Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Dla potomnych ;-) - WIKI by Kara

Za zintegrowany transport w Londynie odpowiada instytucja Transport for London (TfL), na której stronie internetowej (https://tfl.gov.uk) można znaleźć następujące informacje:
1) interaktywny rozkład jazdy - https://tfl.gov.uk/plan-a-journey/
2) ceny przejazdów - https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/fares i https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/f ... s-and-tram
3) cena pojedynczego przejazdu - https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/f ... are-finder
4) karta Oyster (elektroniczna portmonetka, umożliwiająca także zapisanie biletu okresowego, np. tygodniowego, miesięcznego lub rocznego) - https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/oyster
5) używanie zbliżeniowych kart płatniczych zamiast Oyster (sugerowana rejestracja na stronie TfL) - https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/contactless
6) mapy - https://tfl.gov.uk/maps/
7) informacje o ewentualnych opóźnieniach lub zamknięciach - https://tfl.gov.uk/tube-dlr-overground/status/

Dzień pracy/ doba dla TfL zaczyna się od 4:30 i kończy o 4:29 dnia następnego. Przejazdy rozpoczynające się w godzinach szczytu (peak) są droższe od tych poza takimi godzinami (off-peak).

Użycie karty Oyster lub zbliżeniowej karty płatniczej zawsze będzie tańsze od kupna papierowego biletu (pojedynczego lub dziennego) na tę samą trasę w każdej taryfie.

Kartą Oyster lub zbliżeniową kartą płatniczą można zapłacić w systemie Pay As You Go (PAYG) za przejazdy m.in.:
- metrem,
- autobusem,
- pociągiem,
- DLR (lekką kolejką),
- Overground (koleją miejską),
- tramwajem.

Na te same środki transportu można też wykupić bilety papierowe:
- jednoprzejazdowy (cash single),
- dzienny (daily travel card), ważny od momentu skasowania do 4:29 następnego dnia; istnieje specjalna wersja grupowa dla 10 lub więcej osób.

Przejazd może odbywać się w obrębie 1 lub więcej z 9 stref. Oprócz autobusów - które mają stałą cenę za przejazd (obecnie £1,50) niezależnie od godziny, liczby przystanków czy stref - i tramwajów, wszystkie wymienione powyżej środki transportu lub ich kombinacje będą podawać cenę zależną od liczby stref, jakie obejmuje przejazd - liczone od strefy początkowego przystanku do strefy przystanku końcowego i pokazywane jako np. 1-2 w cenniku (patrz pkt. 2 powyżej).

Dla Oyster lub zbliżeniowej karty płatniczej istnieje dzienny maksymalny limit wydatków na przejazdy (daily cap), po przekroczeniu którego każdy kolejny przejazd w danej strefie lub kombinacji stref będzie darmowy. Dla zbliżeniowych kart płatniczych jest także maksymalny limit liczony od poniedziałku do niedzieli - również dla danej strefy lub kombinacji. Stawki limitów znajdują się w cenniku (patrz pkt. 2 powyżej). Więcej informacji o maksymalnych limitach można znaleźć tu: dla Oyster -
https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/o ... ce-capping i dla zbliżeniowych kart płatniczych:
https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/c ... is-capping.

Okrojona wersja strony TfL dostępna jest także w języku polskim: https://tfl.gov.uk/travel-information/o ... ges/polski. Informacje o karcie Oyster i używaniu zbliżeniowych kart płatniczych znajdują się w tej broszurze: https://tfl.gov.uk/cdn/static/cms/docum ... polish.pdf.


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 924 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 47  Następna
Autor Wiadomość
#321 PostWysłany: 14 Sty 2015 20:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Cze 2012
Posty: 790
Loty: 177
Kilometry: 260 908
srebrny
pablo79 napisał(a):
lukket napisał(a):
Citi Lot nie zadziałała,
Raiffeisen Wizz, i Alior debit bez najmniejszych problemów.


Działały bez zakładania konta i wpisywaniu ich na TFL?

