Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 23 Lis 2012 18:05 

Rejestracja: 11 Maj 2011
Posty: 11
Loty do Budapesztu zostały skasowane po 10 stycznia, przysługuje mi zwrot kosztów - ok. Pytanie co zrobić z pozostałymi lotami, tzn. z Budapesztu miałem lecieć do Brukseli i dalej do Warszawy. Czy można coś zrobić z biletami za tamte odcinki?
_________________
Zapraszam na mojego bloga podróżniczego :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Mniej znane Malediwy, czyli Atol Addu 👙🏖️ Loty już od 2390 PLN ✈️🎒🤿 Mniej znane Malediwy, czyli Atol Addu 👙🏖️ Loty już od 2390 PLN ✈️🎒🤿
Maroko od piątku do poniedziałku za 779 PLN 🌤️👣 Loty i noclegi w ⭐⭐⭐⭐ hotelu Maroko od piątku do poniedziałku za 779 PLN 🌤️👣 Loty i noclegi w ⭐⭐⭐⭐ hotelu
#2 PostWysłany: 23 Lis 2012 18:15 

Rejestracja: 21 Lut 2012
Posty: 15
Dostałeś jakiegoś e-maila czy coś takiego? Bo mój też został odwołany ale jeszcze żadnej informacji na e-maila nie dostałem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 23 Lis 2012 18:20 

Rejestracja: 22 Lip 2012
Posty: 150
Zbanowany
O jakim locie do Budapeszu mowicie ? Ryan czy Wizz ? I kiedy ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 23 Lis 2012 18:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2012
Posty: 69
Ja mam loty
WMI - BUD 25 stycznia
BUD - WMI 27 stycznia
W systemie ryana ich nie ma ale żadnego maila z anulacją nie dostałem. Jak dla mnie to problem polega na tym, że skorzystałem z oferty bezzwrotnej na booking.com i jeżeli nie stawię się w hotelu Budapeszcie w Piątek 25 stycznia to jestem 70 euro w plecy.
Podejrzewam, że jak ryan przyśle maila z anulacją to albo będzie chciał oddać kasę za bilety albo zaproponuje inne daty ale szczerze mówiąc to jeżeli hotel nie będzie chciał mi zmienić rezerwacji to żadna z powyższych mnie nie interesuje.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 23 Lis 2012 19:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 367
Loty: 219
Kilometry: 464 968
niebieski
@odol
Po części tak, jak napisał Maris. Według EU261 możesz żądać przebookowania na innego przewoźnika, ale Ryan na to nie pójdzie. Zaproponują Ci zmianę daty lub zwrot kosztów. Możesz oczywiście kupić bilety i w tym wypadku EU261 mówi, że teoretycznie masz rację, jest tylko ALE. Procedura trwa, najpierw reklamacja do Ryana (do 30 dni), po odpowiedzi skarga do ULC (do 30 dni), potem znowu Ryan (kolejne do 30 dni), następnie Sąd (wielka niewiadoma). Przy pozytywnych decyzjach ULC prawie na pewno wygrasz taką sprawę, ale musisz zainwestować w koszty procesu (zwróci przegrana strona) i całą procedura może się ciągnąć nawet rok czy dwa...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 23 Lis 2012 19:23 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9619
HON fly4free
Tylko akurat w takich sprawach odpuszczając ludzie tylko przyczyniają się do utrwalenia takich praktyk, jak w W6 i FR. Zwłaszcza, że FR pobiera nawet "podatek EU261" na poczet kosztów, które ponosi w związku z wykonywaniem rozporządzenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 23 Lis 2012 19:51 

Rejestracja: 16 Lis 2011
Posty: 57
Wiecie może czy Ryanair wysyła maile o skasowaniu zarezerwowanego lotu od razu, czy bliżej daty wylotu, zachowując jednak okres 14 dni przed? Mam zarezerwowane loty Budapeszt-Modlin 18-20 styczeń. Na razie nic nie dostałem i fajnie by było, gdybym takiej informacji nie dostał przed upływem 14 dni do odlotu :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 23 Lis 2012 19:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 367
Loty: 219
Kilometry: 464 968
niebieski
marek2011 napisał(a):
Tylko akurat w takich sprawach odpuszczając ludzie tylko przyczyniają się do utrwalenia takich praktyk, jak w W6 i FR. Zwłaszcza, że FR pobiera nawet "podatek EU261" na poczet kosztów, które ponosi w związku z wykonywaniem rozporządzenia.


