Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 09 Gru 2016 14:53 

Rejestracja: 09 Gru 2016
Posty: 1
Czy ktoś wie jak odzyskać pieniądze od Esky? Kupiłam bilet na trasę Ho Chi Minh city - Auckland obsługiwane przez China Airlines. Esky przesłał bilet drogą elektroniczną oczywiście do mnie. W tym bilecie ani informacji o tym, że muszę posiadać wizę tranzytową w Australii. Opisane trasy : HCM city-Taipei-Auckland-Taipei-HCM city. Nie ma ani jednego słowa o jakimkolwiek międzylądowaniu w jakimkolwiek porcie w Australii. Przy odprawie check-in w HCM city obsługa cofnęła mnie tłumacząc, że nie posiadam koniecznej wizy tranzytowej australijskiej. Tym samym bilet stracił ważność w całości. Poszłam zapytać w China Airlines to powiedzieli, że owszem pośrednik sprzedający bilet czyli w tym przypadku Esky powinien mi zwrócić pieniądze bo China Airlines zgadza się na zwrot nie wykorzystanego biletu nie z winy pasażera. Wysłałam zapytanie reklamacyjne do esky na adres : reklamacje@esky.pl bo z nimi można kontaktować się telefonicznie. I dzisiaj otrzymałam od nich odpowiedź :
"Dzień dobry,

dziękuję za kontakt. Dokonując zakupu biletu lotniczego Klienci akceptują zapisy naszego Regulaminu (dostępność pod adresem http://www.esky.pl/regulamin.html) tym samym akceptując Warunki IATA, którym podlega każdy zakupiony bilet rejsowych linii lotniczych oraz Ogólnych Warunków Przewozu przewoźnika obsługującego dany lot. Zgodnie z ich treścią linia lotnicza ma prawo do odmowy realizacji lotu w przypadku gdy Pasażer nie przestrzega określonych zasad podróżowania w tym konieczności okazania niezbędnych i ważnych dokumentów takich jak paszport czy wiza. Zapis dostępny jest pod adresem: http://www.iatatravelcentre.com/e-ticke ... nd/Polish/.
Jednocześnie planowanie podróży oraz zakup usług związane jest z koniecznością uzyskania dodatkowych informacji i odpowiedniego przygotowania do jej odbycia ze strony Klienta. W kwestii wszelkich informacji konsularnych zalecamy kontakt z instytucjami uprawnionymi do udzielenia rzetelnej i aktualnej informacji przy podróży do wybranego państwa w tym właśnie do właściwej ambasady czy strony Ministerstwa Spraw Zagranicznych: http://www.msz.gov.pl/pl/ - urząd właściwy dla obywateli Polskich natomiast dla każdego obcokrajowa urząd właściwy dla jego kraju.
W takiej sytuacji nie mogę niestety pozytywnie odnieść się do przesłanej prośby.

Przepraszam za niedogodności. Mam jednocześnie nadzieję, że przesłane informacje wyjaśniają wątpliwości.

Życzę pogodnego dnia.

Pozdrawiam,
[Dane osobowe]
Specjalista ds. Reklamacji
eSky.pl S.A., plac Jagielloński 8, 26-600 Radom
KRS: 0000383663 | NIP 948-19-87-199 | REGON 670140736 | Kapitał zakładowy 990 471,00 zł, w całości opłacony.


Ostatnio edytowany przez mezzo 09 Gru 2016 15:49, edytowano w sumie 2 razy
Dane osobowe, doprecyzowanie tytułu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
All inclusive w Emiratach 🌴☀️ 4* Radisson na plaży z własnym spa za 3999 PLN All inclusive w Emiratach 🌴☀️ 4* Radisson na plaży z własnym spa za 3999 PLN
Riwiera Majów w sezonie ☀️🌴 Tydzień w Meksyku za 2574 PLN (loty + ⭐⭐⭐⭐ noclegi ) 😎🐢 Riwiera Majów w sezonie ☀️🌴 Tydzień w Meksyku za 2574 PLN (loty + ⭐⭐⭐⭐ noclegi ) 😎🐢
#2 PostWysłany: 09 Gru 2016 15:19 
Redaktor F4F
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lis 2010
Posty: 6220
Loty: 228
Kilometry: 534 135
Ciekawe. W 2015 leciałem na trasie Praga - Bangkok - Brisbane - Christchurch, a wracałem przez Sydney. W Brisbane miałem 6h stop w Sydney 3h i żadnej wizy tranzytowej nie potrzebowałem. Czas między przylotem a odlotem spędziłem na lotnisku.
_________________
Image

https://www.instagram.com/jiku_ty_dziku/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 09 Gru 2016 15:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2013
Posty: 348
Loty: 625
Kilometry: 828 085
niebieski
hm... byc moze w Wietnamie nie bardzo wiedza jakie przepisy wizowe obejmuja Polakow. Ja mialem lot do Auckland przez Sydney bez jakiejkolwiek wizy australijskiej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 09 Gru 2016 16:01 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9642
HON fly4free
Ale niezależnie od tego czy agent linii miał rację czy nie, odmawiając wstępu na pokład, jeśli taryfa dopuszcza zwrot biletu w sytuacji braku posiadania wizy / odmowy wjazdu na terytorium danego państwa, to pośrednik powinien rozliczyć taki bilet zgodnie z taryfą potrącając jedynie własną prowizję z tego tytułu (powinna być jasno określona w warunkach serwisu) i ewentualnie te składowe ceny biletu, których przewoźnik faktycznie nie zwrócił. Pośrednik nie może zatrzymać dla siebie kasy w tej sytuacji nie oddając pasażerowi nic.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 13 Gru 2016 06:42 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 4253
platynowy
Esky tu w niczym nie zawiniło, więc co najwyżej mogą przeprocesować zwrot podatków za niewykorzystany bilet, ale będą to jakieś grosze.

Samolot który leci z Taipei najpierw robi stop w Brisbane i po 2h leci stamtąd do Auckland. Nie jest potrzebna żadna wiza tranzytowa przy locie przez Australię. Ta historia opisana wyżej brzmi trochę niewiarygodnie, rozumiem że jakiś pracownik check-in może być niedouczony ale kontakt z przełożonym powinien rozwiać wątpliwości. Co się działo na lotnisku, po prostu usłyszałaś że nie wpuszczą Cię na pokład i sobie poszłaś? Bez żadnej afery?

W ostateczności można też było szybko dorwać komputer i zawnioskować o wizę, jest ona dla Polaków darmowa i po wysłaniu wniosku przychodzi zazwyczaj z automatu na maila.

Pretensje powinnaś rościć do China Airlines a nie Esky.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Facebook [Bot] oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group