Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 92 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 07 Lip 2014 00:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Maj 2013
Posty: 501
niebieski
Dzień czwarty 21 marca piątek Marrakesz-Ouzoud-Marrakesz-Oukaimeden

Znowu wcześnie rano wstaliśmy, spakowaliśmy się i opuściliśmy riad i udaliśmy się na Garre Routiere przy Bab Doukkala i najbliższym autobusem udaliśmy się w stronę wodospadów Ouzoud. Szukając informacji jeszcze w kraju przed wyjazdem niewiele się dowiedzieliśmy, więc udaliśmy się do naganiacza, którego od kilku dni omijaliśmy zasięgnąć języka. Doradził nam, aby jadąc autobusem do Azilal powiedzieć kierowcy, że chcemy wysiąść w Ait Tagalla ( sprawdziliśmy sobie zaraz na gps, że jest to na skrzyżowaniu drogi R304 z lokalną 1811 i w odległości jakieś 20 km od wodospadów) co się później okazało niezłym skróceniem czasu podróży, tak więc kupiliśmy od niego bilet po 60 MAD / os/ OW, wskazał nam odpowiedni autobus i jedziemy.
Załącznik:
DSC_1054.JPG
DSC_1054.JPG [ 232.3 KiB | Obejrzany 12690 razy ]

Wysiadamy w Ait Tagalla i na placyku przy skrzyżowaniu czeka kilka Grand Taxi ( czasami przez lokalnych nazywane kolektiw taxi). Koszt przejechania 20 km to 10MAD za osobę pod warunkiem zebrania 6-ściu osób a tzw. solo taxi 60 MAD. Ponieważ oprócz naszej dwójki doszła jeszcze jedna osoba i kilkanaście minut następnych nikt się nie pojawiał, postanowiliśmy zapłacić po 20 MAD za osobę, byle tylko ruszyć dalej w drogę z tego upału.
Po drodze do wodospadów
Załącznik:
DSC_1055.JPG
DSC_1055.JPG [ 235.04 KiB | Obejrzany 12690 razy ]

Załącznik:
DSC_1058.JPG
DSC_1058.JPG [ 214.05 KiB | Obejrzany 12690 razy ]

Pierwsze spotkanie z małpiszonem
Załącznik:
DSC_1061.JPG
DSC_1061.JPG [ 225.19 KiB | Obejrzany 12690 razy ]

Wszystkie relacje zawierają to zdjęcie, ale nie mogłem się powstrzymać.
Załącznik:
DSC_1068.JPG
DSC_1068.JPG [ 211.14 KiB | Obejrzany 12690 razy ]

Jadłodajnie w drodze dookoła wodospadu.
Załącznik:
DSC_1072.JPG
DSC_1072.JPG [ 227.98 KiB | Obejrzany 12690 razy ]

To nie pocztówka, ten koń cały czas tam stoi w pełnym rynsztunku.
Załącznik:
DSC_1073.JPG
DSC_1073.JPG [ 243.67 KiB | Obejrzany 12690 razy ]

Tu już w połowie drogi w dół.
Załącznik:
DSC_1078.JPG
DSC_1078.JPG [ 202.8 KiB | Obejrzany 12690 razy ]

Takim kicz-pływadłem można przedostać się za kilkanaście lub -dziesiąt dirhamów na drugą stronąę. Ale uwaga. Może chwilkę potrwać zanim zbierze się komplet. Chyba, że dopłacicie to flisak ruszy. Jak nie macie czasu ani ochoty na takie ceregiele to kawałek poniżej jest kładka, darmowa.
Załącznik:
DSC_1082.JPG
DSC_1082.JPG [ 140.08 KiB | Obejrzany 12690 razy ]

Za kładką schody do góry. Obejście wodospadów dookoła wraz z podziwianiem widoków trwa około godziny.
c.d.n. dalej będzie ciekawie, palenie zioła, akcja policyjna i ledwie nam się uda...
Załącznik:
DSC_1093.JPG
DSC_1093.JPG [ 199.91 KiB | Obejrzany 12690 razy ]
_________________
spoko-maroko-czyli-tu-wszystko-jest-prostsze,213,51100
kolumbia-z-covidem-w-tle-relacja-na-zywo,212,155650


Ostatnio edytowany przez pifko, 07 Lip 2014 20:04, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#22 PostWysłany: 07 Lip 2014 18:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Maj 2013
Posty: 501
niebieski
Załącznik:
DSC_1096.JPG
DSC_1096.JPG [ 200.52 KiB | Obejrzany 12574 razy ]

Załącznik:
DSC_1097.JPG
DSC_1097.JPG [ 207.5 KiB | Obejrzany 12574 razy ]

