Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 01 Kwi 2015 12:58 

Rejestracja: 28 Mar 2015
Posty: 121
Witam,

myślę, że warto nakreślić forumowej braci zasady działania kolejnych, wyrastających jak grzyby po deszczu portali hotelowych, gdyż co rusz pojawiają się kolejne objawione osoby z kolejnym, rzekomo najlepszym cenowo portalem, bijącym bookingi, itd.

Zacznijmy od kilku faktów:

a) booking jest zwyczajnie drogi i sprawdza się aktualnie tylko w małych miasteczkach, wioskach i jakiejś części hoteli niezależnych, nie ma racji bytu w dużych miastach i hotelach sieciowych; c'est vrai

b) tak, jeżeli widzicie, że hotel na portalu X jest o 50% tańszy niż na bookingu i ma śniadanie w cenie oraz możliwość bezkosztowej anulacji - to jest to uczciwa oferta i zarazem oznacza, że portal ten działa na systemach korporacyjnych, do których dostęp (do stawek hurtowych) mają tylko agenci i biura podróży (wyspecjalizowane, gdyż 90% biur w Polsce to klepanie Egiptu i Tunezji + katalogi), które po podpięciu się przez XML do bazy systemu korporacyjnego i dodaniu swojej prowizji, finalne ceny prezentuję na rozmaitych portalach dla osób "indywidualnych" - natomiast branża skupuje te pokoje jeszcze 10% taniej niż ceny na Amoma i innych portalach ;)

c) ergo - wszystkie portale oferujące ceny znacznie niższe niż booking / hrs / hotels.com (te działają na identycznej zasadzie) działają w obrębie tych samych systemów (zasadę ich działania opiszę poniżej) i tylko od inteligencji zarządzających tymi portalami zależy, czy są podpięci pod 30 systemów korporacyjnych i zapewnią szerokie ofertowanie, czy tylko np. pod 5 systemów, tym samym czyniąc bazę uboższą; TO NIE JEST TAK, że pojawiają się kolejni cudotwórcy z coraz lepszymi cenami - po pierwsze promocje są z tylko chwilowe, mają na celu zachęcić do portalu, po drugie - bazując na tych samych systemach co cała branża, i schodząc z cenami w dół, wszyscy zeszli już do poziomu, którego nie da się już obniżyć (co nie zmienia faktu, że jest rewelacyjny, a powstają kolejne systemy korporacyjne - z racji potężnej konkurencji w hotelarstwie hotele z chęcią idą na taką współpracę); zatem tak naprawdę wszyscy konkurują ze sobą na marży między 5 a 10% i niżej się już zejść nie da, więc jako kryterium portalu należy przyjąć bazę pokoi oraz serwis;

ZASADA DZIAŁANIA SYSTEMÓW KORPORACYJNYCH:

Na rynku istnieje w tej chwili ok. 50 systemów korporacyjnych, przeznaczonych dla branży tj. biur podróży i agentów. Właścicielami tych systemów są firmy, które zatrudniają przedstawicieli handlowych na rozmaite kraje / regiony, których zadaniem jest podtrzymywanie istniejących oraz podpisywanie nowych kontraktów na tzw. allotment - pulę pokoi wydzielanych dziennie na potrzeby zewnętrznej firmy / dostawcy. Jak łatwo się domyślić, takie kontrakty (ze znacznie obniżoną ceną) podpisywane są przede wszystkim przez hotele, które mają problem ze 100% zapełnieniem obiektu np. w niskim sezonie. Na tapetę możemy wziąć np. Warszawę:

hotel X 5* (wtajemniczeni wiedzą, które hotele 5* w W-wie można poza weekendem, gdy zawsze jest tanio, wyłapać za 200 zł ze śniadaniem) - dysponuje dajmy na to 400 pokojami; niski sezon w W-wie to okres grudzień-marzec oraz lipiec-sierpień + noclegi z piątków, sobót i niedziel - W-wa z wiadomych względów wtedy pustoszeje :); szczyt to kwiecień-czerwiec i wrzesień-listopad. Hotel ma problem, aby wypełnić pokoje w niskim sezonie, więc obniżając cenę np. o połowę (dokładna kwota obniżki to wypadkowa ilości pokoi i problemów z ich zapełnieniem) oddaje do dyspozycji omówionego wyżej systemu korporacyjnego np. 5 pokoi dziennie (gdyż i tak 200 by nie sprzedał po cenie recepcyjnej czy bookingowej - tak, booking.com to w 90% cena identyczna jak na recepcji), jeżeli pojawi się kolejny kontraktor, to np. następne 3, itd. (w zasadzie każdy może w tej chwili otworzyć działalność polegającą na kontraktowaniu hoteli na całym świecie, a następnie udostępnianiu swej bazy XML na potrzeby portali, do których przerzuca Trivago, itd. ;) )

