Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
#1 PostWysłany: 07 Kwi 2016 09:55 

Rejestracja: 05 Sty 2013
Posty: 48
Ponieważ sprawa pozostała bez odpowiedzi zachęcam wszystkie Osoby które znalazły się w podobnej sytuacji o dołączenie się do tej sprawy. Proszę o kontakt na PW.

Wysłałem dziś do firmy pismo o następującej treści :

Dzień dobry.

W dniu 02.04.2016 o godzinie 23:35 z Warszawy ( Marymont ) miałem mieć kurs do Krakowa ( numer biletu :... )

Pomimo tego, że byłem przed czasem ( nie chodzi tu wcale o 2 czy 5 minut) od pasażerów oczekujących na inny kurs dowiedziałem się że autobus do Krakowa już odjechał.

Idąc na inne stanowisko spotkałem Osobę która czekała na zagraniczny kurs ( już około godziny). Polski support działa od poniedziałku do piątku. Dlatego korzystając z supportu w języku angielskim udało się nam dowiedzieć że nasze autobusy już odjechały.

Sprawę zgłosiłem następnego dnia poprzez serwis Facebook ( https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1899082373)

Skończyło się na zwrocie pieniędzy za bilet. Po wysłaniu informacji dnia 04.03.2016 o następującej treści :


,, Dziękuje za zwrot pieniędzy, jednak pragnę poinformować o tym, że ja wiadomości o zmianie godziny odjazdu tego kursu nie otrzymałem. Jestem zdania że jeżeli nastąpiła jakąkolwiek zmiana kursu to powinien nastąpić kontakt telefoniczny,a nie wysyłanie wiadomości które mogą dojść lub nie dojść. Jeśli Ktoś jedzie z daleka, ma ważne sprawy,czeka na autobus, który nie przyjeżdża, nie może liczyć na polski support, gdyż infolinia działa od poniedziałku do piątku, i jeśli Taka Osoba spotka się z sytuacją że autobus odjechał pół godziny przed czasem, i że powinna rzekomo przyjść jakaś wiadomość, której nie doszła. Takie zachowanie zdaje się być w tej sytuacji kpiną z takiej Osoby. Czy tak postępuje szanowna i profesjonalna firma transportowa?. Odpowiedź bo niby nastąpiła zmiana czasu, a Proszę sprawdzić raporty doręczenia. Zwrócili państwo kilka zł za bilet, jednak co z kosztami , które zostały wydane na zbędny transport do Warszawy, na przymusowy zakup kolejnego biletu powrotnego ( bilet powrotny z Warszawy został już wcześniej zakupiony). Co z transportem po Warszawie, co z noclegiem?. Co z poświęconym czasem i podniesionymi szkodami z tego tytułu podniesionymi?. 

Państwa firma to nie jakaś firma ,, krzak" tylko jeden z liderów w dziedzinie transportu. Taka sytuacja wogóle nie powinna mieć miejsca 

Sprawa nie została jedynie,, naświetlona ' na Facebooku.
Z prowadzonych kampanii wynika że powinno Państwu zależeć na dobrym wizerunku firmy 

Czy Osoby które przeczytają ( np na Facebooku czy np na forum Fly4free) wpis o takim incydencie i zaproponowany przez państwa rozwiązaniu będą chciały skorzystać z usług takiej firmy transportowej? 

Wydaje mi się że ta sytuacja może doprowadzić do tego, że mogą się zastanowić nad zakupem biletu gdzie indziej,wychodząc z założenia : Skoro Kogoś tak potraktowano to ja mogę być kolejny/kolejna 

Jak państwo w takiej sytuacji 

Jeżeli Pani może jedynie zdobyć się na zwrot pieniędzy za zakup biletu to proszę o kontakt do kierownika lub do dyrekcji "

Żadnej odpowiedź już nie padła.

Wnoszę o udzielenie rekompensaty w kwocie 255 zł za powstałe straty materialne i moralne

Po konsultacji z prawnikiem wyznaczam państwu termin w którym oczekuję na odpowiedź.

