Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
Offline
#1 PostWysłany: 16 Lis 2011 18:47 

Rejestracja: 28 Lut 2010
Posty: 426
Loty: 7
Kilometry: 5 251
niebieski
Kilka miesiecy temu znalazlem w serwisie laterooms.com pokoj 2 osobowy ze sniadaniem we Wrocławiu za fajna cene 40 zl. Nastepnego dnia rano w skrzynce pocztowej znalazlem wiadomosc z hotelu, a okazalo sie ze hotel pomylil sie i wpisal 40 zl zamiast 40 Euro. Zaproponowano mi zmiane waluty i doplate. Ja nie odpowiedzialem nic i zadzwonilem do laterooms.com, mowiac, ze nie rozumiem tego, mam potwierdzenie i nie jest to moja wina. Po tej rozmowie przyszla emailowa propozycja ze strony hotelu, a mianowicie.. po rozmowie z menagerem hotel proponuje mi kilka procent rabatu. Ponowna rozmowa z laterooms.com zaowocowala kolejna wiadomoscia - propozycja kilku kolejnych procent rabatu (w sumie 25 proc.) a po chwili przyszedl kolejny e-mail mowiacy ze hotel zakonczyl wspolprace z serwisem laterooms.com i nie ponosi odpowiedzialnosci za rezerwacje zlozone ta droga... (Hotel wolal zerwac wspolprace niz dac pokoj 100 zl taniej... bez komentarza)
W rozmowie z zagranicznym serwisem hotelowym zaproponowano mi zastepczy nocleg w hotelu 3 gwiazdkowym ze sniadaniem w cenie 190 zl, ja natomiast mialem zaplacic tylko 40 zl.
Uregulowalem na miejscu calosc i po przeslaniu faktury poczta elektroniczna serwis przelal na moje konto 150 zl.
I to rozumiem. Porzadna firma!
Wstyd mi za polski hotel, ktory nie zdolal udzwignac odpowiedzialnosci za swoj blad..... :(
ps. Mowa o wroclawskim hotelu Akira
_________________
Zapraszam na swojego bloga o podróżach i nie tylko...
http://zajebistepodroze.pl
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Tanio i daleko❗😮 USA, Meksyk oraz RPA od 1449 PLN ✈️🗽🌤️🏖️ Tanio i daleko❗😮 USA, Meksyk oraz RPA od 1449 PLN ✈️🗽🌤️🏖️
First minute: all inclusive na greckiej wyspie Zakintos za 1788 PLN ☀️🍹 Loty + tydzień w hotelu niedaleko plaży 🏖️ First minute: all inclusive na greckiej wyspie Zakintos za 1788 PLN ☀️🍹 Loty + tydzień w hotelu niedaleko plaży 🏖️
Offline
#2 PostWysłany: 17 Lis 2011 00:17 

Rejestracja: 03 Wrz 2011
Posty: 238
Loty: 14
Kilometry: 20 013
niebieski
Uśmiałem się :) czy w tym dziwnym kraju, ktokolwiek potrafi wyjść z twarzą w sposób, aby płacić za swoje błędy i przy okazji, żeby klient był zadowolony ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#3 PostWysłany: 17 Lis 2011 00:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Sie 2011
Posty: 60
Loty: 213
Kilometry: 494 205
Żenada, ale z nich chytrusy. Umowa to umowa, powinni się wywiązać. Nieraz z powodu błedów ludzie śpią za parę dolców w 5 gwiazdkowych hotelach i to nie w zimnej Polsce, a np na Bali. Manager chyba żywcem wyjęty z głębokiej komuny. Stracą na pewno sporo klientów.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#4 PostWysłany: 18 Lis 2011 00:28 

Rejestracja: 03 Wrz 2011
Posty: 238
Loty: 14
Kilometry: 20 013
niebieski
Mnie w październiku br. hotel rezerwowany przez booking przesłał info, że ze względu na słabe obłożenie proponują zastępczy. Okazało się, że ten zastępczy jest dużo lepszy, w lepszej lokalizacji, droższy i w ramach przeprosin za zaistniałą sytuację dołożyli pełne wyżywienie gratis. Mowa o hiszpańskiej sieci hoteli, w tym przypadku na Ibizie. Pewnie nie ma reguły, ale...