Z kolei w wysokim sezonie hotel taki udostępni na potrzeby dostawców korporacyjnych nie 20, a już np. tylko 5 pokoi, też po wyższej cenie (choć nadal proporcjonalnie niższej niż booking, ale już nie zachęcającej)

Wnioski: największe obniżki dotyczą hoteli o dużej liczbie pokoi, na ogół sieciowych, w największych miastach. Dlatego tak łatwo możecie natrafić na świetne ceny we wszelkich Novotelach, Holiday Inn Expressach czy Hamptonach - nie natraficie na nie z kolei w małych, niezależnych hotelach (+ boutique hotels), którym z racji małej ilości pokoi nie opłaca się dodatkowo obniżać znacząco ceny i wydzielać pokoi na potrzeby wholesalers / hurtowników hotelowych.

Reasumując: jeżeli trafiacie na jakąś super cenę względem bookingu np. poprzez Trivago czy hotelscombined, to na 99% przenoszeni jesteście do portalu, który jest podpięty pod systemy korporacyjne. To nie jest więc w żadnym wypadku tak, że pojawia się kolejny super dostawca - wszyscy działają na identycznych systemach, a jedynie wysokość generowanego przez te portale obrotu z poszczególnymi zintegrowanymi podsystemami może wpływać (minimalnie) na cenę, po jakiej portale skupują pokoje od wholesalers ! Za tak super ceny nie odpowiadają więc portale, a firmy o których mało kto wie, które tworzą systemy z zaimplementowanymi kontraktami na poszczególne hotele (w oparciu o działania przedstawicieli terenowych), a następnie portale integrują się informatycznie z bazami tychże firm i "wskakują" do Trivago czy hotelscombined. Nazwy tych firm zna kilkaset osób w Polsce, na ogół pracownicy biur zajmujących się obsługą podróży służbowych, gdyż systemy te pojawiły się na naszym rynku na dobrych kilka lat przed pierwszymi integracjami i porównywarkami - do tego momentu były rozpowszechnione w działalności biur zajmujących się tematyką business travel z 2 powodów:

a) tylko takie biura wiedziały w ogóle o istnieniu takich firm i oferowanych przez nie stawkach - i tylko one mogły uzyskać dostęp do tych stawek, osoby indywidualne nie miały wiedzy, a w przypadku wiedzy bez działalności nie mogli uzyskać i tak dostępu;

b) klient korporacyjny jest znacznie mniej kapryśny niż indywidualny :) (mniej wydziwiania i wyższy budżet - bo firma płaci), z kolei znaczna część osób indywidualnych liczy każdą złotówkę, i jest w stanie poświęcić pół nocy, aby zapłacić o 2 zł mniej (często jakimś kosztem) - dlatego też wyjście z tym do "ludzi" sparaliżowałoby pracę biur, dopiero integracje informatyczne dały dostęp do takich stawek (oczywiście podwyższonych o prowizję) za pośrednictwem portali i porównywarek

Kilka ciekawostek / faktów:

a) jeżeli jesteście przerzucani na portal X a jako opis pokoju widnieje np. "Double or Twin STANDARD" (zwracam tu uwagę na wielkość liter, bo to określony model nazewnictwa) to są to pokoje kontraktowane przez TUI :) za pośrednictwem jej spółki córki Hotelbeds - w tej chwili chyba największy pojedynczy gracz na rynku firm kontraktujących, a na pewno największa baza;

b) nie wiem jak teraz, ale jeszcze jakiś czas temu aby współpracować z porównywarkami należało im płacić określone sumy / procent za przekierowanie - to może tłumaczyć, dlaczego portale pojawiają się i znikają (w wersji polskiej kiedyś najwięcej było otel.com, potem coś innego, teraz niedawno amoma i allabouthotels, teraz znów coś innego - a wszyscy działają na tych samych cenach);

