Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Dla potomnych ;-) - WIKI by Kara

Za zintegrowany transport w Londynie odpowiada instytucja Transport for London (TfL), na której stronie internetowej (https://tfl.gov.uk) można znaleźć następujące informacje:
1) interaktywny rozkład jazdy - https://tfl.gov.uk/plan-a-journey/
2) ceny przejazdów - https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/fares i https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/f ... s-and-tram
3) cena pojedynczego przejazdu - https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/f ... are-finder
4) karta Oyster (elektroniczna portmonetka, umożliwiająca także zapisanie biletu okresowego, np. tygodniowego, miesięcznego lub rocznego) - https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/oyster
5) używanie zbliżeniowych kart płatniczych zamiast Oyster (sugerowana rejestracja na stronie TfL) - https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/contactless
6) mapy - https://tfl.gov.uk/maps/
7) informacje o ewentualnych opóźnieniach lub zamknięciach - https://tfl.gov.uk/tube-dlr-overground/status/

Dzień pracy/ doba dla TfL zaczyna się od 4:30 i kończy o 4:29 dnia następnego. Przejazdy rozpoczynające się w godzinach szczytu (peak) są droższe od tych poza takimi godzinami (off-peak).

Użycie karty Oyster lub zbliżeniowej karty płatniczej zawsze będzie tańsze od kupna papierowego biletu (pojedynczego lub dziennego) na tę samą trasę w każdej taryfie.

Kartą Oyster lub zbliżeniową kartą płatniczą można zapłacić w systemie Pay As You Go (PAYG) za przejazdy m.in.:
- metrem,
- autobusem,
- pociągiem,
- DLR (lekką kolejką),
- Overground (koleją miejską),
- tramwajem.

Na te same środki transportu można też wykupić bilety papierowe:
- jednoprzejazdowy (cash single),
- dzienny (daily travel card), ważny od momentu skasowania do 4:29 następnego dnia; istnieje specjalna wersja grupowa dla 10 lub więcej osób.

Przejazd może odbywać się w obrębie 1 lub więcej z 9 stref. Oprócz autobusów - które mają stałą cenę za przejazd (obecnie £1,50) niezależnie od godziny, liczby przystanków czy stref - i tramwajów, wszystkie wymienione powyżej środki transportu lub ich kombinacje będą podawać cenę zależną od liczby stref, jakie obejmuje przejazd - liczone od strefy początkowego przystanku do strefy przystanku końcowego i pokazywane jako np. 1-2 w cenniku (patrz pkt. 2 powyżej).

Dla Oyster lub zbliżeniowej karty płatniczej istnieje dzienny maksymalny limit wydatków na przejazdy (daily cap), po przekroczeniu którego każdy kolejny przejazd w danej strefie lub kombinacji stref będzie darmowy. Dla zbliżeniowych kart płatniczych jest także maksymalny limit liczony od poniedziałku do niedzieli - również dla danej strefy lub kombinacji. Stawki limitów znajdują się w cenniku (patrz pkt. 2 powyżej). Więcej informacji o maksymalnych limitach można znaleźć tu: dla Oyster -
https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/o ... ce-capping i dla zbliżeniowych kart płatniczych:
https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/c ... is-capping.

Okrojona wersja strony TfL dostępna jest także w języku polskim: https://tfl.gov.uk/travel-information/o ... ges/polski. Informacje o karcie Oyster i używaniu zbliżeniowych kart płatniczych znajdują się w tej broszurze: https://tfl.gov.uk/cdn/static/cms/docum ... polish.pdf.


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 924 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 47  Następna
Autor Wiadomość
#401 PostWysłany: 24 Maj 2015 22:52 

Rejestracja: 28 Gru 2013
Posty: 173
moniaklb napisał(a):
W dodatku dla tych co kupuja jednorazowe przejazdy gdy autobus skonczy swoj kurs w innym miejscu (wczesniej) mozna poprosic kierowce o voucher na nastepny przejazd na tej trasie. Tak samo z np pociagiem jesli jest odwolany a juz sie przeszlo przez bramki. Wtedy w okienku powinni zwrocic.