Po obejściu wodospadów doszliśmy do parkingu, na który przyjechaliśmy rano, a że byliśmy głodni, to ruszyliśmy dookoła w poszukiwaniu dobrego tadżina. Niestety jadłodajnie wokół parkingu nie chciały zejść poniżej 70 MAD za małego tadżina. Zeszliśmy w takim razie w dół trasą, którą zaczynaliśmy rano. Po obejściu kilku jadłodajni w końcu znaleźliśmy taką, gdzie mały tadżin kosztował 30 MAD i całkiem nieźle wyglądał, a do tego kilka osób już zajadało. Pani, która to prowadziła, dała się wciągnąć w rozmowę. Głownie dlatego, że tadżinki spokojnie sobie dochodziły no i po angielsku mówiła znacznie lepiej ode mnie. ;) Pytaliśmy się dlaczego tak tanio nawet bez negocjacji, a wyżej na parkingu ponad dwa razy więcej. Powiedziała, że w takiej cenie opłaca się jej sprzedawać i w Riadzie, który prowadzi jej mąż Rachid (Chez Rachid 0666-67-26-40) też jest taniej niż gdzie indziej, dlatego ich w okolicy nie bardzo lubią. Nie wszyscy co prawda, ale kilku takich się znajdzie.
Zapytaliśmy się Pani czy wie, o której jest najbliższy autobus z powrotem do Marrakeszu i żebyśmy jeszcze zdążyli grand taxi dojechać do Ait Tagalla. A tu miła niespodzianka. Okazało się, że mąż Pani jedzie po gości do swojego Riadu na lotnisko i może nas zabrać.
Lepiej być nie mogło. Taxi plus autobus to jakieś prawie 4 godziny, a autem mieliśmy szansę być w dwie.
Jak kończyliśmy przepyszne tadżiny, Rachid już czekał. Umówiliśmy się na dorzucenie do paliwa 200 MAD ( co jest dobrą ceną za 160 km/ 2 os). Po drodze dosiadł się jeszcze kolega Rachida. I tu Rachid miał nietypową prośbę, żebyśmy położyli się na tylnej kanapie tak, aby nas nie było widać jak wyjeżdżamy z miejscowości, bo jakby zobaczył to tłum licencjonowanych taksiarzy jak wywozi turystów i zabiera im zarobek toby go zjedli żywcem zaczynając od ukręcenia jąder.
Gdy zniknął w oddali tłum taksiarzy usiedliśmy sobie wygodnie w dwójkę na tylnej kanapie co w Maroku jest zjawiskiem rzadkim. Zazwyczaj z tyłu jedzie się we czworo. Kolega Rachida (już nie pamiętam jego imienia) wyciągnął jakiegoś skręta i zapytał się czy palimy? Na to ja, że już od kilku lat nie, ale nadal lubię zapach dymu papierosowego i śmiało może palić w aucie. Odpalił i aż mnie zatkało. Nagle pożałowałem swojej odmowy jak doszedł do mnie charakterystyczny zapach marychy, ale po chwili już było dobrze i wesoło. W aucie było takie stężenie oparów że wszyscy byliśmy zrobieni. Teraz dopiero rozmowa potoczyła się swobodnie jakbyśmy byli kumplami od lat. Gadaliśmy o ludziach, podziałach, podatkach, obsmarowaliśmy króla itp.
Na jakiś kilometr przed końcem lokalnej 1811 nagle wszystkie okna otwarte, kolega Rachida dał nam cały pęczek tymianku do wysmarowania się. Potem natarł Rachida i siebie. I wtedy wytłumaczył nam, że tymianek najlepiej maskuje zapach marychy.
Wyjeżdżamy na krajową R304 i tu dopiero zaczyna się szopka. Rachid dostaje telefon, że kilka kilometrów przed nami stoi kontrola policyjna. Ale to nie jakiś tam patrol jak u nas. Jakaś masakra. Progi zwalniające, kolczatki drogowe, stop obowiązkowy.
Zostaliśmy poinstruowani przez Rachida żeby pod żadnym pozorem, gdybyśmy byli wzięci przez policjanta na spytki, nie mówić, że daliśmy jakakolwiek kasę. Historyjka była taka, że w ramach przyjaźni polsko-marokańskiej Rachid zabiera nas do restauracji kolegi w Marakeszu na pyszną rybkę, i że mieszkamy u niego w hotelu i wracamy potem na noc. :lol:
Kontrola. Stajemy. Rachid wysiada z auta, obściskuje się z policjantem i obcałowuje (tfuj :roll: ) , zamienia kilka zdań, wsiada i jedziemy. Na nasze wielkie oczy :shock: odpowiada, że mamy szczęście. To jego kuzyn z tej samej co Rachid wioski, że razem do szkoły chodzili i nawet razem pili :shock: i palili :twisted: .
Król Maroka, żeby ograniczyć korupcję, wprowadził system, że policjant na komendzie może być 50 dni, potem delegowany jest do innego komisariatu, zazwyczaj na innym końcu kraju. Nigdy nie wiadomo na kogo się trafi i kuzyn Rachida to był fart.
Niestety po kilkudziesięciu kilometrach wpakowaliśmy się w następną kontrolę.
Teraz to wyglądało poważnie . Kazali Rachidowi zjechać na pobocze. Trzepali papiery, oglądali auto, wsadzali nawet głowę do środka i niuchali, jak to psy, za ziołem. Na szczęście jedyne zioło jakie wyczuli to tymianek.
Wzięli Rachida do radiowozu. Kolega Rachida powiedział nam wtedy, że nadeszła ta chwila, kiedy trzeba opowiedzieć naszą historyjkę i mam to zrobić ja. Bo Rachid już im to opowiedział i mu nie wierzą, a nam turystom uwierzą. I ma zabrzmieć wiarygodnie, bo Rachida zatrzymają, albo karzą zapłacić dużą grzywnę za wożenie turystów bez licencji.
Uff. Wyszedłem z auta z przekonaniem nabranym w Polsce po spotkaniach z naszymi stróżami prawa, że to nie przejdzie. Wziąłem głęboki oddech i wysiadłem. Podszedłem do jednego z policjantów (takiego co to miał najwięcej krzaczków, gwiazdek i jakichśtam listków czy śmigiełek na mundurze) i zapytałem o co cała sprawa bo głodny jestem, a w Marakeszu czeka już na nas smażona rybka a ja nie lubię podgrzewanej. Wyszło trochę opryskliwie, ale udało się zamaskować zdenerwowanie. Opowiedziałem całą historyjkę do końca i trochę porozmawialiśmy już na luzie o Polsce, że Maroko przypomina mi Polskę sprzed 20 lat dlatego tak tu mi się podoba, że też kiedyś chciałem być policjantem i takie tam bajery. Pożegnaliśmy się już niemal po przyjacielsku, policjant rzucił do Rachida "yalla"
i pojechaliśmy. Gdy punkt kontrolny zniknął na horyzoncie wybuchu radości w aucie już nie można było powstrzymać.
I tak w lekkiej euforii i już jako przyjaciele, dojechaliśmy do Marakeszu.
Ciężko się było rozstać, ale obiecaliśmy, że jeszcze tu wrócimy.

Nasz przyjaciel Rachid przy swoim Mercu w Marakeszu.
Załącznik:
DSC_1115.JPG
DSC_1115.JPG [ 227.79 KiB | Obejrzany 12574 razy ]


Wysiedliśmy przy Bab Doukkala, gdyż nie chcieliśmy Rachida więcej narażać i przeszliśmy sobie przez Madynę na Jemma el Fna. W ogóle to po tej całej przygodzie mieliśmy wrażenie, że Rachid zrobił nam przysługę wioząc nas do Marakeszu. Mógł mieć z tego powodu więcej nieprzyjemności niż pożytku.

Fotka strzelona z biodra. Inaczej bakszysz.
Załącznik:
DSC_1120.JPG
DSC_1120.JPG [ 228.09 KiB | Obejrzany 12574 razy ]


Potem jeszcze obowiązkowy sok pomarańczowy u znajomego handlarza. Już z daleka nas poznał i wołał "helo maj frend". Potem jeszcze dolewka soku i ruszamy szukać transportu do Oukaimeden na narty a jest tam około 90 km.
Podeszliśmy do postoju grand taxi i tak od jednego (300 MAD) do innego ( 400 MAD) zrezygnowani udaliśmy się do informacji turystycznej przy Kutubiji a tam wszystko na głucho pozamykane. Spóźniliśmy się 15 minut. Biuro do 17-stej. Podeszliśmy do postoju "turistic taxi" ( duże ciemne vany 9-cio osobowe) a tam chcieli 600 MAD. Zrezygnowani usiedliśmy na ławeczce przy informacji turystycznej i podchodzi do nas kierowca taksówki turystycznej i mówi, że jak podejdziemy na Sidi Mimoun (idąc od Jemma w stronę Kutubiji, za Kutubiją w lewo po około 300-500 metrów przy murze są przystanki autobusów miejskich) to stamtąd odjeżdżają autobusy miejskie nr 25 za 7 MAD ( jeśli dobrze pamiętam) do miejscowości Duar Ourika ( nie mylić z Ourika Valley) a dalej busikami w odcinkach.