Nie zniechęcam do walki o swoje. Sam stoczyłem taką walkę z innym przewoźnikiem, ale chciałem pokazać jaka jest droga (dość wyboista niestety). :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 23 Lis 2012 20:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sty 2012
Posty: 4551
Loty: 1
Kilometry: 282
HON fly4free
Cytuj:
Szanowny Pan/i
Numer rezerwacji xxxxxxx
Ryanair z przykrością zawiadamia, że z powodów operacyjnych od 10/01/2013 poniższe loty zostają odwołane. Prosimy poinformować wszystkich pasażerów podróżujących na rezerwacji.
Pasażerowie mogą skorzystać z następujących opcji:
Opcja 1
Pełny zwrot kosztów. Aby go otrzymać prosimy kliknąć na poniższy link i wypełnić formularz. Ważne: Jeśli jeden z lotów odbywa się przed 10/01/2013 i nie chcą Państwo z niego skorzystać, można się ubiegać o zwrot kosztów za ten lot przy wypełnianiu formularzu.
http://schchng.ryanair.com//r.asp?i=18Y ... &lg=PL&p=2
Opcja 2
Darmowa zmiana na alternatywny lot Ryanair operujący z lub do sąsiadujących lotnisk.
Prosimy o kontakt z centrum rezerwacji Ryanair. Prosimy kliknąć na poniższy link w celu uzyskania szczegółowych informacji.
http://www.ryanair.com/pl/pytania/konta ... i-klientow
Brak odpowiedzi z Pana/i strony na ten email, spowoduje automatyczne skasowanie w/w rezerwacji i zwrot pieniędzy w ciągu 21 dni pracujących.
Ryanair serdecznie przeprasza za zaistniałe niedogodności.


albo opcja nr 3: przelot przewoznikiem zastepczym na tej trasie na koszt FR.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 23 Lis 2012 22:24 

Rejestracja: 03 Mar 2011
Posty: 431
niebieski
Witam, dostałem maila o treści:

Nastąpiła zmiana w rozkładzie Państwa lotu Ryanair (jak poniżej) i DATA WYLOTU mogła ulec ZMIANIE.

Prosimy o szczegolowe zapoznanie sie z zaistnialymi zmianami w Panstwa locie

Prosimy o poinformowanie o zaistnialych zmianach pasazerow lecacych z Panstwem

Ważne: Twoja karta pokładowa nie może zostać użyta na nowy lot. Musisz ponownie odprawić się online i wydrukować kartę poładową.

PROSIMY KLIKNAC TUTAJ W CELU ZAAKCEPTOWANIA ZMIANY GODZINY LOTU

Zwrot kosztow:
W celu ubiegania sie o calkowity zwrot kosztow prosimy kliknac na ponizszy link i wprowadzic wymagane dane.


Ryanair przeprasza za jakiekolwiek niedogodnosci wynikajace ze zmiany Panstwa lotu.

Hertz – wynajem samochodu
Jesli zarezerwowali Panstwo wynajem samochodu przez strone internetowa Ryanair/Hertz – prosimy skontaktowac sie bezposrednio z Hertz w celu zmiany godziny odbioru/zwrotu samochodu i potwierdzenia kosztow wynajmu.

Ubezpieczenie podróżne

W przypadku wykupienia ubezpieczenia podróżnego podczas dokonywania rezerwacji przez internet lub za pośrednictwem centrum rezerwacji, nadal możesz zmienić swój lot , jednak aby dokonać zmian w ubezpieczeniu podróżnym tj. godziny wylotu/przylotu/daty/ destynacje należy skontaktować się z naszym centrum rezerwacji.

