Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Odwołany lot WizzAir
#1 PostWysłany: 08 Sie 2010 23:00 

Rejestracja: 08 Sie 2010
Posty: 40
Witam wszystkich forumowiczów :)

Ostatnio miałem przygodę z linią Wizzair. Po krótce mówiąc najpierw było opóźnienie 2 godz, potem zapakowali wszystkich pasażerów i już zaczęliśmy kołować ale po kilku metrach zawróciliśmy na stanowisko i pan pilot poinformował nas że mamy awarię z którą nie możemy polecieć. Po powrocie do terminalu został ogłoszony komunikat ze lot w dniu dzisiejszym odwołany i że polecimy jutro (w sumie 19 godz opóźnienia).

Po powrocie złożyłem reklamację o zwrot kosztów transportu na lotnisko, wyżywienia (kolacja i śniadanie) oraz odszkodowanie 250euro (za odwołanie lotu z przyczyn wizzaira)
Dostałem odpowiedź że ewentualnie mogą mi tylko zwrócić koszty wyżywienia.

Co o tym myślicie? Pisać do ULC?

W tamtym roku miałem odwołany lot z powodu mgły i zwrócili mi za wyżywienie i transfer na lotnisko więc teraz zaskoczyło mnie ich podejście.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Mniej znane Malediwy, czyli Atol Addu 👙🏖️ Loty już od 2390 PLN ✈️🎒🤿 Mniej znane Malediwy, czyli Atol Addu 👙🏖️ Loty już od 2390 PLN ✈️🎒🤿
Maroko od piątku do poniedziałku za 779 PLN 🌤️👣 Loty i noclegi w ⭐⭐⭐⭐ hotelu Maroko od piątku do poniedziałku za 779 PLN 🌤️👣 Loty i noclegi w ⭐⭐⭐⭐ hotelu
#2 PostWysłany: 09 Sie 2010 05:01 

Rejestracja: 13 Lip 2010
Posty: 18
Cytuj:
Dnia 17 lutego 2005 weszła w życie nowa regulacja UE Nr 261/2004, określająca prawa pasażera w ruchu lotniczym:
(..)
Gdy lot, na który wykupiłeś bilet, zostaje odwołany, uzyskujesz prawo do opieki i zwrotu ceny biletu lub innego połączenia. Prócz tego, uzyskujesz także prawo do odszkodowania za niemożność kontynuowania podróży, chyba, że przewoźnik uprzedzi Cię o odwołaniu lotu odpowiednio wcześnie, informując jednocześnie o innych możliwościach podróży. Przez "odpowiednio wcześnie" rozumie się:
    -dwa tygodnie przed odlotem; lub
    -do 7 dni przed odlotem, jeśli zaproponuje w zamian rejs, rozpoczynający się nie wcześniej niż 2 godziny przed planowanym odlotem i docierający do celu nie później niż cztery godziny po zaplanowanym czasie przylotu; lub
    -mniej niż 7 dni przed planowanym odlotem, jeśli zaproponuje w zamian rejs, rozpoczynający się nie wcześniej niż godzinę przed zaplanowanym odlotem, a kończący sie nie później niż dwie godziny po planowanym czasie przylotu.
To na przewoźniku spoczywa obowiązek udowodnienia, że poinformował pasażera odpowiednio wcześnie.
Przewoźnik jest zwolniony z odszkodowania, jeśli wykaże, że odwołanie nastąpiło z przyczyn wyjątkowych (np. kataklizmy, strajki, zła pogoda), którym nie mógł zapobiec, stosując wszelkie uzasadnione działania.
Źródło

Także ja bym na Twoim miejscu "walczył" :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 09 Sie 2010 08:56 

Rejestracja: 08 Sie 2010
Posty: 40
Fragment odpowiedzi Wizzair:

"Lot został odwołany z niespodziewanej usterki technicznej, która nastąpiła w trakcie operacji lotniczej.