Jest nim siedem dni od daty niniejszego pisma. Czyli na odpowiedź czekam maksymalnie do : 14.04.2016

Po tym czasie jeśli nie dojdziemy do porozumienia sprawa trafić może do : Rzecznika Konsumentów lub do : Federacji Konsumentów

lub jeśli i te organy nie pomogą, sprawa może trafić na drogę sądową.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Odkryj Kanary 😍 Loty na Teneryfę z Warszawy i noclegi z basenem za 1237 PLN 😎 Odkryj Kanary 😍 Loty na Teneryfę z Warszawy i noclegi z basenem za 1237 PLN 😎
Odwiedź Wietnam ✈️🧳 Loty do Hanoi z dużym bagażem od 2489 PLN 🇻🇳 🍛 Odwiedź Wietnam ✈️🧳 Loty do Hanoi z dużym bagażem od 2489 PLN 🇻🇳 🍛
Offline
#2 PostWysłany: 07 Kwi 2016 10:12 

Podstawowa zasada: nie strasz.
Po co ujawniasz swoje kolejne kroki?
Nie odkrywaj wszystkich kart na dzień dobry.

P.S. I ten tekst o stratach moralnych to......... :lol:
Góra
 PM off  
      
Offline
#3 PostWysłany: 07 Kwi 2016 10:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3763
srebrny
na końcu trza było napisać, że jak rzeczniki i sądy nie pomogą to przyjedzie do nich Twój szwagier Seba :twisted:
_________________
"Ten, kto znalazł się za drzwiami, pokonał najtrudniejszy etap podróży" - przysłowie duńskie
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#4 PostWysłany: 07 Kwi 2016 10:44 

Rejestracja: 08 Gru 2014
Posty: 383
Loty: 139
Kilometry: 183 310
niebieski
cały ten tekst to... :lol:

nie wiem czemu się oburzasz, że ten tekst trafił do LG :mrgreen:
ten tekst jest tak cholernie nieczytelny, że oni nawet nie będą wiedzieli o co Ci chodzi.
a jeśli chcesz od nich uzyskać odszkodowanie to najwyżej za bilet, który musiałeś zakupić a nie za straty moralne.
przy pisaniu takich pism musisz się powoływać na konkretne przepisy a nie sobie pisać, że sprawa trafi do : Rzecznika Konsumentów :lol: albo do : Federacji Konsumentów :lol:

Jeśli złożysz na poważnie reklamację to mają 30 dni na odpowiedź, nie pisz im, że się konsultowałeś z prawnikiem i po tym im wyznaczyłeś termin 7 dni bo żaden prawnik by Ci tego nie powiedział :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#5 PostWysłany: 07 Kwi 2016 10:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2013
Posty: 599
Loty: 2
Kilometry: 1 679
niebieski
Czytałeś w ogóle cały regulamin ?
http://www.luxexpress.eu/pl/regulamin-s ... y-biletow#

Mając te 13 lat lub jeżeli język polski to trudny język - warto było poprosić kogoś bardziej ogarniętego o napisanie tego pisma do przewoźnika... :roll:
_________________
◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#6 PostWysłany: 07 Kwi 2016 11:24 

Rejestracja: 13 Kwi 2015
Posty: 1625
Loty: 69
Kilometry: 64 523
niebieski
Przeczytałem ten ich cały regulamin:

Cytuj:
Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za spóźnienia i odstępstwa od rozkładu jazdy, jeżeli powstały one w wyniku wystąpienia okoliczności siły wyższej (wliczając, ale nie ograniczając się do: niepomyślnych warunków atmosferycznych, zagęszczenia na drogach, naprawiania dróg, działalności organów państwowych, kolejek przygranicznych, kontroli celnej i paszportowej i in.), także w wyniku działań samych Pasażerów, przeszkadzających Przewoźnikowi w wykonywaniu pracy, także z innych przyczyn, których Przewoźnik, niezależnie od wysiłków, nie mógł przewidzieć ani uniknąć.

