Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 16 Lis 2013 11:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 480
Loty: 53
Kilometry: 142 596
niebieski
Witam,
13 marca 2014 lecę z Berlina TXL do Oslo OSL (Air Berlin). Wracamy 16 marca.

Wylot z Berlina miał być o 08.20, jednak usunęli to połączenie i zmienili mi na godzinę 16.55 !!!

Nie pasuje nam to kompletnie bo to strata całego dnia, mamy już zaklepany samochód w Hertz, który też nie był tani oraz nocleg w Lillehamer z AirBnb. Lecimy na zawody biegowe.

W odpowiedzi na mojego maila zaproponowali nam wylot dnia wcześniejszego o 16.55 lub 21.25. Chętnie nim polecimy ale kto nam zapłaci za nocleg i samochód? :-)

Pomóżcie proszę jakie mam prawa, czy mogę żądać od nich, żeby mi zagwarantowali nocleg i dopłacili do wynajmu auta (wątpię żeby to przeszło...), czy mają mi obowiązek zagwarantować przelot innym przewoźnikiem?

Znalazłem lot SASem o 13.20 (bezpośredni) na miejscu o 14.50, lub SAS z przesiadką o 9.40 - 12.55 ( co byłoby już niezłe). Nic sensowniejszego nie znajduję.

Proszę o pomoc.

pozdrawiam
Michał
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Okołoweekendowa wycieczka do Portugalii 🌊🌴 3 dni w Algarve za 799 PLN 🇵🇹 Okołoweekendowa wycieczka do Portugalii 🌊🌴 3 dni w Algarve za 799 PLN 🇵🇹
Podróż do raju 🏝️ Polinezja Francuska + zwiedzanie San Francisco od 3818 PLN 😎 Podróż do raju 🏝️ Polinezja Francuska + zwiedzanie San Francisco od 3818 PLN 😎
#2 PostWysłany: 16 Lis 2013 11:56 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9628
HON fly4free
Formalnie masz prawo domagać się zmiany planu podróży na lot w najwcześniejszym mozliwym terminie czyli ten SAS (podstawa: art. 8 rozp. 261/2004). W praktyce, jeśli AB się uprze, że nie zmienią, to nie zmusisz ich do tego. Jedynym wyjściem jest wtedy zakup innego biletu na własny koszt i dochodzenie zwrotu za niego = ale odradzam tę drogę, bo jest długotrwała i nie gwarantuje sukcesu.

Pewnym wyjściem jest zaproponowanie, że zgodzisz się na wcześniejszy wylot jeśli zwrócą ci za dodatkowy nocleg albo dadzą ci jakiś voucher na przyszłe loty AB. Czasami udaje sie cos wynegocjować, czasami nie.

Do marca jest jeszcze sporo czasu, możesz zmodyfikowac inne rezerwacje o ile nie są bezwrotne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 17 Lis 2013 08:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 480
Loty: 53
Kilometry: 142 596
niebieski
Dzięki,
będę walczył :-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 18 Lis 2013 20:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 480
Loty: 53
Kilometry: 142 596
niebieski
Lipa się zrobiła, bo mogą mi oddać kasę, znalazłem inny bilet Norwegian, ale mam problem z rezerwacją auta w Hertz. Nawet za zmianę godziny odbioru auta z 11.15 na 14.00 chcą prowizję 246zł........ Masakra, gdybym wcześniej doczytał nigdy bym nie zarezerwował ale była promocja 33% taniej.

Myślicie, że mogę żądać od Air Berlin zwrotu za tą zmianę? To ich zmiana w siatce pokrzyżowała mi plany i naraziła mnie na koszty, wkurzyłem się, pierwszy raz mi taki numer jakieś linie wywijają.

