Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 25 Lut 2013 22:56 

Rejestracja: 17 Maj 2011
Posty: 69
Witajcie,

chciałbym usłyszeć jakiś komentarz od Was odnośnie sytuacji jaka przytrafiła się z przelotem mojej rodziny, która na skutek pewnych* niedogodności pisze teraz skargę do przewoźnika.

Chodzi o przelot tytułowymi liniami na trasie Warszawa - Colombo - Warszawa (z międzylądowaniem w Doha). Rodzinka miała na wydruku rezerwacji (wykonanej przez biuro podróży, a wydruk z checkmytrip) informację zgodną z zamierzeniem dotyczącym czasu na transferze w Doha. Zarówno przy locie "tam", jak i "z powrotem" było to około 2 godzin.

Niestety okazało się, że czas transferów został w obu przypadkach wydłużony do około 10 godzin. Dodatkowo przed wylotem z Colombo okazało się też, że przerzucili ich lot powrotny o dobę. W tym wypadku powstała spora strata czasu, jeden dzień bez pobytu w pracy, itd. Dostali darmowy posiłek, jednak wydarzenie przyczyniło się do powstania bardzo nieprzyjemnych sytuacji, kiedy wbrew woli przewoźnik przekładał czasy lotów. Sytuacja dla mnie bardzo dziwna, bo linia wydawała mi się przedstawiać wysoki standard obsługi klientów. Zasadnicze pytanie jest takie czy linia lotnicza mogła dopuszczać się takich zabiegów oraz czy jest to zasadna sprawa do ubiegania się o zwroty kosztów (ja patrzę na sprawę obiektywnie, jednak rodzinka tak czy siak i tak wyśle pisemko do przewoźnika).

Z góry dzięki za komentarze. Oczywiście w miarę konieczności rozjaśnię kwestie pominięte w poście.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Mniej znane Malediwy, czyli Atol Addu 👙🏖️ Loty już od 2390 PLN ✈️🎒🤿 Mniej znane Malediwy, czyli Atol Addu 👙🏖️ Loty już od 2390 PLN ✈️🎒🤿
Maroko od piątku do poniedziałku za 779 PLN 🌤️👣 Loty i noclegi w ⭐⭐⭐⭐ hotelu Maroko od piątku do poniedziałku za 779 PLN 🌤️👣 Loty i noclegi w ⭐⭐⭐⭐ hotelu
#2 PostWysłany: 25 Lut 2013 23:20 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 4247
platynowy
Matias napisał(a):
Zarówno przy locie "tam", jak i "z powrotem" było to około 2 godzin.

Niestety okazało się, że czas transferów został w obu przypadkach wydłużony do około 10 godzin.

Zasadnicze pytanie: czy zmiany zostały wprowadzone wcześniej czy już po rozpoczęciu podróży? Bo jeśli wcześniej to biuro podróży zrobiło błąd, powinno powiadomić klienta o zmianach - do nich trzeba mieć pretensje. Jeśli już po rozpoczęciu podróży to powinno przysługiwać odszkodowanie (temat to odpowiedniego wątku, bo nie wiadomo jakie przyczyny tych przesunięć).
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 26 Lut 2013 00:05 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9619
HON fly4free
1. Jaka była przyczyna 'wydłużenia' przesiadki TAM ? Na czym to wydłużenie polegało? Opóźniony lot, odwołanie kolejnego?
2. Co do POWROTU - tu jak najbardziej można reklamowac i wnieść o zwrot kosztów poniesionych w związku z opóżnionym przylotem. Co do odszkodowania zryczałtowanego wg zasad unijnych -> przewoźnik spoza UE, lot zaczynał się poza UE, więc nie. Natomiast niewykluczone, że coś da się uzyskać na podstawie ustawodawstwa właściwego albo (przede wszystkim) z dobrej woli przewoźnika. Ewentualnie także polisa ubezpieczniowa jeśli taka mieli, może cos przewidywać (część ubezpieczeń turystycznych obejmuje takie przypadki).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 26 Lut 2013 00:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 367
Loty: 219
Kilometry: 464 968
niebieski
marek2011 napisał(a):
2. Co do POWROTU - tu jak najbardziej można reklamowac i wnieść o zwrot kosztów poniesionych w związku z opóżnionym przylotem. Co do odszkodowania zryczałtowanego wg zasad unijnych -> przewoźnik spoza UE, lot zaczynał się poza UE, więc nie.


Zryczałtowane odszkodowanie przysługuje jeśli lot rozpoczynał się lub kończył w UE. Jeśli przesunięty był lot z Doha do Warszawy to przepisy unijne jak najbardziej mają moc.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group