Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
#1 PostWysłany: 11 Gru 2014 11:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 1015
srebrny
True story - dlatego nie rozumiem trochę narzekania i traktowania tego w formie skandalu.

Inna kwestia jest taka, że wiele razy zdarzało się do busa nie wejść (majówka, Boże Ciało itp.) pół biedy jak było to rano bo czas jest. Gorzej bywało jak schodziło się ze szlaku w Palenicy czy Kirach po 22ej wtedy góral dzwoni po busika i jedziesz po cenie normalnej.
Dla porównania zapraszam w Bieszczady tam też będzie narzekanie, ze nie ma komunikacji pomiedzy przełęczami (raz w nocy zapłaciłem tam za transport ponad 50zł 3osoby - 12km)? taki urok gór.
_________________
Droit au but!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Odkryj Kanary 😍 Loty na Teneryfę z Warszawy i noclegi z basenem za 1237 PLN 😎 Odkryj Kanary 😍 Loty na Teneryfę z Warszawy i noclegi z basenem za 1237 PLN 😎
Odwiedź Wietnam ✈️🧳 Loty do Hanoi z dużym bagażem od 2489 PLN 🇻🇳 🍛 Odwiedź Wietnam ✈️🧳 Loty do Hanoi z dużym bagażem od 2489 PLN 🇻🇳 🍛
Offline
#2 PostWysłany: 11 Gru 2014 11:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 2081
srebrny
Nie rozumiem narzekań. Jeździmy do tak lubianej tu Gruzji, na Ukrainę itp., i podoba nam się ten "folklor" z marszrutkami. Tanio, zatrzymają się gdzie chcemy, też strach wsiąść.
A u nas musi być już cywilizacja, "zachód".
Poczytajcie zachodnie fora na temat komunikacji na Podhalu. Opinie nie są takie złe.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#3 PostWysłany: 11 Gru 2014 11:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Paź 2012
Posty: 280
Loty: 112
Kilometry: 142 458
niebieski
Z cyklu jest dziadostwo to nic nie zmieniajmy, bo nikt nas nie krytykuje za bardzo... :D Takie właśnie podejście dominuje wśród górali.
Autobus elektryczny to chyba jest jeden? ;) W życiu nie nazwałbym siebie osobą przyzwyczajoną do wygód, ale raczej nie lubiącą bylejakości i dziadostwa, szczególnie na polskim gruncie. Porównanie nas do Gruzji to chyba nic dobrego? Transport cywilizowany to transport zorganizowany. W Zakopcu mamy wolną amerykankę. Właśnie w stylu wschodnim. Podobnie jest w Krynicy-Zdroju, gdzie nazwy przystanków nic nie mówią ludziom spoza miasta. Krynica-Zdrój Bank to mój ulubieniec :roll: bo na pewno jest tam jeden bank.
W Zakopanem rozkład co prawda jest, ale życie odkąd pamiętam pokazuje co innego. Jeżdżę z Krakowa na jednodniówki i na miejscu jestem koło 5-6 rano. Busy odjeżdżają często wcześniej niż rozkład pokazuje, na zasadzie "jak się zbiorą ludzie to pojedziemy". To z jednej strony dobrze, ale trudno planować sobie czas na zasadzie może się uda. Jechałem kiedyś do Polany Palenica autobusem który się zepsuł w połowie drogi... to żal, że region który chciał mieć lotnisko i liczy na "zamożnych" turystów serwuje takie dziadostwo gościom. Wolę omijać Zakopane z całym ten syfem i jechać samochodem ze znajomymi, chociaż jestem przeciwnikiem jazdy samochodem wszędzie... Powinniśmy raczej dążyć do idei Pociąg+Komunikacja Publiczna niż komunikacja indywidualna. W Bieszczadach jest jeden plus. Nie ma Zakopanego :D Gdyby nie było tego miasta podróż w Tatry byłaby przyjemniejsza.
_________________
Image
http://www.blizejdalej.pl/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#4 PostWysłany: 11 Gru 2014 11:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 7698
Loty: 15
Kilometry: 58 252
srebrny
Oczywiście, że można lepiej :)
Ale ten feestyle też ma swoje zalety, kiedyś już po wszystkich rozkładowych busach wróciłem z Palenicy do Zakopanego własnie "rozklekotanym" busikiem (a przecież powinienem wieczorem zamówić taksówkę do Zakopanego), ile razy złapałem busa po drodze wracając z gór, czasem w deszczu, wystarczy zamachać, jak będzie "komunikacja" to kierowca się nie zatrzyma, bo będzie miał regulamin i zatrzymywanie się między przystankami będzie z nim niezgodne.

Czasem lepsze jest wrogiem dobrego. :P

E:I jeszcze jedno, ceny w tych busikach bywają negocjowalne np. przy dzieciach. :D
_________________
Dancehall Masak-Rah
Junior Stress - Za Mało Cichej Wody W Rzece
ImageImage
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#5 PostWysłany: 11 Gru 2014 11:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 1015
srebrny
Ale kto Ci mówi, że jadąc w góry masz jechać do Zakopanego?! Skoro mówisz, że wolisz jechać samochodem to po co się pchasz do Zakopca? Nie możesz jechać do Palenicy przez Białkę, albo do Kir przez Chochołów?