Proszę o pomoc.

pozdrawiam
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 18 Lis 2013 21:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 367
Loty: 219
Kilometry: 464 968
niebieski
Możesz się domagać zwrotu poniesionych kosztów na drodze sądowej. Musisz złozyć pozew do sądu pierwszej instancji w Niemczech, zgodnym z miejscem siedziby AirBerlin. Formularze pozwu uproszczonego na pewno znajdziesz na stronie Bundesministerium der Justiz (Ministerstwo Sprawiedliwości). Sami z siebie niczego oprócz zwrotu za bilety lotnicze Ci nie oddadzą.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 19 Lis 2013 11:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Gru 2011
Posty: 511
niebieski
madziaro napisał(a):
Lipa się zrobiła, bo mogą mi oddać kasę, znalazłem inny bilet Norwegian, ale mam problem z rezerwacją auta w Hertz. Nawet za zmianę godziny odbioru auta z 11.15 na 14.00 chcą prowizję 246zł........ Masakra, gdybym wcześniej doczytał nigdy bym nie zarezerwował ale była promocja 33% taniej.

pozdrawiam


Dzwoniles do Hertza czy online to probujesz zmienic? Moim zdaniem jak pogadasz tam z kims to zmienia ci bezplatnie, w koncu odbierasz pozniej niz planowane. W razie czego mozesz tez w dniu odbioru zadzwonic, ze masz male (nieplanowane) opoznienie i dojedziesz odebrac kolo 14. Jesli maja wypozyczalnie otwarta w tych godzinach, to nie rozumiem czemu mieliby doliczyc ci kare, przeciez to nie taxowka, ktorej licznik leci...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 19 Lis 2013 12:00 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 2112
srebrny
trochę chaotycznie to wszystko napisane. Jeżeli chcesz odebrać samochód tego samego dnia ale 3h później to wogóle się tym nie przejmuj. Po prostu idz do okienka bez żadnych wcześniejszych telefonów, zmian itp. Samochód już na pewno będzie czekał i nikt do niczego się nie przyczepi, to duża firma z ogromnym przerobem, więc pewnie jeszcze i tak postoisz w kolejce. Wielokrotnie brałem samochód z Hertza i nigdy nikt nie czepiał się szczegółów, a 3h opóźnienia to bardzo mały drobiazg.
Jeżeli jednak chodzi o zmianę godziny z 11 na 14 ale dzień wcześniej to może być już problem. W takim wypadku chyba nie masz wyjścia i musisz zapłacić za zmianę i opłacić kolejną dobę wypożyczenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 19 Lis 2013 23:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 480
Loty: 53
Kilometry: 142 596
niebieski
No właśnie, czyli jeśli lot zostanie w tym samym dniu to nie przejmować się specjalnie 3 godzinnym opóźnieniem do hertz? W warunkach rezerwacji jest, że anulują rezerwację i pobierają 100% opłaty za "no show", jeśli nie odbiorę.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 19 Lis 2013 23:25 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 2112
srebrny
nie przejmuj sie tym zupelnie. Dla mnie no show przy samochodach to doba a nie 3h. To jednak inny swiat niz samolot, ktory po prostu odlatuje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 21 Lis 2013 22:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 480
Loty: 53
Kilometry: 142 596
niebieski
Dzięki,
a jeśli oddam 5-6 godzin wcześniej też chyba nie powinno być problemu? Spróbuję się z nimi dogadać na lotnisku.

Dzięki za porady, 1szy raz wypożyczam auto.

pozdrawiam
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 21 Lis 2013 23:16 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 2112
srebrny
absolutnie bedzie bezproblemowo. Czasami samochod oddaje sie poprzez wrzucenie kluczykow do skrzynki, nikt nie czepia sie takich szczegolow, to nie ryan ;-) Powaznie nie przejmuj sie niczym, to dobra firma, skup sie na urlopie. Udanego pobytu!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 21 Lis 2013 23:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Paź 2012
Posty: 480
Loty: 53
Kilometry: 142 596
niebieski
opo napisał(a):
absolutnie bedzie bezproblemowo. Czasami samochod oddaje sie poprzez wrzucenie kluczykow do skrzynki, nikt nie czepia sie takich szczegolow, to nie ryan ;-) Powaznie nie przejmuj sie niczym, to dobra firma, skup sie na urlopie. Udanego pobytu!