Cytuj:
4.2. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkodę doznaną przez Pasażera i nieotrzymany zysk w wyniku nieprzybycia autokaru na czas do punktu docelowego z powodu wystąpienia wyżej wymienionych okoliczności.


Czyli w skrócie, musisz zapłacić za konkretny bilet na konkretną godzinę, a my możemy Cię zawieźć, ale wcale nie musimy, bo autobus może odjechać pół godziny wcześniej i nieważne że miałeś bilet na godzinę 23, a autobus odjechał 22 30, przecież to zupełnie normalne.

Z ciekawości szukałem w regulaminie PB takich zapisów, nie znalazłem.
@rysiekkk - wskaż gdzie w regulaminie jest cokolwiek o odjeździe autobusu przed czasem ? Bo chyba nie traktujesz tego jako "odstępstwo powstałe w wyniku wystąpienia okoliczności siły wyższej" :lol:

Gość ma problem, napisał na forum w celu podzielenia się swoimi odczuciami, może szukając jakiś wskazówek jak zachować się względem LE w przyszłości. Fakt może napisał to pismo trochę chaotycznie i miejscami bez sensu ale problem jest problemem a tu jak zwykle tylko hejt.

Chciałbym zobaczyć minę prawilnego towarzystwa czekającego w Warszawie na busa do Krakowa, z którego mają np samolot, które stwierdzi, spoko przyjdę 20 min wcześniej na przystanek, spokojnie poczekam na autobus, a tu zonk, autobus odjechał wcześniej - i co Pan nam zrobi, przecież to normalne ? :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#7 PostWysłany: 07 Kwi 2016 11:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2013
Posty: 599
Loty: 2
Kilometry: 1 679
niebieski
Kravkrk napisał(a):
@rysiekkk - wskaż gdzie w regulaminie jest cokolwiek o odjeździe autobusu przed czasem ? Bo chyba nie traktujesz tego jako "odstępstwo powstałe w wyniku wystąpienia okoliczności siły wyższej" :lol:

...przyjdę 20 min wcześniej na przystanek, spokojnie poczekam na autobus, a tu zonk, autobus odjechał wcześniej - i co Pan nam zrobi, przecież to normalne ? :lol:

czytamy ze zrozumieniem ;)

Autokar odjechał o CZASIE ;)
O czasie który uległ zmianie i przewoźnik poinformował o tym fakcie (e-mailowo) pasażerów.

Przed czasem - to gdyby nie poinformował ze stosownym wyprzedzeniem ;)


Nie wiemy (a przynajmniej ja chętnie się dowiem) - kiedy przewoźnik rozesłał info o zmianie godziny odjazdu ?

99,99% pasażerów widać skutecznie została poinformowana o zmianie a sam jeden "Maksiu" nie ogarnia internetów i mail nie dotarł... :|
_________________
◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►◄►
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#8 PostWysłany: 07 Kwi 2016 11:48 

Rejestracja: 13 Kwi 2015
Posty: 1625
Loty: 69
Kilometry: 64 523
niebieski
Ok, mea culpa odjechał o czasie.

Pytanie kiedy o tym poinformował ? Zdziwiony też jestem formą, dlatego napisałem, o tym w jaki sposób gość został poinformowany. E-mail to nie jest szczęśliwa forma informowania o odwołanym kursie bo nie każdy musi sprawdzać skrzynkę regularnie. A tak jakby wykonali telefon (albo zrobili i to i to), wtedy nie byłoby tematu. Jak kupiłem bilet na LE i odwołali mi kurs w niedziele, telefon dostałem w sobotę do południa. Dlatego też nie korzystam już z ich usług.
A z tym 99,99 % to nie byłbym taki przekonany, tego nie wiemy, możliwe że było więcej takich osób, które pozostały anonimowe.
A tak w ogóle nie znalazłem informacji w regulaminie, że przewoźnik jest obowiązany do informowania pasażerów o takim fakcie np. w Punkcie 3: "Prawa i obowiązki pasażera". Jest za to zapis np.: "
Cytuj:
Pasażerowi zakazuje się korzystania z toalety w autokarze w przypadku, gdy Pasażer otrzymywał leczenie radioaktywne co najmniej 10 dni przed podróżą (w razie potrzeby Kierowca na prośbę Pasażera uwzględni dodatkowy postój"


Przecież to jest jakiś cyrk.