Sidi Mimoune
Załącznik:
DSC_1122.JPG
DSC_1122.JPG [ 197.88 KiB | Obejrzany 12574 razy ]


Rozkład autobusów podmiejskich jeżdżących do miejscowości oddalonych od Marakeszu o około 30 km w różnych kierunkach.
Załącznik:
DSC_1123.JPG
DSC_1123.JPG [ 213.07 KiB | Obejrzany 12574 razy ]


Autobus jeździ co godzinę. My czekaliśmy jakieś 15 minut i po następnych 40-stu minutach byliśmy w Ourice. Trzeba wysiąść w centrum, tam gdzie jest dużo grand taxi i wszelkiej maści busików, najczęściej mercedes kaczka pomalowany w fantazyjne kolory z bagażnikiem na dachu. My się zagapiliśmy i pojechaliśmy za daleko na pętlę jakieś 3 km dalej i żeby wrócić do centrum Ouriki musieliśmy znów wyskoczyć z 7 MAD/os. Tam oczywiście obskoczyli nas taksiarze proponując dowiezienie do Oukaimeden za astronomiczne sumy. W końcu popytaliśmy miejscowych i wskazali nam bus jadący Oukaimeden. Za 45 km jazdy busem 30 MAD/os.
Coraz bardziej zbliżaliśmy się do naszego upragnionego miejca. Narty w Maroku. :lol: :lol: :lol:
Jak dojechaliśmy na miejsce to już była 22-ga i było ciemno. Obawialiśmy się, że o tej porze wioska będzie wymarła i noclegu nie znajdziemy. W busie zagadaliśmy do miejscowych i okazało się, że jeden z nich ma chatkę na wynajem. Co za przypadek :)
Gdy dojechaliśmy do Oukaimeden, szliśmy za naszym przewodnikiem jeszcze kilkanaście minut ostro pod górę, po ciemku. Na szczęście mieliśmy latarki. Weszliśmy do chatki i po krótkich negocjacjach (i my, i przewodnik wiedzieliśmy, że nie mamy wyjścia) wzięliśmy na dwa noclegi za 500 MAD.
Zimno. Trzeba było w kominku napalić. Coś z kominem było nie titi i zaczadziliśmy cały pokój. Trzeba było wietrzyć. Jeszcze gorzej.
Nawet jeść się nie chciało. Kibel strasznie mechły, dziura w podłodze z zamarzniętą wodą ( w końcu to ponad 2000 m.n.p.m.) a nad kiblem prysznic. Dobry patent. Szwagier ma kawalerkę 20 m2 to mu polecę takie rozwiązanie w celu zaoszczędzenia miejsca.
Zawinęliśmy się w trzy koce i poszliśmy spać.
Wyobrażaliśmy sobie, że nazajutrz jak się obudzimy, zaparzymy sobie kawkę i wyjdziemy przed chatkę, to zajebiste widoki zrekompensują nam niewygody.
Załącznik:
DSC_1129.JPG
DSC_1129.JPG [ 218.81 KiB | Obejrzany 12574 razy ]

Załącznik:
DSC_1125.JPG
DSC_1125.JPG [ 183.7 KiB | Obejrzany 12497 razy ]

Załącznik:
DSC_1126.JPG
DSC_1126.JPG [ 182.44 KiB | Obejrzany 12497 razy ]
_________________
spoko-maroko-czyli-tu-wszystko-jest-prostsze,213,51100
kolumbia-z-covidem-w-tle-relacja-na-zywo,212,155650


Ostatnio edytowany przez pifko 07 Lip 2014 22:13, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#23 PostWysłany: 07 Lip 2014 21:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Lut 2014
Posty: 3057
Loty: 321
Kilometry: 481 404
platynowy
miro13 napisał(a):
Zapowiada się dobrze.Pisz lecę w styczniu.


Spora grupa zbiera się na styczeń z całej Polski :) Jeżeli do tego lubisz piłkę, to przeczytaj wątek: maroko-puchar-narodow-afryki-2015-kms-xii-2014r,1497,48307
_________________
W "relacjach": Filipiny (2018), Armenia(2017), Argentyna(2016), Kazachstan (2016) i Maroko(2015).

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#24 PostWysłany: 07 Lip 2014 21:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Lip 2013
Posty: 682
Loty: 2
Kilometry: 14 922
pifko napisał(a):
Wzięli Rachida do radiowozu. Kolega Rachida powiedział nam wtedy, że nadeszła ta chwila, kiedy trzeba opowiedzieć naszą historyjkę i mam to zrobić ja. Bo Rachid już im to opowiedział i mu nie wierzą, a nam turystom uwierzą. I ma zabrzmieć wiarygodnie, bo Rachida zatrzymają, albo karzą zapłacić dużą grzywnę za wożenie turystów bez licencji.


Dziwi mnie ta sytuacja. Byłem w maju w Maroku, duźo jeździłem stopem, wielokrotnie byliśmy kontrolowani przez policję, kilka razy przekraczaliśmy dozwoloną liczbę osób w samochodzie, co policjant ewidentnie widział i nigdy nie reagował. Może ten Rachim był jednak jakiś szemrany? :)
_________________
Dlaczego polski maluch (126p) jeździ po ulicach Kuby? Jak zostać papieżem? Jak wielbłąd może żyć bez wody? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań w filmach WłóczyMiSie na YouTube
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#25 PostWysłany: 07 Lip 2014 22:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Maj 2013
Posty: 501
niebieski
korpus napisał(a):
pifko napisał(a):
Wzięli Rachida do radiowozu. Kolega Rachida powiedział nam wtedy, że nadeszła ta chwila, kiedy trzeba opowiedzieć naszą historyjkę i mam to zrobić ja. Bo Rachid już im to opowiedział i mu nie wierzą, a nam turystom uwierzą. I ma zabrzmieć wiarygodnie, bo Rachida zatrzymają, albo karzą zapłacić dużą grzywnę za wożenie turystów bez licencji.


