Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1815 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 87, 88, 89, 90, 91  Następna
Autor Wiadomość
#1781 PostWysłany: 28 Paź 2024 18:26 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7986
srebrny
Anna____ napisał(a):
Czy jest szansa, że możliwość zmiany lotów jeszcze się pojawi czy też od razu do nich pisać/dzwonić w celu dokonania samodzielnej zmiany?

dzięki :)

Już się nie pojawi. Zastanów się co chcesz zrobić z rezerwacją i zadzwoń lub napisz do nich z konkretną propozycją.
Góra
 Profil Relacje PM off
Anna____ lubi ten post.
 
      
City break bez bólu portfela 📸🌍 Zbiór lotów do europejskich stolic z 6 miast od 165 PLN 😍 City break bez bólu portfela 📸🌍 Zbiór lotów do europejskich stolic z 6 miast od 165 PLN 😍
Wakacje po czarnogórsku ☀️🏞️ Tydzień w 4* hotelu z wyżywieniem od 1712 PLN🌊😎 Wakacje po czarnogórsku ☀️🏞️ Tydzień w 4* hotelu z wyżywieniem od 1712 PLN🌊😎
#1782 PostWysłany: 12 Lis 2024 02:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2544
HON fly4free
Odwołany lot NAP-WAW, standardowe powiadomienie, przerzucenie na lot 2 dni wcześniej. Przy próbie zmiany z alternatywnych lotnisk wylotu jest Salerno (do KTW) i FCO. I tu niespodzianka. Z FCO jest możliwość do KTW, KRK, GDN ale nie do WAW a przecież latają na tej trasie i 2x dziennie. Są lotniska alternatywne a nie ma oryginalnego docelowego!!!
Czy gdy będę chciał zmienić telefonicznie na FCO-WAW to będą robić problemy?
Pytam bo decyzja o terminie będzie prawdopodobnie zapadała dopiero 1-4 dni przed lotem i chciałbym być do tego jak najlepiej przygotowany. Nie mam żadnego doświadczenia z ich infolinią.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1783 PostWysłany: 12 Lis 2024 03:11 

Myślę, że bez problemu załatwisz na infolinii na WAW. Nie wiem kiedy masz wylot, ale jeżeli termin jest odległy to zobacz wpisy dotyczące automatycznej akceptacji zmian, które są obecnie w Wizzair.
Góra
 PM off
onufry_z lubi ten post.
onufry_z uważa post za pomocny.
 
      
#1784 PostWysłany: 29 Lis 2024 12:27 

Rejestracja: 16 Maj 2021
Posty: 255
niebieski
Zmieniałem ostatnio 2 rezerwacje na infolinii po tym, jak system automatycznie zatwierdził nowe propozycje i miłe zaskoczenie co do obsługi Wizzair - bez problemu, bez tłumaczenia, szybko i sprawnie. Nawet na kilka dni/godzin przed odlotem.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#1785 PostWysłany: 06 Gru 2024 20:37 

Rejestracja: 22 Mar 2016
Posty: 21
Jeśli zmieniasz na te opcje, które normalnie system podaje jako alternatywy to tak, gorzej jak chcesz coś innego nawet w tym samym kraju i dość niedaleko od siebie, ja ciągle słyszałem, że się nie da.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1786 PostWysłany: 14 Sty 2025 21:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Gru 2023
Posty: 99
Loty: 73
Kilometry: 229 768
Kupiłem jakiś czas temu loty na termin 1 maja - 6 maja (VIE -> EVN)
Sprawdziłem przed chwilą i na koncie dalej są takie daty, a w wyszukiwarce loty powrotne są 4 maja lub 8 maja.

Rozumiem, że system za jakiś czas automatycznie przerzuci mnie na lot 4 lub 8 maja, a ja będę mógł za darmo zmienić datę?
_________________
strona: https://ziem.pl/
blog: https://www.facebook.com/potatoestraveling
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1787 PostWysłany: 14 Sty 2025 22:51 

Rejestracja: 20 Kwi 2012
Posty: 213
niebieski
Tak ja mam podobne daty i właśnie dostałem maila o zmianie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1788 PostWysłany: 14 Sty 2025 22:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Gru 2023
Posty: 99
Loty: 73
Kilometry: 229 768
Z mailem do mnie coś im nie pykło, bo widnieje dalej taka sama data czyli 6 maja, a po wejściu w link:

Cytuj:
Informacje
There is a change on your booking. We will inform you via e-mail soon. Please return back soon to see the changes.
_________________
strona: https://ziem.pl/
blog: https://www.facebook.com/potatoestraveling
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1789 PostWysłany: 14 Sty 2025 23:00 

Rejestracja: 22 Cze 2016
Posty: 394
niebieski
Do 2 dni zobaczycie zmianę. Tak się dzieje zaraz po zmianie lotów. Do 2 dni jak wejdziecie w link z maila to zobaczycie zmiany
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
kubaziem88 uważa post za pomocny.
 