A połączenie wszystkich miast, wsi i miasteczek z Krakowem czy innymi miastami siecią transportu publicznego to utopia. I jest po prostu nieopłacalne.

W Warszawie i Krakowie zapewne też kiedyś również był tylko jeden autobus niskopodłogowy, czy jeden na gaz CNG. Oczekujesz od miasta które ma pi razy drzwi 30tyś mieszkańców poza sezonem komunikacji miejskiej jak w wojewódzkiej aglomeracji. To może od razu niech metro budują niech mieszczaństwo czuję się jak u siebie?

Też nie lubię miasta jako miasta Zakopanego z trochę innych powodów jak Ty, ale po prostu omijam te powody szerokim łukiem i cieszę się tym, że za 3zł dojadę sobie spod dworca na szlak i pójdę na tydzień/weekend w góry, potem wróce za kolejne 3zł i wsiąde do pociągu/PKSu/samochodu i wróce do domu.

Planowanie czegokolwiek przy odjazdach busów co 5-10 minut chyba mija się z celem. Nawet o 6 rano da się to załatwić i jechać np. rejsowym połączeniem a nie prywatnym busem jeśli Cie to kole w oczy.
_________________
Droit au but!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#6 PostWysłany: 11 Gru 2014 12:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Paź 2012
Posty: 280
Loty: 112
Kilometry: 142 458
niebieski
kubus571 napisał(a):
Ale kto Ci mówi, że jadąc w góry masz jechać do Zakopanego?! Skoro mówisz, że wolisz jechać samochodem to po co się pchasz do Zakopca? Nie możesz jechać do Palenicy przez Białkę, albo do Kir przez Chochołów?

To do mnie? Nigdzie nie napisałem, że "pcham" się do Zakopca samochodem. Broń boże, żebym to zrobił.

kubus571 napisał(a):
A połączenie wszystkich miast, wsi i miasteczek z Krakowem czy innymi miastami siecią transportu publicznego to utopia. I jest po prostu nieopłacalne.

Chyba nie wiesz jak funkcjonuje transport publiczny. To co piszesz to głupota. Nikt normalny nawet by nie wpadł na łączenie wsi i miasteczek z Krakowem, bo po co?

kubus571 napisał(a):
W Warszawie i Krakowie zapewne też kiedyś również był tylko jeden autobus niskopodłogowy, czy jeden na gaz CNG. Oczekujesz od miasta które ma pi razy drzwi 30tyś mieszkańców poza sezonem komunikacji miejskiej jak w wojewódzkiej aglomeracji. To może od razu niech metro budują niech mieszczaństwo czuję się jak u siebie?

To taka postawa zero-jedynkowa. Jest syf to jedyną opcją jest "metro". Nie wyobrazisz sobie czegoś pomiędzy? Może zanim coś napiszesz doczytaj, że nie jestem zwolennikiem obecnego transportu bo jest syfny, brudny i zanieczyszcza środowisko, więc chodzę na nogach, albo jadę samochodem ze znajomymi gdzieś daleko od Zakopanego. Raczej od powiatu tatrzańskiego można oczekiwać zorganizowania pewnego ekologicznego i pojemnego transportu publicznego do ważniejszych i ciekawszych miejsc w regionie, a nie pozostawiać tego samopas.

kubus571 napisał(a):
Też nie lubię miasta jako miasta Zakopanego z trochę innych powodów jak Ty, ale po prostu omijam te powody szerokim łukiem i cieszę się tym, że za 3zł dojadę sobie spod dworca na szlak i pójdę na tydzień/weekend w góry, potem wróce za kolejne 3zł i wsiąde do pociągu/PKSu/samochodu i wróce do domu.

Planowanie czegokolwiek przy odjazdach busów co 5-10 minut chyba mija się z celem. Nawet o 6 rano da się to załatwić i jechać np. rejsowym połączeniem a nie prywatnym busem jeśli Cie to kole w oczy.

Jeździsz tylko do Kuźnic? ;) Nie wiesz w ogóle o czym piszę. Rejsowe połączenie? Co to takiego wg ciebie. Prywatny może być rejsowy jak najbardziej. Nie jestem przeciw prywatnym firmom. Raczej myślę, że regularnymi zorganizowanymi połączeniami region dużo zyska. Szkoda, że powiat i miasto Zakopane nie garną się do działań w tym obszarze. Dojazd do doliny Chochołowskiej komunikacją publiczną? Czemu nie.

