Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
Offline
#1 PostWysłany: 31 Mar 2016 02:00 

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 345
niebieski
Napiszę ku pamięci, bo kogoś może spotkać podobny los (czego oczywiście nigdy nikomu nie życzę).

Podczas wakacji na Fuertaventura nagle zmarła moja mama. Decyzja była jedna i postanowiliśmy jak najszybciej wracać do kraju rezygnując z dalszych planów, a tym samym jednocześnie tracąc wszystkie świadczenia, które były kupione / zarezerwowane.

Po ochłonięciu postanowiłem napisać do tych firm i zwrócić się z prośbą o zwrot pieniędzy ze względu na osobistą tragedię. Po krótko opiszę jak to wyglądało.

AirEuropa (lot Lanzarote-Madryt) kupione przez AirTickets24.pl
Opis: Sprawa w trakcie "załatwiania". Linie lotnicze oczekują dostarczenia aktu zgonu w języku angielskim.
AirTickets24 nie wie jaką decyzję podejmie linia lotnicza po otrzymaniu aktu zgonu. Sprawa zgłoszona do nich przed planowanym lotem przy wykorzystaniu opcji Anuluj rezerwację.

Renfe.es (pociąg Madryt-Barcelona)
Opis: Wysłałem do nich wiadomość. Póki co bez odpowiedzi.

WizzAir (lot Barcelona-Poznań + bagaż rejestrowane)
Opis: Po dostarczeniu aktu zgonu otrzymałem wszystkie środki z powrotem na kartę, którą płaciłem (za bilet + bagaże). Sprawa zgłoszona do nich przed planowanym lotem.

Hotels.com (pobyt na Lanzarote, bez możliwości anulacji)
Opis: Hotels.com zostało powiadomione przed zameldowaniem do hotelu, ale hotel nie zgadza się na zwrot kosztów wynajęcia pokoju (ok.500zł).
Po moich mailach Hotels.com przyznało rabat w wysokości 50zł na kolejną rezerwację.

Miałem wykupione ubezpieczenie w Ergo Hestia Podróże i był tam punkt mówiący o Przerwaniu podróży ze względu na śmierć bliskiej osoby.
Niestety, ale dla mojej narzeczonej moja mama nie była "bliską osobą" w ich rozumieniu, więc o świadczenie mogę starać się tylko ja (do 1000zł).

Bilety z godziny na godzinę z Lanzarote do Berlina kosztowały nas ok. 2800zł z bagażem rejestrowanym. Lecieliśmy AirBerlin.
_________________
http://www.kochamyzycie.pl | https://youtube.com/kochamyzycie
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop na Cyprze za 639 PLN 😍 Loty i noclegi w centrum Ajia Napa 😎 Urlop na Cyprze za 639 PLN 😍 Loty i noclegi w centrum Ajia Napa 😎
Egipska przygoda 🌴 5* hotel z aquaparkiem w Hurghadzie 🏊 All inclusive za 1965 PLN Egipska przygoda 🌴 5* hotel z aquaparkiem w Hurghadzie 🏊 All inclusive za 1965 PLN
Offline
#2 PostWysłany: 31 Mar 2016 02:48 

Rejestracja: 03 Sty 2014
Posty: 306
niebieski
co do postawy WIZZAIR to jest godne podkreślenia zachowali się OK i to trzeba podkreślić bo każdy narzeka i narzeka na nich że kluby itd i chwilami jedzie tu mega hejtem , ja miałem podobną sytuację i wizzair zachował się podobnie pozytywnie zwrócił kasę w ciągu 7 dni na konto profilowe - do wykorzystania na następne loty :), niestety nie mogę tego powiedzieć o ryanair są bezwzględni w sytuacjach losowych i kasa w ich worze jest trudna do odzyskania


Ostatnio edytowany przez Zeus, 31 Mar 2016 09:09, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off
JarekGdynia lubi ten post.
 
      
Offline
#3 PostWysłany: 31 Mar 2016 06:34 

Rejestracja: 03 Mar 2014
Posty: 484
niebieski
Ryanair twierdzi że w takim wypadku zwraca koszty podróży:

https://www.ryanair.com/pl/pl/Przydatne ... oge-zrobic
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#4 PostWysłany: 31 Mar 2016 11:45 

Rejestracja: 02 Maj 2012
Posty: 152
Loty: 87
Kilometry: 133 780
Skipperek bardzo mi przykro z powodu Twojej mamy.

W moim przypadku Ryanair zachowal sie super i zwrocil pieniadze za dwa bilety. I nawet aktu zgonu nie potrzebowal, a pieniadze mialam na koncie bardzo szybko. Opis sytuacji w innym temacie zwrot-kosztow-rezerwacji-w-zwiazku-ze-smiercia-babci,225,44871
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#5 PostWysłany: 31 Mar 2016 12:15 

Rejestracja: 14 Lis 2010
Posty: 879
platynowy
Skipperek, wyrazy współczucia.

O ile mi wiadomo w przypadku wszystkich tanich linii w przypadku śmierci członka najbliższej rodziny (rodzic, dziecko, mąż/żona, brat/siostra, dziadek/babcia), po przedstawieniu aktu zgonu zwroty powinny być dokonywane bez najmniejszych problemów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#6 PostWysłany: 08 Kwi 2016 13:02 

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 345
niebieski
skipperek napisał(a):
Renfe.es (pociąg Madryt-Barcelona)
Opis: Wysłałem do nich wiadomość. Póki co bez odpowiedzi.

Aktualizacja: Renfe.es zwróci 70% kosztów biletów.
Uzasadnienie:
Cytuj:
Dear Customer,
We get back in touch with you to respond to your complaint dated 25/03/2016 by which you requested a refund of unused tickets.
Regarding this issue, we inform you that Renfe not provide reimbursement for unused tickets, which can put a real occupation of the square and prevent another client to benefit from this journey.
However, in consideration of the special circumstances of the case, and exceptionally, this After sales Department has studied 70% refund of the amount.
Therefore, we are pleased to inform you that we have made ​​arrangements for you through our Payments Department, will be entered in the PayPal account the correspondent amount.
Thank you for using our services. From Renfe remain at your entire disposal.
Sincerely,


skipperek napisał(a):
AirEuropa (lot Lanzarote-Madryt) kupione przez AirTickets24.pl
Opis: Sprawa w trakcie "załatwiania". Linie lotnicze oczekują dostarczenia aktu zgonu w języku angielskim.
AirTickets24 nie wie jaką decyzję podejmie linia lotnicza po otrzymaniu aktu zgonu. Sprawa zgłoszona do nich przed planowanym lotem przy wykorzystaniu opcji Anuluj rezerwację.

Aktualizacja: Dostarczyłem im akt zgonu w wersji angielskiej to teraz proszą o mój akt urodzenia, aby potwierdzić "bliskość" ze zmarłą osobą. Na dodatek nie do końca chcą honorować dowód osobisty, który jest w dwujęzyczny i widnieją tam dane mojej mamy.

Cytuj:
Czas trwania procedury autoryzacji jest uzależniony wyłącznie od przewoźnika. Taka procedura może potrwać od 3 do nawet 6 miesięcy.
_________________
http://www.kochamyzycie.pl | https://youtube.com/kochamyzycie
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group