Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Lista pośredników wraz z ich prowizją stworzona przez @ansbach1, zaktualizowana przez @Hose. Pierwsza kwota to etap polubowny druga etap sądowy.

AirAdvisor 30,00 % / 50,00 %
AirCashBack 25,00 % / 39,00 %
AirCompensa 20,00 % / 20,00 %
AirHelp 35,00 % / 50,00 %
AirMoney 25,00 % / 50,00 %
ClaimFlights 24,91 % / 24,91 %
CompensAir 30,00 % / 40,00 %
DelayFix 25,00 % / 40,00 %
Do600Euro 25,00 % / 40,00 %
GIVT 35,00 % / 49,00 %
Lot-Opozniony 29,00 % / 44,00 %
PrawoPasazera 24,60 % / 24,60 %
SkyCop 39,70 % / 50,00 %
SkySupport 25,00 % / 30,00 %
ZwrotZaLot 30,75 % / 30,75 %

ostatnia aktualizacja: 24/10/2023


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 494 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 21, 22, 23, 24, 25
Autor Wiadomość
#481 PostWysłany: 05 Lip 2025 12:01 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25202
Przeczytaj ostatnie strony, to się dowiesz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Tanio 🚨 Loty na Maltę z Warszawy i Katowic za 170 PLN 🔥 Tanio 🚨 Loty na Maltę z Warszawy i Katowic za 170 PLN 🔥
Warto 🔥 Uzbekistan, Kazachstan i Kirgistan w jednej podróży z Warszawy za 1861 PLN 😎😍 Warto 🔥 Uzbekistan, Kazachstan i Kirgistan w jednej podróży z Warszawy za 1861 PLN 😎😍
#482 PostWysłany: 17 Sie 2025 08:12 

Rejestracja: 29 Mar 2012
Posty: 64
Czy na trasie ponad 3500km opóźnienie musi wynieść 4h aby otrzymać 600euro. Tekst dyrektywy jest nieco zawiły, raz mówi opóźnieniu 3h a potem o 4h przy czym różnicuje opóźnienie wylotu i opóźniony przylot. Mam sprawę z Turkishem za opóźniony przylot o 3h5min na relacji Stambuł Pekin i chcą mi dać 300euro. Miał ktoś podobna sprawę że na trasie ponad 3500km opóźnienie było większe niż 3h ale mniejsze niż 4h?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#483 PostWysłany: 17 Sie 2025 10:49 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8031
srebrny
Na lotach międzykontynentalnych przy opóźnieniu między 3 a 4 h mają prawo pomniejszyć odszkodowanie o 50%.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#484 PostWysłany: 19 Wrz 2025 17:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2684
HON fly4free
Ryanair. Lotnisko w Maastricht miało kilkudniowy remont ogłoszony długo długo wcześniej. Ryanair 6 dni przed lotem przysłał informację o zmianie lotniska wylotu na Kolonię. Nie poleciałem. Ryanair nie odpowiedział na wniosek o odszkodowanie. Holenderski odpowiednik ULC najwyraźniej nic nie zdziałał. PrawoPasazera, SkySupport i ClaimFlights nie podjęły się sprawy. Gdzie uderzyć żebym się dalej nie odbijał?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#485 PostWysłany: 19 Wrz 2025 17:33 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9341
srebrny
Uważasz, że przewoźnik mógł uniknąć odwołania tego lotu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#486 PostWysłany: 19 Wrz 2025 18:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2684
HON fly4free
Jakiego odwołania?
Przewoźnik mógł uniknąć powiadomienia o zmianie na krótko przed wylotem, mógł i powinien był powiadomić dużo wcześniej, przedstawiając przysługujące alternatywy. Mógł i powinien był odpowiedzieć na wniosek o odszkodowanie.
Takim lekceważeniem i brzydkim traktowaniem pasażera solidnie zasłużył na karę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#487 PostWysłany: 19 Wrz 2025 18:41 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9341
srebrny
Ale o czym ty teraz piszesz? Znasz WE 261/2004?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#488 PostWysłany: 19 Wrz 2025 18:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2684
HON fly4free
A Ty o czym piszesz? Znam WE 261/2004 ale nie tak szczegółowo i na pamięć jak Ty. Ta polemika nie ma sensu. Ryanar prawie do końca utrzymywał pasażerów w przekonaniu że z lotem jest wszystko ok i powiadomił o zmianie dopiero na 6 dni przed wylotem mimo że wiedział dużo wcześniej, a jeśli nie wiedział to jego mocne zaniedbanie. Również agencja w której kupowałem lot przysłała informację o możliwym odszkodowaniu.

