Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 75 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 04 Lis 2015 17:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Sty 2013
Posty: 181
Ktoś spotkał sie w innych europejskich liniach z podobna praktyką opisana w tym wątku ? Sam mam podobną sytuację i nie wiem czego mam się spodziewać :(
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Weekend w sercu Wielkiej Brytanii 🇬🇧🏙️ City break w Londynie za 649 PLN Weekend w sercu Wielkiej Brytanii 🇬🇧🏙️ City break w Londynie za 649 PLN
Floryda + Bahamy 😎😍 Loty i rejs w kajucie z balkonem i pełnym all inclusive za 4608 PLN Floryda + Bahamy 😎😍 Loty i rejs w kajucie z balkonem i pełnym all inclusive za 4608 PLN
#42 PostWysłany: 04 Lis 2015 17:25 

Rejestracja: 23 Paź 2015
Posty: 45


widać nic się nie zmieniło.
A swoją drogą co ich obchodzi że nie nie będziesz mógł polecieć KRK-WAW - płacę więc żądam. Generalnie chcesz mieć bilet i tyle.
Kup jeszcze bilet na PB na okres jak będziesz w NY, do tego pendolino, prześlij im i ciekawe co zrobią - pewnie przyślą ABW :lol:
W ogóle ciekawe czy bilet miesięczny na komunikację miejską też uniemożliwia zakup biletu w LOT, przecież z czegoś nie skorzystam.
Sorry za Offtop.
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#43 PostWysłany: 04 Lis 2015 17:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 3001
Loty: 510
Kilometry: 1 229 791
niebieski
blasto napisał(a):
Anulowanie podwójnych rezerwacji/pokrywających się lotów przez linie lotnicze/OTA nie jest niczym nowym i to mnie nie dziwi zupełnie. Bez problemu można wygooglować zasady poszczególnych linii w tym zakresie. Co do kwestii zwrotu pieniędzy to się nie wypowiadam - pewnie warunki przewozu i taryfy to precyzują.

Warunki przewozu byly dyskutowane wczesniej i nie ma tam klauzuli, ktora wykluczalaby posiadanie dwoch biletow na te same daty/godziny.

Odpowiedz sugeruje, ze LOT odniosl sie tylko do zwrotu pieniedzy za anulacje, bez rozpatrzenia przyczyny anulacji, co jest sednem. Byc moze nie zostalo to precyzyjnie ujete w reklamacji i trzeba ja napisac ponownie.
grzesq napisał(a):
Ktoś spotkał sie w innych europejskich liniach z podobna praktyką opisana w tym wątku ? Sam mam podobną sytuację i nie wiem czego mam się spodziewać :(

Jak pisalam wczesniej, miewam podwojne bilety w BA i nie mialam z tym nigdy problemu.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#44 PostWysłany: 04 Lis 2015 17:59 

Rejestracja: 23 Paź 2015
Posty: 45
generalnie kupując usługę nie musisz z niej skorzystać.
To tak jakby pani w REAL omówiła sprzedaży wódki lub jedzenia bo tyle nie zjesz, wypijesz.
Ogólna zasada jest taka że zapłaciłeś i twój problem jak to zrealizujesz, czy w ogóle chcesz - prawo nie nakłada na ciebie obowiązku skorzystania z usługi :)
Moim zdaniem boli kogoś że zaoszczędzisz i tyle, każdy wie po co to jest, jednak ich obowiązkiem jeżeli to jest takie "be" powinni nie sprzedać ci biletu ( a nie kazać ci anulować), wprowadzić odpowiednie regulacje w systemach sprzedaży biletów, w regulaminie i po kłopocie.
Troszkę ten nowy model biznesowy LOT przypomina mi rumunów na targu :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#45 PostWysłany: 04 Lis 2015 18:04 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
tax napisał(a):
generalnie kupując usługę nie musisz z niej skorzystać.)


No i właśnie Lot zakłada, że nie skorzystasz (bo jest to niemożliwe) i kasuje bilet.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#46 PostWysłany: 04 Lis 2015 18:13 

Rejestracja: 23 Paź 2015
Posty: 45
ale ja che mieć bilet, choćby jak na misiu dla "dziecka na dobrą wróżbę" :)
Niestety takie są realia wolnorynkowe - kto bogatemu zabroni kupić bilet i nie polecieć.
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
#47 PostWysłany: 04 Lis 2015 18:18 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
Jak widać realia rynkowe są jednak inne. Kto zabroni Lotowi anulować bilet i sprzedać go drugi raz?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#48 PostWysłany: 04 Lis 2015 18:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 3001
Loty: 510
Kilometry: 1 229 791
niebieski
tax napisał(a):
ale ja che mieć bilet, choćby jak na misiu dla "dziecka na dobrą wróżbę" :)
Niestety takie są realia wolnorynkowe - kto bogatemu zabroni kupić bilet i nie polecieć.