Dziwi mnie ta sytuacja. Byłem w maju w Maroku, duźo jeździłem stopem, wielokrotnie byliśmy kontrolowani przez policję, kilka razy przekraczaliśmy dozwoloną liczbę osób w samochodzie, co policjant ewidentnie widział i nigdy nie reagował. Może ten Rachim był jednak jakiś szemrany? :)

Może jest znany z palenia marychy podczas jazdy i się na niego zasadzają hehehe :D :D :D
_________________
spoko-maroko-czyli-tu-wszystko-jest-prostsze,213,51100
kolumbia-z-covidem-w-tle-relacja-na-zywo,212,155650
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#26 PostWysłany: 08 Lip 2014 15:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Maj 2013
Posty: 501
niebieski
Piszę już w Wordzie dalszą część, ale ostrzegam: byliśmy w Maroku 3 tygodnie i będzie z tego "Moda na Sukces" albo przynajmniej "Klan". Opisywania jest jeszcze co niemiara. Pobyt w Oukaimeden, przejście przez Atlas Wysoki na skróty ( :D :D 11 godzin :D :D )do Setti Fatmy (dolina i kaskady Ouriki), zdobycie Toubkala w marcu co było niezłym hardcorem przy -20st, przejazd przez Tizni Tiszkę, wąwóz Todra, Atlas Studio w Ouarzazate, zaraz potem 3 dni na Saharze przy +50 (Erg Chebi) z Omarem (polecanym zresztą też na F4F) , Fez, Meknes, Chefchouen, Tetuan, Ceuta- powrót do Europy na kilka godzin na piwko, wino i chorizo, Tanger, Grota Herkulesa, Azilah i Rabat.
Jeśli macie jakieś sugestie lub propozycję zmiany formy to piszcie. Inaczej będę pisał tasiemiec w niezmienionej formie.
Jeszcze raz chciałem podziękować AJAJ za ich super relacje, którą czytaliśmy jeszcze na dzień przed wyjazdem, i która była dla nas inspiracją do odwiedzenia ciekawych miejsc i zbiorem porad jak sobie dać rady w kraju będącym zupełnie odmiennym od cywilizacji europejskiej. Co prawda obraliśmy zgoła inne środki transportu, ale chcieliśmy bliżej poznać ten kraj i ich mieszkańców, a podróżowanie wraz z nimi ich środkami transportu wydawało nam się być tego kwintesencją.
_________________
spoko-maroko-czyli-tu-wszystko-jest-prostsze,213,51100
kolumbia-z-covidem-w-tle-relacja-na-zywo,212,155650
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#27 PostWysłany: 08 Lip 2014 16:31 

Rejestracja: 20 Mar 2010
Posty: 118
Pifko, takie tasiemce lubimy. Myślę że masz o wiele więcej czytelników niż Ci się wydaje. Sam czytam tą relację od samego początku i czekam z niecierpliwością na kolejne odcinki, a wypowiadam się dopiero teraz. Takich jak ja jest na pewno więcej.

A więc zabieraj swoje 4 litery i do pisania : )
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#28 PostWysłany: 08 Lip 2014 16:34 

Rejestracja: 25 Paź 2012
Posty: 1022
niebieski
Pisz, pisz dalej! Czyta się świetnie! Dziękuję! :)

-- 08 Lip 2014 16:35 --

Pisz, pisz dalej! Czyta się świetnie! Dziękuję! :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#29 PostWysłany: 08 Lip 2014 20:48 

Rejestracja: 20 Mar 2010
Posty: 118
Napisz mi jeszcze jakie były temperatury odczuwalne w marcu? W jakich regionach jak to wyglądało. Bardzo mnie to interesuje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#30 PostWysłany: 08 Lip 2014 21:04 

Rejestracja: 14 Mar 2014
Posty: 1239
Loty: 114
Kilometry: 156 105
niebieski
pisać, pisać, już jedna relacja na tym forum z Gruzji spowodowała spontaniczny zakup biletów lotniczych, czuje, że Maroko min. dzięki Twojej relacji czeka w kolejce, chodź trochę miałem dosyć tych krajów po wczasowych "Tunezjach i Egiptach? Teraz i tak żałuje, że praktycznie / po za małymi wyjątkami/ w tych krajach "przewaliłem" czas na darmowe rozcieńczone drinki i plażę. :cry:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#31 PostWysłany: 08 Lip 2014 21:23 

Rejestracja: 25 Lis 2013
Posty: 1595
Loty: 386
Kilometry: 569 051
niebieski
pifko napisał(a):
Piszę już w Wordzie dalszą część, ale ostrzegam: byliśmy w Maroku 3 tygodnie i będzie z tego "Moda na Sukces" albo przynajmniej "Klan". Opisywania jest jeszcze co niemiara. Pobyt w Oukaimeden, przejście przez Atlas Wysoki na skróty ( :D :D 11 godzin :D :D )do Setti Fatmy (dolina i kaskady Ouriki), zdobycie Toubkala w marcu co było niezłym hardcorem przy -20st, przejazd przez Tizni Tiszkę, wąwóz Todra, Atlas Studio w Ouarzazate, zaraz potem 3 dni na Saharze przy +50 (Erg Chebi) z Omarem (polecanym zresztą też na F4F) , Fez, Meknes, Chefchouen, Tetuan, Ceuta- powrót do Europy na kilka godzin na piwko, wino i chorizo, Tanger, Grota Herkulesa, Azilah i Rabat.
Jeśli macie jakieś sugestie lub propozycję zmiany formy to piszcie. Inaczej będę pisał tasiemiec w niezmienionej formie.
Jeszcze raz chciałem podziękować AJAJ za ich super relacje, którą czytaliśmy jeszcze na dzień przed wyjazdem, i która była dla nas inspiracją do odwiedzenia ciekawych miejsc i zbiorem porad jak sobie dać rady w kraju będącym zupełnie odmiennym od cywilizacji europejskiej. Co prawda obraliśmy zgoła inne środki transportu, ale chcieliśmy bliżej poznać ten kraj i ich mieszkańców, a podróżowanie wraz z nimi ich środkami transportu wydawało nam się być tego kwintesencją.


Te zdjęcia rybek co wkleiłem wcześniej to właśnie z Asilah, jakimś cudem wyczaiłem knajpkę całkiem z dala od głównej ulicy.
Czasami trzeba było czekać na miejsce, ja siadałem zazwyczaj na zewnątrz.
I tu ciekawa sytuacja, człek musiał pilnować swojego talerza i to co na nim było, bo z nienacka podlatywał lokals i zabierał w locie najlepsze kąski :)
Knajpka całkiem zwyczajna, jako obrus (co widać na zdjęciu) szary papier, ale tanio, ładnie przyrządzone i przede wszystkim smacznie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#32 PostWysłany: 08 Lip 2014 23:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Maj 2013
Posty: 501
niebieski
siara napisał(a):
Napisz mi jeszcze jakie były temperatury odczuwalne w marcu? W jakich regionach jak to wyglądało. Bardzo mnie to interesuje.

