Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 670 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 34  Następna
Autor Wiadomość
Offline
#521 PostWysłany: 17 Lis 2014 01:43 

Rejestracja: 08 Mar 2014
Posty: 429
Loty: 53
Kilometry: 90 635
niebieski
PEKAO SA nie przeliczy transakcji w obcych walutach po swoich kursach, tylko po bardzo zbliżonych do Mastercarda. Sprawdzone wiele razy - ostatnio 6 dni temu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
W😲W❗ Loty do Apulii w supercenie 168 PLN 🔥 Mnóstwo dostępnych terminów 💚🤍❤️ W😲W❗ Loty do Apulii w supercenie 168 PLN 🔥 Mnóstwo dostępnych terminów 💚🤍❤️
Wietnam na bogato 💎🤩 8 dni w Da Nang w luksusowym 5* Wyndham Golden Bay ze złotym basenem za 3762 PLN💛😱 Wietnam na bogato 💎🤩 8 dni w Da Nang w luksusowym 5* Wyndham Golden Bay ze złotym basenem za 3762 PLN💛😱
Offline
#522 PostWysłany: 17 Lis 2014 02:04 

Rejestracja: 25 Lis 2011
Posty: 264
niebieski
Ja płaciłam kartą kredytową Polbanku (aktualnie RaifeissenPolbank) za Goa, z której w międzyczasie musiałam zrezygnować, z uwagi na to że chciałam w tym samym banku Wizzair, no i teraz nie istnieje rachunek, na który mogą zrobić refund.
Wskazuję im już w 2 mailu konto walutowe, na które mogą wpłacić, ale na razie odmawiają, pewnie muszą sie sami przekonać, że pieniądze do nich wrócą, a ja sobie czekam, czekam...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#523 PostWysłany: 17 Lis 2014 02:09 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4469
srebrny
lia napisał(a):
Ja płaciłam kartą kredytową Polbanku (aktualnie RaifeissenPolbank) za Goa, z której w międzyczasie musiałam zrezygnować, z uwagi na to że chciałam w tym samym banku Wizzair, no i teraz nie istnieje rachunek, na który mogą zrobić refund.
Wskazuję im już w 2 mailu konto walutowe, na które mogą wpłacić, ale na razie odmawiają, pewnie muszą sie sami przekonać, że pieniądze do nich wrócą, a ja sobie czekam, czekam...

Niepotrzebnie.
Pieniadze,by dotarly do banku na rachunek techniczny w takim samym czasie, jak na twoja (byla juz) karte.
Wystarczy wtedy, pofatygowac sie do jakiegokolwiek oddzialu banku i wyplacic gotowke w kasie.
Góra
 Profil Relacje PM off
lia uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#524 PostWysłany: 17 Lis 2014 02:26 

Rejestracja: 25 Lis 2011
Posty: 264
niebieski
mam jednak taką nadzieję, że jeśli zwrócą na konto w euro, to przynajmniej na przewalutowaniu w stronę powrotna nie stracę
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#525 PostWysłany: 17 Lis 2014 03:04 

Rejestracja: 11 Maj 2014
Posty: 195
Loty: 87
Kilometry: 290 754
niebieski
smieci napisał(a):
jacekwoj16 napisał(a):
Mnie co prawda nie anulowali, ale jak płaciłem to korzystałem z dwóch kart, Wizz city i Wizz Raiffeisen i za identyczne bilety Citi pobrał 100 zł. więcej.


Mam też Citi i ta generalnie jako walutowa karta to kicha.

Ja płaciłem karta kredytową Citi Silver i po zwrocie byłem kilka złotych do przodu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#526 PostWysłany: 17 Lis 2014 08:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Maj 2012
Posty: 1698
Loty: 1
Kilometry: 122
srebrny
Revan_ napisał(a):
PEKAO SA nie przeliczy transakcji w obcych walutach po swoich kursach, tylko po bardzo zbliżonych do Mastercarda. Sprawdzone wiele razy - ostatnio 6 dni temu.

potwierdzam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#527 PostWysłany: 17 Lis 2014 15:18 

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 345
niebieski
Napisałem oficjalną reklamację do ebookers.ie i oto co otrzymałem:

Od: customerrelations@ebookers.ie

Treść:
Dear Mr XYZ,

As outlined in our previous emails, your ticket cannot be honoured as a technical error occurred in the ticket reservation system, operated by Amadeus, that we use in order to confirm flights. Due to this error, the ticket was issued at an incorrect price and the ticket was issued with Jet Airways as carrier whereas it should have been issued with Lufthansa. There is no evidence of any error or mistake on our part.

