Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1

AKTUALIZACJA: Od września 2024 r. Wizz Air zmienił zasady zwrotu środków - nie przysługuje już bonus 20% przy zwrocie na konto Wizz


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1862 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 90, 91, 92, 93, 94  Następna
Autor Wiadomość
#1841 PostWysłany: 01 Cze 2025 10:21 

Rejestracja: 01 Sie 2024
Posty: 16
Misiatek napisał(a):
@panprofesor82 anulowane zostają z możliwością zmiany do terminu lotu, te zmienione po jakimś czasie same się "akceptują" i zmiany można robić już tylko przez infolinię i chat. To "udogodnienie" pojawiło się już z rok temu i było tu na forum żywo komentowane. :)


ale rozumiem , ze jednak jakbym tuż przed oryginalnym terminem lotu chciał zmiany czy to lotniska czy terminu czy zwrotu to telefonicznie jest to możliwe?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Rendez-vous w Paryżu ♥️🍷 Zbiór lotów do francuskiej stolicy od 168 PLN 🇫🇷🥐 Rendez-vous w Paryżu ♥️🍷 Zbiór lotów do francuskiej stolicy od 168 PLN 🇫🇷🥐
Greckie wczasy z parkiem wodnym 🏊‍♂️🌊 Tydzień all inclusive na Zakintos za 2704 PLN Greckie wczasy z parkiem wodnym 🏊‍♂️🌊 Tydzień all inclusive na Zakintos za 2704 PLN
#1842 PostWysłany: 01 Cze 2025 11:02 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3753
srebrny
@barm29 tak, dotychczas zmieniali na infolinii bez problemu, oczywiście w granicach lotnisk alternatywnych i dat dopuszczanych systemowo.
W kwietniu chyba ostatnio tak zamieniałem na infolinii, a w maju na czacie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1843 PostWysłany: 01 Cze 2025 11:28 

Rejestracja: 25 Paź 2012
Posty: 1082
niebieski
To ja się zapytam: kilka miesięcy temu mój lot do został anulowany (kierunek zawieszony). Powrotny na inne lotnisko mam. Po namyśle chciałabym polecieć z innego lotniska , dzień wcześniej. Tylko czy nie zniknie możliwość zmiany na stronie ? Ponieważ do podróży jeszcze 5 miesięcy, nie chcę już zmieniać, bo zawsze muszę brać pod uwagę rezygnację . w
Wówczas stracę tylko koszt jednego biletu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1844 PostWysłany: 01 Cze 2025 11:38 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5502
złoty
Nawet jak zniknie możliwość zmiany czy anulowania to zadzwonisz i rezerwację zmienią czy anulują za darmo. Ta anulacja czy istotna zmiana jest dla nich nadal widoczna w systemie rezerwacyjnym Wizz.
Osobna sprawa to na co sami zmienią skoro trasę usunęli.

Ten problem dotyczy głównie istotnych zmian tej samej trasy.
Góra
 Profil Relacje PM off
ewaolivka uważa post za pomocny.
 
      
#1845 PostWysłany: 08 Cze 2025 17:42 

Rejestracja: 07 Lut 2024
Posty: 35
Wizzair odwołał dziś lot na trasie Larnaka-W-wa Radom. Planowy lot 5:55, info o odwołaniu 4:46, o 5:15 mail z powodem anulacji lotu - warunki atmosferyczne.
Ok była mgła, ale lot do Armenii też Wizz z godziny 6:00 przesunęli na 9:00. Oprócz tego również Wizz odwołał Londyn 6:10, samoloty innych przewoźników latały albo wg planu albo z kilkuminutowym opóźnieniem. W naszym przypadku żadnych szczegółowych info na lotnisku, obsługa wyprowadziła nas przed bramki i załatwiajcie sobie sami.
W aplikacji możliwość zmiany tylko na Lar-Radom ale najwcześniej na kolejną niedzielę lub zwrot środków na konto Wizz - tu pytanie - w mailu info że może być też zwrot gotówki - na konto i tak bym wolała ale w aplikacji tylko na konto WIZZ - czy da się to jakoś zmienić?

W międzyczasie wszyscy szukali innych opcji powrotnych, nam udało się zarezerwować dopiero we wtorek Lar- Warszawa Chopin, loty już mega drogie plus do tego wiadomo noclegi dodatkowe.

Po 4h kolejny mail z Wizz żeby dać znać czy chcemy ich pomoc żeby szukali powrotu z przesiadką w ramach naszego pierwotnego biletu, wypełniliśmy ankietę ze zgodą ale nikt do tej pory nie zadzwonił