Dziękuję wszystkim za słowa wsparcia, na prawdę nie spodziewałem się, że aż tyle ludzi to czyta.
Jeśli chodzi o temperatury to baaaaardzo różnie.
Marakesz 18-20 marzec na t-shirt
Essaouira- wietrznie, polar, a w mieście na osłoniętym skwerku t-shirt
Wodospady Ouzoud- rano polar, około 10-tej t-shirt
Z Imlil w dzień do schroniska pod Toubkalem - polar, potem od rana (6.00) pod schroniskiem na 3200 m.n.p.m. -5st, im bliżej szczytu tym chłodniej i zaj..sty wiatr, że łeb urywa.
Dwa dni później Merzouga grubo ponad 30 st, a na pustyni około 40st w cieniu berberyjskiego namiotu ( człowiek pier...olca dostaje jak na słońcu dłużej jak 20 minut pobędzie) a w nocy temperatury blisko +5st i spanie w polarze pod dwoma kocami.
Fez deszczowy i dość chłodny, tak samo Meknes
Szefszawan- rześkie górskie powietrze, w nocy marzliśmy pod dwoma kocami, w dzień czasami t-shirt
Ogólnie w miastach cieplej, górskich wioskach rześko.
Zaskoczył nas Rabat, bardzo ciepło, dużo plażowiczów i plażowiczek (Marokanek też, stolica panie)
_________________
spoko-maroko-czyli-tu-wszystko-jest-prostsze,213,51100
kolumbia-z-covidem-w-tle-relacja-na-zywo,212,155650
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#33 PostWysłany: 09 Lip 2014 19:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Maj 2013
Posty: 501
niebieski
pieerx napisał(a):
A dobra rybka nigdy nie jest zła :)

Image

Masz więcej fotek stamtąd? Bo my jedliśmy w różnych miejscach w Asilah i to tak odległych od centrum, że czasami byliśmy jedynymi Europejczykami i być może tam też byliśmy. ;)

-- 09 Lip 2014 19:57 --

Dzień piąty, 22 marca, sobota, Oukaimeden

No i warto było. Rano, jeszcze przed zrobieniem kawki wyszedłem przed chatkę. A tam taaakie widoki.
Potem poszliśmy pod stok zobaczyć warunki narciarskie. Wyciąg chodził. Wypożyczających narty multum. Jednego z nich zapytaliśmy o cenę to rzucił 300 MAD ( to 30€, tyle co w Austrii), powiedziałem mu , że oszalał i poszedłem dalej. Nie chciał się odczepić. Powiedziałem, że wjadę na szczyt i ocenię warunki narciarskie i wtedy być może. To on na to, że 150 MAD a jak się nie spodoba to jeszcze połowę z tego odda. Ta ,już to widzę. Byłem nieugięty i powiedziałem, że jak będzie śnieg na szczycie to wrócę i wypożyczę od niego. W kasie kupiłem bilet jednorazowy za 25 MAD/os i po kilkunastu minutach byliśmy na szczycie.

Widok z naszej chatki, w oddali wyciąg narciarski.
Załącznik:
DSC_1131.JPG
DSC_1131.JPG [ 209.42 KiB | Obejrzany 12177 razy ]


Widok na górę Oukaimeden z wyciągiem i kazby
Załącznik:
DSC_1132.JPG
DSC_1132.JPG [ 215.37 KiB | Obejrzany 12177 razy ]


Chatki dla narciarzy o narciarskim zacięciu co widać po furtkach
Załącznik:
DSC_1137.JPG
DSC_1137.JPG [ 202.58 KiB | Obejrzany 12177 razy ]


Jedziemy na górę, jak widać pierwsze kilkaset metrów nie ma śniegu, potem ponad kilometr dobrych warunków narciarskich i szczyt też goły, bez śniegu
Załącznik:
DSC_1145.JPG
DSC_1145.JPG [ 217.53 KiB | Obejrzany 12177 razy ]


Pod szczytem
Załącznik:
DSC_1148.JPG
DSC_1148.JPG [ 219.87 KiB | Obejrzany 12177 razy ]


Na szczycie
Załącznik:
DSC_1150.JPG
DSC_1150.JPG [ 234.97 KiB | Obejrzany 12177 razy ]


Znowu pod szczytem
Załącznik:
DSC_1155.JPG
DSC_1155.JPG [ 224.04 KiB | Obejrzany 12177 razy ]


Jego wysokość Toubkal, na razie wymiana spojrzeń niczym bokserzy, dopiero za kilka dni walka
Załącznik:
DSC_1157.JPG
DSC_1157.JPG [ 240.63 KiB | Obejrzany 12177 razy ]


Warunki są to trzeba korzystać i zjeżdżać, zamiast na nartach zjazd na torbie
Załącznik:
DSC_1164.JPG
DSC_1164.JPG [ 239.71 KiB | Obejrzany 12177 razy ]


Widok ze szczytu na chatki narciarskie i zalew z tamą
Załącznik:
DSC_1170.JPG
DSC_1170.JPG [ 231.44 KiB | Obejrzany 12177 razy ]


-- 09 Lip 2014 20:23 --

W połowie drogi ze szczytu. Chociaż w cenie mieliśmy powrót wyciągiem to postanowiliśmy przejść się w ramach aklimatyzacji. No i nie chciałem się już spotkać z przemiłym panem od wynajmu nart :mrgreen:
Załącznik:
DSC_1173.JPG
DSC_1173.JPG [ 213.35 KiB | Obejrzany 12166 razy ]


A po drodze takie atrakcje zygzakowate
Załącznik:
DSC_1174.JPG
DSC_1174.JPG [ 227.78 KiB | Obejrzany 12166 razy ]


A na dole wiosna
Załącznik:
DSC_1177.JPG
DSC_1177.JPG [ 229.98 KiB | Obejrzany 12166 razy ]


Po dobrym spacerku, dobry tadżin. Viande hache. Czyli z klopsikami z mięsa mielonego z jajkiem. Przepyszny. Cena 40 MAD.
Do tego obowiązkowo cola chroniąca przed zemstą faraona, wysokoprocentowe zostały niestety w chatce.
Załącznik:
DSC_1180.JPG
DSC_1180.JPG [ 203.94 KiB | Obejrzany 12166 razy ]


Schronisko francuskiego klubu alpinistycznego (120 MAD za osobę w pokoju wieloosobowym). Zastanawialiśmy się nad zostaniem na trzecią noc, ale postanowiliśmy nazajutrz ruszyć dalej. W końcu ponartować się nie udało to trzeba udać się w poszukiwaniu dalszych atrakcji.
Załącznik:
DSC_1182.JPG
DSC_1182.JPG [ 205.02 KiB | Obejrzany 12166 razy ]


W sumie miło wspominamy pobyt w Oukaimeden. Jeszcze w lutym były niezłe warunki narciarskie. Karnet całodzienny 120 MAD, pół dnia 60 MAD. Jak się uda wynegocjować tanio wypożyczenie nart to mogłoby to być niezłe doświadczenie. Szczególnie, że przed wyjazdem oglądałem sobie takie oto filmiki z Oukaimeden


Dzicz. Chciałem to zobaczyć na żywo ale spokój był. I porządek. Kolejki nawet nie było. :( :(
_________________
spoko-maroko-czyli-tu-wszystko-jest-prostsze,213,51100
kolumbia-z-covidem-w-tle-relacja-na-zywo,212,155650
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#34 PostWysłany: 10 Lip 2014 11:21 