W ogóle szkoda mi gadać o Zakopanem. Szkoda, że to wszystko tak wygląda i odstrasza. Wolę jechać gdzieś indziej, gdzie nikt mnie nie zakrzyczy na śmierć "Kuźnicąąąą", koń mnie nie potrąci gdy idę po szlaku, a powietrzem aż miło się oddycha. Jak ktoś się cieszy, że ma busika za 3 zł i nie widzi problemu jaki ten busik jest, czy on przyjedzie czy nie, czy się zmieści do niego z plecakiem, czy zachęca do porzucenia auta i odbierze cię z parkingu P&R przed miastem, czy dowiezie cię w jakieś mniej uczęszczane miejsce i potem z niego odbierze, czy kierowca zapłaci podatek, czy trzyma się rozkładu, czy ma autobus na gaz to co mi do tego ;) Mi to przeszkadza. Ja tracę tylko przyjemność jazdy w Tatry. Wszyscy tracimy jednak duuuużo więcej.
_________________
Image
http://www.blizejdalej.pl/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#7 PostWysłany: 11 Gru 2014 12:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 1015
srebrny
"Metro" podałem dla przykładu, miasto nie dotuję (chyba?) transportu w Zakopanem i okolicach więc górale jeżdżą tym co mają. Nie wiem ile masz lat, ale ja pamiętam jak tabor busików składał się z dziurawych samochodów, teraz jest o niebo lepiej.

Piszesz o oczekiwaniach wobec powiatu tatrzańskiego, żeby zorganizował transport tylko, że transport istnieje tylko akurat Tobie się nie podoba. Zostawione jest to na samopas owszem, ale działa to ze bus odjedzie za wcześnie, czy za późno, że się zepsuje zdarza się. W Krakowie cały MZK(?) jeździ co do minuty i zawsze przyjeżdża? Zapewne nie, bo wypadki się zdarzają. A to że Ci się busik popsuł drodze do Morskiego Oka to trudno zdarza się.

Nie jeżdżę tylko do Kuźnic, podałem je jako przykład bo mimo wszystko tam jeździ najwięcej osób. Nigdy nie zdarzyło mi się, żebym się do busa nie przyjechał czy to sezon, czy nie, czy późny wieczór, czy wcześnie rano. Plecak 80l lina, czekan, raki przytroczone nigdy nie stanowiły problemu. Jeśli jeden był pełny czekałem na następny, jeśli było późno okoliczny góral zawsze zadzwonił po kolejnego busa. Może po prostu masz pecha, albo narzekasz bo tak lubisz?

A stosowanie przepisów skończy się jak napisał kolega parę postów wyżej.
Starosta ustali rozkład, za które kursy płaci czy dopłaca będzie godzina 21 w kwietniu nie zmieścisz się lub spóźnisz na busa i masz problem bo nikt już po Ciebie nie podjedzie bo to był ostatni kurs a kierwoca na stojąco nie bierze i nie wysadzi Cie po drodze tylko dojedziesz do najbliższego przystanku. Wtedy dopiero zacznie się lament. Okolica ma taką specyfikę, że przystosowuje się pod większość turystów a wiadomo że Ci bywają różni.
_________________
Droit au but!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#8 PostWysłany: 11 Gru 2014 13:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 7698
Loty: 15
Kilometry: 58 252
srebrny
Wolny napisał(a):
W ogóle szkoda mi gadać o Zakopanem. Szkoda, że to wszystko tak wygląda i odstrasza. Wolę jechać gdzieś indziej, gdzie nikt mnie nie zakrzyczy na śmierć "Kuźnicąąąą", koń mnie nie potrąci gdy idę po szlaku, a powietrzem aż miło się oddycha. Jak ktoś się cieszy, że ma busika za 3 zł i nie widzi problemu jaki ten busik jest, czy on przyjedzie czy nie, czy się zmieści do niego z plecakiem, czy zachęca do porzucenia auta i odbierze cię z parkingu P&R przed miastem, czy dowiezie cię w jakieś mniej uczęszczane miejsce i potem z niego odbierze, czy kierowca zapłaci podatek, czy trzyma się rozkładu, czy ma autobus na gaz to co mi do tego ;) Mi to przeszkadza. Ja tracę tylko przyjemność jazdy w Tatry. Wszyscy tracimy jednak duuuużo więcej.


Dojazd PB przed 7 (sobota), bierzesz busa tam gdzie chcesz, wracasz w niedzielę wieczorem kolejnym busem i tyle widziałeś "komunikację". Weekend w górach, a nie w Zakopanem.

Co to jest mniej uczęszczane miejsce (?) jak tam jest pewnie max 10 kierunków w których jeżdżą :D a i tak większość miejsc lepiej robić z buta, a nie podjeżdżać 2 przystanki.

NIGDY mi się nie zdarzyło żeby nie wpuścili mnie z plecakiem do busa.

NIGDY mnie koń nie potrącił ani nawet nie miał takiego zamiaru :P

Robi się już mały OT, ale smog w zimie w Zakopanem występuje ze względu na to czym palą w piecach w domach i ze względu na ukształtowanie terenu. To odnośnie "świeżego " powietrza.

Oczywiście, elektryczne busy, jeżdżące co 15 min wg. rozkładu byłyby bardzo fajne, ale komu to przeszkadza gdy na dworcu pojawia się tylko po to, aby się z niego wydostać w góry.

