Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 67 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Offline
#41 PostWysłany: 12 Kwi 2015 15:10 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Z artykułu Ryanair: "Pasażerowi z opatrunkiem gipsowym na dolnej części nogi, tylko poniżej kolana, wystarczy jedno miejsce."

Skoro z gispem wystarczy, to ze stabilizatorem - tym bardziej. ;-)

A jeśli to i post z 2012 r. Cię nie przekonały, to możesz także wyszukać taki wątek na forum: kule-inwalidzkie-w-ryanair,15,52957.
Góra
 Profil Relacje PM off
MarcBenson lubi ten post.
MarcBenson uważa post za pomocny.
 
      
Super! 😍💥 Czarterowe loty na Wyspy Zielonego Przylądka za 899 PLN🌤️👙 Super! 😍💥 Czarterowe loty na Wyspy Zielonego Przylądka za 899 PLN🌤️👙
Słoneczny Cypr zimą za 1069 PLN 🌴☀️ Loty + 5 nocy w ⭐⭐⭐⭐ hotelu Słoneczny Cypr zimą za 1069 PLN 🌴☀️ Loty + 5 nocy w ⭐⭐⭐⭐ hotelu
Offline
#42 PostWysłany: 12 Kwi 2015 15:18 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2014
Posty: 4200
Mialam wypadek, i przez kilkanaście miesięcy, z przerwami, chodziłam o kulach. W międzyczasie leciałam kilka razy samolotem różnymi liniami, i tanimi i czarterami i rejsowymi. Nie zgłaszałam wcześniej i nie miałam problemu z odprawą.
Na STN dzięki kulom przepuszczono mnie z mężem bez kolejki do odprawy.
WAW i BCN miałam asystę z wózkiem inwalidzkim.
WMI przepuszczona bez kolejki.
TLV również byłam faworyzowana w kolejce.
TFS i PMI żadnych ograniczeń.
Jedyny problem: w Ryanair miałam zarezerwowane miejsce z większą przestrzenią na nogi, i stewardesa kazała mi się przesiąść na czas startu i lądowania.
A, przy odprawie najpierw idą do prześwietlenia kule, potem bagaż. Czasami kazali mi przechodzić przez bramkę o lotniskowej lasce. To był koszmar: była za niska dla mnie i niestabilna.
_________________
Ιαπόνκα76
Góra
 Profil Relacje PM off
MarcBenson lubi ten post.
MarcBenson uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#43 PostWysłany: 12 Kwi 2015 15:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Maj 2013
Posty: 602
Loty: 302
Kilometry: 377 901
niebieski
MarcBenson,orteza ma w środku metal,więc na parę minut będziesz musiał ją zdjąć,żeby mogli ją prześwietlić. Leciałam trzy lata temu Ryanem z Londynu ze złamaną ręką i pomimo tego,iż na security widzieli w jakim stanie mam rękę,to kategorycznie żądali zdjęcia ortezy (zdjęcia poniżej).

Załączniki:
o1.jpg
o1.jpg [ 138.5 KiB | Obejrzany 11898 razy ]
o2.jpg
o2.jpg [ 131.38 KiB | Obejrzany 11898 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
MarcBenson lubi ten post.
MarcBenson uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#44 PostWysłany: 12 Kwi 2015 16:17 

Rejestracja: 12 Kwi 2015
Posty: 3
dziękuje Wam za wyczerpujące odpowiedzi. Każda z nich jest dla mnie bardzo cenna.

z góry podziękowania :))
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#45 PostWysłany: 12 Kwi 2015 16:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Wrz 2014
Posty: 248
Loty: 43
Kilometry: 96 376
niebieski
Noszę, praktycznie przy każdej podróży (jakieś 20 na 25 moich lotów), stabilizatory kolan (ortezy kolanowe), typowe szynowe.
Nigdy nie kazano mi ich zdejmować, jedynie za każdym razem sprawdzano mnie przy pomocy ręcznego detektora metalu (bo siłą rzeczy bramka nic nie daje).
Również z FR nie miałem problemów (bo orteza jest pod spodniami, a ja się nią nie chwalę każdemu ;) )

Niestety (a właściwie na szczęście) nie muszę używać kul, więc co do nich się nie wypowiem.
Góra
 Profil Relacje PM off
MarcBenson lubi ten post.
MarcBenson uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#46 PostWysłany: 22 Cze 2015 22:04 

Rejestracja: 20 Maj 2014
Posty: 1362
Loty: 302
Kilometry: 529 820
złoty
Ja tez po udanym grillu dorobiłem się gipsu. I czytając ten wątek mam rozumieć ze problemu nie będzie na lotnisku? 8-) nie mam żadnego zaświadczenia ani żadnych prochów nie biorę :mrgreen:


Ostatnio edytowany przez sliwa122, 22 Cze 2015 22:07, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#47 PostWysłany: 22 Cze 2015 22:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5445
srebrny
Nie będzie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
sliwa122 uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#48 PostWysłany: 22 Cze 2015 22:25 

sliwa122 napisał(a):
Ja tez po udanym grillu dorobiłem się gipsu. I czytając ten wątek mam rozumieć ze problemu nie będzie na lotnisku? 8-) nie mam żadnego zaświadczenia ani żadnych prochów nie biorę :mrgreen:



Wizzair w maju problemów nie robił ;) .
Góra
 PM off
sliwa122 uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#49 PostWysłany: 09 Lis 2015 18:31 

Rejestracja: 20 Wrz 2014
Posty: 8
Mam pytanie, czy zdarzyła się komuś podobna sytuacja.

