Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 13 Mar 2014 14:20 

Rejestracja: 12 Mar 2014
Posty: 3
Witam,
mam problem albowiem zakupiłam bilet lotniczy linii easy jet i okazało się, że nie mogę z niego skorzystać z powodów osobistych. Na anulowanie jest już za późno ponieważ jest już po 24h po dokonaniu rezerwacji, czyli pieniądze za lot przepadły. I teraz moje pytanie brzmi czy muszę poinformować o tym że nie skorzystam z dokonanej przeze mnie rezerwacji? Czy po prostu za nie przybycia na miejsce tracę tylko pieniądze za lot a easy jet nie obciąży mnie dodatkowymi kosztami (za nie poinformowanie)? Wiem, że w Ryanair dzwoni się i informuję bezpłatnie, tutaj co do tego mam wątpliwości. Proszę o pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast
Afryka mniej znana: loty z dużym bagażem do Togo, Kamerunu i Liberii z Warszawy od 1494 PLN Afryka mniej znana: loty z dużym bagażem do Togo, Kamerunu i Liberii z Warszawy od 1494 PLN
#2 PostWysłany: 13 Mar 2014 14:23 

Rejestracja: 08 Lip 2011
Posty: 555
niebieski
Nie musisz informować przewoźnika, że nie stawisz się na lot - tak jest w Ryanairze jak i w Easyjecie.
Po prostu nie przychodzisz na lotnisko.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 13 Mar 2014 14:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 2336
Loty: 26
Kilometry: 45 127
platynowy
Mart01 napisał(a):
Wiem, że w Ryanair dzwoni się i informuję bezpłatnie.


"W Ryanair" się nie dzwoni, ani w Easy Jet - kupiłeś/aś - nie lecisz - bilet przepada i tyle.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 13 Mar 2014 14:24 

Rejestracja: 02 Gru 2012
Posty: 201
Nie ma żadnych dopłat nigdzie nie trzeba dzwonić. Nie ważne jakie to linie i nie wiem kto nagadał Ci takich głupot o dzwonieniu do Ryanaira a tym bardziej o tym, że za darmo
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 13 Mar 2014 14:31 

Rejestracja: 12 Mar 2014
Posty: 3
Dzieki bardzo za odpowiedź!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 13 Mar 2014 14:40 

Rejestracja: 08 Lip 2011
Posty: 555
niebieski
Może chciałabyś wykorzystać swoje loty w innym terminie?
Poczytaj o "opłacie za zmianę lotu": http://www.easyjet.com/pl/oplaty-i-prowizje

"W przypadku zmiany lotu, oprócz opłaty za zmianę lotu, podanej powyżej, należy pokryć różnicę w cenie między zarezerwowanym początkowo lotem a ceną nowego lotu w momencie zmiany. Nie przysługuje zwrot różnicy w cenie, jeśli cena lotu będzie niższa w momencie zmiany.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 13 Mar 2014 16:38 

Rejestracja: 08 Paź 2013
Posty: 573
Loty: 65
Kilometry: 132 127
niebieski
to może i ja się podepnę z pytaniem na temat Easy Jet:

jak to u nich jest ze zmianami w siatce lotów? Mam lot na czerwca i nie wiem czy klepać hotel (dobra oferta bez anulacji) czy czekać. W6 i FR dość dużo manipulują w rozkładach, ale ciekawe jak to wygląda w U2?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 24 Kwi 2015 10:46 

Rejestracja: 26 Kwi 2013
Posty: 842
niebieski
Znajomi mają lecieć za 2 dni do Genewy z Berlina, linia easyjet. Ich kilkuletnie dziecko właśnie się rozchorowało-wysoka gorączka, kaszel. Jest jakaś szansa na odzyskanie choćby części pieniędzy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 24 Kwi 2015 11:36 

Szczerze to nie, inna sprawa gdyby w/w infekcja spowodowała hospitalizację

pkt. 6.2
http://www.easyjet.com/pl/zarezerwuj/conditions
Góra
 PM off
dyzio1 uważa post za pomocny.
 
      
#10 PostWysłany: 24 Kwi 2015 11:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2011
Posty: 1245
Loty: 156
Kilometry: 186 401
niebieski
Możesz starać się o zwrot części poniesionej kwoty easyjet-zwrot-pieniedzy,181,12726&start=10
Przerabiałem taki temat ale w tuifly, część kwoty (passenger taxes, fees) wróciły na karte.
_________________
Moje podróże - http://www.huntfortravel.blogspot.com
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
dyzio1 uważa post za pomocny.
 
      
#11 PostWysłany: 24 Kwi 2015 12:00 

Rejestracja: 08 Lut 2012
Posty: 473
Loty: 248
Kilometry: 395 056
niebieski
dyzio1 napisał(a):
Znajomi mają lecieć za 2 dni do Genewy z Berlina, linia easyjet. Ich kilkuletnie dziecko właśnie się rozchorowało-wysoka gorączka, kaszel. Jest jakaś szansa na odzyskanie choćby części pieniędzy?


zawsze zgodnie z pkt. 11.2 moga probowac odzyskac zaplacone 'podatki'. Tym sposobem kiedys odzyskalam kilkanascie £ za nieodbyty lot U2. Pieniadze na koncie byly w ciagu kilku dni.
Góra
 Profil Relacje PM off
dyzio1 uważa post za pomocny.
 
