Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 10 Lip 2015 11:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Mar 2011
Posty: 1061
Loty: 94
Kilometry: 122 440
niebieski
Miałem przyjemność kilkukrotnie gościć w kokpicie samolotów...
Najmilej wspominam Wizza do WRO jakieś 3 lata temu, była to ostatnia rotacja tego dnia i bez problemu wszedłem do kokpitu (niestety po wylądowaniu) i uciąłem sobie z pilotami dłuższą pogawędkę, kapitan nawet zaprosił mnie na żużel do Leszna, niestety nie miałem okazji skorzystać z zaproszenia :)

A i dostałem duży plakat Airbusa A330 w malowaniu QR :P (być może to było marzenie zawodowe kapitana :)) plakat oczywiśćie cały czas wisi na ścianie w pokoju :)

Generalnie zauważyłem, że jeśli dla kogoś latanie jest czymś więcej niż tylko środkiem transportu z pkt. A do B i jakąś tam wiedzę na temat lotnictwa się posiada, to piloci w większości przypadków chętnie zamienią z taką osobą choćby kilka zdań :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
witekkowal lubi ten post.
 
      
🚨TANIO🚨 City break (z weekendem) w Kutaisi za 420 PLN 🤯 Loty i ⭐⭐⭐⭐hotel 😎 🚨TANIO🚨 City break (z weekendem) w Kutaisi za 420 PLN 🤯 Loty i ⭐⭐⭐⭐hotel 😎
Egipt w świetnej cenie 🌴🏖️ Tydzień all inclusive w 4* hotelu za 1947 PLN Egipt w świetnej cenie 🌴🏖️ Tydzień all inclusive w 4* hotelu za 1947 PLN
#22 PostWysłany: 10 Lip 2015 11:37 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Można to też zrobić tak:

Singapur, późne popołudnie, hotelowe lobby. Czekam na moje "gwiazdy", aż będą gotowe lśnić i parę razy dziękuję obsłudze w lengłuidż za namawianie mnie na drinka. Na kanapach obok załoga jednej z ww. linii zbiera się przed transferem na lotnisko. Pan-steward w nieskrępowany sposób wymienia się uwagami po polsku z koleżankami na temat pasażerów z ostatniego rejsu. Przychodzi oficer i mówi "dzień dobry". Odpowiadam więc wraz z załogą z szelmowskim uśmiechem. Steward zamienia się w piwonię, stewardesy się śmieją, a ja mam okazję porozmawiać z najsympatyczniejszym i najprzystojniejszym polskojęzycznym pilotem, jakiego spotkałam. Na koniec - wizytówki i prośba o odezwanie się, gdybym kiedyś miała lecieć pracodawcą tych państwa, bo "na pewno da się coś załatwić".

Każda linia w miastach, do których lata, ma preferowane hotele dla załóg. Oficerowie są z reguły bardzo przyjaźni, ale i reszcie personelu nie można odmówić tej cechy. Pamiętałabym jednak o tym, że w takich miejscach ci ludzie chcą przede wszystkim odpocząć od pracy (czyt. także pasażerów). ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#23 PostWysłany: 10 Lip 2015 11:47 

ciacho_majonez napisał(a):
Można to załatwić prościej jeśli jesteś ładną dziewczyną:


Do tej pory nie miałam takiego kaprysu ale skoro kusisz ;) ....sęk w tym, że ja nieśmiała jestem :roll: .
Góra
 PM off  
      
#24 PostWysłany: 10 Lip 2015 11:51 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
@witekkowal

Wersja wprost:

O wizytę w kokpicie można poprosić załogę niekoniecznie na lotnisku, ale trzeba wiedzieć, gdzie można się na takową natknąć i wybrać dobry moment (czyt. odpowiadni dla danego członka załogi, nie "petenta").

Może być? :-)

PS W kokpicie znalazłam się w ten sposób jakieś 3-4 razy - raz w trakcie lotu (pre-9/11) i cała reszta - po. Gdyby to kogoś w ogóle interesowało.
Góra
 Profil Relacje PM off
witekkowal lubi ten post.
 
      
#25 PostWysłany: 10 Lip 2015 11:55 

Rejestracja: 22 Wrz 2012
Posty: 1283
niebieski
@Kara, może być, ja po prostu się nie wyspałem i nie jarzę dzisiaj :-P
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Anonim3 lubi ten post.
 