Niektorzy tak robia, kupuja po kilka biletow, bo nie wiedza o ktorej albo gdzie poleca, a bilety kupowane odpowiednio wczesniej sa na tyle tanie, ze oplaca im sie to.

LOT nie powinien anulowac tego biletu, bo pasazer moze jeszcze nie wiedziec, z ktorego skorzysta. Moga natomiast przeliczyc cene tego biletu do Budapesztu, jesli nie poleci ostatniego odcinka i scigac go za to, na to pozwala ich regulamin.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#49 PostWysłany: 04 Lis 2015 18:24 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
Aga_podrozniczka napisał(a):
tax napisał(a):
ale ja che mieć bilet, choćby jak na misiu dla "dziecka na dobrą wróżbę" :)
Niestety takie są realia wolnorynkowe - kto bogatemu zabroni kupić bilet i nie polecieć.

Niektorzy tak robia, kupuja po kilka biletow, bo nie wiedza o ktorej albo gdzie poleca, a bilety kupowane odpowiednio wczesniej sa na tyle tanie, ze oplaca im sie to.

LOT nie powinien anulowac tego biletu, bo pasazer moze jeszcze nie wiedziec, z ktorego skorzysta. Moga natomiast przeliczyc cene tego biletu do Budapesztu, jesli nie poleci ostatniego odcinka i scigac go za to, na to pozwala ich regulamin.


Ale to nie jest kwestia tego, co Lot powinien zrobić, a czego nie powinien. Im się zwyczajnie opłaca taki bilet skasować i sprzedać go ponownie, bo w większości przypadków podwójne rezerwacje to są błędy ludzkie, a nie celowe działanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#50 PostWysłany: 04 Lis 2015 18:29 

tax napisał(a):
generalnie kupując usługę nie musisz z niej skorzystać.
To tak jakby pani w REAL omówiła sprzedaży wódki lub jedzenia bo tyle nie zjesz, wypijesz.
Ogólna zasada jest taka że zapłaciłeś i twój problem jak to zrealizujesz, czy w ogóle chcesz - prawo nie nakłada na ciebie obowiązku skorzystania z usługi :)
Moim zdaniem boli kogoś że zaoszczędzisz i tyle, każdy wie po co to jest, jednak ich obowiązkiem jeżeli to jest takie "be" powinni nie sprzedać ci biletu ( a nie kazać ci anulować), wprowadzić odpowiednie regulacje w systemach sprzedaży biletów, w regulaminie i po kłopocie.
Troszkę ten nowy model biznesowy LOT przypomina mi rumunów na targu :)



Ten tekst pokazuje, że kompletnie nie masz pojęcia o sprzedaży biletów ani o ich zakupie ani o tym jak funkcjonują linie lotnicze.


P.S. Jak się nie mylę to nacje piszemy dużą literą, to a propos Rumunów -choć akurat taki tekst źle świadczy o Tobie, nie o ludziach z targu.
Góra
 PM off  
      
#51 PostWysłany: 04 Lis 2015 18:35 

Rejestracja: 23 Paź 2015
Posty: 45
singielka_1976 napisał(a):
tax napisał(a):
generalnie kupując usługę nie musisz z niej skorzystać.
To tak jakby pani w REAL omówiła sprzedaży wódki lub jedzenia bo tyle nie zjesz, wypijesz.
Ogólna zasada jest taka że zapłaciłeś i twój problem jak to zrealizujesz, czy w ogóle chcesz - prawo nie nakłada na ciebie obowiązku skorzystania z usługi :)
Moim zdaniem boli kogoś że zaoszczędzisz i tyle, każdy wie po co to jest, jednak ich obowiązkiem jeżeli to jest takie "be" powinni nie sprzedać ci biletu ( a nie kazać ci anulować), wprowadzić odpowiednie regulacje w systemach sprzedaży biletów, w regulaminie i po kłopocie.
Troszkę ten nowy model biznesowy LOT przypomina mi rumunów na targu :)



Ten tekst pokazuje, że kompletnie nie masz pojęcia o sprzedaży biletów ani o ich zakupie ani o tym jak funkcjonują linie lotnicze.