Trzeba im być wdzięcznym że w ogóle napisali, mogli wysłać telegram, gołębia albo w ogóle nie informować.


Ostatnio edytowany przez Kravkrk 07 Kwi 2016 12:25, edytowano w sumie 5 razy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#9 PostWysłany: 07 Kwi 2016 11:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2011
Posty: 1698
srebrny
Lux oprócz e-maili wysyła sms'y z informacją o zmianach, więc jeżeli został podany numer telefonu przy rezerwacji, to taka informacja powinna dotrzeć. Innej opcji powiadomienia nie widzę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#10 PostWysłany: 07 Kwi 2016 11:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Lut 2014
Posty: 340
Loty: 113
Kilometry: 203 751
niebieski
Kravkrk napisał(a):
Przeczytałem ten ich cały regulamin:

Cytuj:
Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za spóźnienia i odstępstwa od rozkładu jazdy, jeżeli powstały one w wyniku wystąpienia okoliczności siły wyższej (wliczając, ale nie ograniczając się do: niepomyślnych warunków atmosferycznych, zagęszczenia na drogach, naprawiania dróg, działalności organów państwowych, kolejek przygranicznych, kontroli celnej i paszportowej i in.), także w wyniku działań samych Pasażerów, przeszkadzających Przewoźnikowi w wykonywaniu pracy, także z innych przyczyn, których Przewoźnik, niezależnie od wysiłków, nie mógł przewidzieć ani uniknąć.

Cytuj:
4.2. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkodę doznaną przez Pasażera i nieotrzymany zysk w wyniku nieprzybycia autokaru na czas do punktu docelowego z powodu wystąpienia wyżej wymienionych okoliczności.


Czyli w skrócie, musisz zapłacić za konkretny bilet na konkretną godzinę, a my możemy Cię zawieźć, ale wcale nie musimy, bo autobus może odjechać pół godziny wcześniej i nieważne że miałeś bilet na godzinę 23, a autobus odjechał 22 30, przecież to zupełnie normalne.

Regulamin Lux Express jest niezgodny z polskim prawem i to nie tylko w tym punkcie, ale w wielu innych. Przypominam:

Cytuj:
Art. 62. 1. Przewoźnik odpowiada za szkodę, jaką podróżny poniósł wskutek przedwczesnego odjazdu środka transportowego.
2. Przewoźnik odpowiada za szkodę, jaką poniósł podróżny wskutek opóźnionego przyjazdu lub odwołania regularnie kursującego środka transportowego, jeżeli szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika.


Inna sprawa, że sorry - ale infomowanie 24h przed odjazdem przesunął odjazd o 25 minut, a jedyna informacja to SMS, no to jakaś parodia. Można się podśmiechiwać o stratach moralnych, ale roszczenie o zwrot kosztów hotelu sąd uzna za zasadne.


Ostatnio edytowany przez Burdzio, 07 Kwi 2016 12:00, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
Kravkrk lubi ten post.
 