      
#1790 PostWysłany: 15 Sty 2025 20:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Gru 2023
Posty: 99
Loty: 73
Kilometry: 229 768
Później przyszedł jeszcze jeden mail ze zmianą, ale dalej nic nie dało się zrobić, ani w panelu, ani po kliknięciu w link z maila.
Dzisiaj już bez problemu wszedłem w swoją rezerwację, a przy niej trzy opcje.

1. AKCEPTUJE
2. ZWROT ŚRODKÓW
3. ZMIANA REZERWACJI

Opcja trzecia bez problemu, szybko, sprawnie, bez kosztów. Pod tym względem jestem zachwycony po perypetiach w ostatnim czasie z LOTem czy ETHIOPIANem.
_________________
strona: https://ziem.pl/
blog: https://www.facebook.com/potatoestraveling
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1791 PostWysłany: 24 Sty 2025 13:00 

Rejestracja: 19 Mar 2015
Posty: 1724
Loty: 50
Kilometry: 65 501
srebrny
Lot z KRK do OTP kupiony na luty 2025. W grudniu Wizzair otworzył nowe połączenie z KRK na bukaresztańskie lotnisko BBU. W związku z tym automatycznie zmienili docelowe lotnisko z OTP na BBU. W pierwszym mailu z 19 grudnia standardowe info:
1. ZMIANA REZERWACJI LOTU
2. ZWROT 100% KWOTY W ŚRODKACH WIZZ
3. OTRZYMAJ ZWROT
ale po wejściu w rezerwację info, że mam czekać
Cytuj:
There is a change on your booking. We will inform you via e-mail soon. Please return back soon to see the changes.

Załącznik:
rezerwacja_wizzair_została_zmieniona.png
rezerwacja_wizzair_została_zmieniona.png [ 37.15 KiB | Obejrzany 1045 razy ]


No i tak wisiała ta informacja do dziś. Termin wylotu się zbliża, a Wizzair nic nie robi. Zacząłem grzebać w ich Centrum Pomocy i szukać jakiegoś formularza, żeby dowiedzieć się co jest grane. Samego formularza do problemu jaki miałem nie znalazłem. Wszystkie dotyczyły reklamacji na odbyte loty albo anulacje. Zagadałem z Chatem Amelią, która też wpierw pyta o rzeczy mało istotne, żeby na końcu przekierować mnie do Live Agent. Po ponad godzinnym czekaniu szybka odpowiedź od Live Agent -a
Cytuj:
It seems your request for refund wasn't properly registered in the booking.
The refund will be done to your account in next 5 minutes

i punkty na koncie Wizz od razu zaksięgowane.
Załącznik:
punkty_wizz.png
punkty_wizz.png [ 9.62 KiB | Obejrzany 1045 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
friend uważa post za pomocny.
 
      
#1792 PostWysłany: 31 Sty 2025 12:59 

Rejestracja: 11 Kwi 2024
Posty: 51
Krzysztof76 napisał(a):
@gembski
Możesz próbować powołać się na Ogólne Warunki Przewozu pasażerów ze strony Wizzair z 1 marca 2023.Tam w punkcie 6.3 jest informacja o twoich możliwościach przy zmianie lotu. Co ważne nie ma informacji o ile godzin lot ma być zmieniony aby móc skorzystać z prawa so rezygnacji. Powodzenia

https://wizzair.com/pl-pl/legal/ogolne- ... w-i-bagazu


Z tym powoływaniem się na Ogóle Warunki (...) to też loteria. 50% / 50%. Ostatnio pozmieniali mi loty i w jednym przypadku mam zgodę a w drugim nie. Tam gdzie nie - nie ma z nimi dyskusji. Nowe zgłoszenia automatycznie zamykają. Na infolinii zaś twierdzą, że dostałem odpowiedź, że nie ma zgody bo zmiana < 5h i mogę składać skargę poprzez www.support.cdrl.org.uk lub pozywać ich w sądzie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1793 PostWysłany: 31 Sty 2025 17:01 

Rejestracja: 26 Gru 2012
Posty: 1225
Loty: 46
Kilometry: 151 136
srebrny
@3141592
A to wszystko przez to że nie kliknąłeś pomógł pod moim postem. Tak to miałbyś 100% skuteczności.
Góra
 Profil Relacje PM off
maczala1 lubi ten post.
maczala1 uważa post za pomocny.
 