Rejestracja: 23 Sty 2014
Posty: 288
Loty: 77
Kilometry: 194 843
pifko napisał(a):
Jeszcze raz chciałem podziękować AJAJ za ich super relacje, którą czytaliśmy jeszcze na dzień przed wyjazdem, i która była dla nas inspiracją do odwiedzenia ciekawych miejsc i zbiorem porad jak sobie dać rady w kraju będącym zupełnie odmiennym od cywilizacji europejskiej. Co prawda obraliśmy zgoła inne środki transportu, ale chcieliśmy bliżej poznać ten kraj i ich mieszkańców, a podróżowanie wraz z nimi ich środkami transportu wydawało nam się być tego kwintesencją.

czerwienimy się :oops: i dziękujemy!
fajnie usłyszeć, że nasze uwagi komuś się przydały i pisanie nie poszło na marne ;)

najważniejsze, że jesteście zadowoleni z wyjazdu, bo po opisach i zdjęciach wnoszę, że tak było :) Fajna relacja, a tak się wzbraniałeś ;)

Sami też długo rozważaliśmy różne środki transportu, ale wygrał czas. Nie było go dużo, była za to chęć zobaczenia jak najwięcej i dotarcia w odległe zakątki.
_________________
AJki w podróży :)
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#35 PostWysłany: 10 Lip 2014 12:56 

Rejestracja: 25 Lis 2013
Posty: 1595
Loty: 386
Kilometry: 569 051
niebieski
pifko napisał(a):
pieerx napisał(a):
A dobra rybka nigdy nie jest zła :)


Masz więcej fotek stamtąd? Bo my jedliśmy w różnych miejscach w Asilah i to tak odległych od centrum, że czasami byliśmy jedynymi Europejczykami i być może tam też byliśmy. ;)



Jeśli chodzi o tą knajpkę to więcej zdjęć nie mam, pamiętam tylko, że jak szło się wzdłuż tych knajpek co tak dużo naganiaczy było to pod koniec skręt w lewo i gdzieś tam w którejś uliczce.
Łatwo ją rozpoznać później było bo czerwone stoły i czerwone daszki nad stołami.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#36 PostWysłany: 12 Lip 2014 14:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Maj 2013
Posty: 501
niebieski
O! tak tak! To właśnie tam. Było tam kilka knajpek. Niektóre weekendowe. Niedaleko był nasz hotelik.

Dzień szósty 23 marca niedziela Oukaimeden-Setti Fatma

Wcześnie rano wstajemy. Śniadanie, pakujemy się ruszamy.
Poprzedniego dnia rozmawialiśmy z miejscowymi i żaden nie potrafił wytłumaczyć która droga prowadząca w góry dokąd prowadzi.
Wzięliśmy na spytki naszego gospodarza gdy spotkaliśmy go w porze obiadu w jednej z restauracji. W miarę wytłumaczył kierunki i podał przybliżony czas przejść. Niestety jego angielski był na poziomie naszego francuskiego. :lol: Na interesujący nas kierunek do Setti Fatmy podał 10 (naiwniacy myśleliśmy, że kilometrów, później okazało się, że godzin). I cały czas mówił 10 ( po francusku), a my pytamy: kilometrów? - si, si - odpowiada. :roll:

Po dwóch godzinach ostrego podejścia docieramy do granicy śniegu. Po drodze mijaliśmy kilka wiosek i dziwnie na nas patrzyli.
Załącznik:
DSC_1204.JPG
DSC_1204.JPG [ 214.61 KiB | Obejrzany 12018 razy ]


Widać było zaledwie kilka śladów i to w większości zwierząt.
Załącznik:
DSC_1205.JPG
DSC_1205.JPG [ 240.11 KiB | Obejrzany 12018 razy ]


Już po drugiej stronie przełęczy. Spotkaliśmy miejscowego ze stadem kóz. Zapytał nas czy mamy coś do zapalenia jego skręta. Wyciągnąłem zapalniczkę , podpaliłem szluga , a potem mu ją dałem. Wybuch radości był ogromny, ja tak bym się cieszył jakbym wygrał milion dolarów. Bez podatku :D . Dla mnie to zwykła zapalniczka. Dla niego coś, po co musi iść kilka lub kilkanaście godzin.
Pożegnaliśmy się gorąco i po potwierdzeniu, że idziemy dobrą drogą, schodzimy dalej w dół.
Załącznik:
DSC_1209.JPG
DSC_1209.JPG [ 211.2 KiB | Obejrzany 12018 razy ]


Zaczynają się tereny gdzie mieszkają ludzie, wzdłuż rzeki Ouriki. Wchodząc do wiosek zawsze otaczały nas tłumy dzieci chichrając się z nas, a właściwie ze mnie, bo jak się później dowiedziałem, że tam w krótkich spodenkach chodzą "pedały i przygłupy". ;) To pierwsze odpada, gdyż byłem z kobietą, więc jednak przygłup. :lol: A takim nie robią krzywdy. Mogłem czuć się bezpiecznie, aczkolwiek dorośli z dystansu bacznie nas obserwowali.
Załącznik:
DSC_1213.JPG
DSC_1213.JPG [ 233.73 KiB | Obejrzany 12018 razy ]

Załącznik:
DSC_1216.JPG
DSC_1216.JPG [ 227.94 KiB | Obejrzany 12018 razy ]


Szlak prowadził wyschniętym korytem rzeki
Załącznik:
DSC_1218.JPG
DSC_1218.JPG [ 236.15 KiB | Obejrzany 12018 razy ]

Załącznik:
DSC_1219.JPG
DSC_1219.JPG [ 209.94 KiB | Obejrzany 12018 razy ]


A potem trawersem zboczy gór, przechodząc przez wioski.
Załącznik:
DSC_1221.JPG
DSC_1221.JPG [ 147.34 KiB | Obejrzany 12018 razy ]


I czasami nagle pomiędzy skałami kaskady i niewielkie wodospady
Załącznik:
DSC_1224.JPG
DSC_1224.JPG [ 231.57 KiB | Obejrzany 12018 razy ]


Coraz bliżej cywilizacji :lol: Coraz więcej wiosek, ludzi...
Załącznik:
DSC_1225.JPG
DSC_1225.JPG [ 228.51 KiB | Obejrzany 12018 razy ]
_________________
spoko-maroko-czyli-tu-wszystko-jest-prostsze,213,51100
kolumbia-z-covidem-w-tle-relacja-na-zywo,212,155650
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#37 PostWysłany: 12 Lip 2014 14:36 

Rejestracja: 25 Paź 2012
Posty: 1022
niebieski
Zdjęcia z gór bajeczne! :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#38 PostWysłany: 12 Lip 2014 14:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Maj 2013
Posty: 501
niebieski
Po dziesięciu godzinach w końcu za kolejnym zakrętem ukazała nam się Setti Fatma, ale żeby tam dojść do końca doliny to jeszcze ponad godzina.
Załącznik:
DSC_1230.JPG
DSC_1230.JPG [ 185.87 KiB | Obejrzany 11999 razy ]