Informacja dla pechowców :)


Kiedy wsiadasz do takiej wypasionej hybrydy
Załącznik:
bus.jpg
bus.jpg [ 85.39 KiB | Obejrzany 2525 razy ]

i odbijasz swoją oysterkę/kartę, to nie spodziewasz się, że kierowca (czasami kierownica ;) ) po dwóch przystankach stwierdzi: p*lę, nie jadę dalej- ale jeżeli tak się stanie, to z takiej zmyślnej szparki znajdującej się przy przy polu do odbijania kart będzie drukować vouchery dla pasażerów- po oddaniu go kierowcy innego autobusu wpuści cię on bez ponownego kasowania biletu.
Załącznik:
voucher.JPG
voucher.JPG [ 50.74 KiB | Obejrzany 2525 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
anulkax7 lubi ten post.
 
      
Dubaj tanio 😍🤗 Loty i noclegi w hotelu za 1276 PLN 👙🌤️🏖️ Dubaj tanio 😍🤗 Loty i noclegi w hotelu za 1276 PLN 👙🌤️🏖️
Albański raj przy prywatnej plaży 🏖️ 4* all inclusive nad Adriatykiem za 2459 PLN Albański raj przy prywatnej plaży 🏖️ 4* all inclusive nad Adriatykiem za 2459 PLN
#402 PostWysłany: 13 Cze 2015 01:40 

Rejestracja: 09 Cze 2015
Posty: 21
Używał ktoś debetówki mastercard z PKO BP do płatności zbliżeniowej? Jak wychodzi pobrana kwota w złotówkach, dalej opłaca się najbardziej?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#403 PostWysłany: 18 Cze 2015 20:09 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Przyjemne z pożytecznym - zwiedzanie Londynu autobusami miejskimi: http://www.toptiplondon.com/sightseeing ... -local-bus.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#404 PostWysłany: 22 Cze 2015 12:33 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
TfL właśnie uprzejmie odniosło, że metro będzie kursować przez całą noc w piątki i soboty, począwszy od wczesnych godzin w sobotę, 12. września.

Zmiana obejmie następujące trasy: 
• Central line (czerwona): Ealing Broadway z/do Loughton/Hainault przez Newbury Park 
• Jubilee line (srebrna): cała linia
• Northern line (czarna): Morden z/do Edgware/High Barnet - obie przez Charing Cross 
• Piccadilly line (granatowa): Cockfosters z/do Heathrow Terminal 5 
•Victoria line (niebieska): cała linia

Składy będą kursować co ok. 10 min. i obowiązywać będzie standardowa taryfa off-peak.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#405 PostWysłany: 22 Cze 2015 13:58 

Rejestracja: 24 Lip 2012
Posty: 44
Loty: 293
Kilometry: 429 613
Artykuł z mapą:

https://tfl.gov.uk/campaign/tube-improv ... night-tube
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#406 PostWysłany: 22 Cze 2015 15:15 

Rejestracja: 08 Sie 2013
Posty: 1904
niebieski
Zeby to uczcic to pracownicy planuja zastrajkowac. Jakby ktos planowal przyjazd do londka to wato to wziac pod uwage:
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-33180965
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#407 PostWysłany: 23 Cze 2015 00:26 

Rejestracja: 23 Gru 2012
Posty: 299
Loty: 225
Kilometry: 284 723
niebieski
sive napisał(a):
moniaklb napisał(a):
W dodatku dla tych co kupuja jednorazowe przejazdy gdy autobus skonczy swoj kurs w innym miejscu (wczesniej) mozna poprosic kierowce o voucher na nastepny przejazd na tej trasie. Tak samo z np pociagiem jesli jest odwolany a juz sie przeszlo przez bramki. Wtedy w okienku powinni zwrocic.

Informacja dla pechowców :)


Kiedy wsiadasz do takiej wypasionej hybrydy
Załącznik:
bus.jpg

i odbijasz swoją oysterkę/kartę, to nie spodziewasz się, że kierowca (czasami kierownica ;) ) po dwóch przystankach stwierdzi: p*lę, nie jadę dalej- ale jeżeli tak się stanie, to z takiej zmyślnej szparki znajdującej się przy przy polu do odbijania kart będzie drukować vouchery dla pasażerów- po oddaniu go kierowcy innego autobusu wpuści cię on bez ponownego kasowania biletu.
Załącznik:
voucher.JPG



