Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
Offline
#1 PostWysłany: 22 Lis 2012 16:44 

Rejestracja: 20 Wrz 2012
Posty: 27
Nie korzystałem z mil od 2009. Przejrzałem sobie ostatnio oferty na M&M i się załamałem. Opłaty lotniskowe osiągają jakieś astronomiczne wartości! W zasadzie zawsze wynoszą ponad 1000 zł. Co się stało z M&M? Czy tak jest na wszystkie rezerwacje, a ja tylko trafiłem na takie daty/trasy?


Przykład:
Lot KTW-DXB w 2007 - płaciłem 680 zł za opłaty (i 37000 mil).
Lot KRK-DXB na koncówkę tego roku - 1630 zł!



W taj cenie można kupić pełny bilet (z pewnym wyprzedzeniem) na tej trasie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Okołoweekendowa wycieczka do Hiszpanii 🇪🇸 Loty do Madrytu i 4⭐️ hotel za 710 PLN ✈️ Okołoweekendowa wycieczka do Hiszpanii 🇪🇸 Loty do Madrytu i 4⭐️ hotel za 710 PLN ✈️
Styczniowa ucieczka na Cypr 🇨🇾☀️ Loty do Pafos i 3 noce w hotelu za 619 PLN 💛 Styczniowa ucieczka na Cypr 🇨🇾☀️ Loty do Pafos i 3 noce w hotelu za 619 PLN 💛
Offline
#2 PostWysłany: 22 Lis 2012 16:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
Temat był niejednokrotnie wałkowany na forum.
Osobiście podchodzę to tego jak do tanich linii - to nie ja wybieram, gdzie chcę lecieć, ale przewoźnik. Poluję na tanie oferty, głównie z Berlina w Lufie i Condorze (chociażby wspominany dziś na formum FNC za 5000 mil + 400 - 500 zł podatków, niedawno kupiłem też dla siostry bilet ADB-TXL-ADB za 5000 mil + 500 zł), ew. niedawno był CAI z WAW za 12000 mil + 400 złotych.
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#3 PostWysłany: 22 Lis 2012 16:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 2013
srebrny
Maris83 napisał(a):
Zmartwię Cię jeszcze bardziej, że jako FTL ograniczyli mi wejścia do saloników i tylko w WAW mogę skorzystać...

...może dlatego, że zorientowali się w jaki sposób zdobyłeś tego FTL ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#4 PostWysłany: 22 Lis 2012 17:01 

Rejestracja: 20 Wrz 2012
Posty: 27
Maris83 napisał(a):
Niestety, dlatego jedyne co mi się opłaca to lotu po Europie za 25tys mil z podatkami w cenie, wtedy nic nie płacę... Zmartwię Cię jeszcze bardziej, że jako FTL ograniczyli mi wejścia do saloników i tylko w WAW mogę skorzystać...



Chwilka, coś było o ograniczeniu, że te kontraktowe już nie. Ale we FRA i MUC też już nie wejdziesz??? Przecież tam też są zwykłe Lufthansy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#5 PostWysłany: 22 Lis 2012 17:03 

Rejestracja: 20 Wrz 2012
Posty: 27
krasnal napisał(a):
Temat był niejednokrotnie wałkowany na forum.
Osobiście podchodzę to tego jak do tanich linii - to nie ja wybieram, gdzie chcę lecieć, ale przewoźnik. Poluję na tanie oferty, głównie z Berlina w Lufie i Condorze (chociażby wspominany dziś na formum FNC za 5000 mil + 400 - 500 zł podatków, niedawno kupiłem też dla siostry bilet ADB-TXL-ADB za 5000 mil + 500 zł), ew. niedawno był CAI z WAW za 12000 mil + 400 złotych.



A to tylko z Berlina zostały "rozsądne opłaty"? Bo fakt - są okazje milowe (np ten DXB jest za 25000) ale opłaty niszczą jakąkolwiek korzyść.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#6 PostWysłany: 22 Lis 2012 17:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 6247
HON fly4free
Maris nie lata do/przez FRA czy MUC bo tam nie ma biletów za darmo...