      
#26 PostWysłany: 10 Lip 2015 12:12 

Rejestracja: 26 Cze 2015
Posty: 53
Leciałem kiedyś WAW-IEG, w czasach gdy loty były jeszcze w siatce LOTu. Trasę obsługiwał Jet Air samolotami Jetstream 31. Było to już po 11 września i bardzo byłem zdziwiony, że kabina oddzielona jest od przedziału pasażerskiego kotarą. Ale widocznie dla mniejszych samolotów wymogi są mniej ostre.

W czasie lotu drugi pilot zamienił się miejscami ze stewardessą, która swoje soczki i batoniki rozdała w 2 minuty (leciało łącznie 6 pasażerów), a następnie zachęcał pasażerów do podchodzenia do kabiny i zaglądania do środka i podziwiania ziemi z perspektywy pilota. Inna sprawa, że było po zmroku i widać było ciemność i światła. Nawet później, jak już cała szóstka sobie pooglądała, można było usiąść od przejścia i miało się dobry widok na kokpit.

Jestream 31 to nie A380 czy B787 ani nawet nie ATR ale i tak było fajnie. Nie wykluczam, że na jakiś regionalnych trasach obsługiwanych mniejszymi samolotami można i dzisiaj podglądać pracę pilotów od startu do lądowania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#27 PostWysłany: 10 Lip 2015 12:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sty 2012
Posty: 4557
Loty: 1
Kilometry: 282
HON fly4free
Nie tyle wizyte , a lot w kokpicie relatywnie latwo zaliczyc na wieczornych trasach na nocowanie w KRK by LO z WAW i by OS z VIE.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#28 PostWysłany: 10 Lip 2015 13:24 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
@tom971
Czy słusznie przypuszczam, że pomaga wtedy jakieś oznaczenie przy nazwisku na manifeście? Względnie to, że personel w swoim języku ojczystym zobowiązany jest zwracać się do Ciebie per "Pan Iksiński"?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#29 PostWysłany: 10 Lip 2015 14:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sty 2012
Posty: 4557
Loty: 1
Kilometry: 282
HON fly4free
Pomaga, nie gwarantuje.
Pomagaja tez male samoloty na tych rotacjach-overbooking
Na OS pomaga znajomosc ich jezyka ojczystego.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#30 PostWysłany: 10 Lip 2015 14:51 

Rejestracja: 24 Maj 2012
Posty: 418
niebieski
2 razy próbowałem i 2 razy udało się być w kokpicie - raz W6 a drugi raz z 6-letnią córką w FR.
Oba przypadki po zakończonym locie i opuszczeniu kabiny przez większość pasażerów. Zapytałem stewkę FR a ona do kapitana - "masz gości". Włączył podświetlenie aparatury i mogłem zrobić córce foto.
Kiedyś czytałem, że prośbę najlepiej kierować do szefowej pokładu ale nie rozpoznaję :-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#31 PostWysłany: 10 Lip 2015 15:10 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Zazwyczaj będzie to osoba witająca pasażerów przy przednich drzwiach na pokładzie i potem przez mikrofon. I raczej nie prezentująca instrukcji bezpieczeństwa.

Kiedyś były specjalne znaczki, a teraz chyba tylko azjatyckie linie wyróżniają taką osobę kolorem lub krojem munduru.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#32 PostWysłany: 10 Lip 2015 15:32 

Rejestracja: 24 Maj 2012
Posty: 418
niebieski
No tak właśnie czytałem, że szef/szefowa załogi pracuje z przodu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#33 PostWysłany: 10 Lip 2015 15:47 

Rejestracja: 25 Sty 2010
Posty: 443
niebieski
2 tygodnie temu, wieczorny GDA-WMI. Byliśmy w 5 rzędzie, przed nami nikogo. Czekaliśmy jeszcze na decyzję czy wpuszczą pijanego pasażera, atmosfera w samolocie dosyć luźna. Drzwi do kabiny były otwarte, razem z żoną wychylaliśmy głowy zza siedzeń i zaglądaliśmy do środka. Stewart spytał się czy wszystko ok i zaprosił moją żonę do pilotów ;) Po niej jeszcze kilka osób podeszło i każdy dostał pokaz światełek i dźwięków.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#34 PostWysłany: 10 Lip 2015 15:52 

Czy tutaj nie tworzymy poradnika dla terrorystów?
Góra
 PM off  
      
#35 PostWysłany: 10 Lip 2015 16:28 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Mam wrażenie, że szkolenie personelu pokładowego pokrywa przypadki bardziej przebiegłe niż przez nas omawiane.