Moim zdaniem oczekujesz rewolucji, z której i tak nie masz zamiaru zbyt często korzystać :D
Jeżeli komuś powinno zależeć na zmianach to mieszkańcom, a oni chyba akceptują obecny stan rzeczy i potrafią się poruszać w tym ekosystemie.
_________________
Dancehall Masak-Rah
Junior Stress - Za Mało Cichej Wody W Rzece
ImageImage
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#9 PostWysłany: 11 Gru 2014 13:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Paź 2012
Posty: 280
Loty: 112
Kilometry: 142 458
niebieski
Koniec dyskusji z mojej strony, bo robi się offtop i jesteś niepoważnym człowiekiem. To, że chcę cywilizowanego transportu jak wielu innych ludzi, w tym akcja Pociąg Autobus Góry, która ma ten sam postulat, to znaczy, że narzekam? W wielu małych miastach w Czechach, nie mówię tu o żadnym zachodzie, jest normalna miejska komunikacja i jakoś to działa, ale na pewno w Polsce to się nie sprawdzi. Jedynymi klientami Solarisa Alpino dla miejscowości górskich są miasta w krajach zachodnich i wcale mnie to nie dziwi z tym podejściem.
Nie rób ze mnie płaczącego lamentującego dzieciucha, a z siebie górskiego wyjadacza, bo stan obecny ci nie przeszkadza. Nagle się okazuje, że jak ktoś chce coś lepszego to jest narzekaczem. Szkoda gadać, może powinniśmy jeździć starymi wagonami zamiast Pendolino a flota Tupolewów w Locie powinna zostać, bo nie była taka zła.

Wolę to:
Image
Od tego:
Image

To pierwsze jest wygodne, ekologiczne i pojemne. Jest też ESTETYCZNE.

Znam się trochę na transporcie i wiem, że może być to zrobione lepiej, dlatego to popieram. Poza tym to, że starosta ogłosi przetarg, zorganizuje linie nie wyklucza:
- pojazdów z możliwością transportu na stojąco (solarisy na gaz właśnie mają taką opcję)
- kursów po 21 (kwestia wyobraźni starosty i ludzi za to odpowiedzialnych)
- gęstej sieci przystanków zamiast zatrzymywania się po drodze (jest jakiś powód dlaczego ludzi nie wysadza się byle gdzie, tak samo jak nie wozi się na stojąco jak konstrukcja na to nie pozwala i przede wszystkim za dużo)
- w żaden sposób działania prywatnych busiarzy, bo można kursy publiczne robić rzadko ale regularnie, więc o czym mi tu pie...? Jeśli oni zarabiają na tym, to zarabiać będą dalej.

Patrzysz ze swojej perspektywy. "Mi się udało, nigdy nie czekałem..." więc co ja ci mam powiedzieć? Można zrobić prawdziwy transport i otworzyć się na szersze grono klientów, którzy dzisiaj jak wielu omijają Zakopane, albo jeżdżą samochodem i klną na ceny. Z twoim myśleniem Park&Ride w Zakopcu nigdy nie powstanie. A po co ja się bawię w komentowanie... i odpowiadanie ci na twoje "argumenty".
_________________
Image
http://www.blizejdalej.pl/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#10 PostWysłany: 11 Gru 2014 13:41 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3215
srebrny
Nie powinniśmy mieszać dwóch spraw. Prymitywne marszrutki w krajach wschodnich czy południowych to oczywiście może być atrakcja (zwłaszcza dla miłośnika komunikacji) i możemy ją lubić. Mnie pasjonuje komunikacja na Cyprze, zwłaszcza północnym, czy inne prymitywne systemy (Włochy, Hiszpania), żałuję też, że nie doświadczyłem dawnego klimatu na Malcie. Ale nie można tego oceniać jako wzorcowego i pozytywnego, tylko dlatego, że w krajach prymitywnych nam się podoba. Porównywać się należy raczej do Szwecji, Austrii, Szwajcarii, Niderlandów czy Niemiec. Weźmy choćby Tatry słowackie, z tymi ich tramwajami. Oczywiście w krajach cywilizowanych też są białe plamy. Byłem na skokach narciarskich w Oberstdorfie i Willingen i komunikacja była jakby nie w Niemczech. Podobnie słabo jest w austriackim Villach.
Góra
 Profil Relacje PM off
Wolny lubi ten post.
 
      
Offline
#11 PostWysłany: 11 Gru 2014 13:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 1015
srebrny
"Ci" piszemy z wielkiej litery tak apropo. Możemy się nie zgadzać, ale kultura tego wymaga.

Widać, że postulujesz po jednej ze stron my się wypowiadamy raczej jako użytkownicy a nie propagatorzy akcji. I na pewno uważasz że autobus nad Morskie Oko to dobry pomysł czy po prostu chciałeś pokazać jak ładnie komponuję się z krajobrazem?

Skoro się znasz to odpowiedz sobie na pytanie jakie byłyby ceny publicznego transportu po 21ej i jak często musiałby jeździć busy aby nadążyć za ruchem w sezonie i ile by to kosztowało, bo tak na szybko wyszło mi że miasta/starostwa/gmin na to nie stać.
Chcesz ładnych busów w Zakopanem daj góralom kasę na ich zakup i pilnuj żeby miały odpowiedni stan, a nie neguj wszystko i żądaj rewolucji.