      
#12 PostWysłany: 24 Kwi 2015 14:29 

Rejestracja: 26 Kwi 2013
Posty: 842
niebieski
O zwrot podatków należy się ubiegać jeszcze przed danym lotem czy można też po? I czy naliczą mi dodatkową opłatę za obsługę? Bilety kosztowały 417 zł/2 strony, z czego aviation taxes-93 zł i admin fee-60zł.


Ostatnio edytowany przez Zeus, 24 Kwi 2015 14:34, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 24 Kwi 2015 15:08 

Rejestracja: 08 Lut 2012
Posty: 473
Loty: 248
Kilometry: 395 056
niebieski
Ja do nich napisalam na kilka godzin przed lotem.
Zwrot dostalam pozycji 'aviation taxes'- bez zadnego potracenia 'za obsluge'.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 11 Wrz 2018 20:53 

Rejestracja: 08 Lut 2015
Posty: 39
Mam taką sytuację:

kupiłam 3 bilety dla 3 osób w 2 strony
chciałam odprawić 2 osoby w stronę 'do'
automatycznie (bez podawania danych) odprawiły się wszystkie 3 osoby
dla tej jednej osoby chcę zmienić datę i cel wylotu, ale jest już przypadkiem odprawiona na ten lot

ktoś wie jak to zrobić?

Podobny problem będzie w drugą stronę - z tym, że będę chciała odprawić tylko 1 osobę, ponieważ dla 2 pozostałych osób chciałabym zmienić datę i miejsce lotu.

Jeśli ktoś wie co należy zrobić w takiej sytuacji - będę wdzięczna.
Oczywiście wiem, że zmiany będą kosztować, chodzi mi tylko o najłatwiejszy sposób zmiany rezerwacji.
Czy za odprawioną osobę, która nie pojawi się w samolocie obowiązują jakieś opłaty?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 11 Wrz 2018 21:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sie 2010
Posty: 380
niebieski
@martusb
nie ma czegoś takiego jak równoczesna zmiana daty i trasy w easyjet, a jeżeli czasami jest - to jest zupełnie nieopłacalne, bo kosztuje od 2x17 GBP do 2x47 GBP plus różnica w taryfie (możesz zasymulować opłatę przez manage my booking)
1. kupujesz nowy bilet dla 3 osoby na lot tam
2. na powrót musisz kupić nowe bilety dla 2 osób

nie ma żadnej opłaty za no show
bilety w easyjet (i nie tylko tam) są nierefundowane -
(ewentualnie możesz ubiegać się o zwrot podatku lotniskowego ok. 5-6 EUR/5 GBP, ze Szwajcarii 0,- za niewykorzystany lot - nie pamiętam, ale na pewno do roku, a może i dłużej od daty wylotu),
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 11 Wrz 2018 22:20 

Rejestracja: 08 Lut 2015
Posty: 39
Z tego co zrozumiałam jest opłata 167 zł za zmianę daty i celu lotu. W tym wypadku wciąż się opłaca. Chodzi mi o to, że odprawiłam już tą jedną osobę na lot do, bo nie dało się tego zrobić indywidualnie. I jak próbuję kliknąć zmianę tylko tego lotu to w podsumowaniu zmian i tak pojawiają się oba loty w 2 strony dla wszystkich 3 osób. Nie wiem czy wystarczająco jasno to opisuję.

Zaznaczam zmień rezerwację---> pojawia się podzielona na osoby:

XY
14.09 do miejsca x
23.09 z miejsca x
XX
14.09 do miejsca x
23.09 z miejsca x
YY
14.09 do miejsca x
23.09 z miejsca x

zaznaczam tylko lot 14.09 dla osoby XY. Wybieram nowy cel, nową datę ---> akceptuję cenę i datę wg tabelki---> i pojawia się komunikat: zaakceptuj zmianę dla:
i pojawiają się wszystkie loty, z tym że 5 z nich pozostaje bez zmian, a 6 na osobę XY ze zmienioną datą i celem.
Zastanawia mnie dlaczego pojawiają się pozostałe loty, skoro ich wcześniej nie zaznaczyłam do zmiany.
Zastanawiam się też czy to , że odprawiłam już osobę na lot do, dla której chcę zmienić cel i datę lotu ma znaczenie.
I najgorsze:z lotu powrotnego będę rezygnować (zmieniać cel i datę) 2 osoby a 3cia osoba poleci jak w rezerwacji pierwotnej. Tego lotu jeszcze nie odprawiałam, ale nie mam pojęcia jak odprawić tylko tą 1 osobę, a dla reszty zmienić rezerwację.

Jeśli ktokolwiek zrozumiał o co mi chodzi - bardzo proszę o pomoc;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 11 Wrz 2018 22:38 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@martusb Prawdopodobnie będzie tak jak w W6 nie zrobisz tego samodzielnie jeśli sprawa dotyczy nie wszystkich z danej rezerwacji.Wizzair przynajmniej tak ma i informuje "Aby zmienić datę, godzinę lub trasę lotu tylko kilku pasażerów z rezerwacji, musisz skontaktować się z telecentrum. W tym przypadku opłata za transakcję realizowaną przez telecentrum nie obowiązuje."Przy okazji sprawdź cenę takiej zmiany i jak to się ma do zakupu nowych biletów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: michcioj, Proximic [Bot] oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group