Dzięki,
pozdro!!!
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 16 Sty 2014 14:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2010
Posty: 507
niebieski
Wykorzystam ten temat jako, że jest zbieżny z moim problemem.
Expedia przesłała mi informację, że zmieniono mi godzinę wylotu (nr lotu też zmieniono) o 10 godzin 30 min do tyłu. Lot SYD - PVG (China Eastern). Zmiana ta całkowicie mi nie pasuje z dwóch powodów:
1. Tracę jeden dzień w Sydney
2. Mam przesiadkę w Szanghaju prawie 18h (wiem, że mogę wyjść na miasto ale nie chcę bo wcześniej mam stop w PVG).
Mam teraz kilka pytań z tym związanych.
1.Czy w związku z tą zmianą mogę domagać się zmiany na lot inną lotniczą z wylotem w pierwotnej godzinie (tj. 21:30)? Jakie są szanse, że Expedia mi to zmieni?
2. Gdyby rozwiązanie z pkt 1 nie było możliwe, czy mogę prosić o zmianę na wylot dzień później i pokrycie kosztów noclegu w Sydney?
3. Czy w czasie tak długiej przesiadki linia lotnicza zapewni mi hotel czy nie ma co na to liczyć?
I jeszcze dwa pytania extra bo jedna osoba ma problem z urlopem.
4. Rezerwacja jest dla 3 osób. Czy w tej sytuacji jedna osoba z rezerwacji może zażądać zwrotu pieniędzy a pozostałe polecieć?
5. Czy jest możliwość aby dla jednej osoby zmienić lotnisko i datę wylotu na wcześniejszą (zamiast SYD jakieś lotnisko w Azji - KUL, BKK, SIN, MNL)? Czy to zależy tylko od dobrej woli agenta/linii?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 16 Sty 2014 14:37 

Rejestracja: 02 Lut 2011
Posty: 181
Loty: 723
Kilometry: 2 468 601
Zbanowany
mordek napisał(a):
Wykorzystam ten temat jako, że jest zbieżny z moim problemem.
Expedia przesłała mi informację, że zmieniono mi godzinę wylotu (nr lotu też zmieniono) o 10 godzin 30 min do tyłu. Lot SYD - PVG (China Eastern). Zmiana ta całkowicie mi nie pasuje z dwóch powodów:
1. Tracę jeden dzień w Sydney
2. Mam przesiadkę w Szanghaju prawie 18h (wiem, że mogę wyjść na miasto ale nie chcę bo wcześniej mam stop w PVG).
Mam teraz kilka pytań z tym związanych.
1.Czy w związku z tą zmianą mogę domagać się zmiany na lot inną lotniczą z wylotem w pierwotnej godzinie (tj. 21:30)? Jakie są szanse, że Expedia mi to zmieni?
2. Gdyby rozwiązanie z pkt 1 nie było możliwe, czy mogę prosić o zmianę na wylot dzień później i pokrycie kosztów noclegu w Sydney?
3. Czy w czasie tak długiej przesiadki linia lotnicza zapewni mi hotel czy nie ma co na to liczyć?
I jeszcze dwa pytania extra bo jedna osoba ma problem z urlopem.
4. Rezerwacja jest dla 3 osób. Czy w tej sytuacji jedna osoba z rezerwacji może zażądać zwrotu pieniędzy a pozostałe polecieć?
5. Czy jest możliwość aby dla jednej osoby zmienić lotnisko i datę wylotu na wcześniejszą (zamiast SYD jakieś lotnisko w Azji - KUL, BKK, SIN, MNL)? Czy to zależy tylko od dobrej woli agenta/linii?

Nie napisałeś ile zostało do odlotu: mniej czy więcej niż 2 tygodnie, od tego zależy odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 16 Sty 2014 14:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2010
Posty: 507
niebieski
Wypadło mi z głowy. Więcej niż 2 tygodnie.
Akurat o odszkodowanie mi nie chodzi, bardziej o zmianę tego lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 16 Sty 2014 14:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 367
Loty: 219
Kilometry: 464 968
niebieski
mordek napisał(a):
Wykorzystam ten temat jako, że jest zbieżny z moim problemem.
1.Czy w związku z tą zmianą mogę domagać się zmiany na lot inną lotniczą z wylotem w pierwotnej godzinie (tj. 21:30)? Jakie są szanse, że Expedia mi to zmieni?

Nie Expedia, tylko linia lotnicza. Expedia jest tylko pośrednikiem, a to linia lotnicza musi Cię dowieźć na miejsce. Pisz bezpośrednio do linii, którą lecisz lub linii która wystawiła bilet (w przypadku lotów codeshare). Jest szansa na przebookowanie na inna linię o lepszych godzinach, bo China Eastern jest w SkyTeam, co otwiera możliwośc na przebookowanie w ramach innych linii sojuszu.

Cytuj:
2. Gdyby rozwiązanie z pkt 1 nie było możliwe, czy mogę prosić o zmianę na wylot dzień później i pokrycie kosztów noclegu w Sydney?