Żeby myśleć o PR w Zakopanem to najpierw może przydałoby się drogę do niego zbudować bo na razie to kolejna utopia.

Te ich tramwaje to masz na myśli elektricke? Ale spójrz na to jak daleko jest Poprad od granic Parku a jak położone jest Zakopane.
_________________
Droit au but!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#12 PostWysłany: 11 Gru 2014 14:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Paź 2012
Posty: 280
Loty: 112
Kilometry: 142 458
niebieski
i to co piszę @obibok to prawda.

@mashacra tu nie o to chodzi o to, że tobie się NIGDY nie zdarzyło, ale, że może być lepiej i tyle w temacie. Dzięki za radę z PB, ale nie skorzystam bo wiem kiedy mam jeździć i tu nie o to chodzi. Nie potrzebuję pomocy w znalezieniu połączenia ;) Nie zrozumiałeś, że piszę o jakieś idei, a nie o niemożności dostania się w wybrane miejsce. Z tym nie mam problemu.

@kubus571 Ty tak na serio z tym Morskim Okiem? Górale zarabiają na busach teraz, więc czemu komunikacja zorganizowana miałaby nagle nie zarabiać i obciążać budżety? Na prawdę uważasz, ze górali nie stać na ekologiczne busy? Póki nikt im tego nie każe zrobić, to tego nie zrobią. Ot, taka mentalność w narodzie.
Cytuj:
Skoro się znasz to odpowiedz sobie na pytanie jakie byłyby ceny publicznego transportu po 21ej i jak często musiałby jeździć busy aby nadążyć za ruchem w sezonie i ile by to kosztowało, bo tak na szybko wyszło mi że miasta/starostwa/gmin na to nie stać.

szybko to obliczyłeś. Koszty paliwa, dotacje, ceny biletów, budżety gmin... Jezu, to przecież w małych miastach nad opłacalnością, rozkładami, kierunkami myśleliby miesiącami. A tu proszę ekspert wie wszystko po 5 minutach. I uwzględnił specyfikę regionu... Może się podzielisz wynikami?

Cytuj:
Żeby myśleć o PR w Zakopanem to najpierw może przydałoby się drogę do niego zbudować bo na razie to kolejna utopia.

a Zakopianka to nie droga? {kill me}
_________________
Image
http://www.blizejdalej.pl/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#13 PostWysłany: 11 Gru 2014 14:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 7698
Loty: 15
Kilometry: 58 252
srebrny
@Wolny ja nikogo nie przekonuję kiedy i jak powinien jeździć, wiem jak ja jeżdżę i wiem, że z tą "komunikacją" prawie nie mam kontaktu ;)

Proszę tylko nie demonizować transportu w Zakopcu, bo wyjdzie na to, że jest prawie jak za wschodnią granicą, a to miał być tylko punkt odniesienia w opozycji do aglomeracji miejskich.
I kończąc OT z mojej strony to mi się marzy więcej tras/wyciągów i niższe ceny w Tatrach, przecież gdzie indziej potrafią dogodzić narciarzom.

BTW autor tematu chciał tylko dojechać do Nosala :D
_________________
Dancehall Masak-Rah
Junior Stress - Za Mało Cichej Wody W Rzece
ImageImage
Góra
 Profil Relacje PM off
Wolny lubi ten post.
 
      
Offline
#14 PostWysłany: 11 Gru 2014 14:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Paź 2012
Posty: 280
Loty: 112
Kilometry: 142 458
niebieski
Jeśli ktoś poza biciem piany miałby jednak ochotę poczytać o komunikacji miejskiej w Zakopanem polecam wątek na Skyscraper:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 676&page=2 (jak widać mały)
albo typowe opinie (nie moje) o tym jakie turysta potrafi wyciągnąć wnioski na temat tego tematu
http://subiektywnyprzewodnikpogorach.bl ... panem.html
Cytuj:
Koniec końców cały - proszę nam wierzyć - niemały wysiłek spełznąć może na niczym, gdyż wyczekiwanego busa i tak może nie być. Spotkało nas to w ostatnim czasie dwukrotnie. Gdy dodamy do tego standardowe kłamstwa typu: „Mój bus jest ostatnim w tym kierunku” lub odpowiedzi na pytanie o godzinę odjazdu (np. „Pojadę, jak wypiję kawę” lub „Na rozkładzie jest dużo busów, ale…”), mamy jeszcze pełniejszy obraz żenady i kpiny, którą jest – jak to nazwać? – „komunikacja miejska” w mieście Zakopanem.