W końcu dotarliśmy. Znaleźliśmy tani nocleg (120 MAD/2 os) i zasiedliśmy do kolacji w barze hotelowym :D . Akurat tego dnia grał Real Madryt z Barceloną i bar przy był pełen miejscowych. Ciekawie to wyglądało. Jedna strona sali za Realem, druga za Barcą. Mimo że piłka nożna mnie nie interesuje, to siedząc sobie w kąciku i pałaszując pysznego tadżina , obserwowaliśmy cały ten spektakl pomiędzy kibicami tych drużyn z ogromnym zainteresowaniem. Folklor. :lol: :lol: :lol:
W tym całym amoku i radości, że daliśmy radę taki kawał szarpnąć przez góry tak się rozproszyliśmy, że przed zamówieniem nie zapytaliśmy o cenę. No i się zemściło. Gdy poprosiłem o rachunek, uśmiechnięty kucharz przyniósł, a tam 180 MAD. Aż mnie zatkało.
Poprosiłem o długopis. Skreśliłem jedynkę. Teraz to jego zatkało. Pobiegł po właściciela hotelu. Ten jako tako znał angielski, więc wytłumaczyłem mu, że taki tadżin na dwie osoby to za 80 MAD i tak jest drogo, ale jestem w stanie tyle jeszcze zapłacić, a 180 MAD to już po prostu żart. Pogadał z kucharzem i zgodził się na 80. Odetchnąłem z ulgą i poszliśmy w kimę po tak ciężkim dniu.

Załącznik:
DSC_1237.JPG
DSC_1237.JPG [ 205.72 KiB | Obejrzany 11999 razy ]


-- 12 Lip 2014 15:01 --

ewaolivka napisał(a):
Zdjęcia z gór bajeczne! :)

Dzięki. My też byliśmy pod wrażeniem. A później widok z Toubkala to już całkiem nas rozwalił.

-- 12 Lip 2014 15:56 --

Dzień siódmy 24 marca Setti Fatma - Imlil

Rano przed wyruszeniem poszliśmy na poszukiwanie wodospadów Ouriki. Miejsce naprawdę bajeczne. Posłużyliśmy się opisem Washingtona: marrakesz-i-okolice-wskazowki-praktycznie,348,41108&hilit=ourika?start=20 i okazał się idealny.
Załącznik:
DSC_1243.JPG
DSC_1243.JPG [ 209.38 KiB | Obejrzany 11965 razy ]

Załącznik:
DSC_1245.JPG
DSC_1245.JPG [ 139.78 KiB | Obejrzany 11965 razy ]

Załącznik:
DSC_1246.JPG
DSC_1246.JPG [ 97.35 KiB | Obejrzany 11965 razy ]

Załącznik:
DSC_1247.JPG
DSC_1247.JPG [ 177.76 KiB | Obejrzany 11965 razy ]

Załącznik:
DSC_1248.JPG
DSC_1248.JPG [ 165.76 KiB | Obejrzany 11965 razy ]

Załącznik:
DSC_1251.JPG
DSC_1251.JPG [ 186.25 KiB | Obejrzany 11965 razy ]


Idąc ścieżką dla pasterzy można było napić się soku pomarańczowego w takich oto punktach ( oczywiście z kilkukrotna przebitką)
Załącznik:
DSC_1253.JPG
DSC_1253.JPG [ 190.64 KiB | Obejrzany 11965 razy ]

Załącznik:
DSC_1254.JPG
DSC_1254.JPG [ 191.24 KiB | Obejrzany 11965 razy ]

Załącznik:
DSC_1256.JPG
DSC_1256.JPG [ 226.8 KiB | Obejrzany 11965 razy ]


Po powrocie około 11-stej jeszcze ostatnia fotka z okna hotelu. Miejsce na prawdę urokliwe. Powietrze było rześkie w nocy, ale i tak spało się przy otwartym oknie, żeby słyszeć szum wody.
Załącznik:
DSC_1260.JPG
DSC_1260.JPG [ 216.08 KiB | Obejrzany 11965 razy ]
_________________
spoko-maroko-czyli-tu-wszystko-jest-prostsze,213,51100
kolumbia-z-covidem-w-tle-relacja-na-zywo,212,155650
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#39 PostWysłany: 12 Lip 2014 18:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Maj 2013
Posty: 501
niebieski
Po dojściu do centrum Setti Fatmy dosłownie za kilka minut złapaliśmy busik do miasta Ourika (10 MAD/os), potem w Ourice busik do Tahanout ( 10 MAD/ os), następny do Asni (10 MAD/ os) i z Asni do Imlil ( 10 MAD / os).
I w ten sposób z Setti Fatmy do Imlil zapłaciliśmy 40 MAD/os, gdzie co niektórzy opisując tą trasę polecają powrót do Marakeszu a wtedy dopiero do Imlil. Nic bardziej bzdurnego. Chyba że ktoś chce wydać dodatkowe kilka setek dirhamów.
Gdy dojechaliśmy do Imlil oczywiście oblepiła nas chmara naganiaczy. Proponowano nam nawet za 70-80 MAD od osoby + dodatkowe wyżywienie. Ale było to w jakiś wioskach w górach i trzeba było jeszcze kawał drogi popylać, no i być uzależnionym od łaski i widzimisię gospodarza i płacić jak za zboże za posiłki. Chcieliśmy zostać w Imlil, w sercu tętniącej życiem górskiej wioski. Wszystkim mile podziękowaliśmy ( łatwo nie było wyrwać się z ich szponów) i ruszyliśmy szukać noclegu.
Przy głównym deptaku zobaczyliśmy wypasiony Riad Imlil. Postanowiliśmy wejść i zobaczyć jak to wygląda w Maroku na bogato.
Weszliśmy, nikogo przy recepcji, rozglądamy się, w cenniku przy recepcji cena za pokój 2os 450 MAD, odwracamy się , wychodzimy.
Jednak przy wyjściu słyszymy:
-Halo Mister. Can I help You?
Odpowiedziałem ładnie na powitanie i zapytałem się po ile pokój na dwie osoby.
-500 MAD -odpowiedziała kobitka
Aż mnie przytkało, przecież przed chwilą widziałem w cenniku 450 MAD
-Niestety, za drogo.
-A ile chce pan zapłacić
-Wszędzie w Maroku do tej pory płaciłem 120-150 MAD za pokój. ;)
-250 MAD, ale bez śniadania- mówi
-150 MAD bez śniadania albo 200 MAD ze śniadaniem- odezwała się we mnie żyłka handlarza
-250 MAD ze śniadaniem- wpadła w moje sidła
I w ten oto sposób w najbardziej wypasionym hotelu w Imlil mamy nocleg ze śniadaniem za 23€.