We deeply regret having to write to you to notify you of this cancellation. Once we became aware of the issue, our commercial teams contacted each of Amadeus, Lufthansa and Jet Airways to try and resolve the situation in the hope that the tickets could be honoured. While discussions continued with the various offices in India and Europe, we delayed cancellation of the tickets. Once it became clear that the operating carriers would not honour the tickets at the price issued, we had no choice but to provide notice of cancellation.

Your ticket was confirmed on ebookers.ie and as such the booking of the ticket is subject to Irish consumer law. The legal basis of our cancellation is the Common Law doctrine of unilateral mistake of fact. As per this doctrine, one party to a contract is entitled to cancel if the other party knew, or ought to have known, that the mistake existed.

It is our position that either: (a) customers were aware of the mistake due to the publishing of certain blogs on the internet such as those listed in Appendix A which clearly referenced the pricing mistake and which we attribute for the high number of bookings during that weekend (“Blogs”); or (b) due to the exceptionally low total price and tax amount, customers ought to have known that the price was a mistake.

In our view, customers ought to have been aware that both the tax amount and/or the total price amount were mistakes for the following reasons:

As per the table in Appendix B showing average prices of bookings from Eastern Europe to India on ebookers, the average price of the tickets subject to the pricing mistake was less than 50% of the lowest average price at any other period in 2014.
The table also shows that the average price of the tax amount for these tickets was almost 25% of the lowest average tax amount for any other period in 2014.
All of the tickets were from bookings made by customers who came directly to our site rather than come through channels such as metasearch. As an Irish site, ebookers.ie has very little traffic from Eastern Europe yet during the period of this ticketing error, we had an exceptionally high volume of customers visit the site which can only be explained by the placing of links in the Blogs.
As the tickets were offered at such a low price, a reasonable customer would have expected us to have numerous banners and advertisements on ebookers.ie referring to such an unusual sale however not one reference was on the site. As above, we know that all of the customers who booked tickets came directly to our site.


As set out above we will not therefore be in a position to consider covering any of the costs you choose to incur as a result of you rebooking your flights. With regards to the costs for arrangements made independently of ebookers.ie we can only suggest that you check the terms of any insurance policy you may hold to establish if this provides cover for you.

Yours sincerely

Scott Bowen
Customer Relations Manager
ebookers

APPENDIX A
BLOGS REFERENCING UNUSUAL PRICES AND/OR MISTAKES

http://cestujlevne.com/mega-letenky-pra ... -7-215-kc/
http://honzovyletenky.cz/indie-bombaj-goa-6-050-kc/
http://www.letenkovnik.cz/letenky/448-l ... d-6-000-kc
http://www.fly4free.com/price-alert-ext ... y-228-eur/

Image
_________________
http://www.kochamyzycie.pl | https://youtube.com/kochamyzycie
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#528 PostWysłany: 17 Lis 2014 15:42 

Rejestracja: 17 Maj 2012
Posty: 790
niebieski
witam, wg mnie dobrze "odrobili zadanie", pzdr
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#529 PostWysłany: 17 Lis 2014 16:00 

Rejestracja: 28 Sty 2014
Posty: 121
Piękna odpowiedź, tylko pogratulować im.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#530 PostWysłany: 17 Lis 2014 16:17 

Rejestracja: 09 Maj 2014
Posty: 242
Zbanowany
Nie kupowalem biletow do Indii ale ktos w koncu powinien zaprowadzic caly ten interes posrednicwa przed brukselski sad aby zapadlo jakies orzeczenie co do takich praktyk tych posrednikow czy samych sprzedawcow wycieczek/lotow. W wiekszosci prowadzonej dzialalnosci nie ma zaslaniania sie ze ktos sie pomylil cos bylo nie tak to klienta koncowego nie interesuje towar kupiony i nalezy go dostarczyc za taka cena jaka zostala pobrana/przelana do sprzedwacy.

Piekny interes prowadza zawsze mozna napisac ze to nie nasza wina, to jest czysta nieuczciwa konkurenacja w stosunku do innych prowadzacych swoje interesy, gdzie jak na TV Samsunga bylo napisane ze jest fullhd a dzialal w 3D w trybie HDready to wymieniano telewizory na nowsze modele spelniajace opisane fullhd. Jakiekolwiek przetargi otwarta furtka przepraszam ale byl blad w oprogramowaniu i zle policzylismy kalkulacje za ta cene nie jestesmy w stanie wykonac tego ??

Co do strat na przewalutowaniu zwrotu czepiacie sie jakis 10-15% straty, co mam powiedziec jak stracilem 45% na anulowaniu lotu Wizza do Kijowa z kwoty 2000PLN bo hrywna ukrainska sie dewaluowala i nikt nie chcial wyrownac tych strat.