Jak widać wam nie przeszkadza, ale są ludzie którzy w zeszłym roku jeszcze mieli przygody ;) TYLE W TEMACIE - OT jest. Zmykam.
Image
_________________
Image
http://www.blizejdalej.pl/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#15 PostWysłany: 11 Gru 2014 14:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 1015
srebrny
Wolny napisał(a):
@kubus571 Ty tak na serio z tym Morskim Okiem? Górale zarabiają na busach teraz, więc czemu komunikacja zorganizowana miałaby nagle nie zarabiać i obciążać budżety? Na prawdę uważasz, ze górali nie stać na ekologiczne busy? Póki nikt im tego nie każe zrobić, to tego nie zrobią. Ot, taka mentalność w narodzie.


szybko to obliczyłeś. Koszty paliwa, dotacje, ceny biletów, budżety gmin... Jezu, to przecież w małych miastach nad opłacalnością, rozkładami, kierunkami myśleliby miesiącami. A tu proszę ekspert wie wszystko po 5 minutach. I uwzględnił specyfikę regionu... Może się podzielisz wynikami?


a Zakopianka to nie droga? {kill me}


No to przekonaj władze, aby taki nakaz wydały, jestem ciekaw odzewu i szans powodzenia. Powtarzam przyjrzyj się realiom a nie temu jak to wygląda w Szwajcarii czy innych Alpach!

Akurat budżety gmin znam i porównując to do tego ile wydaje gmina wiejska w pobliżu większego ośrodka na transport to gmin na to nie stać po prostu, chyba że zrezygnują ze szkolnictwa, pomocy społecznej albo remontów dróg żeby Tobie jeździło się przyjemniej. Owszem jeśli znajdzie się sponsor to dobrze by było, ale na chwilę obecną nie widzę takowego.

Z ciekawości wszedłem na stronę którą wpisałeś na pierwszej stronie tematu i projekt super, naprawde fajny. Tylko po co modernizować tory kolejowy do prędkości 160km/h? Ilość stacji pośrednich (w małych miejscowościach) nie pozwoli osiągnąć takiej prędkości a i koszty większe. Założenie fajne ale na trasie płaskiej z miejscem na tor eksterytorialny. Do tego parkingi dla mieszkańców i komunikacja do hoteli/szlaków/wyciągów etc. Ale nie widze jednego - ceny, zwrotu inwestycji, kosztów utrzymania.

A zakopianka nie jest drogą przystosowaną do obecnego ruchu dlatego o nią zapytałem.
_________________
Droit au but!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#16 PostWysłany: 11 Gru 2014 15:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Paź 2012
Posty: 280
Loty: 112
Kilometry: 142 458
niebieski
Ach, miałem skończyć, ale widzę że w ogóle nie wiesz o czym mowa...
Ja mam napisać do władz, żeby ich oświeciło jaką komunikację mają? O to w tym wszystkim chodzi, żeby właśnie przekonać władze i górali!

Zakopianka jest drogą ekspresową na sporym odcinku (do miejsca, w którym górale nie chcieli sprzedać ziem). Jeśli droga ekspresowa się nie nadaje to zaczynam rozumieć kim jesteś. Chcesz jeszcze szerszych dróg, a jednocześnie twierdzisz, że nie ma pieniędzy na przyzwoity transport publiczny. To powinno funkcjonować dokładnie odwrotnie. {kill me x2}

Sam oskarżasz mnie o porównania do Krakowa, czy Warszawy, a jednocześnie przy swoich obliczeniach... bierzesz gminy wiejskie z aglomeracji dużego miasta i porównujesz je z turystycznym Podhale, gdzie gminy zarabiają dużo więcej a liczba pasażerów jest kilkukrotnie większa niż na wsiach wokół miast {kill me x3}

Nie mnie ma się jeździć wygodnie, ale wszystkim, żeby do Zakopanego się jeździło przyjemnie i przyjemnie tam wracało. Transport publiczny powinien zastąpić większość ruchu samochodowego w mieście, bo nie ma tam na to miejsca i powietrza. TPN dąży od jakiegoś czasu do ograniczenia liczby busów do Kuźnic (stąd ten solaris), więc inicjatywy są tylko trudno walczyć z "mafią" busiarzy, którą wspierasz. Twierdzenie, że nie ma kasy na porządny transport dla turystów to jak powiedzieć, że brakło pieniędzy na konwój złota.

O szczegóły akcji i prędkości 160 km/h pytaj inicjatorów. To oni zrzeszają ekspertów od kolei itd. Nie sądzisz chyba że ja wiem skąd taka prędkość?
_________________
Image
http://www.blizejdalej.pl/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#17 PostWysłany: 11 Gru 2014 15:51 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3215
srebrny
Argument ile kasy musiałby wydać samorząd lokalny odpada. Owszem, jest prawdziwy, ale jakimś cudem inne miasta / tę kasę znajdują. Kilka razy to analizowałem i wychodzi ciekawa zaszłość. Płacą tam, gdzie odziedziczyli linie po PRL-u. Weźmy na przykład gminę Olsztyn pod Częstochową. Za komuny to były po prostu państwowe linie podmiejskie MPK, więc gmina teraz za nie płaci, co przecież nie powie mieszkańcom, że nie ma na to kasy. Ale ta gmina jest o tyle ciekawa, że druga jej połowa cywilizowanej komunikacji nie ma, bo nigdy nie miała. Więc wójt nie musi i woli te pieniądze przeznaczać na szkoły. A taki na przykład Karczew pod Warszawą - prywatni przewoźnicy jeżdżą komercyjnie, więc samorząd śpi spokojnie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#18 PostWysłany: 11 Gru 2014 16:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 1015
srebrny
Po to są wybory żeby to zmieniać skoro mieszkańcy nic nie mają do komunikacji to jaśnie oświecony Pan z wielkiego miasta będzie im mówił co jest dobre dla ich regionu, bo nie podoba mu się, że bus mu się popsuł. Skoro chcieli by zmian w strukturze komunikacji to by dawno się tego domagali od lokalnych działaczy, a z tego co wiem to im to odpowiada.