W Polsce na to wygląda że kasa i dobre imię oraz profesjonalne wyjście z sytuacji jest czymś nieznanym, bo tak naprawdę ile kosztuje jeden klient w hotelu ? 10 PLN/doba ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#5 PostWysłany: 20 Gru 2011 01:44 

Rejestracja: 20 Gru 2011
Posty: 1
Pracowałam jakiś czas w hotelu na recepcji w Polsce i niestety muszę zmartwic osobę, która pisze, ze koszt pokoju to 10zł. Fajnie by było.. jednak koszty są dużo wyższe. Jednak wracajac do setna mojej wypowiedzi. Polacy to chytrusy i nie ważne czy to manager hotelu czy gośc hotelowy. Najlepiej by płacic mało a spać w hiltonie.. co prawa takie posunięce managera było dziwne. Ale dorobkiewiczów nie jest wcale mało. Fajnie jest znaleźć ofertę za 40zł. nie mówie, że nie. Ale odwróćmy sytuację. Gdyby ktoś u Ciebie chciał coś kupić czy wynająć za 5zł a nie za 50zł? jaka byłaby twoja reakcja? Dlaczego chcemu być uczciwi tylko wtedy kiedy nam sie coś należy? a w drugą stronę już nie bardzo?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#6 PostWysłany: 20 Gru 2011 10:53 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
Gdyby ktoś u mnie chciał kupić pokój za 5 zł a ja bym wcześniej wystawił ofertę wynajmu pokoju za 5 zł to czemu miałbym potem żądać 50?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#7 PostWysłany: 20 Gru 2011 10:58 

Rejestracja: 30 Lis 2010
Posty: 152
anka-b napisał(a):
Pracowałam jakiś czas w hotelu na recepcji w Polsce i niestety muszę zmartwic osobę, która pisze, ze koszt pokoju to 10zł. Fajnie by było.. jednak koszty są dużo wyższe.

Koszty bezpośrednie to raptem zużycie mediów i opłata klimatyczna (miejscowa, uzdrowiskowa), ewent. jedzenie. Chyba, że jest to hotel, który pokojówce płaci "od pokoju", recepcjonistce "od klienta" itd.

Cytuj:
Jednak wracajac do setna mojej wypowiedzi. Polacy to chytrusy i nie ważne czy to manager hotelu czy gośc hotelowy. Najlepiej by płacic mało a spać w hiltonie.. (...) Ale odwróćmy sytuację. Gdyby ktoś u Ciebie chciał coś kupić czy wynająć za 5zł a nie za 50zł? jaka byłaby twoja reakcja? (...)

Kluczowe pojęcia: ryzyka w działalności gospodarczej, pacta sunt servanda. Niejeden z forowiczów prowadzi własną firmę i pewnie nie raz musieliśmy dokładać do interesu lub skrajnie ścinać zysk, by wykonać umowę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#8 PostWysłany: 22 Gru 2011 18:14 

Rejestracja: 20 Gru 2011
Posty: 1
"Koszty bezpośrednie to raptem zużycie mediów i opłata klimatyczna (miejscowa, uzdrowiskowa), ewent. jedzenie. Chyba, że jest to hotel, który pokojówce płaci "od pokoju", recepcjonistce "od klienta" itd."

- pisząc tak widać, że ktoś ma mylne pojęcie o hotelarstwie jeśli z takiego dodawania wychodzi 10zł. :)


Maciek78 napisał(a):
Gdyby ktoś u mnie chciał kupić pokój za 5 zł a ja bym wcześniej wystawił ofertę wynajmu pokoju za 5 zł to czemu miałbym potem żądać 50?
- okey.., ale Hotel również miał możliwość nie przyjęcia takiej rezerwacji, co "pokrętnie" zrobił. Więc moim zdaniem pretensje teraz mieć jest nie na miejscu. A wylewanie żali jest takie urocze..

popracowałby jeden z drugim w hotelu i od razu inaczej zaczęliby patrzeć na innych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#9 PostWysłany: 22 Gru 2011 19:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Paź 2011
Posty: 872
Loty: 128
Kilometry: 82 783
srebrny
anka-b napisał(a):
"Koszty bezpośrednie to raptem zużycie mediów i opłata klimatyczna (miejscowa, uzdrowiskowa), ewent. jedzenie. Chyba, że jest to hotel, który pokojówce płaci "od pokoju", recepcjonistce "od klienta" itd."

- pisząc tak widać, że ktoś ma mylne pojęcie o hotelarstwie jeśli z takiego dodawania wychodzi 10zł. :)


Maciek78 napisał(a):
Gdyby ktoś u mnie chciał kupić pokój za 5 zł a ja bym wcześniej wystawił ofertę wynajmu pokoju za 5 zł to czemu miałbym potem żądać 50?
- okey.., ale Hotel również miał możliwość nie przyjęcia takiej rezerwacji, co "pokrętnie" zrobił. Więc moim zdaniem pretensje teraz mieć jest nie na miejscu. A wylewanie żali jest takie urocze..

popracowałby jeden z drugim w hotelu i od razu inaczej zaczęliby patrzeć na innych.