W nawiązaniu do zapytania dotyczącego wypłaty odszkodowania uprzejmie informuję, że w świetle Rozporządzenia (WE) NR 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady przewoźnik nie wypłaca odszkodowania jeśli opóźnienie lub odwołanie lotu było wywołane przez zaistnienie nadzwyczajnych okoliczności, do których Rozporządzenie zalicza nieoczekiwane wady mogące wpłynąć na lot. Ustęp (14) Rozporządzenia stanowi :"Podobnie jak w konwencji montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika."

W nawiązaniu natomiast do zapytania dotyczącego kosztów dodatkowych związanych z dojazdem na lotnisko w dniu 17 lipca 2010 uprzejmie informuję, że zgodnie z art. 17.1.6 ogólnych warunków przewozu: „Wizz Air nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści, szkody pośrednie lub następcze. Pasażer akceptuje ograniczenia odpowiedzialności określone w niniejszych Ogólnych Warunkach Przewozu zważywszy na kwotę płatną za usługi Wizz Air”."
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 09 Sie 2010 09:15 

Rejestracja: 25 Sty 2010
Posty: 139
Zbanowany
Tyle ze oni ZAWSZE odpisuja, iz byly to problemy techniczne. Zreszta ostatnio sądy jako usterke techniczna zaczely uznac tylko ZNACZĄCE usterki techniczne...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 09 Sie 2010 22:26 

Rejestracja: 08 Sie 2010
Posty: 40
mleko napisał(a):
Tyle ze oni ZAWSZE odpisuja, iz byly to problemy techniczne. Zreszta ostatnio sądy jako usterke techniczna zaczely uznac tylko ZNACZĄCE usterki techniczne...


Czy w takim przypadku należy mi się odszkodowanie?
Napewno będę walczył o zwrot kosztów transportu na lotnisko bo nie wiem jak sobie wyobrażają nocleg na terminalu przy bramce. I nawet nie chodzi mi o pieniądze, to stosunkowo nie duża kwota, ale o zasady.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 10 Sie 2010 08:37 

Rejestracja: 25 Sty 2010
Posty: 139
Zbanowany
pisz skargę do ULC
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 10 Wrz 2010 21:43 

Rejestracja: 10 Maj 2010
Posty: 65
I koniecznie daj znac co uda ci sie wywalczyc :D to cenne info
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 27 Wrz 2010 11:27 

Rejestracja: 27 Wrz 2010
Posty: 444
Loty: 105
Kilometry: 141 758
niebieski
Witam wszystkich serdecznie - to mój pierwszy post na tym forum,
miałem niecałe dwa lata temu podobną sytuację z Wizzairem.
Podczas próby powrotu z Bergamo okazało się, że samolot ma usterkę (też już w nim siedzieliśmy) i musimy wracać w dniu następnym. Po dwóch godzinach Wizzair dał nam "wałczery" na kanapkę i coś do picia - cały czas próbowali coś z samolotem podziałać. Niestety później powiedzieli, że trzeba nocować w Bergamo - podali nam listę hoteli i tam mieliśmy sobie zarezerwować hotel a oni mieli za to zwrócić kasę (myśmy na własną rękę zarezerwowali nawet tańszy i wyłożyli pieniądze).
Potem zwróciłem się do nich o zwrot kosztów hotelu oraz dojazdu z i na lotnisko.

Największym dla mnie zaskoczeniem było to, że już po około 10 dniach bez niczego zwrócili nam kasę :)
Zaznaczam, że: nie przeginałem z kosztami - wszystko na kopiach rachunków,
nie zwracałem się o odszkodowanie a jedynie zwrot kosztów.

pozdrawiam

PS: Niestety w zeszłym tygodniu w związku z strajkiem w FR miałem podobny problem z anulowanym lotem - niestety tym razem to mam wątpliwości czy Ryanair uwzględni poniesione przeze mnie koszty (małe nie były).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group