Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 19 Lut 2013 15:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sie 2010
Posty: 381
niebieski
W czasie powrotu z karaibskich wojaży w CDG po zgłoszeniu się do check in ok. 1h przed odlotem przeżyłam chwile grozy. Panie stwierdziły, że późno przyszliśmy (widzieliśmy ostatnich pasażerów nadających bagaże na nasz lot) i musieliśmy czekać. Mieliśmy bagaż rejestrowany i początkowo sądziliśmy, że będzie kłopot z dowiezieniem naszych bagaży do samolotu. Gorączkowo analizowaliśmy sytuację, żeby w razie potrzeby wyrzucić ile się da bagażu i wejść na pokład tylko z podręcznym (8 kg w LOT, ale duże doświadczenie z tanich linii w tym przypadku było wielkim plusem). Potrzebowaliśmy w miarę szybko kart pokładowych, żeby przejść security. Minuty płynęły i płynęły i zastanawiałam się, jak udowodnię, że zjawiłam się na 1h przed odlotem, a nie później. W końcu informacja, że nie polecimy z powodu overbookingu. Trochę ironia losu, bo wybierając przewoźnika kierowałam się bezpieczeństwem podróży w przypadku np. załamania pogody w jeszcze działającym wtedy Modlinie. Aż strach pomyśleć, jakby taka sytuacja zdarzyła się jednak na locie tam WAW-CDG. Na pomoc LOT nie mam co narzekać. Przedstawiciel LOT po małym zaindygowaniu skierował nas do hotelu Primere /stawka za pokój 209 EUR, dojazd shuttle bus z parkingów CDGVAL, vouchery po 27 EUR, ze śniadania nie skorzystaliśmy, bo lot był rano, a restauracja jeszcze nie była czynna, a ponowne kiblowanie w Paryżu nie uśmiechało nam się/. Mimo wszystko trzeba było zapłacić 20 EUR za butelkę wina, bo kelner nie usłyszał half a bottle i tak spędziliśmy noc waletnynkową. Przepadły bilety na Polskiego Busa i trzeba było jechać PKP do domu z Wawy. Czy czarno widząc sytuację LOT ubiegać się o odszkodowanie 250 EUR czy dać sobie siana?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Mniej znane Malediwy, czyli Atol Addu 👙🏖️ Loty już od 2390 PLN ✈️🎒🤿 Mniej znane Malediwy, czyli Atol Addu 👙🏖️ Loty już od 2390 PLN ✈️🎒🤿
Maroko od piątku do poniedziałku za 779 PLN 🌤️👣 Loty i noclegi w ⭐⭐⭐⭐ hotelu Maroko od piątku do poniedziałku za 779 PLN 🌤️👣 Loty i noclegi w ⭐⭐⭐⭐ hotelu
#2 PostWysłany: 19 Lut 2013 15:46 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 4247
platynowy
cyberpunk64 napisał(a):
Czy czarno widząc sytuację LOT ubiegać się o odszkodowanie 250 EUR czy dać sobie siana?

Oczywiście że się ubiegać, masz 250€ praktycznie w kieszeni.

Gdyby to była Twoja wina ze zbyt późnym przyjściem do odprawy to dostałabyś figę z makiem i musiała kupić nowy bilet. To że za free Was przebukowali, dali hotel i vouchery oznacza że faktycznie mieli overbooking i odszkodowanie się należy "jak psu buda". Pisz reklamację do LOT a w przypadku odp. odmownej skargę do ULC.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 19 Lut 2013 19:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sie 2010
Posty: 381
niebieski
Nikt nie robił trudności, żeby nie wyglądało inaczej niż overbooking i nikt nie był zdziwiony. Podobno normalna praktyka w Locie.

A może ktoś doradzi czy można ugryźć temat odszkodowania z citi ? Zapłaciłam za te bilety specjalnie kartą citi wizz i opłacałam w tamtym okresie dodatkowo 10 PLN miesięcznie za pakiet podróżny, aby m.in. takie sytuacje mieć pod kontrolą. Niestety po mgłach w Modlinie citi wypowiedział wszystkim umowę o ubezpieczeniu podróżnym, co uważam za nieuczciwą praktykę ponieważ zgodnie z warunkami ubezpieczenie wygasło z końcem miesiąca ochrony, w którym doszło
do rozwiązania lub wygaśnięcia Umowy Ubezpieczenia, w tym wskutek wypowiedzenia przez Bank lub Ubezpieczyciela. Bilety kupione 5 miesięcy wcześniej z myślą o o mocnym zabezpieczeniu, a ochrona g.... warta.

Załączniki:
Komentarz do pliku: overbookingu nikt się nie wstydzi
Mail0197.JPG
Mail0197.JPG [ 140.75 KiB | Obejrzany 3840 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 19 Lut 2013 20:34 

Rejestracja: 05 Gru 2012
Posty: 348
niebieski
Zadzwoń do nich na infolinię, tam przełącz się do działu ubezpieczeń i na pewno Ci wytłumaczą. Nie zmienai to faktu, że €250 należy Ci się niezależnie od tego ubezpieczenia, chyba że jest jakaś klauzula zastrzegająca inaczej (na przykład, że przenosisz swoje prawa roszczeń wobec linii lotniczej na ubezpieczyciela - wtedy on Ci wypłaci swoje odszkodowanie, a z linią lotniczą będzie "bił się" o €250 - proszę o poprawienie użytkowników, jeśli miałoby być inaczej).

Na pewno jeśli byłaś objęta ochroną w momencie lotu należy Ci się w przypadku Pakietu Bezpieczeństwa (24h-4h)*300PLN z limitem 3000PLN na zdarzenie, czyli w sumie 3000 PLN.

W przypadku Pakietu Podróżnego (24h-4h)*25EUR z limitem max. 1250EUR, czyli 500EUR. Z tego co pamiętam takie były stawki w Pakiecie Podróżnym.

Ogólnie wracać z dalekiej podróży i mieć overbooking na ostatnim locie - może i troche uciążliwe, ale dla mnie sytuacja-marzenie ;) Luksusowy Paryż za free i jeszcze zwróci Ci się część podróży, chociaż na kasę na pewno trochę poczekasz (i poczytasz odpowiedzi LOTu, że blablablaniewypłacimysianablablabla, ale prawo tutaj jest dla Ciebie korzystne).

EDIT1: Będziesz potrzebowała zaświadczenia z LOTu o tym, że takie opóźnienie miało miejsce (i o ile godzin).

EDIT2: Nie doczytałm, kiedy dokładnie skończyło się Twoje ubezpieczenie w CITI - jeśli skończyło się przed lotem, to nie wiem, czy będize go obejmowało - musisz spojrzećw OWU, albo zadzwonić na infolinię z pytaniem czy ubezpieczenie obejmuje loty KUPOWANE w jego trakcie, czy tylko te faktycznei odbywające się.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group