Ja próbuję dodać kartę do konta ale cały czas wywala błąd:
"Sorry, your card could not be added. Please ensure the card details you provide are correct and the address you enter is exactly as it appears on your payment card statement. If you continue to experience this message please contact your card issuer as there may be a problem with your card. "


Wszedłem do metra, "od strzała" przyłożyłem kartę do żółtego czytnika, i tak przez cały dzień, nic nie rejestrowałem. Na następny dzień pojawiła się blokada na karcie na 7 GBP.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Albański raj przy prywatnej plaży 🏖️ 4* all inclusive nad Adriatykiem za 2459 PLN Albański raj przy prywatnej plaży 🏖️ 4* all inclusive nad Adriatykiem za 2459 PLN
Słoneczny Cypr w dobrej cenie 🏝️🌞 Loty i 7 noclegów w Ajia Napie za 809 PLN Słoneczny Cypr w dobrej cenie 🏝️🌞 Loty i 7 noclegów w Ajia Napie za 809 PLN
#322 PostWysłany: 14 Sty 2015 20:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Kwi 2014
Posty: 184
Loty: 118
Kilometry: 205 856
No to, to chyba jest najlepsza(najtańsza) opcja.
Do tej pory jak czytam o tych travelkach i oysterach to to zakręcone nieźle - a jeszcze od nowego roku się pozmieniało.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#323 PostWysłany: 14 Sty 2015 23:09 

Rejestracja: 10 Maj 2013
Posty: 488
niebieski
lataczuk napisał(a):
Kolega Radzio wprowadza Cie w błąd. Są kontrole - chodza misiaki z czytnikiem i sprawdzaja bilety - widzialem w ciagu swojej 7letniej kariery tutaj niejednokrotnie.


przez 9 lat nie widzialem kontroli w metrze londynskim, wiec albo ja mam wyjatkowe szczescie albo ty pecha.

owszem sa tacy co stoja przy bramkach zeby pomoc jak jest problem albo przyczaic doroslego probujacego przejsc na bilecie dla dziecka, natomiast d..y dalej to nie ruszaja :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#324 PostWysłany: 15 Sty 2015 00:11 

Rejestracja: 24 Lut 2014
Posty: 28
A jaką opcję według was najlepiej zakupić jak lecę na 3 dni? 3 razy brać travelcard czy jest jakaś tańsza opcja?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#325 PostWysłany: 15 Sty 2015 00:39 

Rejestracja: 20 Maj 2014
Posty: 1357
Loty: 302
Kilometry: 529 820
złoty
A karta pkobp przezroczysta kredytowa i zwykla karta do konta dzialaja? Da sie nimi zaplacic za przejazd metrem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#326 PostWysłany: 15 Sty 2015 01:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Mar 2014
Posty: 1
Loty: 76
Kilometry: 151 762
Byłem w grudniu w Londynie i trafiłem na kontrolę, kilkanaście osób z czytnikami sprawdzało w przejściu między stacjami, pierwszy raz w Londynie mi się to zdarzyło a jestem tu nie pierwszy raz :D

-- 15 Sty 2015 01:38 --

ja używam oyster card, ale z tego co widziałem działają karty zbliżeniowe, nie zawsze z powodzeniem, nie sprawdzałem od czego to zależy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#327 PostWysłany: 16 Sty 2015 23:44 

Rejestracja: 24 Lut 2012
Posty: 1189
Loty: 146
Kilometry: 290 982
niebieski
lukket napisał(a):
Wszedłem do metra, "od strzała" przyłożyłem kartę do żółtego czytnika, i tak przez cały dzień, nic nie rejestrowałem. Na następny dzień pojawiła się blokada na karcie na 7 GBP.


Idąc za Waszymi radami próbowałem korzystać w Londynie ze zbliżeniówki Pekao (Maestro z PayPassem).
Karta jak najbardziej działała, za każdym razem przy wejściu i wyjściu z metra koncertowo otwierała bramkę.
Problem w tym, że za 4 kursy wykonane po południu a do północy, a więc jednego dnia w strefach 1-3 skasowali mnie w sumie na 31,30 funta!
I to w dwóch rzutach - raz na 20 funtów (transakcja rozliczona wczoraj w dniu przejazdów) i drugi raz na 11,30 funta (transakcja rozliczona dziś rano, choć żadnych kursów po północy nie dokonywałem).
Oczywiście nie mam pretensji za rady, tylko wyszło że wszyscy oszczędzali a ja solidnie przepłaciłem.
Macie pomysły czemu tak się stało? Da się złożyć jakąś reklamację czy coś?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#328 PostWysłany: 16 Sty 2015 23:49 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Sprawdź historię przejazdów na swoim koncie na stronie TFL.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#329 PostWysłany: 16 Sty 2015 23:52 

Rejestracja: 24 Lut 2012
Posty: 1189
Loty: 146
Kilometry: 290 982
niebieski
Kara napisał(a):
Sprawdź historię przejazdów na swoim koncie na stronie TFL.