Wy myslicicie ze to zalezy od widzimisie kierowcy ze p.....le nie jade dalej, nawet sobie nie zdajecie sprawy jak ogromna logistyka stoi poza autobusem, kierowca wykonuje tylko polecenia kontrolera po naszemu to bedzie odpowiednik dyspozytora,ktory widzie na monitorze gdzie sie znajduje autobus i ile jest spozniony jezeli autobusy jada spoznione po 20 min czy nawet godzine, jezeli by nie dostaly zawrotki to wyszyskie by dojechaly spoznione na koncowy przystanek a w tym samym czasie a z kolei w druga strone trasy nie jechal by zaden autobus przez godzine czyli to jest logiczne zeby nadrobic stracony czas autobus jest zawracany z powortem na trase i juz jedzie o swoim czasie ale ludzie tego nie wiedza i kierowca zawsze obrywa

Pozdrawiam
Bus Driver

mozecie mi pomachac jak bedziecie widziec lub jechac 82

-- 23 Cze 2015 00:28 --

lataczuk napisał(a):
Zeby to uczcic to pracownicy planuja zastrajkowac. Jakby ktos planowal przyjazd do londka to wato to wziac pod uwage:
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-33180965


i gdzie tu sprawiedliwosc ? ja sie pytam

kierowca autobusu zarabia okolo 2000 funtow miesiecznie a taki maszynista metra pracuej 4 godziny dziennie i zarabia 4000 funtow na miesaic i jeszcze im zle
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#408 PostWysłany: 23 Cze 2015 00:36 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3198
srebrny
A co - myślisz, że ktoś to napisał poważnie? Hm, z drugiej strony, ludzie pewnych rzeczy nie rozumieją i czasem takie teksty typu "jeżdżą jak chcą" rzucają poważnie. Tak jak ktoś pisał, że na Malcie dużo autobusów jeździ z napisem "out of service". No cóż, w pewnym polskim mieście pasażerka napisała skargę, żeby włączyć do ruchu wszystkie takie autobusy i wtedy będzie częściej...
Inna rzecz, że w Polsce nawet ręcznie się jeszcze takiego ręcznego sterowania nie robi. Znaczy robi się w niektórych miastach, ale efekt jest taki, że lepiej, jakby nie robili...
A poważnie to mi się bardzo podoba system w Wiedniu - tam mają na centrali ruchu taki programik komputerowy, który takie "skróty", o których piszesz, układa automatycznie. I tym sposobem planiści, dyspozytorzy, logistycy (tacy, o których piszesz) powoli wymierają - zastępują ich logistycy.
Przedwczoraj był o tym artykuł w "Metrze" - jeśli jesteś XXX, to prawdopodobieństwo, że w ciągu 20 lat zastąpi Cię komputer wynosi YY. I tu mnie dwie rzeczy zdziwiły - że dla programisty było sporo (chyba 48; znaczy co - komputery same się zaprogramują?) i dwa - że dla pilota samolotu było niewiele. A w powszechnym mniemaniu to samoloty już dziś latają same.
Góra
 Profil Relacje PM off
sive lubi ten post.
 
      
#409 PostWysłany: 23 Cze 2015 01:52 

Rejestracja: 23 Gru 2012
Posty: 299
Loty: 225
Kilometry: 284 723
niebieski
obibok napisał(a):
A co - myślisz, że ktoś to napisał poważnie? Hm, z drugiej strony, ludzie pewnych rzeczy nie rozumieją i czasem takie teksty typu "jeżdżą jak chcą" rzucają poważnie. Tak jak ktoś pisał, że na Malcie dużo autobusów jeździ z napisem "out of service". No cóż, w pewnym polskim mieście pasażerka napisała skargę, żeby włączyć do ruchu wszystkie takie autobusy i wtedy będzie częściej...
Inna rzecz, że w Polsce nawet ręcznie się jeszcze takiego ręcznego sterowania nie robi. Znaczy robi się w niektórych miastach, ale efekt jest taki, że lepiej, jakby nie robili...
A poważnie to mi się bardzo podoba system w Wiedniu - tam mają na centrali ruchu taki programik komputerowy, który takie "skróty", o których piszesz, układa automatycznie. I tym sposobem planiści, dyspozytorzy, logistycy (tacy, o których piszesz) powoli wymierają - zastępują ich logistycy.
Przedwczoraj był o tym artykuł w "Metrze" - jeśli jesteś XXX, to prawdopodobieństwo, że w ciągu 20 lat zastąpi Cię komputer wynosi YY. I tu mnie dwie rzeczy zdziwiły - że dla programisty było sporo (chyba 48; znaczy co - komputery same się zaprogramują?) i dwa - że dla pilota samolotu było niewiele. A w powszechnym mniemaniu to samoloty już dziś latają same.


