Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 13 Wrz 2014 12:01 

Rejestracja: 13 Wrz 2014
Posty: 2
Sytuacja: lot PLL LOT z Londynu do Wawy zamiast o 17:50 wystartowal o 22:50, odprawa informowala ze "Warszawa przyslala zly samolot, bedzie opoznienie ok 2h" i wydali voucher na 20 funtow do lotniskowych restauracji. Po 2h samolotu dalej nie bylo na co obsluga znowu wydala tym ktorzy sie upomnieli voucher na 20 funtow. Samolot wystartowal dopiero przed 23.
Reklamacja zgloszona na drugi dzien, o to odpowiedz z PLL LOT:

"Zdajemy sobie sprawe ze pasazerowie oczekuja od nas niezawodnosci i punktualnosci w zakresie swiadczonych uslug. Zapewniamy, ze dokladamy wszelkich staran, aby podroz lotnicza przebiegala zgodnie z rozkladem. Niestety, wiele czynnikow niezaleznych od przewoznika moze wplynac na zaklocenie polaczenia. Sa to min.: warunki atmosferyczne, ograniczenia w przepustowosci przestrzeni powietrznej, ograniczenia wynikajace z funkcjonowania infrastruktury lotniska, przyczyny techniczne.
Tego typu sytuacje zdarzaja sie we wszystkich liniach lotniczych.
Uprzejmie wyjasniamy, ze opoznienie przedmiotowego rejsu nastapilo na skutek niespodziewanej usterki technicznej, ktora zagrazala bezpieczenstwu planowanej operacji lotniczej, uniemozliwiajac jej planowe wykonanie.
W swietle obowiazujacych przepisow powyzsza sytuacja stanowi okolicznosc nadwyczajna, ktora wylacza odpowiedzialnosc przewoznika za szkode z tego tytulu. Z naszych danych wynika, iz przewoznik wywiazal sie ze zobowiazan wobec pasazerow za zakloconego rejscu."

Pytanie: czy przewoznik moze w ten sposob uniknac odpowiedzialnosci? Dodam ze warunki atmosferyczne nie zaklocily innych lotow.

Abstahujac od poziomu zredagowania odpowiedzi wydaje mi sie ze PLL LOT ordynarnie unika odpowiedzialnosci za blad operacyjny ze swojej strony, tylko jak pasazer ma to udowodnic?

Sytuacja dotyczy lotu LO280 z Londynu do Warszawy dn. 21 lutego 2014 r., wiem ze juz za pozno na roszczenia ale chcialbym wiedziec na przyszlosc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
City break we Włoszech 🍝 Loty do Bari i hotel za 609 PLN 🇮🇹 City break we Włoszech 🍝 Loty do Bari i hotel za 609 PLN 🇮🇹
Rewelacja 🔥 Loty na Azory z Warszawy od 1158 PLN 😍 Również na wakacje ☀️ Rewelacja 🔥 Loty na Azory z Warszawy od 1158 PLN 😍 Również na wakacje ☀️
#2 PostWysłany: 13 Wrz 2014 12:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2012
Posty: 1252
niebieski
Oczywiście że się wykręcają, skarga do ULC, a potem do sądu, nie ma co liczyć na ich dobrą wolę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 13 Wrz 2014 12:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 6153
HON fly4free
Wysyłaj reklamację do ULC. Na nic nie jest za późno, masz na to 2 lata od daty przelotu.
Góra
 Profil Relacje PM off
dj3500 lubi ten post.
 
