulowana następnego dnia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1833 PostWysłany: 25 Maj 2025 13:12 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 622
niebieski
eroberto1 napisał(a):
Ciekawe kiedy odbiorą czatowi uprawnienia, mi się udało zmienić trzy rezerwację na czacie mimo że na infolinii podczas rozmowy z Polką i Ukraińcem absolutnie nie było możliwości „ nie i koniec”
Mogę prosić o instruktaż jak pisać zapytania - nie mogę przebic się u chatbota do meritum - ciągle w odpowiedzi przysyła informację jak zmienić samemu jak masz flex.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1834 PostWysłany: 29 Maj 2025 09:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2012
Posty: 1267
niebieski
Dzisiaj zauważyłem coś niepokojącego, a mianowicie przy anulowanych lub zmienionych lotach na aplikacji wizz pokazuje się informacja o zmianach ale niestety zniknęły opcje pozwalające na zmianę. Czy macie podobnie ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1835 PostWysłany: 29 Maj 2025 09:17 

Rejestracja: 22 Cze 2016
Posty: 417
niebieski
Poczekaj do 2 dni. Powinno się zmienić
Góra
 Profil Relacje PM off
panprofesor82 lubi ten post.
 
      
Online
#1836 PostWysłany: 29 Maj 2025 09:23 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3760
srebrny
@panprofesor82 anulowane zostają z możliwością zmiany do terminu lotu, te zmienione po jakimś czasie same się "akceptują" i zmiany można robić już tylko przez infolinię i chat. To "udogodnienie" pojawiło się już z rok temu i było tu na forum żywo komentowane. :)
Góra
 Profil Relacje PM off
panprofesor82 lubi ten post.
 
      
Offline
#1837 PostWysłany: 29 Maj 2025 09:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2012
Posty: 1267
niebieski
Wszystko rozumiem tylko to są loty, które zostały zmienione na początku maja, wcześniej pokazywały się opcje pozwalające na samodzielną zmianę, a obecnie niestety nie ma ich.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Online
#1838 PostWysłany: 29 Maj 2025 09:44 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3760
srebrny
To poczekaj co sie wydarzy. Może to wróci, a może Wizzair nadal udoskonala tę opcję i zmiany będą się teraz akceptować same już po tygodniu. :) Miałem też tak kiedyś, że druga zmiana anulowała przywileje z pierwszej, jeśli była np. o kolejne 10 minut zrobiona. Na infolinii bez problemu to potem zmieniali.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1839 PostWysłany: 29 Maj 2025 13:58 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 12457
Loty: 577
Kilometry: 887 033
@panprofesor82 to może świadczyć o tym, że Wizz Air wprowadza na twojej trasie kolejne zmiany rozkładu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
panprofesor82 lubi ten post.
 
      
Offline
#1840 PostWysłany: 01 Cze 2025 09:11 

Rejestracja: 01 Cze 2025
Posty: 1
Witam, mam pytanie mówiąc o czacie macie na myśli Amelię? Ona ze mną w ogóle nie prowadzi rozmowy tylko kieruje do różnych kategorii albo kontaktu z punktem obsługi. Coś się zmieniło czy jest jakiś inny czat, o którym nie wiem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1869 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group