Ale nie miałem dodanej karty.
Jeśli dodam ją teraz to pokaże historię?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#330 PostWysłany: 16 Sty 2015 23:55 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
MinioMinio się to udało post factum. Czyli powinno pokazać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#331 PostWysłany: 17 Sty 2015 00:09 

Rejestracja: 24 Lut 2012
Posty: 1189
Loty: 146
Kilometry: 290 982
niebieski
Nie mogę dodać niestety karty, bo Maestro z Pekao nie ma kodu CVV
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#332 PostWysłany: 17 Sty 2015 00:16 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
W takim razie: tfl.gov.UK => Help and contact => Make a complaint => Contactless Payment Card => Billing/ Charging issue.

Aha, zakładam, że zawsze "odbijałeś" kartę przy wyjściu z metra.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#333 PostWysłany: 17 Sty 2015 00:34 

Rejestracja: 24 Lut 2012
Posty: 1189
Loty: 146
Kilometry: 290 982
niebieski
Tak odbijałem, inaczej bym nie wyszedł.
Przy ostatnim przejeździe mogło się zdarzyć, że nie piknęło mi przy wejściu (wsiadałem po meczu w tłumie ludzi, bramki były otwarte i nie dało się słyszeć piknięcia a lampki ani czerwonej ani zielonej nie widziałem). Przy wychodzeniu jednak jak najbardziej bramkę otworzyłem.
No ale piknięcia przy wyjściu nie mógł chyba potraktować jako wejścia, a gdyby nawet to za ten ostatni przejazd w sumie z poprzednimi nie powinien naliczyć aż takich kwot, w dodatku w dwóch płatnościach.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#334 PostWysłany: 17 Sty 2015 00:43 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Jeśli nie masz zaliczonego wejścia, to system za takowe bierze wyjście i nalicza Ci dzienną stawkę dla danej strefy. Tak czy owak, reklamuj. Powodzenia!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#335 PostWysłany: 17 Sty 2015 00:52 

Rejestracja: 24 Lut 2012
Posty: 1189
Loty: 146
Kilometry: 290 982
niebieski
Ta sytuacja z otwartymi bramkami jest wyjaśniona na stronie:
"When stations are very busy we may leave the gates open to control crowds and ensure that people can leave the station quickly and safely. If so, you might not be able to touch out but we'll aim to fix this for you when you touch in to start your next journey."

Tak czy inaczej na pewno nie powinna to być kwota 31,30 za przejazdy jednego dnia.
Mam tylko wątpliwości jak to zareklamować.
Na tej ścieżce, którą wskazałeś, napisali "PLEASE DO NOT ENTER YOUR CONTACTLESS PAYMENT CARD DETAILS HERE If you have an enquiry relating to a specific journey or a billing or charging query relating to your Contactless Payment Card, please go to our Contactless Payment Card home page.

No a tam nie mogę dodać karty...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#336 PostWysłany: 17 Sty 2015 01:01 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Tak, wiem. Ale system to system. Check in, check out.

Nie podawaj pełnego numeru karty, tylko pierwszych 6 cyfr i 4 ostatnie plus imię i nazwisko.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#337 PostWysłany: 17 Sty 2015 01:06 

Rejestracja: 24 Lut 2012
Posty: 1189
Loty: 146
Kilometry: 290 982
niebieski
Tak czy siak, maximum fare jaką naliczają za podróż w strefach 1-9 to 5,20 off-peak.
Plus 3 poprzednie przejazdy - za każdym razem poprawny in - out z otwarciem bramki - to bankowo nie jest 31,30 funta.

Dzięki za porady, piszę reklamację.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#338 PostWysłany: 17 Sty 2015 01:11 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Karą jest nie "fare", a " daily cap". Dokładne info o "uncompleted journey" jest na stronie TfL.

Jeszcze raz, powodzenia!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#339 PostWysłany: 19 Sty 2015 14:17 

Rejestracja: 19 Sty 2015
Posty: 3
Hej. Chcąc skorzystać z opcji "2for1" i kupując na stacji kolejowej Travelcard- będę potrzebowała wyrobić Photocard - moje pytanie brzmi : czy to MUSI być zdjęcie w rozmiarze zdj. paszportowego ???Mam wiele przeróżnych zdjęć - dowodowe - legitymacyjne - różne rozmiarówki. Ale czy tutaj do photocard nie przejdą takie zdjęcia ??
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#340 PostWysłany: 19 Sty 2015 14:48 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Zdjęcie powinno być w rozmiarze paszportowego UK (45 mm x 35 mm) i pozwalające na identyfikację Ciebie. Nie pamiętam, jaki wymiar mają polskie dowodowe czy legitymacyjne, ale w najgorszym razie zawsze można użyć albo nożyczek, albo skanera i drukarki w domu.

Edit: Zdjęcia do paszportów UK i PL oraz polskich dowodów osobistych mają ten sam wymiar: 45 mm x 35 mm.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 924 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 47  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group