      
#4 PostWysłany: 13 Wrz 2014 12:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Wrz 2011
Posty: 2587
Loty: 371
Kilometry: 601 471
Usterka nie jest okolicznoscia nadzwyczajna,
dostalem nawet odszkodowanie od Wizza poprzez ULC , pomimo takiego tlumaczenia .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 13 Wrz 2014 12:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5445
srebrny
Przecież sami się przyznali w tej wiadomości, że opóźnienie było spowodowane usterką techniczną, a to ich wina. :D A na walkę o odszkodowanie masz 2 lata, więc nie jest za późno ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 13 Wrz 2014 12:29 

Rejestracja: 03 Cze 2014
Posty: 206
Loty: 82
Kilometry: 113 189
niebieski
Jakoś muszą ten dodatni bilans wyrobić, szkoda tylko, że kosztem wizerunku i takiego traktowania pasażerów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 13 Wrz 2014 12:32 

Rejestracja: 10 Lut 2014
Posty: 43
Mogłeś też na miejscu zażądać zmiany lotu na inny, ja z tego korzystam na tym połączeniu, które prawie zawsze lubią opóźniać o co najmniej dwie godziny...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 13 Wrz 2014 12:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2012
Posty: 1332
Loty: 225
Kilometry: 260 138
niebieski
czytając ich wyjaśnienia to prawie 100%, że należy Ci się odszkodowanie, bo większość usterek technicznych uznawane jest za zależne od przewoźnika, ale trzeba pamiętać, że są też usterki techniczne niezależne od przewoźnika (na które nie miał wpływu, chociażby poprzez prawidłowy serwis) np.: wymiana szyby po zderzeniu z ptakiem...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 13 Wrz 2014 14:24 

Rejestracja: 10 Lut 2014
Posty: 43
Monty napisał(a):
To najlepszy dowod na to aby nie latac LOTem,gdzie w zasadzie gowno komu zalezy na utrzymaniu najwyzszej jakosci obslugi.Nie latam tymi liniami ze wzgledu na ich niepewna sytuacje finansowa co moze tez posrednio swiadczyc o braku nalezytej kontroli samolotow pod katem bezpieczenstwa.

Ostatnio napisalem do Lufthansy,ze (xxxxx xxxx xxxxx :mrgreen: )otrzymalem 5000 mil na konto M&M.


:O To mi Swiss za uszkodzenie walizki oferuje tylko 2000 mil, a dodatkowo żądają abym na własną rękę dokonał wyceny walizki u rzeczoznawcy wraz z określeniem, że uszkodzenie jest nie do naprawienia. Po tegorocznych przygodach stwierdzam, że Lufthansa bije Swiss czy LOT na głowę.


Ostatnio edytowany przez szymonpoznan1, 13 Wrz 2014 14:29, edytowano w sumie 1 raz
Edycja cytatu w związku z edycją oryginalnego tekstu.
Góra
 Profil Relacje PM off
Monty lubi ten post.
 
      
#10 PostWysłany: 13 Wrz 2014 15:09 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3199
srebrny
Monty napisał(a):
To najlepszy dowod na to aby nie latac LOTem,gdzie w zasadzie gowno komu zalezy na utrzymaniu najwyzszej jakosci obslugi.

Eeee, czego? Śladowe elementy jakości (np. woda gazowana gratis) spotkałem u nich hohoho albo jeszcze dawniej. Teraz lecą po równi pochyłej. Ostatnio zamienili mi wybrane miejsca, tak że w nocnym locie siedzieliśmy osobno. Ja jestem srebrny, śle co z tymi, którzy za to płacą? I jeszcze rezydentka bezczelnie wciskala mi, że takie wybrałem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 13 Wrz 2014 15:50 

Rejestracja: 10 Sty 2014
Posty: 40
MateuszN napisał(a):
Mogłeś też na miejscu zażądać zmiany lotu na inny, ja z tego korzystam na tym połączeniu, które prawie zawsze lubią opóźniać o co najmniej dwie godziny...


Czy mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedz co do opóźnień na tej trasie?Akurat tak się składa,że w październiku będę dwukrotnie wracał tym połączeniem z LHR i zastanawiam się czy zacząć się już przygotowywać do niespodzianek :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 13 Wrz 2014 16:01 

Rejestracja: 10 Lut 2014
Posty: 43
windu napisał(a):
MateuszN napisał(a):
Mogłeś też na miejscu zażądać zmiany lotu na inny, ja z tego korzystam na tym połączeniu, które prawie zawsze lubią opóźniać o co najmniej dwie godziny...