P.S. Jak się nie mylę to nacje piszemy dużą literą, to a propos Rumunów -choć akurat taki tekst źle świadczy o Tobie, nie o ludziach z targu.


Nie chciałem nikogo obrazić, a "rumun" odnosi się nie do narodowości tylko potocznie przyjętej grupy ludzi naciągającej itd.
Czy mam pojęcie o sprzedaży biletów - nie, jak również wiele osób które je kupują.
Podkreślam, moim zdaniem jeżeli mam ochotę coś kupić to kupuję i żadne prawo nie zmusi mnie do skorzystania z tego.
Jeżeli to nie tak funkcjonuje to powinni wprowadzić walidacje w systemie - :"masz już bilet , nie sprzedamy ci kolejnego" , a nie kup a potem ci zabierzemy.
Ponieważ dyskusja idzie w złym kierunku końćzę.


Ostatnio edytowany przez tax, 04 Lis 2015 18:43, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#52 PostWysłany: 04 Lis 2015 18:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5445
srebrny
Dziwna akcja - zwłaszcza w kontekście overbookingu. Przecież linie lotnicze wiedzą, że ludzie kupują i nie latają - dlatego też sami często sprzedają więcej biletów niż mają miejsc.
Również jestem zdania, że można mieć 100 biletów i nie polecieć na żadnym - LOT nie miał podstaw by anulować bilet.
Na forum były niedawno chyba z 3 przypadki, że ktoś kupił przypadkiem 2 bilety na to samo nazwisko i na ten sam lot i linia nie chciała oddać kasy za jeden z nich, bo jak kupił to jego problem. A tutaj LOT łaskawie dba o nasze interesy? Nie spodobało im się po prostu, że ktoś ogarnął, że powrót do BUD jest tańszy i to taka mała zemsta :)

Mi osobiście w LOT raz zdarzyło się mieć dwa bilety na prawie identyczne godziny, co więcej byłem na obydwa odprawiony bo prawie do ostatniej chwili nie wiedziałem gdzie polecę, a później zapomniałem anulować odprawy. Obydwa bilety były podpięte pod jedno M&M i nikt problemu nie robił. A odprawę lotu, którym nie leciałem anulowałem dopiero gdy przypomniałem sobie 20 minut przed lotem, by nie musieli mnie wywoływać na bramce.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
J29 lubi ten post.
 
      
#53 PostWysłany: 04 Lis 2015 19:02 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 2116
srebrny
singielka_1976 napisał(a):
Ten tekst pokazuje, że kompletnie nie masz pojęcia o sprzedaży biletów ani o ich zakupie ani o tym jak funkcjonują linie lotnicze.

zacytuj proszę odpowiednie punkty regulaminu lub inne oficjalne dokumenty traktujące o funkcjonowaniu linii lotniczych i sprzedaży biletów, chętnie się wszyscy czegoś nauczymy skoro twierdzisz, że Ty "masz pojęcie".
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#54 PostWysłany: 04 Lis 2015 20:08 

Rejestracja: 15 Sie 2015
Posty: 422
niebieski
Dzięki wszystkim za swoje spostrzeżenia.
Podsumuję trochę jak wygląda aktualnie moja sprawa:

1. Czekam na odpowiedź reklamacji, w której zapytałem o podstawę prawną.
2. Rozmowy z kilkoma różnymi konsultantami na CallCenter były ciekawe, bo najpierw mówią, że zrobiłem dobrze kupując drugą rezerwację, ale po odsłuchaniu rozmowy z ich koleżanką zmieniają swoje zdanie (pewnie ze względu na lojalność wobec "koleżanki" z pracy).
Na moje pytanie o punkt w regulaminie: odpowiedź: mam zbyt małe doświadczenie, aby udzielić Panu odpowiedzi na to pytanie.
3. Wizyta w biurze LOTu: "zrobił Pan dobrze, bo ma prawo nie skorzystać z ostatniego odcinka lotu; proszę pamiętać, aby nadać bagaż tylko do Warszawy". Z kolei gdy pracownik podejrzał moją rezerwację w systemie, stwierdził, że faktycznie nie mogę mieć dwóch rezerwacji na różne loty. Pytam o punkt w regulaminie, który zakazywałby to usłyszałem, że "to pytanie nie do mnie".

