Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 07 Gru 2014 20:33 

Rejestracja: 05 Lis 2014
Posty: 14
Czy udało Wam się kiedykolwiek wejść do kokpitu przed, w trakcie lub po wylądowaniu w tych liniach? Kiedy najlepiej poprosić załogę o taką przysługę? Jak to u Was wyglądało ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
M-E-G-A❗ Japonia z wylotem z Polski od 1612 PLN 😲🚅🎎🍙 M-E-G-A❗ Japonia z wylotem z Polski od 1612 PLN 😲🚅🎎🍙
City break we Włoszech 🍝 Loty do Bari i hotel za 609 PLN 🇮🇹 City break we Włoszech 🍝 Loty do Bari i hotel za 609 PLN 🇮🇹
#2 PostWysłany: 07 Gru 2014 20:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 2004
Loty: 123
Kilometry: 110 954
niebieski
niewieszkto napisał(a):
Czy udało Wam się kiedykolwiek wejść do kokpitu przed, w trakcie lub po wylądowaniu w tych liniach? Kiedy najlepiej poprosić załogę o taką przysługę? Jak to u Was wyglądało ?


ja się nie pchałem ale bazując na oberwacjach innych: przed nigdy, w trakcie nigdy, po wylądowaniu czasem się uda, zależy od dobrej woli załogi...jak trafisz na dobrego szefa/szefową pokładu który przekaże Twoją prośbę o wizytę w kokpicie kapitanowi i do tego kapitan będzie miał dobry humor i trochę czasu po wylądowaniu (przy krótkiej rotacji raczej są zarobieni) to może się udać :)
_________________
vivere militare est
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 07 Gru 2014 20:48 

równo rok temu była taka możliwość, tyle, że wizzair kierował ofertę do dzieci (poproś, może ktoś uzbierał pieczątki i Ci odstąpi ;) )
http://www.fly4free.pl/captains-pass-wi ... -wizz-air/

czasami jak się ładnie poprosi to się zgadzają
http://pasja-lotnictwo.blogspot.com/201 ... c-oli.html
Góra
 PM off  
      
#4 PostWysłany: 07 Gru 2014 21:03 

Rejestracja: 09 Maj 2014
Posty: 242
Zbanowany
Kiedys na locie Lufthansy WAW-FRA udalo mi sie przeleciec cala trase od poczatku do konca na 'jump seat' w kokpicie bo nie bylo miejsca juz w samolocie, druga 'szczesliwa' osoba byla jakas Holenderka obok mnie. Ale to bardzo dawne czasy sprzed 2000 roku.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#5 PostWysłany: 08 Gru 2014 02:04 

Rejestracja: 05 Lis 2014
Posty: 102
Loty: 19
Kilometry: 23 746
Podczas lotu EnterAirem dwójka ludzi weszła do kokpitu i posiedziała tam z 30 minut. Jednak ENT to czartery a W6 i FR to normalne linie :P
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 08 Gru 2014 02:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2011
Posty: 2853
Loty: 172
Kilometry: 436 641
niebieski
Jak napisałaś o dwójce dzieci w kokpicie to przypomniał mi się lot Aerofłot 593.

Myślę, że jedyna opcja to pytać po wylądowaniu.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#7 PostWysłany: 09 Lip 2015 19:32 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25210
Jako ze miałem okazje lecieć parę razy na jump seat mogę podać parę porad, jak się dostać i jak ma mamy się zachowywać w cockpicie ;)

Jak się dostać?

Najważniejsze, żeby się dostać, do "best office in the world". Ja zawsze szukam pilotów, jeszcze przy ziemi, żeby z nimi porozmawiać. Większość jest otwarta i chęcią odpowiedzą na pytania dotyczące lotu. Znajomość FS9 albo FS10, gadgetów lotniczych (brelok lotnicze, przypinki, tatuaże) to dodatkowy atut żeby was polubić. Po tym 70-80% zgodzą was zaprosić na jump seat.