Tak, maja prawo do anulacji lotu ale straty powstale w wyniku takiego ruchu powinny pokrywac te frimy co wystawily taka oferte. W formie innego polaczenia, zwrotu kosztow dodatkowych czy pokrycia roznic kursowych powstalych w wyniku zwrotu kasy. Tlumaczenie sie w odpowiedzi na reklamacje naglym skokiem zainteresowania sie klientow z wschodnich krajow, publikowanie na forach internetowych czy wyciaganie statystki cenowej jest dla mnie jakims kompletnym nonsensem w dzisiejszych czasach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#531 PostWysłany: 17 Lis 2014 16:53 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4469
srebrny
Turndown napisał(a):
Nie kupowalem biletow do Indii ale ktos w koncu powinien zaprowadzic caly ten interes posrednicwa przed brukselski sad aby zapadlo jakies orzeczenie co do takich praktyk tych posrednikow czy samych sprzedawcow wycieczek/lotow.

Musialoby trafic na mlodego, zdolnego,b.ambitnego i szukajacego wyzwan prawnika, ktory mialby osobista motywacje ku prowadzeniu wyczerpujacej batalii.

BTW:Bruksela nie jest odpowiednim miejscem do sadzenia tych spraw ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#532 PostWysłany: 17 Lis 2014 16:57 

Rejestracja: 20 Sty 2014
Posty: 89
Ciekaw jestem jaka wersje przyjmie ewentualnie seat24.de bo z tego co pamietam linki byly z kayak.ch a więc nie "directly" jak pisze ebookers. Cena na seat24 nie odbiegała natomiast od ceny która była wcześniej na ebookers a jeszcze nikt wtedy nie miał anulowanych biletów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#533 PostWysłany: 17 Lis 2014 18:29 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 180
Zbanowany
Zależy jaka skala była zjawiska na innych OTA.
Być może nie na tyle duża żeby lecieć do prezesa i się tłumaczyć - tam też pracują tylko ludzie.
Po co się tłumaczyć jeżeli nikt nie zauważy tego w statystykach - wszystko zależy od formy przedstawienia informacji.
ebookers był pierwszy i prawdopodobnie tam poszła pierwsza, największa fala zamówień - plułem sobie w twarz bo nie zdarzyłem kupić w pierwszej turze.
U mnie na razie cisza - może polecimy :).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#534 PostWysłany: 17 Lis 2014 18:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Maj 2013
Posty: 2430
niebieski
Na ebookers.ie było CO NAJMNIEJ 133 kupujących, ale ile pax to kto wie :D
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#535 PostWysłany: 17 Lis 2014 19:28 

Rejestracja: 25 Lis 2011
Posty: 264
niebieski
Potwierdzam to co napisał wizu. Mój kolega kupił pod koniec października bilet na gotogate za podobną kwotę, jak ja na ebookers. Zatem nie jest prawdą, że są jedynym OTA. Kolega miał ustawiony preislarm na kayak, bo chciał polecieć z nami i z kayaka przekierowało go na gotogate. Teraz sytuacja wygląda ta, że nam anulował ebookers, a on ma lecieć sam. Pisał do gotogate, czy potwierdzają ważność biletu (bo w tej sytuacji woli, żeby mu anulowali, niż żeby lecieć w pojedynkę), ale niestety potwiedzili ważność biletu.
Do ebookers nie mam pretensji, że anulowali, ale że zrobili to po tak długim czasie. Niestety w tej kwestii nie mają nic do powiedzenia. Kupiłam kiedyś bilet przy sławetnym błędzie Alitalii, co do którego byłam przekonana, że się nie utrzyma. Anulacja nastąpiła po 1-2 dniach, choć potem bilet uznali. W tym przypadku byłam przekonana, że skoro anulacja nie nastąpiła w ciągu kilku dni, to bilet będzie honorowany, a teraz jest mi głupio, bo namówiłam na wyjazd inną osobę, która kupiła bilet miesiąc później i wyjdzie na to, że poleci sama.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#536 PostWysłany: 17 Lis 2014 19:50 

Rejestracja: 05 Sie 2013
Posty: 263
niebieski
lia napisał(a):
Teraz sytuacja wygląda ta, że nam anulował ebookers, a on ma lecieć sam. Pisał do gotogate, czy potwierdzają ważność biletu (bo w tej sytuacji woli, żeby mu anulowali, niż żeby lecieć w pojedynkę), ale niestety potwiedzili ważność biletu.


twój znajomy mógł w ten sposób spowodować anulacje wszystkim osobą które kupiły na gotogate...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#537 PostWysłany: 17 Lis 2014 20:05 

Rejestracja: 06 Lis 2014
Posty: 4
Czy komuś anulowano bilety z TRIPSTA.de
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#538 PostWysłany: 17 Lis 2014 20:34 

Rejestracja: 23 Maj 2013
Posty: 163
gregorn1 napisał(a):
Czy komuś anulowano bilety z TRIPSTA.de

Cisza i oby tak pozostało .....
Góra
 Profil Relacje PM off
gregorn1 lubi ten post.
 