dokladnie juz jest metro bezzalogowe, Mercedes w USA testuje ciezarowki bez kierowcy, a jezeli chodzi ,, not in service'' to jest albo jazda z garazu stacji poczatkowej albo kierowca juz po pracy np wyczerpaniu legalnego limitu godzin jazdy wraca na garaz, w Londynie jest kilkanascie firm autobusowych ktore podelagaja TFL transport of london, ale ludzie tego nie rozumieja mysla ze tak sobie kierowca jedzie dla jaj bo mu sie nie chce, a tak sie niestety nie da, kazdy autobus jest sledzony przez gps i zjechanie z wyznaczonej trasy uruchania alram w centrali, jezeli chodzi o bezpieczenstwo w kazdym londynskim autobusie jest 14 kamer, plus Red Code czyli bezposredni kontakt z policja i innymi sluzbami ratunkowymi
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#410 PostWysłany: 30 Cze 2015 23:31 

Rejestracja: 06 Kwi 2015
Posty: 598
niebieski
Jadę do Londynu z żoną i synem 9 lat - chcąc korzystać ze swojej zblizeniowki ja musze mieć oddzielna kartę i moja żona oddzielna? Co z dzieckiem 9 lat?? Czy ktoś testował walutowa kartę z mBanku i z bzwbk?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#411 PostWysłany: 30 Cze 2015 23:48 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Re karty dla dorosłych - dwie oddzielne. Przejazd dziecka w tym wieku - gratis z płacącym dorosłym. Szczegóły: karta-oyster-znizki-dla-dzieci,1408,66662&p=571041.

Informacje nt kart zbliżeniowych znajdziesz dzięki funkcji "Szukaj" (search.php). Polecam ich zarejestrowanie na stronie TfL.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#412 PostWysłany: 03 Lip 2015 13:22 

Rejestracja: 23 Sie 2014
Posty: 264
jeżeli jadę na jeden dzień do Londynu i posiadam kartę Oyster to zapłacę 6,4 funta (będę się poruszać w strfach 1-2). Natomiast jeżeli chciałbym kupić papierową travelkę to musiałbym za taki jednodniowy bilet zapłacić 12 funtów, ale mógłbym się poruszać w strefach 1-4. Dobrze rozumiem funkcjonowanie system biletów w Londynie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#413 PostWysłany: 03 Lip 2015 13:33 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Nie do końca - używając Oyster za poruszanie się w strefach 1-4 przez cały dzień zapłaciłbyś tylko £9.20. Oyster/ zbliżeniowa karta płatnicza zawsze będą tańsze od papierowego biletu na tę samą trasę w każdej taryfie.
Góra
 Profil Relacje PM off
slawol92 lubi ten post.
 
      
#414 PostWysłany: 04 Lip 2015 20:22 

Rejestracja: 05 Lis 2010
Posty: 65
Może ktoś potwierdzić, czy "Daily cap" działa też przy przejazdach bus + metro? Chcę przejechać w obie strony autobusem i metrem (czyli będzie 2x bus i 2x metro) - płacąc zbliżeniowo zapłacę wtedy 4,40GBP/dzień?
Trasa: Liverpool Street - Canary Wharf - North Greenwich
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#415 PostWysłany: 04 Lip 2015 20:33 

Rejestracja: 08 Lut 2012
Posty: 473
Loty: 248
Kilometry: 395 056
niebieski
wg cennika na TFL dzienna cap za przejazdy 1-2 strefa to 6.40GBP.
4.40GBP to dzienny cap na przejazdy TYLKO autobusami.
Góra
 Profil Relacje PM off
xyz uważa post za pomocny.
 
      
#416 PostWysłany: 05 Lip 2015 03:56 

Rejestracja: 10 Maj 2013
Posty: 488
niebieski
xyz napisał(a):
Może ktoś potwierdzić, czy "Daily cap" działa też przy przejazdach bus + metro? Chcę przejechać w obie strony autobusem i metrem (czyli będzie 2x bus i 2x metro) - płacąc zbliżeniowo zapłacę wtedy 4,40GBP/dzień?
Trasa: Liverpool Street - Canary Wharf - North Greenwich


nie, nie dziala, jak prawi muguete i TfL to bedzie kosztowac £6.40 :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#417 PostWysłany: 05 Lip 2015 09:40 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
@radzio666 Nieprawdziwa informacja. Daily cap jak najbardziej działa, tylko stawki i ograniczenia są takie, jak podaje @muguete .