Jeśli ubezpieczenie podróżne zostało zakupionie po dokonaniu rezerwacji poprzez stronę http://www.ryanair.com , należy skontaktować się z ubezpieczycielem poprzez e-mail customercare@europeaninsuranceservices.eu, aby dokonać zmian w ubezpieczeniu.
Proszę podać numer polisy, imię i nazwisko, adres oraz datę zakupu polisy.

Ryanair nie ponosi odpowiedzialności za pasażerów, którzy nie dokonają zmian w swojej polisie.


Miałem bilety na 22.02-23.02 i zarezerwowany hotel bez opcji anulacji rezerwacji. Nagle mam lot tam i z powrotem 23.02
Czyli jak nie wykupiłem ubezpieczenia, to nie przysługuje mi zmiana daty lotu? Tylko mogę wybrać, że albo mi pasuje lot, albo dostaje kilka złoty zwrotu za bilety?

Z góry dzięki za odpowiedź.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 23 Lis 2012 22:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2012
Posty: 69
Ja też już dostałem maila, zaproponowali przesunięcie o jeden dzień tj wylot 26 i powrót 28 (pierwotnie było 25 i 27). Napisałem wiadomość do booking.com czy zmienią mi daty jak tak to ok i polecę w 26 a jak nie to w sumie sam nie wiem co zrobić.
Czy ktoś z Was próbował już zmieniać rezerwację hotelu na booking.com z oferty bezzwrotnej? Da radę to zmienić czy uparcie twierdzą, że nie?
No i jak się ma zapis w regulaminie na stronie ryana do całej sytuacji?:
W razie odwołania

9.2.1 Z zastrzeżeniem odmiennych postanowień Konwencji lub Rozporządzenia nr 261/2004/WE, w przypadku odwołania lotu, niemożności obsługi lotu zgodnie z rozkładem, lub zaprzestania obsługi trasy, według wyboru pasażera przewoźnik:

9.2.1.1 przewiezie pasażera przy najbliższej dostępnej możliwości za pośrednictwem innego rozkładowego lotu, na którym są wolne miejsca, obsługiwanego pomiędzy tymi samymi punktami podróży lub, alternatywnie i w wyjątkowych okolicznościach oraz z zastrzeżeniem szczególnej umowy z pasażerem oraz z wyłączeniem wszelkich innych zobowiązań, zorganizuje dla pasażera przelot jednym lub wieloma rozkładowymi lotami obsługiwanymi przez przewoźnika bez dodatkowych opłat (i) przez inne lotnisko obsługiwane przez przewoźnika na drodze do lotniska docelowego pasażera lub (ii) z alternatywnego lotniska obsługiwanego przez przewoźnika na lotnisko docelowe pasażera, lub (iii) z lotniska początkowego pasażera na lotnisko alternatywne obsługiwane przez przewoźnika położone w tym samym kraju, co oryginalny punkt docelowy, lub (iv) z alternatywnego lotniska obsługiwanego przez przewoźnika na alternatywne lotnisko docelowe położone w tym samym kraju co oryginalny punkt docelowy; lub


Czyli na upartego mogliby mnie przewieźć w tych samych dniach ale z przesiadkami i w dłuższym czasie. Ciekawe co oznacza ten zapis "w wyjątkowych okolicznościach", co by się musiało wydarzyć żeby tak się stało oprócz tego, że zapłaciłbym majątek za połączenia z infolinią? ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 24 Lis 2012 04:06 

Rejestracja: 21 Lut 2012
Posty: 15
Jeszcze nie wypełniałem formularza, czy żądając zwrotu będę mógł wpisać nr konta czy kasa wpłynie na konto, z którego był przelew. W przelewie pośredniczył użytkownik fly4free, dlatego interesuje mnie ta informacja ;) Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 24 Lis 2012 11:10 

Rejestracja: 19 Sty 2012
Posty: 132
Loty: 29
Kilometry: 41 921
a mi zmienili tak:
From Budapest (BUD) to Modlin Warsaw (WMI)
14/01/2013 Flight 3857 Depart BUD at 1330 and arrive WMI at 1450
From Modlin Warsaw (WMI) to Budapest (BUD)
14/01/2013 Flight 3858 Depart WMI at 1520 and arrive BUD at 1640

a pierwotnie było niedzielna 13.01 WMI 12.15 BUD 13.35
powrót 14.01 BUD 13.30 WMI 14.50

mam 4 rezerwacje, w sumie na 6 osób

więc pozostaje mi telefon w poniedziałek i zmiana na sobotę, bo swojej podroży nie mam zamiaru rozpoczynać w Budapeszcie by posiedzieć trochę na lotnisku i wracać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 24 Lis 2012 11:55 