Załącznik:
DSC_1283.JPG
DSC_1283.JPG [ 142.08 KiB | Obejrzany 11957 razy ]

Załącznik:
DSC_1284.JPG
DSC_1284.JPG [ 217.27 KiB | Obejrzany 11957 razy ]


Łazienka może nie powala, ale czysto i co najważniejsze ciepła woda była, co wcale nie jest oczywiste, nawet w tej klasie hotelu.
Załącznik:
DSC_1272.JPG
DSC_1272.JPG [ 196.63 KiB | Obejrzany 11957 razy ]

Załącznik:
DSC_1273.JPG
DSC_1273.JPG [ 209.02 KiB | Obejrzany 11957 razy ]


Po rozpakowaniu jeszcze mały rekonesans co gdzie i za ile. Wypożyczyliśmy raki na dwa dni na Toubkal (40 MAD/dzień) Proponowano nam jeszcze czekany, ale to już nie ta pora roku na taki "ekstrim". Potem jeszcze na pyszny tadżin do lokalnej knajpki.

Załącznik:
DSC_1275.JPG
DSC_1275.JPG [ 213.33 KiB | Obejrzany 11957 razy ]

Załącznik:
DSC_1279.JPG
DSC_1279.JPG [ 229.65 KiB | Obejrzany 11957 razy ]
_________________
spoko-maroko-czyli-tu-wszystko-jest-prostsze,213,51100
kolumbia-z-covidem-w-tle-relacja-na-zywo,212,155650
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#40 PostWysłany: 15 Lip 2014 23:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Maj 2013
Posty: 501
niebieski
Dzień ósmy, 25 marca, wtorek, Imlil- schronisko pod Toubkalem ( Refuge de Toubkal 3200 m.n.p.m)

Ponieważ tego dnia mamy w planie dojść tylko do schroniska, a według opisów miało to trwać około pięciu godzin ( i tyle mniej więcej trwało) postanowiliśmy spokojnie zjeść sobie śniadanko i jeszcze z tarasu, przy porannej kawce, popatrzeć sobie na Szanownego Pana Toubkala zanim postawimy stopę na jego głowie. ;)

Załącznik:
DSC_1285.JPG
DSC_1285.JPG [ 207.15 KiB | Obejrzany 11884 razy ]

Załącznik:
DSC_1286.JPG
DSC_1286.JPG [ 189.16 KiB | Obejrzany 11884 razy ]


Po wyjściu z Imlil pierwsze pół godziny ostro pod górę, a później dłuuuuugo płasko.
Załącznik:
DSC_1287.JPG
DSC_1287.JPG [ 224.99 KiB | Obejrzany 11884 razy ]


Górski dostawczak- osioł
Załącznik:
DSC_1288.JPG
DSC_1288.JPG [ 207.33 KiB | Obejrzany 11884 razy ]


Trawersem
Załącznik:
DSC_1290.JPG
DSC_1290.JPG [ 217.07 KiB | Obejrzany 11884 razy ]


Wkraczamy do Sidi Chamharouch
Załącznik:
DSC_1293.JPG
DSC_1293.JPG [ 223.27 KiB | Obejrzany 11884 razy ]

Załącznik:
DSC_1294.JPG
DSC_1294.JPG [ 200.31 KiB | Obejrzany 11884 razy ]

Załącznik:
DSC_1295.JPG
DSC_1295.JPG [ 213.14 KiB | Obejrzany 11884 razy ]

Załącznik:
DSC_1296.JPG
DSC_1296.JPG [ 218.23 KiB | Obejrzany 11884 razy ]


Meczet i święte miejsce muzułmanów
Załącznik:
DSC_1297.JPG
DSC_1297.JPG [ 198.34 KiB | Obejrzany 11884 razy ]


-- 15 Lip 2014 23:38 --

Po przejściu przez środek wioski ścieżka znów prowadzi ostro w górę. Niektórzy zostają na przerwę i tadżina, ale nam szkoda czasu.
Mamy zapas bułek zakupionych w Imlil, a poza tym tadżin w takim miejscu też ma swoją cenę :roll:

Załącznik:
DSC_1298.JPG
DSC_1298.JPG [ 216.42 KiB | Obejrzany 11849 razy ]


Coraz bliżej
Załącznik:
DSC_1300.JPG
DSC_1300.JPG [ 175.54 KiB | Obejrzany 11849 razy ]


I w końcu zasłużony posiłek, a po takiej trasie smakuje wybornie. Po około pięciu godzinach docieramy do francuskiego schroniska. Marokańskie mijamy bez zaglądania. We francuskim nocleg kosztuje 120 MAD i miejsc wolnych jeszcze trochę było. Jeszcze w Imlil rozmawialiśmy ze starszym Anglikiem, to powiedział nam, żebyśmy koniecznie zarezerwowali przez internet bo może nie być miejsc.
Wszedłem na stronę schroniska i puściłem maila z zapytaniem o cenę i dostałem odpowiedź - 25€/os. Grzecznie podziękowałem i zdałem się na farta, co się opłaciło.
Załącznik:
DSC_1302.JPG
DSC_1302.JPG [ 193.66 KiB | Obejrzany 11849 razy ]

Załącznik:
DSC_1303.JPG
DSC_1303.JPG [ 193.53 KiB | Obejrzany 11849 razy ]


Widok na góry ze schroniska
Załącznik:
DSC_1305.JPG
DSC_1305.JPG [ 219.63 KiB | Obejrzany 11849 razy ]


Dach służy jako miejsce na dosuszenie ciuchów i odpoczynek. Poniżej marokańskie schronisko ( spytaliśmy potem o ceny to powyżej 300 MAD/os)
Załącznik:
DSC_1306.JPG
DSC_1306.JPG [ 218 KiB | Obejrzany 11849 razy ]


Góry, góry ... Jak człowiek siedzi i się nudzi to pstryka i pstryka :lol:
Załącznik:
DSC_1307.JPG
DSC_1307.JPG [ 202.64 KiB | Obejrzany 11849 razy ]

Załącznik:
DSC_1308.JPG
DSC_1308.JPG [ 211.26 KiB | Obejrzany 11849 razy ]


Sala 32-osobowa i chłodno. Spanie w śpiworze.
Załącznik:
DSC_1310.JPG
DSC_1310.JPG [ 199.42 KiB | Obejrzany 11849 razy ]


Za to w salach na dole ogień i żubrówka rozgrzewa ciało śmiało :D :D Język polski dość popularny w schronisku. Zebrało się nas kilkanaście osób z całego kraju, także było o czym gadać. Przed północą trzeba było jednak iść spać bo o piątej pobudka, śniadanie, a o szóstej wschód słońca.
Załącznik:
DSC_1311.JPG
DSC_1311.JPG [ 199.77 KiB | Obejrzany 11849 razy ]
_________________
spoko-maroko-czyli-tu-wszystko-jest-prostsze,213,51100
kolumbia-z-covidem-w-tle-relacja-na-zywo,212,155650
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 92 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group