Gdyby nie było daily cap, łącznie za przejazdy: 2x autobus i 2x metro @xyz zapłacił(a)by £7,60 (off-peak) albo £8,80. A tak - tylko £6,40.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#418 PostWysłany: 05 Lip 2015 11:01 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Dla potomnych ;-)

Za zintegrowany transport w Londynie odpowiada instytucja Transport for London (TfL), na której stronie internetowej (https://tfl.gov.uk) można znaleźć następujące informacje:
1) interaktywny rozkład jazdy - https://tfl.gov.uk/plan-a-journey/
2) ceny przejazdów - https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/fares i https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/f ... s-and-tram
3) cena pojedynczego przejazdu - https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/f ... are-finder
4) karta Oyster (elektroniczna portmonetka, umożliwiająca także zapisanie biletu okresowego, np. tygodniowego, miesięcznego lub rocznego) - https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/oyster
5) używanie zbliżeniowych kart płatniczych zamiast Oyster (sugerowana rejestracja na stronie TfL) - https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/contactless
6) mapy - https://tfl.gov.uk/maps/
7) informacje o ewentualnych opóźnieniach lub zamknięciach - https://tfl.gov.uk/tube-dlr-overground/status/

Dzień pracy/ doba dla TfL zaczyna się od 4:30 i kończy o 4:29 dnia następnego. Przejazdy rozpoczynające się w godzinach szczytu (peak) są droższe od tych poza takimi godzinami (off-peak).

Użycie karty Oyster lub zbliżeniowej karty płatniczej zawsze będzie tańsze od kupna papierowego biletu (pojedynczego lub dziennego) na tę samą trasę w każdej taryfie.

Kartą Oyster lub zbliżeniową kartą płatniczą można zapłacić w systemie Pay As You Go (PAYG) za przejazdy m.in.:
- metrem,
- autobusem,
- pociągiem,
- DLR (lekką kolejką),
- Overground (koleją miejską),
- tramwajem.

Na te same środki transportu można też wykupić bilety papierowe:
- jednoprzejazdowy (cash single),
- dzienny (daily travel card), ważny od momentu skasowania do 4:29 następnego dnia; istnieje specjalna wersja grupowa dla 10 lub więcej osób.

Przejazd może odbywać się w obrębie 1 lub więcej z 9 stref. Oprócz autobusów - które mają stałą cenę za przejazd (obecnie £1,50) niezależnie od godziny, liczby przystanków czy stref - i tramwajów, wszystkie wymienione powyżej środki transportu lub ich kombinacje będą podawać cenę zależną od liczby stref, jakie obejmuje przejazd - liczone od strefy początkowego przystanku do strefy przystanku końcowego i pokazywane jako np. 1-2 w cenniku (patrz pkt. 2 powyżej).

Dla Oyster lub zbliżeniowej karty płatniczej istnieje dzienny maksymalny limit wydatków na przejazdy (daily cap), po przekroczeniu którego każdy kolejny przejazd w danej strefie lub kombinacji stref będzie darmowy. Dla zbliżeniowych kart płatniczych jest także maksymalny limit liczony od poniedziałku do niedzieli - również dla danej strefy lub kombinacji. Stawki limitów znajdują się w cenniku (patrz pkt. 2 powyżej). Więcej informacji o maksymalnych limitach można znaleźć tu: dla Oyster -
https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/o ... ce-capping i dla zbliżeniowych kart płatniczych:
https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/c ... is-capping.

Okrojona wersja strony TfL dostępna jest także w języku polskim: https://tfl.gov.uk/travel-information/o ... ges/polski. Informacje o karcie Oyster i używaniu zbliżeniowych kart płatniczych znajdują się w tej broszurze: https://tfl.gov.uk/cdn/static/cms/docum ... polish.pdf.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#419 PostWysłany: 06 Lip 2015 13:53 

Rejestracja: 05 Lis 2010
Posty: 65
Dzięki @Kara i @muguete ! :) Czyli wyjdzie dokładnie na to samo jak będę płacił kartą zbliżeniową, jak wyrobiłbym kartę Oyster?
Góra
 Profil Relacje PM off
Anonim3 lubi ten post.
 
      
#420 PostWysłany: 06 Lip 2015 13:55 

Rejestracja: 08 Lut 2012
Posty: 473
Loty: 248
Kilometry: 395 056
niebieski
Tak 8-)
Góra
 Profil Relacje PM off
xyz lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 924 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 47  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group