Wracałam z Korfu z nogą w gipsie (gips kończył się jakieś 10 cm poniżej kolana). Obsługa lotniska nie dopuściła mnie do odprawy twierdząc, że aby lecieć, muszę mieć zaświadczenie/pozwolenie od greckiego lekarza. Zrobiła się awantura, ale to nic nie pomogło. Musiałam wziąć papier od lekarza i dopiero wtedy mnie wpuścili. Oczywiście w międzyczasie mój samolot odleciał i musiałam kupić nowy bilet.

Czy ktoś wie, czy są jakieś przepisy na które obsługa rzeczywiście może się powołać czy też było to działanie bezprawne?

Ich argumenty , że to zabronione ze względów bezpieczeństwa, bo na wysokości może mi noga wybuchnąć, jakoś do mnie nie trafiają.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#50 PostWysłany: 09 Lis 2015 18:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lis 2015
Posty: 1626
niebieski
Nieco przejaskrawili potencjalny skutek zatoru. Ale jeśli to Cię nie przekonało, to warto zajrzeć do warunków przewozu (powinny być na stronie przewoźnika lub w biurze obsługi klienta). I nie, nie uwzięli się na Ciebie. Standardowa praktyka linii lotniczych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#51 PostWysłany: 09 Lis 2015 19:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Paź 2013
Posty: 1373
Loty: 125
Kilometry: 214 217
srebrny
Wizz. Łokieć w gipsie. Loty: WAW - TRF - WRO. Raz celnik mi odkurzył gips w środku. 5min.dluzej byłem na ochronie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#52 PostWysłany: 09 Lis 2015 19:14 

Rejestracja: 27 Cze 2013
Posty: 204
niebieski
Ja z kolei lecąc kilka lat temu do Turcji nie miałem żadnych problemów na lotnisku z nogą w gipsie. I w Polsce i w Turcji.
Nie wiem czy ma znaczenie, że był to lot czarterowy, ale wydaję mi się, że raczej nie.

Może po prostu zależy to od szczęścia. A może jakieś niemiłe doświadczenia pracowników lotniska?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#53 PostWysłany: 09 Lis 2015 19:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lis 2015
Posty: 1626
niebieski
Nope. Normy bezpieczeństwa - ewakuacja takiej osoby jest utrudniona. O ile dobrze pamiętam, Ryanair ma wzor(c)owo łopatologiczny regulamin przewozu w tej kwestii.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#54 PostWysłany: 10 Lis 2015 22:29 

Rejestracja: 20 Wrz 2014
Posty: 8
Dziękuję za Wasze odpowiedzi.

Leciałam z Travel Service. Na lotnisku próbowaliśmy skontaktować się z przewoźnikiem , ale się nie udało.

Kara, sprawdziłam , tak jak pisałaś, warunki przewozu. Niestety, mogli mnie zatrzymać :(

Poniżej przypadki w których wymagają zaświadczenie od lekarza. Oby nikomu się nie przydało ;)

Ze względów bezpieczeństwa przewoźnik ma prawo odmówić przewozu pasażera fizycznie lub psychicznienie niepełnosprawnego,podróżującego bez opieki.Pasażer cierpiący na chorobę musi mieć przy sobie podczas odprawy i przez cały czas lotu potwierdzenie lekarskie,wystawione na odpowiednim formularzu i potwierdzające jego zdolność do odbycia transportu lotniczego. Potwierdzenie lekarskie jest wymagane w następujących przypadkach:
•zawał serca (w ciągu 21 dni od wydarzenia),
•udar mózgu (w ciągu 10 dni od wydarzenia),
•nowo narodzone dzieci (do 7 dni po porodzie),
•choroba będąca następstwem dekompresji,
•odma opłucnowa (w ciągu 14 dni od wydarzenia),
•gdy w czasie transportu wymagane są nosze,
•niezdolność do siedzenia w pozycji wyprostowanej,
•rana głowy (w ciągu 14 dni od wydarzenia),
•złamania,
•ciąża pojedyncza bez komplikacji (od 26 do końca 34 tygodnia ciąży),
•ciąża mnoga bez komplikacji (od 20 do końca 28 tygodnia ciąży),
•ciężka zakrzepica żylna,
•ciężka choroba umysłowa (pasażer musi podróżować pod opieką osoby mającej zagwarantowane miejsce obok).
Góra
 Profil Relacje PM off
Kara lubi ten post.
 