c) warto pilnie czytać warunki anulacji i rezerwacji - niektóre portale (jakoś rok temu na Trivago często przerzucało na portal niemiecki, nie pamiętam nazwy, w każdym razie strona dostępne w wersji PL, ale siedziba w Niemczech), który działał na ZEROWEJ PROWIZJI, ale nie zezwalał na jakiekolwiek anulacje, nawet na rok przed. Nawet pomimo tego, że te pokoje zawierały możliwość anulacji np. 3 dni przed przyjazdem w ramach dalszych rozliczeń między tym portalem a systemem korporacyjnym. Jak łatwo policzyć, wystarczyło naciąć kogoś na tydzień w Dubaju za 20 tys. bez możliwości zwrotu (a tak naprawdę portal dostawał zwrot, gdyż dopuszczała to polityka anulacyjna dostawcy), żeby móc resztę rezerwacji robić na zero i przyciągać :) Na pewno wychodzili / wychodzą na tym lepiej, niż portale uczciwie doliczające 10% prowizji i oferujące anulacje bezkosztowe;

d) transfery - tutaj będzie identyczna sytuacja ! Firmy świadczące usługi przewozowe będą podpisywać niedługo umowy z kolejnymi dostawcami (aktualnie mamy w zasadzie monopol), którzy będą wprowadzać ich pojazdy do wewnętrznych systemów a następnie udostępniać po cenie hurtowej agentom / biurom oraz portalom, które staną się agregatorami tak jak w przypadku hoteli (mnogość podsystemów w jednym), więc kwestia czasu jest Trivago transferowe. (myślę, że 2-3 lata, gdy usługa transferów spowszednieje)

e) inny sposób na "rozpoznanie" - jeżeli płacicie dopiero w hotelu, to znaczy, że rezerwacja jest poza obiegiem systemów korporacyjnych; pokoje są kontraktowane a następnie dystrybuowane na portale i do agentów / biur jako przedpłacone, i jadąc z voucherem przedpłaconym (prepaid voucher) nigdy nie płaci się w hotelu za pokój i wyżywienie (ew. taksy lokalne, ale tego się nie da ominąć). Ergo - obciążanie fizyczne karty = system korporacyjny, płatność w hotelu = spoza systemu korporacyjnego. Nie ma fizycznej możliwości połączenia ceny korporacyjnej i płatności w hotelu, dlatego jesteście obciążani od razu (bo potem nie będą jak mieli od Was ściągnąć kasy). Jeden z systemów oferuje opcję płatności w hotelu po cenie korporacyjnej, ale jest to gwarantowane kartą agenta / biura i jest dokonywane z pułapu bezpośredniego dostępu branżowego, niemożliwego do zaoferowania na portale

Finalnie poszukiwacze zniżek / noclegów mają do wyboru:

a) portale oferujące w zdecydowanej większości oferty ceny identyczne jak recepcja (a dzwoniąc do hotelu i "grożąc" rezerwacją przez booking, któremu hotel musi odpalić swoją działkę, często otrzyma się coś lepszego), a więc wszelkie hotels.com, bookingi, hrs-y, itd.

b) portale działające na systemach korporacyjnych (w zależności od hotelu i miasta zniżki 10-70% - polecam sprawdzić i porównać np. Holiday Inn Express Frankfurt Airport - i jeszcze wziąć pod uwagę, że w tej cenie jest ok. 10% prowizji portalu oraz narzut firmy podpisującej ten kontrakt ;) )

c) promocje znikąd typu Radisson Oslo 95 zł, Lindner Hotels - zniżka wyrażona ilością km od hotelu do miejsca zamieszkania, itd. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
DMW uważa post za pomocny.
 
      
🇱🇹 Bałtycka perełka w twoim zasięgu 🧳☕ Loty i hotel ze śniadaniami w Wilnie za 449 PLN ✈️🏨 🇱🇹 Bałtycka perełka w twoim zasięgu 🧳☕ Loty i hotel ze śniadaniami w Wilnie za 449 PLN ✈️🏨
Tajlandia w wersji LUX za 8021💎👑 Loty biznes klasą Etihad + ⭐⭐⭐⭐⭐ hotel na Phuket 🌴☀️ Tajlandia w wersji LUX za 8021💎👑 Loty biznes klasą Etihad + ⭐⭐⭐⭐⭐ hotel na Phuket 🌴☀️
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group