Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 19 Lut 2013 15:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sie 2010
Posty: 381
niebieski
W czasie powrotu z karaibskich wojaży w CDG po zgłoszeniu się do check in ok. 1h przed odlotem przeżyłam chwile grozy. Panie stwierdziły, że późno przyszliśmy (widzieliśmy ostatnich pasażerów nadających bagaże na nasz lot) i musieliśmy czekać. Mieliśmy bagaż rejestrowany i początkowo sądziliśmy, że będzie kłopot z dowiezieniem naszych bagaży do samolotu. Gorączkowo analizowaliśmy sytuację, żeby w razie potrzeby wyrzucić ile się da bagażu i wejść na pokład tylko z podręcznym (8 kg w LOT, ale duże doświadczenie z tanich linii w tym przypadku było wielkim plusem). Potrzebowaliśmy w miarę szybko kart pokładowych, żeby przejść security. Minuty płynęły i płynęły i zastanawiałam się, jak udowodnię, że zjawiłam się na 1h przed odlotem, a nie później. W końcu informacja, że nie polecimy z powodu overbookingu. Trochę ironia losu, bo wybierając przewoźnika kierowałam się bezpieczeństwem podróży w przypadku np. załamania pogody w jeszcze działającym wtedy Modlinie. Aż strach pomyśleć, jakby taka sytuacja zdarzyła się jednak na locie tam WAW-CDG. Na pomoc LOT nie mam co narzekać. Przedstawiciel LOT po małym zaindygowaniu skierował nas do hotelu Primere /stawka za pokój 209 EUR, dojazd shuttle bus z parkingów CDGVAL, vouchery po 27 EUR, ze śniadania nie skorzystaliśmy, bo lot był rano, a restauracja jeszcze nie była czynna, a ponowne kiblowanie w Paryżu nie uśmiechało nam się/. Mimo wszystko trzeba było zapłacić 20 EUR za butelkę wina, bo kelner nie usłyszał half a bottle i tak spędziliśmy noc waletnynkową. Przepadły bilety na Polskiego Busa i trzeba było jechać PKP do domu z Wawy. Czy czarno widząc sytuację LOT ubiegać się o odszkodowanie 250 EUR czy dać sobie siana?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Zjarany pracownik lotniskowy poważnie uszkodził Boeinga 747. Linia szacuje straty na 820 tys. zł! Zjarany pracownik lotniskowy poważnie uszkodził Boeinga 747. Linia szacuje straty na 820 tys. zł!
😍MEGA😍 Bezpośrednie loty na Sycylię za 152 PLN 🔥👏 😍MEGA😍 Bezpośrednie loty na Sycylię za 152 PLN 🔥👏
#2 PostWysłany: 19 Lut 2013 15:46 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 4247
platynowy
cyberpunk64 napisał(a):
Czy czarno widząc sytuację LOT ubiegać się o odszkodowanie 250 EUR czy dać sobie siana?

Oczywiście że się ubiegać, masz 250€ praktycznie w kieszeni.

Gdyby to była Twoja wina ze zbyt późnym przyjściem do odprawy to dostałabyś figę z makiem i musiała kupić nowy bilet. To że za free Was przebukowali, dali hotel i vouchery oznacza że faktycznie mieli overbooking i odszkodowanie się należy "jak psu buda". Pisz reklamację do LOT a w przypadku odp. odmownej skargę do ULC.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 19 Lut 2013 19:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sie 2010
Posty: 381
niebieski
Nikt nie robił trudności, żeby nie wyglądało inaczej niż overbooking i nikt nie był zdziwiony. Podobno normalna praktyka w Locie.

A może ktoś doradzi czy można ugryźć temat odszkodowania z citi ? Zapłaciłam za te bilety specjalnie kartą citi wizz i opłacałam w tamtym okresie dodatkowo 10 PLN miesięcznie za pakiet podróżny, aby m.in. takie sytuacje mieć pod kontrolą. Niestety po mgłach w Modlinie citi wypowiedział wszystkim umowę o ubezpieczeniu podróżnym, co uważam za nieuczciwą praktykę ponieważ zgodnie z warunkami ubezpieczenie wygasło z końcem miesiąca ochrony, w którym doszło
do rozwiązania lub wygaśnięcia Umowy Ubezpieczenia, w tym wskutek wypowiedzenia przez Bank lub Ubezpieczyciela. Bilety kupione 5 miesięcy wcześniej z myślą o o mocnym zabezpieczeniu, a ochrona g.... warta.

Załączniki:
Komentarz do pliku: overbookingu nikt się nie wstydzi
Mail0197.JPG
Mail0197.JPG [ 140.75 KiB | Obejrzany 3845 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 19 Lut 2013 20:34 

Rejestracja: 05 Gru 2012
Posty: 348
niebieski
Zadzwoń do nich na infolinię, tam przełącz się do działu ubezpieczeń i na pewno Ci wytłumaczą. Nie zmienai to faktu, że €250 należy Ci się niezależnie od tego ubezpieczenia, chyba że jest jakaś klauzula zastrzegająca inaczej (na przykład, że przenosisz swoje prawa roszczeń wobec linii lotniczej na ubezpieczyciela - wtedy on Ci wypłaci swoje odszkodowanie, a z linią lotniczą będzie "bił się" o €250 - proszę o poprawienie użytkowników, jeśli miałoby być inaczej).

Na pewno jeśli byłaś objęta ochroną w momencie lotu należy Ci się w przypadku Pakietu Bezpieczeństwa (24h-4h)*300PLN z limitem 3000PLN na zdarzenie, czyli w sumie 3000 PLN.

W przypadku Pakietu Podróżnego (24h-4h)*25EUR z limitem max. 1250EUR, czyli 500EUR. Z tego co pamiętam takie były stawki w Pakiecie Podróżnym.

Ogólnie wracać z dalekiej podróży i mieć overbooking na ostatnim locie - może i troche uciążliwe, ale dla mnie sytuacja-marzenie ;) Luksusowy Paryż za free i jeszcze zwróci Ci się część podróży, chociaż na kasę na pewno trochę poczekasz (i poczytasz odpowiedzi LOTu, że blablablaniewypłacimysianablablabla, ale prawo tutaj jest dla Ciebie korzystne).

EDIT1: Będziesz potrzebowała zaświadczenia z LOTu o tym, że takie opóźnienie miało miejsce (i o ile godzin).

EDIT2: Nie doczytałm, kiedy dokładnie skończyło się Twoje ubezpieczenie w CITI - jeśli skończyło się przed lotem, to nie wiem, czy będize go obejmowało - musisz spojrzećw OWU, albo zadzwonić na infolinię z pytaniem czy ubezpieczenie obejmuje loty KUPOWANE w jego trakcie, czy tylko te faktycznei odbywające się.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group