A tak poza tym to oczywiście FTL mają wstęp do wszystkich saloników własnych Lufy, LOTu, Swiss czy Austriana co w praktyce nie ogranicza się nawet do hubów danych przewoźników bo te saloniki są w wielu europejskich portach niezwiązanych silnie z tymi liniami, jak choćby w takim CDG.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#7 PostWysłany: 22 Lis 2012 17:46 

Rejestracja: 20 Wrz 2012
Posty: 27
Maris83 napisał(a):
krisg napisał(a):
Maris83 napisał(a):
Niestety, dlatego jedyne co mi się opłaca to lotu po Europie za 25tys mil z podatkami w cenie, wtedy nic nie płacę... Zmartwię Cię jeszcze bardziej, że jako FTL ograniczyli mi wejścia do saloników i tylko w WAW mogę skorzystać...



Chwilka, coś było o ograniczeniu, że te kontraktowe już nie. Ale we FRA i MUC też już nie wejdziesz??? Przecież tam też są zwykłe Lufthansy.


Znów mój niedowład języka się ujawnił - w WAW w sensie Polski tylko, za granicą także skorzystam, ale tylko z saloników własnych linii lotniczych.



No właśnie o to mi chodziło :).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#8 PostWysłany: 22 Lis 2012 17:56 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9903
HON fly4free
Przede wszystkim w całej dyskusji zapominacie o tym, że wydawanie mil na proste bilety typu WAW-DUB albo JFK jest zupełnie bezsensowne.

Wartością programow milowych jest możliwość stworzenia przeroznych kombinacji ze stopoverami, lotami na która normalnie trudno połaczyc taryfy , okreslona ilościa segmentów itd. Bez wiekszych problemów można dostac bilet np. w C warty 25 tys. zł za kwote podatków 1,5 czy 1,7 tys zł.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#9 PostWysłany: 22 Lis 2012 18:06 

Rejestracja: 20 Wrz 2012
Posty: 27
marek2011 napisał(a):
Przede wszystkim w całej dyskusji zapominacie o tym, że wydawanie mil na proste bilety typu WAW-DUB albo JFK jest zupełnie bezsensowne.

Wartością programow milowych jest możliwość stworzenia przeroznych kombinacji ze stopoverami, lotami na która normalnie trudno połaczyc taryfy , okreslona ilościa segmentów itd. Bez wiekszych problemów można dostac bilet np. w C warty 25 tys. zł za kwote podatków 1,5 czy 1,7 tys zł.



Słuszna uwaga. Niemniej jednak jak szukałem teraz biletu do DXB to nie miałem opcji podróży 3-segmentowej (tylko 2 segmenty). Nie wiem czy to norma czy kwestia dat. W 2007 leciałem właśnie trasą kombinowaną.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#10 PostWysłany: 22 Lis 2012 19:35 

Rejestracja: 29 Mar 2012
Posty: 410
marek2011 napisał(a):
Przede wszystkim w całej dyskusji zapominacie o tym, że wydawanie mil na proste bilety typu WAW-DUB albo JFK jest zupełnie bezsensowne.

Wartością programow milowych jest możliwość stworzenia przeroznych kombinacji ze stopoverami, lotami na która normalnie trudno połaczyc taryfy , okreslona ilościa segmentów itd. Bez wiekszych problemów można dostac bilet np. w C warty 25 tys. zł za kwote podatków 1,5 czy 1,7 tys zł.