Mozesz się tego domagać, zgodnie z rozporządzeniem 261/2004 (o ile wylot lub przylot jest na terenie EU).

Cytuj:
3. Czy w czasie tak długiej przesiadki linia lotnicza zapewni mi hotel czy nie ma co na to liczyć?

J.W.

Cytuj:
4. Rezerwacja jest dla 3 osób. Czy w tej sytuacji jedna osoba z rezerwacji może zażądać zwrotu pieniędzy a pozostałe polecieć?

Możesz odwołac lot tylko jednej osoby, musisz skontaktować się z Expedia.

Cytuj:
5. Czy jest możliwość aby dla jednej osoby zmienić lotnisko i datę wylotu na wcześniejszą (zamiast SYD jakieś lotnisko w Azji - KUL, BKK, SIN, MNL)? Czy to zależy tylko od dobrej woli agenta/linii?

Raczej nie bedzie takiej opcji, albo zmienią trasę wszystkim, albo nikomu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 16 Sty 2014 14:50 

Rejestracja: 02 Lut 2011
Posty: 181
Loty: 723
Kilometry: 2 468 601
Zbanowany
ad 1: To zależy od linii lotniczej, czy mają miejsca w odpowiedniej klasie rezerwacyjnej.
ad 2: Nie licz na pokrycie kosztów noclegu.
ad 3: Nie
ad 4: Prawdopodobnie tak
ad 5: To wymaga utworzenia nowej rezerwacji, wszystko zależy od dostępności miejsc w taryfie, w której był kupiony bilet.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 18 Sty 2014 09:27 

Rejestracja: 15 Sty 2014
Posty: 11
W Australii loty moga byc zmienione do 12 godz bez zadnego odszkodowania (hotelu, zwrotu pieniedzy itp)
China Eastern ma dwa loty dziennie SYD-PVG, wiec lot ktory miales oryginalnie jest dalej aktualny. Odpisz do expedia bo China Eastern i tak cie do nich odesla.
Umowa 261 nie podlega lotom rozpoczynajacym sie w Australii lub Azji. A nawet gdyby podlegala to wszystko zalezy ile przed wylotem zostales poinformowany.
Latam ta trasa regularnie i nie raz mialam do czyniena z China Eastern, jedynie co wskora to silne upieranie sie!!! Zaplaciles i Tobie ich zmiany nie pasuja. Masz prawo wymagac ale wszystko pozostaje "at their discretion" czyli Pozostajesz na lasce expedia.
Z chinskimi liniami spodziewala bym sie wszystkiego, komunistyczna mentalnosc nie dziala na strone konsumenta ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 18 Sty 2014 22:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2010
Posty: 507
niebieski
Jak patrzyłem na ich stronie to nie ma tego drugiego, wieczornego lotu. Wygląda na to, że skasowali połączenie o 21:30 i teraz jest o 11:00 i ma nowy nr lotu.
Wcale nie jest też tak jak piszesz, że regulacja 261 nie ma zastosowania do wylotów z Azji i Australii. Ma ona zastosowanie zawsze jeśli podróż kończy się i/lub zaczyna w EU. Nie wiem tylko czy w moim przypadku tak jest bo ja trochę schrzaniłem i nie kupowałem SYD-LHR (przez PVG) tylko dodałem w rezerwacji dwa przeloty SYD-PVG i PVG-LHR.
W każdym razie napiszę do Expedi bo tak jak piszesz mi też się wydaje, że linia odesłałaby mnie to agenta u którego kupiłem bilet.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 18 Sty 2014 23:21 

Rejestracja: 02 Lut 2011
Posty: 181
Loty: 723
Kilometry: 2 468 601
Zbanowany
mordek napisał(a):
Ma ona zastosowanie zawsze jeśli podróż kończy się i/lub zaczyna w EU. Nie wiem tylko czy w moim przypadku tak jest bo ja trochę schrzaniłem i nie kupowałem SYD-LHR (przez PVG) tylko dodałem w rezerwacji dwa przeloty SYD-PVG i PVG-LHR.

Czyli masz dwie różne podróże: jedna zaczyna się w Australii i kończy w Chinach, a druga zaczyna w Chinach i kończy w Europie. Z punktu widzenia linii lotniczej, nie mają ze sobą nic wspólnego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Facebook [Bot] oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group