Podsumujmy jednak nasz "podręcznik" - taki terrorysta musiałby najlepiej:
- być dzieckiem lub kobietą,
- mieć status FTL lub wyżej,
- lecieć klasą business,
- mówić w języku ojczystym załogi,
- trafić na lot z overbookingiem lub pozyskać zaufanie załogi przed, w trakcie bądź po zakończeniu lotu - najlepiej fachową wiedzą lub odpowiednim udokumentowaniem dotąd odbytych lotów lub śmiałością (jakkolwiek można interpretować to trzecie).

Czy coś mi umknęło? ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off
Anna Mańko lubi ten post.
 
      
#36 PostWysłany: 23 Paź 2015 23:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Lis 2014
Posty: 62
mi tez się udało usiąść w kokpicie :)
lot wizzairem do Paryża. Mąż przy wsiadaniu zapytał o taką możliwość, miałam akurat w ten dzień okrągłe urodziny ;) Stewardessa się śmiała, że chce tani prezent załatwić, ale się zgodziła. Po locie, jak wszyscy wysiedli weszłam, kapitan kazał usiąść, coś tam pokazał, pogadał, fota ku pamięci, fajnie :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#37 PostWysłany: 23 Paź 2015 23:14 

Rejestracja: 26 Wrz 2015
Posty: 1084
Loty: 20
Kilometry: 15 182
niebieski
WRO - WMI
wysiadaliśmy ostatni, i przy wyjściu spoglądaliśmy do kabiny, stewardessa: proszę, można wejść!, pilot: siadaj.
Frajda niesamowita :D i to za symboliczną kwotę ;) (biletu oczywiście :P )
_________________
Pytania o Warszawę? Pisz w wiadomości prywatnej :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#38 PostWysłany: 24 Paź 2015 01:35 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 183
Mi udało się wejść dwa razy (BA FRA-LHR i W6 LTN-WRO). Wykorzystałem, przyznaję, że trochę instrumentalnie, kilkumiesięczne dziecko, które otwiera wiele drzwi. Widać dużą życzliwość wobec dzieci, ale nie ma sensu ukrywać kto tu naprawdę jest fanem awiacji...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#39 PostWysłany: 24 Paź 2015 03:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lis 2012
Posty: 1020
niebieski
krrnadam napisał(a):
Mi udało się wejść dwa razy (BA FRA-LHR i W6 LTN-WRO). Wykorzystałem, przyznaję, że trochę instrumentalnie, kilkumiesięczne dziecko, które otwiera wiele drzwi. Widać dużą życzliwość wobec dzieci, ale nie ma sensu ukrywać kto tu naprawdę jest fanem awiacji...

Ale już po wylądowaniu tak? :)

Ciotka kiedyś pracowała jako stewardessa w północnoamerykańskich liniach i mówiła że przed 9/11 za każdym razem latała w kabinie pilotów będąc poza pracą. A potem weszły drastyczne obostrzenia i przestała jeśli to nie był na którym pracowała.

Więc teraz jeśli kogoś wpuszczono w trakcie lotu to musiał być dużym szczęściarzem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#40 PostWysłany: 24 Paź 2015 10:53 

Rejestracja: 07 Lut 2014
Posty: 556
niebieski
Z tego co widziałem, nikt nie robi problemu w tej kwestii. Ostatnio w BCN, jak już wszyscy wyszli rękawem zapytałem stewarda czy wpuści moją narzeczoną do kokpitu (troche się zdziwił pytaniem, ale poszedł zapytać do kokpitu). Piloci nie robili żadnych problemów, kazali usiąść jej w fotelu i dali chwile na obejrzenie wszystkiego i cyknięcie foty.

PS. Na fotelu pilota jest mniej miejsca niż na tylnym siedzeniu w maluchu : O
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: trunks oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group