Nie znaleźliście ich na lotnisku? Zawsze możecie ich spotkać w samolocie (jak daleko dystansowy to jest jeszcze łatwiej).

Druga opcja, poprosić stewardesę. Ona pójdzie się spytać cpt i jest szansa ze was puszczą na chwilkę do środka. I tutaj jest mały mik, żeby pokazać ze wam należy na to. Posiadam taki mały logbook, w którym wpisuję wszystkie moje trasy lotnicze (NOTAM, flying route, rejestr samolotu itd.) To będzie małym atutem, i pozwolą was puścić do środka.

Teraz jak macie się zachowywać w środku.

W skrócie, na dzień dobry nie odpalamy kamery, gopro, kamery itd. Po pierwsze pytamy się o pozwolenie - i tak samo nie bombardujemy ich pytaniami. Zawsze czekać kiedy oni nam za to pozwolą.

Dobrą zasadą jest, ze nie gadamy/przeszkadzamy ich jak nie ma jeszcze FL100

W trakcje lotu, można robić zdjęcia, tylko beż pilotów. Tak samo, zaleca się nie publikować takich zdjęć z datą lotów i trasą.

Wejście do kokpitu, jest może ciężkie, ale nie niemożliwe.

Co do W6/FR/U2, tam nigdy nie mogłem wejść do kokpitu w trakcje lotu, ale za to, po lądowaniu, to bez problemu mogłem wejść i czasami usiąść za sterami. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
Grzegorz40 uważa post za pomocny.
 
      
#8 PostWysłany: 09 Lip 2015 20:08 

Rejestracja: 02 Kwi 2015
Posty: 1819
niebieski
Widzisz ich pijących kawę na lotnisku, podchodzisz i pytasz, czy możesz się przysiąść czy masz jakąś lepszą strategię?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 09 Lip 2015 20:16 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25210
Metodę tą miałem, jak miałem 16 lat. ^^

Teraz to logbook. Czasami z logbookiem, przychodzą i prezenty z cockpitu :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 09 Lip 2015 22:12 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3958
Loty: 39
Kilometry: 33 222
Można to załatwić prościej jeśli jesteś ładną dziewczyną:

singielka_1976 napisał(a):
Dwaj piloci argentyńskich linii lotniczych poddali się urokowi lecącej na ich pokładzie modelki i zaprosili ją w czasie lotu do kokpitu. Po ujawnieniu tego wydarzenia obydwaj stracili pracę, a policja sprawdza, czy nie doszło do popełnienia przestępstwa. Materiał "Faktów z Zagranicy".

Piloci, których imion nie ujawniono, zaprosili modelkę, 29-letnią Victorię Xipolitakis do kokpitu. Miała ona spędzić w nimi cały lot, m.in. siadając w ich fotelach, a także przejmując stery maszyny. Kobieta wszystko nagrała i pochwaliła się tym w internecie, co stało się początkiem ich kłopotów.


http://www.tvn24.pl/konsekwencje-dla-pi ... 814,s.html
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#11 PostWysłany: 09 Lip 2015 22:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lis 2014
Posty: 836
Loty: 250
Kilometry: 455 640
niebieski
Jeszcze przed atakami na WTC było dużo prościej dostać się do kabiny pilotów. Miałem taką przyjemność w czasie lotu do NY, wystarczyło zapytać. Poza tym przez większość lotu drzwi do kabiny pilotów były otwarte, co dziś jest nie do pomyślenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 09 Lip 2015 22:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Lut 2013
Posty: 1402
Loty: 494
Kilometry: 1 102 778
Zbanowany
Pierwszy lot w życiu (właściwie drugi odcinek 1go lotu), MXP-GRU - wpuścili bez problemu, akurat przelatywaliśmy nad Cabo Verde. Ale to był rok 2000...

Potem jako członek załogi jak lecieliśmy na pusto to zawsze się pchałem do kokpitu, widoki ekstra.

A jak pracowałem w pewnej linii to jeden z kapitanów zawsze prosił, żeby wybrać biuściastą młodą blondynę i zaprosić ją do kokpitu, nigdy nie odmawiały :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
namteH lubi ten post.
 