      
Offline
#55 PostWysłany: 10 Lis 2015 22:37 

Rejestracja: 20 Maj 2014
Posty: 1362
Loty: 302
Kilometry: 529 820
złoty
Ja miałem rękę w gipsie z żywicy prawie do łokcia linia ryanair bez problemu polecialem na security dodatkowo przeleciał rękę wykrywaczem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#56 PostWysłany: 10 Lis 2015 22:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Lis 2015
Posty: 1626
niebieski
Sprawna ręka potrzebna jest jedna (tyle trzeba do odpięcia pasa), ale nogi - już dwie (żeby uciec).

A to, że ktoś miał fuksa i poleciał, nie oznacza, że wszyscy go będą mieli i nie popsują sobie wakacji brakiem świstka. Dodatkowo warto też pomyśleć o ewentualnych konsekwencjach zdrowotnych, z których możemy sobie nie zdawać sprawy. I o tym, że to helikoptery, a nie samoloty, mogą dolecieć do niektórych tylko szpitali.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#57 PostWysłany: 12 Lis 2015 16:20 
OFICJALNY PROFIL
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Wrz 2015
Posty: 23
Loty: 96
Kilometry: 213 751
W przypadku jakiejkolwiek niepełnosprawności pasażera, czy też jest ona chwilowa czy stała, aby zapewnić sobie bezproblemowy przelot, zalecane jest posiadanie zaświadczenia lekarskiego o stanie pasażera, iż jest on zdolny do podróży.

W przypadku unieruchomienia cześci ciała, ręki bądź nogi, która została "zagipsowana", istnieją zastrzeżenia jeżeli gips został dopiero co założony, musi upłynać kilka dni od założenia gipsu, niektórzy przewoźnicy mają takie restrykcje.

Reasumując, zawsze zalecane jest aby pasażer miał ze sobą zaświadczenie od lekarza. Oczywiście zdarząją się przypadki iż kontrola wogóle nie zwróci na to uwagi, ale przezorność nikomu nie zaszkodzi, a można się niestety narazić na dodatkowe koszta ---> kupno nowego biletu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#58 PostWysłany: 11 Kwi 2017 11:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Wrz 2014
Posty: 25
Loty: 27
Kilometry: 69 681
Witam,
wracam do tematu bo mam podobny problem.

Brat ma nogę w ortezie (długości całej nogi czyli od kostki do uda) i moze zginać ją w 60 stopniach + porusza się o kulach. Lecimy za 2 tygodnie ryanairem do Barcelony. Kiedy rok temu miał podobny problem British Airways samo zaproponowało mu miejsce z dodatkową przestrzenią na nogę nieodpłatne. Dzisiaj kontaktowałam się z ryanair live chat gdzie poinformowano mnie że należy dokupić 2 dodatkowe miejsca (???!!!) mimo tego, że nogę może w dużym stopniu zginać i- podkreślam- nie ma gipsu.

Serio serio oni tak piszą? Mam wydawać krocie na te bilety czy po prostu kupić mu za 50 zł miejsce z dodatkową przestrzenią na nogi? (ktoś w ogóle orientuje się ile tam jest miejsca?)

Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc :*
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#59 PostWysłany: 11 Kwi 2017 11:43 

Rejestracja: 02 Lip 2015
Posty: 2289
Loty: 44
Kilometry: 65 890
niebieski
Miejsca z naprawdę duza przestrzenią na nogi odpadają bo to ewakuacyjne wiec nikt z ograniczona zdolnością ruchowa tam nie usiądzie.
Ewentualnie drugi rząd ze ścianka od przejścia co nie do końca jest satysfakcjonujące bo servis i ludzie chodzący do toalety, ale wtedy na te chwile moze zginąć a tak trzymać wyprostowana.
_________________
Jeśli masz jakieś pytania o Poznań pomogę!
I klikamy "pomógł" jeśli tak faktycznie jest :) Status się sam nie zrobi...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#60 PostWysłany: 11 Kwi 2017 11:49 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Kwi 2014
Posty: 4200
Bzdury Ci piszą. Miejsca z dodatkową przestrzenią na nogi znajdują się przy wyjściach awaryjnych a na nich muszą siedzieć osoby tylko pełnosprawne. Sama latając z ortegą i o kulach miałam wykupione takie miejsce i mnie załoga przesadziła na czas startu i lądowania.

Znam ten problem z autopsji, więc proponuję zarezerwować miejsce od strony korytarza, żeby móc tę nogę wysunąć bez konieczności pełnego zgięcia.
Wszystko zależy od dobrej woli załogi samolotu.
Jak leciałam do Barcelony Vueling Airlines to stewardesy przesadziły moich współtowarzyszy i miałam cały rząd dla siebie, aby wyciągnąć nogę.
_________________
Ιαπόνκα76
Góra
 Profil Relacje PM off
gruby_inversia lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 67 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 19 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group