Co to znaczy bilet w C ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#11 PostWysłany: 22 Lis 2012 21:18 

Rejestracja: 29 Mar 2012
Posty: 410
Zbliżam się do granicy 50000 mil
Czy ktoś mógłby podać mi jakieś linki do strona, gdzie warto szukać informacji na temat budowy ciekawej podroży z wykorzystaniem mil
Rozumiem, że najkorzystniejsza jet podroż trzysegmentowa czyli 3 kontytnety tak ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#12 PostWysłany: 22 Lis 2012 21:26 

Rejestracja: 20 Wrz 2012
Posty: 27
kibek napisał(a):
Zbliżam się do granicy 50000 mil
Czy ktoś mógłby podać mi jakieś linki do strona, gdzie warto szukać informacji na temat budowy ciekawej podroży z wykorzystaniem mil
Rozumiem, że najkorzystniejsza jet podroż trzysegmentowa czyli 3 kontytnety tak ?



Możesz zacząć od przeglądnięcia promocji milowych - może to Cię natchnie :).

Trzysegmentowa - do miejsca lecisz 3 samolotami (2 przesiadki).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#13 PostWysłany: 22 Lis 2012 21:28 

Rejestracja: 29 Mar 2012
Posty: 410
No ale promocje milowe da się rozbudowywać ?
Czytałem, ze rezerwacja takich skomplikowanych tras może odbywać się tylko przez telefon
A właśnie mam jeszcze jedno pytanie, bo mil mam prawie 100 000 ale chciałbym kupić da bilety
Czy to może być jakiś problem by polecieć razem, czy są jakieś ograniczenia z miejscami, dostępnością biletów ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#14 PostWysłany: 24 Lis 2012 00:25 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 10015
Loty: 1083
Kilometry: 1 070 970
platynowy
Niestety bardziej skomplikowane trasy wymagają rezerwacji telefonicznej, tak samo, jak przeloty większością linii Star Alliance. Online możesz dokonać rezerwacji na LOT, Lufę, Austrian, Brussels, Swiss i jeszcze jedną czy dwie. A jeśli np. chciałbyś lecieć Singapore Airlines, Turkish albo Ethiopian, to tylko przez telefon.
Im więcej osób leci razem, tym trudniej znaleźć interesujące połączenie, ale przy dwóch nie powinno być jakiegoś większego problemu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#15 PostWysłany: 24 Lis 2012 13:14 

Rejestracja: 29 Mar 2012
Posty: 410
A co to znaczy, że podróż jest na 2 lub 3 regiony ?

Jak odbywa się wtedy ta rezerwacja sameu trzeba poszukać na jakiś kaykach połączeń, które nas by interesowały i zadzwonić do infolinii ?

BTW Czy ja dobrze rozumiem ideę dobrze złożonej podroż z M&M, lecać np. do Australii rezerwuję bilet z przystankiem np w Dubaju i Bangkoku a płacę w przybliżeniu podobną cenę milową ? Rozumiem, że ten przystane to stopovrer ? To się jakoś udzielnie rezerwuje ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#16 PostWysłany: 24 Lis 2012 13:39 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9903
HON fly4free
@kibek: proces rezerwacji biletów złożonych jest dośc skomplikowany, tzn. sama rezerwacja zajmuje kilka minut ale trzeba się do niej dobrze przygotować -> oczywiście na infolinii konsultanci ci także wyszukają od podstaw wszystko ale to trwa a poza tym na ogół wezmą pierwsze loty z brzegu i nie będą szukać szczegółowo wszystkich opcji bo musieliby jednego klienta obsługiwać 3 h.

Dobre przygotowanie oznacza sprawdzenie samodzielne np. w systemie japońskich ANA dostępności taryf "nagród" w Star Alliance na poszczegolnych lotach, w poszczególnych terminach i klasach serwisowych - w zależności oczywiście od tego co i gdzie chcesz rezerwować.