      
#13 PostWysłany: 09 Lip 2015 22:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 7697
Loty: 15
Kilometry: 58 252
srebrny
W styczniu, dzieciaki zostały zaproszone przed lotem do kokpitu (krajówka A3), stewka sama podeszła i zapytała czy by nie chciały zobaczyć się z pilotem. Gdy ja zapytałem, czy mogę z nimi usłyszałem stanowcze NIE. :evil:

Siedzieliśmy w pierwszym rzędzie D, E, F i podejrzewam, że to przeważyło ;)
_________________
Dancehall Masak-Rah
Junior Stress - Za Mało Cichej Wody W Rzece
ImageImage
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 09 Lip 2015 23:25 

Rejestracja: 23 Kwi 2015
Posty: 17
Kiedyś po wylądowaniu gdy pilot wyszedł z kabiny jakieś dziecko podeszło do niego i powiedziało: "jest pan najlepszym pilotem na świecie". Oczywiście dziecko z rodzicem zostało zaproszone do kabiny :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 09 Lip 2015 23:59 

Rejestracja: 11 Sie 2013
Posty: 57
Loty: 262
Kilometry: 645 222
W maju piloci A 321 LH z uwagi na oczekiwanie pasażerów w samolocie (czekaliśmy na slot) zapraszali do kabiny każdego chętnego. Jak już wcześniej pisano, przed 11 września do kabiny w trakcie lotu, z wyjątkiem startu i lądowania można było wchodzić bez problemu. Kiedyś dzięki zaprzyjaźnionemu kapitanowi też udało mi się odbyć cały lot WAW-JFK na jump seat :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 10 Lip 2015 00:09 

Rejestracja: 05 Sie 2011
Posty: 1006
niebieski
Witam. Nie miałem problemu/dwukrotnie/ wejść do kokpitu, a nawet kapitan pozwolił usiąść na fotelu kapitana i włączyła jak to określił ...zestaw dla idiotów czyli światełka itp. Odbyło się to po zakończeniu lotu. Może dla spokoju nie podam linii ale...wszyscy nimi latamy ha ha. Pozdrawiam
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 10 Lip 2015 09:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Mar 2015
Posty: 321
niebieski
Mi się udało dwa razy, ale nie mogę polecić mojego sposobu nikomu kto nie ma w sobie sporej ilości cech błazna.
Raz wdałam się w rozmowę z szefem crew i go rozśmieszyłam. Zapytał czy może coś dla mnie zrobić (pewnie myślał o drinku) a ja zapytałam czy mógłby mnie odeskortować do kabiny pilotów, bo przez moje okienko kiepski widok. O dziwo pogadał z kapitanem i ten się zgodził.

Drugi raz na pokładzie leciała rezerwowa załoga. Zagadałam do kapitana, obiecał zabrać do kokpitu i poopowiadał.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 10 Lip 2015 10:02 

Rejestracja: 18 Sie 2012
Posty: 468
Loty: 30
Kilometry: 33 014
Jest jeden, pewny sposób na częste wizyty w kabinie. :) Trzeba tylko dostać się na kurt kontrolera ruchu lotniczego. :P Wtedy są obowiązkowe przeloty szkoleniowe co jakiś czas, plus często podczas każdego, turystycznego lotu, można się dogadać i też tam lecieć. :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 10 Lip 2015 10:13 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3199
srebrny
Mój kuzyn próbował. Jest spory przesiew (odpadł chyba na trzecim etapie). A z tego, co wynalazł na forach kontrolerów, kurs jest dobrą torturą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 10 Lip 2015 10:42 

Rejestracja: 18 Sie 2012
Posty: 468
Loty: 30
Kilometry: 33 014
OT - faktycznie na kurs jest ciężko się dostać, sam kurs też do łatwych nie należy i w każdej chwili można odpaść... Mój kolega wyleciał na ostatniej prostej, zaraz przed zakończeniem kursu. :P Czy warto? To już trzeba samemu ocenić. :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group