Rejestracja: 18 Maj 2011
Posty: 701
Zbanowany
niebieski
a czy w zwiazku z przelozeniem lotu jest mozliwosc bezplatnej zmiany nazwiska pasazera?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 24 Lis 2012 16:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2012
Posty: 69
Ja finalnie zaakceptowałem zmiany. Booking.com o dziwo nie zrobił żadnych problemów ze zmianą rezerwacji z Oferty Bezzwrotnej, załatwiłem wszystko jednym mailem, wczoraj wysłałem zapytanie a rano miałem maila z potwierdzeniem z nowymi datami przyjazdu/wyjazdu.
Trochę do bani godziny zaproponował FR bo pierwotnie miałem pobyt od piątku rano do niedzieli do południa a mam od soboty wieczorem (19.55) do poniedziałku do 13.30 więc tak naprawdę na zwiedzanie zostaje tylko niedziela.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 24 Lis 2012 16:33 

Rejestracja: 22 Lip 2012
Posty: 150
Zbanowany
odol nic sie nie martw ... jeden dzien na najwazniejsze rzeczy wystarczy choc np do Parlamentu chyba nie wejdziesz ... ale najwazniejsze chyba dla Ciebie ze 70 euro w kieszeni zostanie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 25 Lis 2012 21:29 

Rejestracja: 25 Lis 2012
Posty: 1
Przysługuje w tej sytuacji pełny zwrot kosztów przez Ryanair.Lub zamiana na inne lotnisko ale Ryanair nie obsługuje innego miasta w tym terminie z kraju a na inne zagraniczne lotnisko mija się z celem więc po zwrocie kosztów proponuje Wizzair też lata z Modlina i ma dobre ceny i loty piątek niedziela poniedziałek środa (ja akurat posiadam Kartę wizz city banku więc mam dodatkową zniżkę )
Ja miałem z Ryanairem podobną sytuację i zwrócili pieniądze.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 26 Lis 2012 12:20 

Rejestracja: 15 Lis 2012
Posty: 248
Mi bez problemu konsultant Rajana zamienił z 20-23.01.2013 na:
14.01.2013 WMI-BUD 15.20 - 16.40
17.01.2013 Bud.-WMI 16.55 - 18.10

dokupiłem w Wizz Budapeszt - Barcelona za 63 PLN. Budapeszt jeszcze napewno się łatwo złoży, więc puki co musi mi tam wystarczyć tylko jeden wieczór. Jak coś zapraszam do wspólnego lotu, chyba że ktoś ma lepszy dar przekonywania i wywalczy od razu coś lepszego zamiast Budapesztu.

Załączniki:
budapeszt - barcelona.jpg
budapeszt - barcelona.jpg [ 53 KiB | Obejrzany 991 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 03 Gru 2012 22:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2012
Posty: 69
Znowu zmiany, jakąś godzinę temu dostałem maila od ryana o kolejnych zmianach.
Tym razem daty bez zmian za to godziny inne, jak dla mnie lepsze. Sobotni lot WMI - BUD o 4 godziny wcześniej, poniedziałkowy BUD - WMI 30 minut wcześniej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 03 Gru 2012 22:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2011
Posty: 1069
Loty: 71
Kilometry: 81 270
niebieski
suntzu napisał(a):
Jeszcze nie wypełniałem formularza, czy żądając zwrotu będę mógł wpisać nr konta czy kasa wpłynie na konto, z którego był przelew. W przelewie pośredniczył użytkownik fly4free, dlatego interesuje mnie ta informacja ;) Pozdrawiam

Kasa wróci na kartę z której było płacone.
Pozdrawiam
Skibek
_________________
http://banner.flightdiary.net/skibek
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group