Na najbardziej newralgicznym odcinku ekspresówką nie jest i o ten odcinek się rozchodzi. Górale nie chcą sprzedać ziemi bo takie mamy prawo. Ekspresówka w zupełności wystarczy, ale jej po prostu NIE MA. W korkach nie stoi się na drodze ekspresowej tylko tam gdzie się ona kończy bądź zaczyna - ot ekspert od transportu. Jeśli uważasz że droga 47 od Lubnia(?) do Zakopanego jest wystarczająca by na chwilę obecną obsłużyć ruch to faktycznie nie mamy o czym gadać.

A jak nazwiesz gminę Białka Tatrzańska, Poronin, czy Kościelisko? Wszystkie tworzą charakterystyczną dla terenów górskich aglomerację z rozproszoną zabudową ale mimo wszystko skupioną wokół Zakopanego. Nie popełnię tego błędu będę pisać jaśniej ;)

Myślałem, że skoro podpiąłeś się pod ten projekt to coś o nim wiesz.

obibok napisał(a):
Argument ile kasy musiałby wydać samorząd lokalny odpada. Owszem, jest prawdziwy, ale jakimś cudem inne miasta / tę kasę znajdują. Kilka razy to analizowałem i wychodzi ciekawa zaszłość. Płacą tam, gdzie odziedziczyli linie po PRL-u. Weźmy na przykład gminę Olsztyn pod Częstochową. Za komuny to były po prostu państwowe linie podmiejskie MPK, więc gmina teraz za nie płaci, co przecież nie powie mieszkańcom, że nie ma na to kasy. Ale ta gmina jest o tyle ciekawa, że druga jej połowa cywilizowanej komunikacji nie ma, bo nigdy nie miała. Więc wójt nie musi i woli te pieniądze przeznaczać na szkoły. A taki na przykład Karczew pod Warszawą - prywatni przewoźnicy jeżdżą komercyjnie, więc samorząd śpi spokojnie.


To np. taka Jabłonna, powiedziała wprost mieszkańcom kilka lat temu, że pieniędzy nie ma i płacić za autobus podmiejski nie będzie. Autobus owszem jeździł przez teren gminy, ale nigdzie się nie zatrzymywał. Władza się zmieniła pieniądze się znalazły.
W przypadku Zakopanego to samorząd musiałby wyłożyć pieniądze na transport publiczny, bo tak jak napisałeś nigdy go tam jako takiego nie było. Powtórzę po raz kolejny gdyby mieszkańcom ta forma nie odpowiadała na pewno już by została zmieniona albo przynajmniej zreformowana. To przyjezdni mają z tym problem, a jak coś komuś nie pasuje w danym miejscu to chyba warto je zmienić a nie słać joby. Tak jak pisałem wcześniej ja nie lubię wielu innych rzeczy w Zakopanym dlatego je omijam szerokim łukiem.
_________________
Droit au but!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#19 PostWysłany: 11 Gru 2014 16:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Paź 2012
Posty: 280
Loty: 112
Kilometry: 142 458
niebieski
kubus571 napisał(a):
Po to są wybory żeby to zmieniać skoro mieszkańcy nic nie mają do komunikacji to jaśnie oświecony Pan z wielkiego miasta będzie im mówił co jest dobre dla ich regionu, bo nie podoba mu się, że bus mu się popsuł. Skoro chcieli by zmian w strukturze komunikacji to by dawno się tego domagali od lokalnych działaczy, a z tego co wiem to im to odpowiada.

jaśnie oświecony Pan z wielkiego miasta - to o mnie? Troszkę kultury by się przydało, nie?
Nikomu nic nie nakazuje. Inicjatywa o której wspomniałem jest z Zakopanego i działają w nie mieszkańcy. Rozumiem, że nie potrafisz rozmawiać i nie wiesz, że przez rozmowy, pokazywanie alternatyw i korzyści z różnych rozwiązań można przekonać lokalne społeczności. Ostatnie wybory zmieniły burmistrza Zakopanego.
Bus się popsuł, ale napisałem Ci parokrotnie dlaczego jestem za zorganizowaną komunikacją. Nie umiesz czytać ze zrozumieniem? Celowo podajesz ten przykład żeby mnie ośmieszyć? Ja go nie podawałem jako jakiś ważny argument?

kubus571 napisał(a):
Na najbardziej newralgicznym odcinku ekspresówką nie jest i o ten odcinek się rozchodzi. Górale nie chcą sprzedać ziemi bo takie mamy prawo. Ekspresówka w zupełności wystarczy, ale jej po prostu NIE MA. W korkach nie stoi się na drodze ekspresowej tylko tam gdzie się ona kończy bądź zaczyna - ot ekspert od transportu. Jeśli uważasz że droga 47 od Lubnia(?) do Zakopanego jest wystarczająca by na chwilę obecną obsłużyć ruch to faktycznie nie mamy o czym gadać.