Póki co czekam na odpowiedź na reklamację.
Otrzymałem też od pracownika LOTu nieoficjalnie podpowiedź, że trzeba to zrobić tak, aby w systemie nie wpadli na to, że ja to ja; czyli np. drugie imię, inny email itp....
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#55 PostWysłany: 04 Lis 2015 21:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 3001
Loty: 510
Kilometry: 1 229 791
niebieski
Mowiac krotko nikt nie zna podstawy regulaminowej i nie chce/nie potrafi udzielic odpowiedzi.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#56 PostWysłany: 04 Lis 2015 23:36 

opo napisał(a):
singielka_1976 napisał(a):
Ten tekst pokazuje, że kompletnie nie masz pojęcia o sprzedaży biletów ani o ich zakupie ani o tym jak funkcjonują linie lotnicze.

zacytuj proszę odpowiednie punkty regulaminu lub inne oficjalne dokumenty traktujące o funkcjonowaniu linii lotniczych i sprzedaży biletów, chętnie się wszyscy czegoś nauczymy skoro twierdzisz, że Ty "masz pojęcie".



Polecam wrócić się na pierwszą stronę tego wątku i poczytać co już pisałam.
"Masz rację" -co ja tam wiem od kilkunastu lat kupując rocznie bilety za kilkaset tys. zł
Góra
 PM off  
      
#57 PostWysłany: 04 Lis 2015 23:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 3001
Loty: 510
Kilometry: 1 229 791
niebieski
@singielka_1976
W zadnym Twoim poscie na pierwszej stronie nie ma odwolania do regulaminu, ktory by poruszal te kwestie. Sa tylko Twoje opinie.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Profil Relacje PM off
sko1czek lubi ten post.
 
      
#58 PostWysłany: 05 Lis 2015 00:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Wrz 2012
Posty: 1643
Loty: 710
Kilometry: 1 148 381
srebrny
blasto napisał(a):
Jak widać realia rynkowe są jednak inne. Kto zabroni Lotowi anulować bilet i sprzedać go drugi raz?


Tylko dlaczego LOT anulował a nie oddał całości za zakup biletu? Toż to LOT anulował a nie pasażer.
Nikt nie odnalazł takich zasad w regulaminie sprzedaży.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#59 PostWysłany: 05 Lis 2015 00:40 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5486
srebrny
Aga_podrozniczka napisał(a):
@singielka_1976
W zadnym Twoim poscie na pierwszej stronie nie ma odwolania do regulaminu, ktory by poruszal te kwestie. Sa tylko Twoje opinie.

ba, opinie... upieralbym sie, ze wrecz widzimisie wyssane z palucha.
punktu w regulaminie wskazujacego czarno na bialym ze LOT ma racje jak nie bylo tak i nie ma.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#60 PostWysłany: 05 Lis 2015 00:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lut 2011
Posty: 633
niebieski
Aga_podrozniczka napisał(a):
Mowiac krotko nikt nie zna podstawy regulaminowej i nie chce/nie potrafi udzielic odpowiedzi.


Gdyby taka podstawa istniała to pracownicy LOTu bardzo szybko by ją wskazali. Prawdopodobnie LOT w ten sposób stara się walczyć z korzystaniem z tzw. hidden city, a przynajmniej utrudnić tą metodę paru osobom. Bywały już przecież akcje z pozywaniem przez linie lotnicze osób prowadzących strony internetowe opisujące metodę.

I oddzielmy dwie sprawy: to czy linie lotnicze mają politykę anulowania "podwójnych" rezerwacji to jedna sprawa
a zupełnie czym innym jest kwestia tego, czy linie lotnicze mają prawo anulować bilet lotniczy bez zwrotu pieniędzy!

Zwrot pieniędzy należy się według mnie bez wątpienia i jest spokojnie egzekwowalny na drodze postępowania cywilnego. Kupując bilet lotniczy zawieramy umowę. Obie strony zobowiązują się do świadczenia, przy czym świadczenie po stronie klienta to zapłata ceny. Kupując bilet nikt nie składa oświadczenia, że zobowiązuje się do niekupowania innych biletów na ten sam termin. Gdyby LOT miał rację to tego typu zapisy musiałyby znaleźć się w regulaminie przewozu, a nie ma ich tam, bo zostałyby uznane za klauzule abuzywne.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 75 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group