Czy mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedz co do opóźnień na tej trasie?Akurat tak się składa,że w październiku będę dwukrotnie wracał tym połączeniem z LHR i zastanawiam się czy zacząć się już przygotowywać do niespodzianek :)


A co tu rozwijać? Jak tylko informują o opóźnieniu rzędu około 2 godzin lub więcej, idź do ich przedstawicielstwa na lotnisku i zażądaj zmiany lotu na alternatywne połączenie. Muszą na to przystać, bo tak im każą regulacje europejskie. Najlepiej podać im gotowe, wcześniej przygotowane połączenie. Najchętniej zmieniają na Lufthansę z przesiadką w Niemczech oraz Swiss z przesiadką w Szwajcarii.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 13 Wrz 2014 16:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 6153
HON fly4free
MateuszN napisał(a):
windu napisał(a):
MateuszN napisał(a):
Mogłeś też na miejscu zażądać zmiany lotu na inny, ja z tego korzystam na tym połączeniu, które prawie zawsze lubią opóźniać o co najmniej dwie godziny...


Czy mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedz co do opóźnień na tej trasie?Akurat tak się składa,że w październiku będę dwukrotnie wracał tym połączeniem z LHR i zastanawiam się czy zacząć się już przygotowywać do niespodzianek :)


A co tu rozwijać? Jak tylko informują o opóźnieniu rzędu około 2 godzin lub więcej, idź do ich przedstawicielstwa na lotnisku i zażądaj zmiany lotu na alternatywne połączenie. Muszą na to przystać, bo tak im każą regulacje europejskie. Najlepiej podać im gotowe, wcześniej przygotowane połączenie. Najchętniej zmieniają na Lufthansę z przesiadką w Niemczech oraz Swiss z przesiadką w Szwajcarii.

Bzdury piszesz kolego - gdy lot jest oficjalnie opóźniony (a nie odwołany) to przewoźnik abolutnie nie musi zmienić rezerwacji na innego przewoźnika i co więcej - na 99% tego po prostu nie zrobi.

Poza tym pomyślmy logicznie - rejs jest opóźniony dajmy na to te 2-3 godziny, idziesz i przebukowują Cię na połączenie alternatywne z przesdiadką (czego na 99% nie zrobią, no ale niech będzie) dostajesz nowy lot który w przy najkorzystniejszym zbiegu okoliczności wyleci za 1-2h, do tego przesiadka we FRA,MUC czy gdziekolwiek indziej średnio 1h, a zatem w porcie docelowym jesteś w absolutnie najlepszym przypadku w tym samym czasie co Twój opóźniony rejs.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 13 Wrz 2014 19:37 

Standardowe pismo od LOTu. Dostałam w tym tyg identyczne, sformułowane co do słowa tak samo. W kwietniu odwołano mi lot, tez napisałam reklamacje, tez dostałam taka odpowiedz, napisałam do ULC, ULC uznał ze usterka techniczna nie jest powodem przyznania odszkodowania.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Góra
 PM off  
      