      
Offline
#539 PostWysłany: 17 Lis 2014 20:37 

Rejestracja: 20 Gru 2010
Posty: 395
Loty: 178
Kilometry: 400 854
niebieski
"Odnosząc się do Pani skargi, należy podkreślić, że niemożliwym wydaje
się wymuszenie od ebookers realizacji usługi poprzez zezwolenie na
przelot w cenie, którą zakwestionowali. Z naszego doświadczenie wynika,
że powołując się na błąd, przedsiębiorca raczej nie zmienia swojego
zdania - zwłaszcza pod naciskami ECK, które działa na sposób polubowny.

ECK może pomóc jedynie w sytuacji, w której poniosła Pani szkodę (
koszty przewodników po Goa, koszty przewalutowania). Jeśli się tak
stało, proszę udokumentować szkodę oraz przesłać:

- kopię korespondencji z ebookers ( obowiązkowo konsument winien
wyczerpać procedurę reklamacyjną)
- kopii biletów"

Póki co czekam na odpowiedź z banku co do różnicy w kwocie zwrotu w pln.
_________________
Image
http://mrowisko.wordpress.com/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#540 PostWysłany: 17 Lis 2014 20:38 

Rejestracja: 18 Sty 2012
Posty: 435
Loty: 213
Kilometry: 278 320
niebieski
Przed chwilą dostałem takiego oto e-maila z Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Pisałem do nich w tej sprawie jakiś tydzień temu.
Szanowny Panie,

niniejszym informuję o wpłynięciu do Europejskiego Centrum Konsumenckiego Pana skargi na ebookers.ie, która dotyczy powołania się tej firmy na błąd systemu w kontekście odwołania usługi. Sprawa została zarejestrowana pod podaną w temacie sygnaturą. Zachęcam do posługiwania się nią podczas dalszych kontaktów z ECK, co znacznie usprawni naszą komunikację.

Odnosząc się do Pana skargi, należy podkreślić, że niemożliwym wydaje się wymuszenie od ebookers realizacji usługi poprzez zezwolenie na przelot w cenie, którą zakwestionowali. Z naszego doświadczenie wynika, że powołując się na błąd, przedsiębiorca raczej nie zmienia swojego zdania - zwłaszcza pod naciskami ECK, które działa na sposób polubowny.

ECK może pomóc jedynie w sytuacji, w której poniósł Pan szkodę ( koszty przewodników po Goa, koszty przewalutowania). Jeśli się tak stało, proszę udokumentować szkodę oraz przesłać:

- kopię korespondencji z ebookers ( obowiązkowo konsument winien wyczerpać procedurę reklamacyjną)
- kopii biletów

Europejskie Centrum Konsumenckie funkcjonuje w ramach Sieci ECC-Net, obejmującej całą UNIĘ EUROPEJSKĄ, NORWEGIĘ i ISLANDIĘ, powołanej, aby asystować obywatelom w sprawach konsumenckich i ułatwiać dostęp do procedur odszkodowawczych, w sprawach ponadgranicznych na terenie obejmującym Unię Europejska, Norwegię i Islandię. W momencie, gdy konsumenci poszkodowani przez przedsiębiorców zagranicznych wyczerpią procedurę reklamacyjną, mogą zwrócić się do ECK ze skargą konsumencką i wówczas podejmowane są kroki w celu wsparcia w polubownym rozwiązaniu sporu. Jednocześnie należy zaznaczyć, że ECK nie posiada uprawnień do prowadzenia spraw przed sądami powszechnymi ani organami administracji publicznej.

--
-------------------------

Postępowanie prowadzone przez ECK Polska nie wstrzymuje biegu
przedawnienia możliwości dochodzenia roszczenia przed sądem powszechnym.


Proszę o zapoznanie się z informacją nt. przetwarzania danych osobowych
przez Sieć ECK

W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt.

Z poważaniem

Doradca prawny
Europejskie Centrum Konsumenckie
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
http://www.konsument.gov.pl
Tel.: +48/22/ 55 60 241
Faks: +48/22/ 55 60 359
_________________
Image
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 670 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 34  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 25 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group