Podbijam pytanie o to gdzie się zwrócić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#489 PostWysłany: 19 Wrz 2025 19:16 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9341
srebrny
Cytuj:
Obsługujący przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany do wypłaty rekompensaty przewidzianej w art. 7, jeżeli może dowieść, że odwołanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków.


Zwróć się do organów tworzących prawoo zmianę przepisów.
Góra
 Profil Relacje PM off
tartal lubi ten post.
 
      
#490 PostWysłany: 19 Wrz 2025 19:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2684
HON fly4free
Nie muszę się zwracać o zmianę przepisów.

Przewoźnik co prawda nie mógł uniknąć zaistnienia tej okoliczności ale nie była to okoliczność nadzwyczajna i zapewne podana do wiadomości przewoźnika kilka miesięcy wcześniej, nie podjął wszelkich racjonalnych środków w celu powiadomienia pasażerów i mógł uniknąć okoliczności w których pasażer dowiaduje się o zmianie w ostatniej chwili.
Nie miałoby to sensu gdyby linie były zwolnione z odszkodowania jeśli na skutek okoliczności, o których wiadomo kilka miesięcy wcześniej że wystąpią, odwoływały, zmieniałyby loty lub powiadamiały o tym pasażerów dopiero na 6 przed lotem,


Ostatnio edytowany przez onufry_z, 19 Wrz 2025 19:47, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#491 PostWysłany: 19 Wrz 2025 19:46 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9341
srebrny
Chyba byłoby lepiej, gdybyś jednak poczytał regulacje prawne.
BTW - zawsze możesz pozwać przewoźnika o odszkodowanie na zasadach ogólnych. Adwokaci się ucieszą...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#492 PostWysłany: 19 Wrz 2025 23:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2684
HON fly4free
Pół dnia stracone.

Podbijam:
onufry_z napisał(a):
Ryanair. Lotnisko w Maastricht miało kilkudniowy remont ogłoszony długo długo wcześniej. Ryanair 6 dni przed lotem przysłał informację o zmianie lotniska wylotu na Kolonię. Nie poleciałem. Ryanair nie odpowiedział na wniosek o odszkodowanie. Holenderski odpowiednik ULC najwyraźniej nic nie zdziałał. PrawoPasazera, SkySupport i ClaimFlights nie podjęły się sprawy. Gdzie uderzyć żebym się dalej nie odbijał?
Dodam że przy zmianie nie podano nawet jej przyczyny, a dowiedzieć się można było o niej np. ze strony lotniska.
W odmowach pośrednicy pisali że wykot z Holandii jest poza obszarem ich działania albo bzdury że wystartował planowo.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#493 PostWysłany: 26 Wrz 2025 19:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2684
HON fly4free
Informacyjnie.
Jak już pisałem PrawoPasazera, SkySupport i ClaimFlights nie podjęły się sprawy.
W AirCashBack sprawa otrzymała wynik pozytywny i przystąpiono do likwidacji szkody.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#494 PostWysłany: 26 Wrz 2025 20:52 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9341
srebrny
Daj znać o efekcie końcowym.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 494 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 21, 22, 23, 24, 25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group