Ja i tak myślę, że nie przyjmowanie rezerwacji z powodów finansowych było nie na miejscu, gdyż to jest tylko jeden przypadek, który jednak może zaowocować albo zadowoleniem klienta i polecaniem hotelu, znajomym itd. albo zupełnie odwrotną sytuacją co ma miejsce właśnie tu-powyżej. Wtedy konsekwencje są wyższe niż zwykłe kilkadziesiąt złotych. Rozumiem, że pracowałaś w hotelu i masz niejako spojrzenie na to od środka, ale jednak w sytuacjach naszego błędu z honorem też trzeba umieć wyjść i nie na wszystko patrzeć przez pryzmat $$$.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#10 PostWysłany: 22 Gru 2011 20:37 

Rejestracja: 18 Lip 2011
Posty: 162
anka-b napisał(a):
"Koszty bezpośrednie to raptem zużycie mediów i opłata klimatyczna (miejscowa, uzdrowiskowa), ewent. jedzenie. Chyba, że jest to hotel, który pokojówce płaci "od pokoju", recepcjonistce "od klienta" itd."

- pisząc tak widać, że ktoś ma mylne pojęcie o hotelarstwie jeśli z takiego dodawania wychodzi 10zł.


No a ile wychodzi Twoim zdaniem? 20 zl? Bo ze wiecej to nie uwierze. Mowimy tu o koszcie ZMIENNYM, czyli dodatkowym poniesionym przez hotel w wyniku przyjecia tego konkretnego klienta. Wszystkie koszty stale typu utrzymanie recepcji, oswietlenie korytarzy czy dzierzawa nieruchomosci nie maja w tym przypadku znaczenia, bo hotel i tak musi je poniesc niezaleznie od tego czy bedzie ten jeden klient wiecej czy mniej.

Ten hotel stracilby finansowo na takiej akcji tylko jesli mialby pelne oblozenie (czyli zamiast tego sprzedalby komus innemu to miejsce za pelna cene)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#11 PostWysłany: 22 Gru 2011 21:22 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
anka-b napisał(a):
ale Hotel również miał możliwość nie przyjęcia takiej rezerwacji, co "pokrętnie" zrobił. Więc moim zdaniem pretensje teraz mieć jest nie na miejscu. A wylewanie żali jest takie urocze..

popracowałby jeden z drugim w hotelu i od razu inaczej zaczęliby patrzeć na innych.


Nie miał takiej możliwości co reguluje dział II kodeksu cywilnego.
Popracowałabyś w porządnym hotelu to inaczej byś patrzyła na takie sprawy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#12 PostWysłany: 25 Gru 2011 03:02 

Rejestracja: 20 Gru 2011
Posty: 1
Maciek78 napisał(a):
Nie miał takiej możliwości co reguluje dział II kodeksu cywilnego.
Popracowałabyś w porządnym hotelu to inaczej byś patrzyła na takie sprawy.


cały dział to reguluje? czy może niespodziewanie tylko jakiś konkretny paragraf? Chcesz się wydawać bystrzejszy powołując się na KC? to powołaj się na konkrety. ;)
Wydaje mi się, że sieć hoteli Qubus były wystarczająco dobrym obiektem na moją edukację z zakresu hotelarstwa, ale dziękuję za troskę.

Jeśli chcesz to napiszę, że współczuje Ci że hotel Cię 'oszukał'. Szukaj dalej okazji a nóż trafi ci się nocleg za 20zł czego szczerze życzę, może nawet na Bali. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#13 PostWysłany: 26 Gru 2011 13:20 

Rejestracja: 12 Kwi 2011
Posty: 2179
niebieski
Szukałem i znalazłem za 0,40 funta. Dziękuję, problemów żadnych nikt nie robił. No ale to nie polskie hotele.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#14 PostWysłany: 26 Gru 2011 14:18 

Rejestracja: 14 Cze 2011
Posty: 195
Maciek78 nie ma znaczenia czy hotel jest polski, czy zagraniczny. Nawet tutaj na forum masz przykłady anulowania rezerwacji przez zagraniczne hotele w przypadku opublikowania błędnej taryfy na stronie.
To tylko od dobrej woli hotelu (lub pośrednika) zależy, czy uzna błąd taryfowy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#15 PostWysłany: 27 Gru 2011 17:34 