#15 PostWysłany: 13 Wrz 2014 20:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Wrz 2013
Posty: 1198
Loty: 104
Kilometry: 466 167
niebieski
ULC działa na rzecz LOTu, jedna klika, jeśli lot był do Polski złożyć do odpowiedniego urzędu w kraju wylotu, a najlepiej skorzystać z usług tej kancelarii http://opoznionylot.pl/index.php/kancel ... urystyczne
maja bardzo dużą ściągalność odszkodowań
_________________
Europa /USA /Kanada /Dominikana /Martynika /Gwadelupa/ St.Lucia /Barbados /Brazylia /Argentyna /Chile /Urugwaj /Egipt /Izrael /ZEA /Dubai /Katar /Etiopia /RPA /Suazi /Tanzania /Singapur /Tajlandia /Indonezja /Filipiny /Australia /Nowa Zelandia /Fidżi /Hawaje /Korea /Japonia
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 13 Wrz 2014 21:56 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3199
srebrny
Wynika z tego, że ten cały ULC to coś jak na kolei UTK - jedna z wielu instytucji utrwalajacych ludowy monopol jedynie słusznych spółek tzw. publicznych (zawsze mi się to kojarzy z domami publicznymi). A już myślałem, że z tymi reklamacjami to takie proste... Swoją drogą zastanawia mnie to, co piszecie o 2 godzinach opóźnienia. Mi nigdy od razu nie pokazali, ile jest, tylko co pół godziny pokazują kolejną, zwiększoną wartość. Człowiek się tylko wscieka, że nie poszedł w tym czasie na kawę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 13 Wrz 2014 22:34 

No te informacje o opóźnieniach tez mnie irytują. Miałam taka sytuacje na Majorce - co 20 min informacja, ze samolot opóźniony o kolejne minuty. Jakby nie mogli od razu powiedzieć ze samolot będzie opóźniony o 1,5 h ( tyle było opóźnienia bo z takim poślizgiem samolot wystartował z Berlina)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Góra
 PM off  
      
#18 PostWysłany: 13 Wrz 2014 23:16 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 9864
Loty: 1083
Kilometry: 1 070 970
platynowy
Anonymous napisał(a):
Standardowe pismo od LOTu. Dostałam w tym tyg identyczne, sformułowane co do słowa tak samo. W kwietniu odwołano mi lot, tez napisałam reklamacje, tez dostałam taka odpowiedz, napisałam do ULC, ULC uznał ze usterka techniczna nie jest powodem przyznania odszkodowania.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Mnie ULC parę lat temu podobnie załatwił.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 13 Wrz 2014 23:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Wrz 2013
Posty: 1198
Loty: 104
Kilometry: 466 167
niebieski
Eryk napisał(a):
luftairways napisał(a):
ULC działa na rzecz LOTu, jedna klika, jeśli lot był do Polski złożyć do odpowiedniego urzędu w kraju wylotu, a najlepiej skorzystać z usług tej kancelarii http://opoznionylot.pl/index.php/kancel ... urystyczne
maja bardzo dużą ściągalność odszkodowań


potwierdzasz tą skuteczność?


potwierdzam,
_________________
Europa /USA /Kanada /Dominikana /Martynika /Gwadelupa/ St.Lucia /Barbados /Brazylia /Argentyna /Chile /Urugwaj /Egipt /Izrael /ZEA /Dubai /Katar /Etiopia /RPA /Suazi /Tanzania /Singapur /Tajlandia /Indonezja /Filipiny /Australia /Nowa Zelandia /Fidżi /Hawaje /Korea /Japonia
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 13 Wrz 2014 23:41 

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 1843
niebieski
luftairways napisał(a):
Eryk napisał(a):
luftairways napisał(a):
ULC działa na rzecz LOTu, jedna klika, jeśli lot był do Polski złożyć do odpowiedniego urzędu w kraju wylotu, a najlepiej skorzystać z usług tej kancelarii http://opoznionylot.pl/index.php/kancel ... urystyczne
maja bardzo dużą ściągalność odszkodowań


potwierdzasz tą skuteczność?


potwierdzam,


Ciekawi mnie, w jaki sposób kancelaria może wpłynąć na skuteczne rozpatrzenie naszej reklamacji? W Polsce nie ma wielkiego znaczenia, czy wniosek do ULC przygotuje doskonały prawnik, czy też przypadkowa osoba. Czy takie kancelarie - żyjące z success fee, podejmują jakieś dodatkowe działania?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group