      
#1794 PostWysłany: 31 Sty 2025 17:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 2971
Loty: 119
Kilometry: 174 534
srebrny
3141592 napisał(a):
Krzysztof76 napisał(a):
@gembski
Możesz próbować powołać się na Ogólne Warunki Przewozu pasażerów ze strony Wizzair z 1 marca 2023.Tam w punkcie 6.3 jest informacja o twoich możliwościach przy zmianie lotu. Co ważne nie ma informacji o ile godzin lot ma być zmieniony aby móc skorzystać z prawa so rezygnacji. Powodzenia

https://wizzair.com/pl-pl/legal/ogolne- ... w-i-bagazu


Z tym powoływaniem się na Ogóle Warunki (...) to też loteria. 50% / 50%. Ostatnio pozmieniali mi loty i w jednym przypadku mam zgodę a w drugim nie. Tam gdzie nie - nie ma z nimi dyskusji. Nowe zgłoszenia automatycznie zamykają. Na infolinii zaś twierdzą, że dostałem odpowiedź, że nie ma zgody bo zmiana < 5h i mogę składać skargę poprzez http://www.support.cdrl.org.uk lub pozywać ich w sądzie.

mi też nie przyjeli
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1795 PostWysłany: 31 Sty 2025 21:35 

Rejestracja: 11 Kwi 2024
Posty: 51
Krzysztof76 napisał(a):
@3141592
A to wszystko przez to że nie kliknąłeś pomógł pod moim postem. Tak to miałbyś 100% skuteczności.


:)

Dla większej jasności sprawy - powoływanie się na identyczny zapis z Ogólnych Warunków (...) w poprzednim brzmieniu też nie dawało gwarancji. W zdecydowanej większości przypadków Telecentrum odsyła na www z prośbą o złożenie reklamacji. Oczywiście w Telecentrum systematycznie kłamią, że nie mają nawet systemowej możliwości zmiany rezerwacji. Mają bo nie raz mi już robili, o ile trafił się właściwy agent. Gdy się trafi niewłaściwy to mówią raz o 5h, innym razem o 3h a sporadycznie o 2h.

W przyszłym tygodniu wyślę zgłoszenie do UOKiK. Najwyższy czas ucywilizować tę linię (albo otrzymać informację o tym, że działają zgodnie z prawem).
Góra
 Profil Relacje PM off
Krzysztof76 lubi ten post.
 
      
#1796 PostWysłany: 03 Lut 2025 10:28 

Rejestracja: 26 Maj 2023
Posty: 14
czy wizzair już mieszał w rozkładzie letnim?
mam wrażenie , że obecnie tych zmian jest zdecydowanie mniej niż w latach poprzednich.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1797 PostWysłany: 03 Lut 2025 10:34 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 24661
I bardzo dobrze ze mniej
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1798 PostWysłany: 03 Lut 2025 11:06 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 12112
Loty: 538
Kilometry: 839 706
Mieszał, mieszał. Natomiast do startu rozkładu letniego prawie 2 miesiące, więc możliwe, że jeszcze może zamieszać - obstawiam, że sytuacja się wyklaruje do końca lutego, potem zmian już raczej nie będzie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
elwirka lubi ten post.
 
      
#1799 PostWysłany: 13 Lut 2025 12:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Sty 2013
Posty: 563
Loty: 32
Kilometry: 81 683
niebieski
Miałem WRO-RMO RT na 15-18.02.2026 :) i zmienili mi godziny. Oczywiście jeszcze ponad rok został i nic się nie da wyklikać, bo nie ma innych dostępnych lotnisk, nie ma innych dat, w ogóle nie ma w kalendarzu lotów do Kiszyniowa z Wrocławia. Cały Wizz :mrgreen: :lol:
Dobrze, że mam jeszcze ponad rok na decyzję  :lol:
_________________
Image Ibiza 2013
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1800 PostWysłany: 13 Lut 2025 15:57 

Rejestracja: 31 Paź 2017
Posty: 876
niebieski
Kupiłem OW LPL->GDN na 4 maja (niedziela), przenieśli lot na poniedziałek. Jak wejdę w zmianę lotu to wszystkie loty (łącznie z tym proponowanym) mam "wyprzedane". Chciałbym zamienić LPL na inne miasto zachowując termin. Dzwonić na infolinię, czy coś jeszcze mi pozostało?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1815 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 87, 88, 89, 90, 91  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 110 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group