Rejestracja: 18 Lip 2011
Posty: 162
anka-b napisał(a):
Chcesz się wydawać bystrzejszy powołując się na KC? to powołaj się na konkrety. ;)


Wiesz, to Ty chcesz się wydawać bystrzejsza powołując się na swoje doświadczenie w hotelarstwie. Ale jak na razie żadnego konkretu o kosztach jakie ponosi hotel z racji dodatkowego zajętego pokoju nic nie napisałaś, choć pytałem. Najłatwiej na forum zbywać innych że "nie mają żadnego pojęcia o hotelarstwie". Trudniej podać konkretne argumenty :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#16 PostWysłany: 07 Sty 2012 01:18 

Rejestracja: 20 Gru 2011
Posty: 1
vtec napisał(a):
Maciek78 nie ma znaczenia czy hotel jest polski, czy zagraniczny. Nawet tutaj na forum masz przykłady anulowania rezerwacji przez zagraniczne hotele w przypadku opublikowania błędnej taryfy na stronie.
To tylko od dobrej woli hotelu (lub pośrednika) zależy, czy uzna błąd taryfowy.


I o to mi chodziło. O podejście. Nie dziwię się, że wręczają ludziom nagrody "zwykły bohater" za to, że zgłosił to właścicielowi, iż wystawiona cena mieszkania jest o wiele niższa niż być powinna. Ty Maciek78 za pewnie byś był pierwsza osobą, która by kupiła mieszkanie po "tak atrakcyjnej cenie" przeciez było napisane to niech się facet martwi co dał takie ogłoszenie. To tez pokazuje obraz polaka.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#17 PostWysłany: 07 Sty 2012 01:55 

Rejestracja: 20 Gru 2011
Posty: 1
Tadex71 napisał(a):
anka-b napisał(a):
Chcesz się wydawać bystrzejszy powołując się na KC? to powołaj się na konkrety. ;)


Wiesz, to Ty chcesz się wydawać bystrzejsza powołując się na swoje doświadczenie w hotelarstwie. Ale jak na razie żadnego konkretu o kosztach jakie ponosi hotel z racji dodatkowego zajętego pokoju nic nie napisałaś, choć pytałem. Najłatwiej na forum zbywać innych że "nie mają żadnego pojęcia o hotelarstwie". Trudniej podać konkretne argumenty :)


wybacz nie zauważyłam twojego postu. Nie masz co się obrażać. :lol:

Koszty hotelu są zależne od tego jaki to jest hotel, ilu gwiazdkowy i gdzie położony. czy jest sieciówką czy nie. jeśli jest to pensjonat czy motel /dom turystyczny lub hostel zapewne jego koszty są mniejsze i mogą zamykać się w granicach 20zł za pokój. Jednak jeśli będzie to hotel gwiazdkowy to samo "gwizdkowanie" hotelu kosztuje oraz utrzymanie jego standardu. Opłata klimatyczna i opłata za kupno działki lub/i wynajem budynku. Koszty te średnio zwracają się dopiero po 10 latach, media, opłaty za TV czy Internet, nie zapominając o wielkości pokoju im większy tym cena rośnie oraz o usługach pralniczych. Poza tym dochodzą opłaty za personel. Z tego co wiem nikt nie pracuje za mniej niż 1000zł. Pokojówką rzadko płaci się za godzinę pracy częściej od pokoju. Także nie odpowiem na pytanie konkretnie, że utrzymanie pokoju hotelowego kosztuje 50zł lub 100zł, bo jest to zależne od wielu czynników. Jednak pisząc, ze koszt to 10-20zł jest przesadą nawet na "chłopski" rozum.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#18 PostWysłany: 07 Sty 2012 03:16 

Rejestracja: 05 Lis 2011
Posty: 10
Loty: 58
Kilometry: 82 655
Mimo wszystko, raczej dobrze się stało, że dos70 nie trafił do Akiry. Wokół bardzo zaniedbane czynszówki, remontowany "zieleniec", a naprzeciw... elektrociepłownia ;)
Wracając jednak do prawnego punktu widzenia. Nie będę szukał w kodeksie, tylko sparafrazuję. (Możecie wierzyć, albo samemu poszukać) Zainteresowany ma prawo skorzystać z przedstawionej oferty. W praktyce: idę do sklepu, biorę z półki ciuch, na metce 20PLN, mam prawo skorzystać z oferty i za taką cenę go kupić. Nieważne, że sprzedawca się pomylił i miało być np. 120PLN. Tu było to samo, ale zamiast ciucha był pobyt w hotelu :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group