Nie rozumiem. Jak możesz się domagać poprawy drogi skoro mieszkańcy tego nie chcą? Nie wstyd ci być jaśnie Panem? Gdyby górale chcieli zakopianki już dawno by ją mieli.
Droga ekspresowa jest na sporym odcinku i właśnie przez brak możliwości dokończenia cała DK 7 została skrócona. W związku z tym możemy szybko przejechać np. przez Myślenice, ale to i tak offtopic offtopicu, bo nie ma to nic wspólnego z parkingiem P&R. Ten miałby ograniczyć ruch w mieście. Ruch obecny.

kubus571 napisał(a):
A jak nazwiesz gminę Białka Tatrzańska, Poronin, czy Kościelisko? Wszystkie tworzą charakterystyczną dla terenów górskich aglomerację z rozproszoną zabudową ale mimo wszystko skupioną wokół Zakopanego. Nie popełnię tego błędu będę pisać jaśniej ;)

Napiszę drugi raz: Gminy turystyczne w rejonie Podhala, które miałyby zorganizować sensowny transport głównie dla turystów. Nie sądzisz, że dojazdy do pracy z wsi pod Warszawą to troszkę inna bajka niż dojazd turystów z Zakopanego?

obibok napisał(a):
Myślałem, że skoro podpiąłeś się pod ten projekt to coś o nim wiesz.

Jesteś ekspertem od kolei? Napisz jakie masz doświadczenie, bo inaczej nie wiem co ma do tego dyskusja o prędkości?

Może dla Pana-Eksperta kubusa przemówi choćby program wyborczy obecnego burmistrza Zakopanego? Czy dalej uważasz, że mieszkańcy nie chcą żadnych zmian a busy działają dobrze?

Załączniki:
Przechwytywanie.PNG
Przechwytywanie.PNG [ 35.25 KiB | Obejrzany 1233 razy ]
_________________
Image
http://www.blizejdalej.pl/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#20 PostWysłany: 11 Gru 2014 17:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 1015
srebrny
Już pisałem "Ci" piszemy wielką literą.
A tak było to do Ciebie, bo tak się zachowujesz, mimo to napisałem wielką literą co jest oznaką szacunku w przeciwieństwie do Twoich przyimków.

Gdzie napisałem, że żądam budowy ekspresówki? Parking pod miastem super, ale musisz mieć do niego dostęp czyli trasę. Nawet nie ekspresówka wystarczyłaby bezkolizyjne skrzyżowania w Skomielnej i na skrzyżowaniu w Chabówce. Do tego 2+1 w okolicach Poronina/Szaflar.
Gdzie DK7 została skrócona, bo chyba o czymś nie wiem?

Oczywiście, że coś innego ale zasada działania jest taka sama jak w przypadku Warszawy i dojazdów do pracy główne zadanie na organizacji i dotowaniu połączeń spada na samorząd.

Coś tam na studiach z kolei miałem takie czy inne projekty w ręku miałem i wiem ile kosztuje taka modernizacja i jak to wygląda. Przerost formy nad treścią.
Przykład odległość z Zakopanego do Krakowa Głównego to 148km. Wg projektu o którym mowa podróż za 10lat ma trwać 1,5h. Co daję średnią prędkość ok. 98km/h. Dziś pociąg pośpieszny/IC/TLK jak zwał tak zwał jedzie 2H45min. pociąg osobowy 4h40min z czego pierwszy z nich na stacjach spędza prawie 1h (czas na przepięcia i postoje techniczne). Więc likwidując i zwiększając efektywność pociąg de facto już teraz mógłby przejechać trasę w 1H30min a z tego co wiem to na największym odcinku prędkość toru to 100km/h. Osobówka w życiu nie osiągnie takiego czasu chyba, że nie będzie się zatrzymywać na mniejszych stacjach co chyba mija się z celem.

No i zobaczymy co się zmieni, chętnie przyklasne pomysłowi usprawnienia komunikacji, ale gadanie że komunikacja obecna nie działa, albo działa źle jest bzdurą. Znam wielu mieszkańców Zakopanego i okolic i oni na komunikację nie narzekają, wręcz przeciwnie cieszą się, że zarabiają głównie miejscowi, a bilety miesięczne są tanie. W przypadku komunikacji centralnie sterowanej zarobić musi samorząd (co jest generalnie chore z zasady), ajent/przewoźnik i pensje.
Pytanie jaki wpływ na jego wybór ma ten postulat który przytoczyłeś?
_________________
Droit au but!

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 19 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group