M&M jak każdy program ma "regonalizację" i ilość/granice regionów nie pokrywaja się z powszechnie przyjętymi podziałami geograficznymi. W konsekwencji, żeby zrobić stopovery w 3. regionie tzn innym niż region z którego wylatujesz (np. Europa - chociaż nie zawsze da sie zrobić stopa tak) i innym niż region docelowy podróży musisz wziać droższy milowo bilet na 3 regiony. W zwykłym bilecie z...do mozna zrobic po 1 stopie w każdą stronę ale nie w innym reegionie czyli np. lecąc WAW-FRA-HGK-NRT możesz zrobić stop w Honk Kongu bo on i Japonia to wg M&M ten sam region, ale juz nie zrobisz trasy WAW-FRA-BKK (stop)- NRT bo Tajlandia to inny region niż Japonia wg M&M. I takie przykłady mozna mnożyć. Poza tym przzy 3 regionach masz 4 segmenty w każdą stronę, przy zwykłym bilecie 3 segmenty (plus dolot w Polsce do WAW ewentualnie).

Rzecz jasna podróz nie musi zaczynac sie i kończyc w Europie. Mozna zaczac ją w dowolnym regionie świata, uzwględniając pewne ograniczenia co do mieszania regionów i oczywiście siatkę Star Alliance które nie pozwala wszędzie na wszystkich typach biletów dolecieć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#17 PostWysłany: 24 Lis 2012 14:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Mar 2012
Posty: 393
niebieski
marek2011 napisał(a):
Dobre przygotowanie oznacza sprawdzenie samodzielne np. w systemie japońskich ANA dostępności taryf "nagród" w Star Alliance na poszczegolnych lotach, w poszczególnych terminach i klasach serwisowych - w zależności oczywiście od tego co i gdzie chcesz rezerwować.


czyli? gdzie to można sprawdzić? jakaś strona?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#18 PostWysłany: 24 Lis 2012 15:19 

Rejestracja: 29 Mar 2012
Posty: 410
marek2011 napisał(a):
@kibek: proces rezerwacji biletów złożonych jest dośc skomplikowany, tzn. sama rezerwacja zajmuje kilka minut ale trzeba się do niej dobrze przygotować -> oczywiście na infolinii konsultanci ci także wyszukają od podstaw wszystko ale to trwa a poza tym na ogół wezmą pierwsze loty z brzegu i nie będą szukać szczegółowo wszystkich opcji bo musieliby jednego klienta obsługiwać 3 h.

Dobre przygotowanie oznacza sprawdzenie samodzielne np. w systemie japońskich ANA dostępności taryf "nagród" w Star Alliance na poszczegolnych lotach, w poszczególnych terminach i klasach serwisowych - w zależności oczywiście od tego co i gdzie chcesz rezerwować.

M&M jak każdy program ma "regonalizację" i ilość/granice regionów nie pokrywaja się z powszechnie przyjętymi podziałami geograficznymi. W konsekwencji, żeby zrobić stopovery w 3. regionie tzn innym niż region z którego wylatujesz (np. Europa - chociaż nie zawsze da sie zrobić stopa tak) i innym niż region docelowy podróży musisz wziać droższy milowo bilet na 3 regiony. W zwykłym bilecie z...do mozna zrobic po 1 stopie w każdą stronę ale nie w innym reegionie czyli np. lecąc WAW-FRA-HGK-NRT możesz zrobić stop w Honk Kongu bo on i Japonia to wg M&M ten sam region, ale juz nie zrobisz trasy WAW-FRA-BKK (stop)- NRT bo Tajlandia to inny region niż Japonia wg M&M. I takie przykłady mozna mnożyć. Poza tym przzy 3 regionach masz 4 segmenty w każdą stronę, przy zwykłym bilecie 3 segmenty (plus dolot w Polsce do WAW ewentualnie).

Rzecz jasna podróz nie musi zaczynac sie i kończyc w Europie. Mozna zaczac ją w dowolnym regionie świata, uzwględniając pewne ograniczenia co do mieszania regionów i oczywiście siatkę Star Alliance które nie pozwala wszędzie na wszystkich typach biletów dolecieć.


Bardzo dziękuję za Twojego posta Marku. Nie wszystko zrozumiałem ale będę szukał dalej informacji.
Mam jeszcze jedno pytanie czy warto kupić bilet RTW w M&M ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group