      
Offline
#11 PostWysłany: 07 Kwi 2016 11:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
srebrny
W ogóle takie przesuwanie o minuty odjazdu jest mało poważne. Co takiego się stało, że musiał odjechać wcześniej? Później to jeszcze można wybaczyć ale wcześniej?
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#12 PostWysłany: 07 Kwi 2016 12:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Lut 2014
Posty: 340
Loty: 113
Kilometry: 203 751
niebieski
Dodano po drodze przystanek w Kielcach, a żeby się wyrobił na powrót z Budapesztu to przyspieszono odjazd. Informację o zmianie podano 30 godzin wcześniej...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#13 PostWysłany: 07 Kwi 2016 12:46 

Rejestracja: 21 Kwi 2014
Posty: 256
Czeski LeoExpress w takiej sytuacji nawet maila nie wysyła, nie mówiąc o smsie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#14 PostWysłany: 07 Kwi 2016 13:23 

Cytuj:
Pasażerowi zakazuje się korzystania z toalety w autokarze w przypadku, gdy Pasażer otrzymywał leczenie radioaktywne co najmniej 10 dni przed podróżą (w razie potrzeby Kierowca na prośbę Pasażera uwzględni dodatkowy postój"


Ale czemu? Co oni się boją, że im Scania zmutuję w Decepticona? :D
A powracając, jeżeli Luxexpress powziął stosowne kroki i poinformował odpowiednio wcześniej (albo przynajmniej próbował), to ja marnie widzę zwrot jakichkolwiek kosztów. Pasażer też musi zachować należytą staranność, aby druga strona mogła wypełnić swoją część umowy.
Góra
 PM off  
      
Offline
#15 PostWysłany: 07 Kwi 2016 13:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Lut 2014
Posty: 340
Loty: 113
Kilometry: 203 751
niebieski
@MacKoz niestety ciężko określić co to są stosowne kroki i nie są one uregulowane prawnie. Zmiana nastąpiła 30 godzin przed odjazdem. Raczej ciężko, że w ten czas da się poinformować wszystkich zainteresowanych choćby dlatego, że ktoś mógł byc już dawno w drodze do Warszawy np. z Tallinna. To co zrobiono jest zwyczajnie niepoważne i chociaż Lux na pewno dopełnił nalezytej staranności i nie można się doszukiwać ze zrobił to to złośliwie, to zwyczajnie zrobił głupotę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#16 PostWysłany: 07 Kwi 2016 14:12 

morrex napisał(a):
Czeski LeoExpress w takiej sytuacji nawet maila nie wysyła, nie mówiąc o smsie.



I co w związku z tym? Autor powinien się cieszyć, że LE wysłał maila, który zaginął w czasoprzestrzeni?
Czy aby przewoźnik nie ma obowiązku aby SKUTECZNIE powiadomić klienta o zmianie godziny czy miejsca odjazdu?
Góra
 PM off  
      
Offline
#17 PostWysłany: 07 Kwi 2016 14:19 

Rejestracja: 23 Lis 2012
Posty: 1447
Loty: 8
Kilometry: 7 105
niebieski
Mi w tej sytuacji łaskawie zwrócą całe 9 pln za bilet.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#18 PostWysłany: 07 Kwi 2016 21:09 

Rejestracja: 05 Sty 2013
Posty: 48
Nie zasługuję na żaden voucher który został mi zaproponowany na przejazd w obie strony na trasie polskiej lub zagranicznej. Okazało się że wiadomość z informacją o zmianie wyjazdu jednak została przeze mnie przeoczona. Dziękuje za pełen profesjonalizmu support z Państwa strony. Przepraszam za wszelkie kłopoty jakie mogłem przysporzyć. Całkowicie wina leży po mojej stronie. Jeszcze raz przepraszam Wszystkich Których mogłem w jakikolwiek skrzywdzić. Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia i wszystkiego co najlepsze. Również dla Najbliższych + :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#19 PostWysłany: 07 Kwi 2016 23:06 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8054
srebrny
Nie byłoby całego zamieszania gdybyś okazał wtedy miłosierdzie ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#20 PostWysłany: 07 Kwi 2016 23:39 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9409
Ostrzeżenia: 1
srebrny
Cytuj:
Wnoszę o udzielenie rekompensaty w kwocie 255 zł za powstałe straty materialne i moralne

Ile w tej kwocie wynoszą straty moralne i jak je wyliczyłeś?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group