Pytanie - czy w ogóle jest jakakolwiek szansa zwrotu chociaż części poniesionych kosztów - nowego biletu czy noclegu?
Nie wspomnę o kosztach życia, jedzenia i strat związanych z naszą pracą zawodową w kraju (własna działalność)?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1846 PostWysłany: 03 Lip 2025 11:38 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 12381
Loty: 562
Kilometry: 858 234
Taka sytuacja:
- bilety kupione za 400 PLN
- zmiana rozkładu, nowe loty mi nie pasują, inne lotniska nie wchodzą w grę - wziąłem zwrot
- zgodnie z zasadami zwrot idzie najpierw na konto Wizz - tutaj akurat mam walutę EUR i wpadło mi 89,17 EUR. Trochę niekorzystnie, bo Wizz wciąż ma kurs przeliczeniowy 4,4855 gdy rynkowy obecnie 4,26
- pytanie: czy zwrot kosztów zlecany z konta Wizz będzie w pierwotnej kwocie i walucie płatności tzn. 400 PLN? Czy może jednak zwrócą mi 89,17 EUR?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1847 PostWysłany: 03 Lip 2025 11:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2012
Posty: 1260
niebieski
Standardowo zwrot na konto wizz był realizowany tak: zwrot w walucie takiej jak się płaciło przeliczony po korzystnym (chyba średnim) kursie waluty obowiązującej dla konta wizz.
Czyli 89,71eur przeliczone na pln po średnim kursie w dniu zwrotu.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kashpir uważa post za pomocny.
 
      
#1848 PostWysłany: 03 Lip 2025 12:18 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 12381
Loty: 562
Kilometry: 858 234
Czyli jeśli dzisiaj średni rynkowy to przyjmijmy te 4,26 (NBP 4,2634) to przeliczą mi 89,17 EUR na ok. 380 PLN?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1849 PostWysłany: 03 Lip 2025 12:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2012
Posty: 1260
niebieski
Tak 380zł, taką praktykę stosowali.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kashpir uważa post za pomocny.
 
      
#1850 PostWysłany: 03 Sie 2025 13:45 

Rejestracja: 11 Maj 2021
Posty: 15
Cześć! Mam pierwszy raz taka sytuację, zwykle jeśli zmieniali datę lotu to odbywało się to inaczej, otóż:

Miałam kupiony bilet z Ancony do Tirany na jutro rano (4.08)
Dziś rano (3.08) dostałam maila, że ze względu na zmianę samolotu części osób odmówią wstępu. Chwilę później otwierała się odprawa - bez problemu się odprawiłam, dostałam miejsce i kartę pokładową. Miejsc było jeszcze sporo, więc większość osób się nie odprawiła. Ok godzinę później dostałam maila, że zmieniają moją rezerwację na kolejny lot, który na tej trasie jest we wtorek wieczorem. Nie miałam żadnej opcji żeby to potwierdzić/odrzucic, nie było opcji zmiany przez aplikację etc. Ten sam numer rezerwacji tylko lot W45080 dzień później. Oczywiście jak się domyślacie, kompletnie mi to nie pasuje, bo jutro wieczorem mam z Tirany lot do Warszawy. W jaki sposób typowali osoby do przeniesienia? Nie miałam na żadnym etapie opcji potwierdzenia zmiany/potwierdzenia nowej daty. Jutrzejszy lot będzie realizowany, tylko wg flightradar rzeczywiście jakimś innym samolotem (boeing 737 86N).. Jutro w ciągu dnia jest lot z Pescary do Tirany, czy jeśli uda mi się zmienić na ten, to Wizz w tym wypadku odda za dojazd do Pescary? Dużo lotów w tym kierunku z włoskich lotnisk jest wyprzedane w ogóle:/ Lepiej załatwiać to bezpośrednio na lotnisku, czy przez infolinię? (Polska dziś nie działa ale włoska teoretycznie tak)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1851 PostWysłany: 03 Sie 2025 14:38 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 8031
srebrny
załatwiaj przebukowanie na infolinii, powinni to zrobić bezpłatnie, Dodatkowe koszty powinni zwrócić a może nawet odszkodowanie dostaniesz jeśli tak namieszali w ostatniej chwili.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1852 PostWysłany: 03 Sie 2025 18:09 

Rejestracja: 06 Lis 2010
Posty: 124
srebrny
Katarzyna_ napisał(a):
Cześć! Mam pierwszy raz taka sytuację, zwykle jeśli zmieniali datę lotu to odbywało się to inaczej, otóż:

Miałam kupiony bilet z Ancony do Tirany na jutro rano (4.08)
Dziś rano (3.08) dostałam maila, że ze względu na zmianę samolotu części osób odmówią wstępu. Chwilę później otwierała się odprawa - bez problemu się odprawiłam, dostałam miejsce i kartę pokładową. Miejsc było jeszcze sporo, więc większość osób się nie odprawiła. Ok godzinę później dostałam maila, że zmieniają moją rezerwację na kolejny lot, który na tej trasie jest we wtorek wieczorem. Nie miałam żadnej opcji żeby to potwierdzić/odrzucic, nie było opcji zmiany przez aplikację etc. Ten sam numer rezerwacji tylko lot W45080 dzień później. Oczywiście jak się domyślacie, kompletnie mi to nie pasuje, bo jutro wieczorem mam z Tirany lot do Warszawy. W jaki sposób typowali osoby do przeniesienia? Nie miałam na żadnym etapie opcji potwierdzenia zmiany/potwierdzenia nowej daty. Jutrzejszy lot będzie realizowany, tylko wg flightradar rzeczywiście jakimś innym samolotem (boeing 737 86N).. Jutro w ciągu dnia jest lot z Pescary do Tirany, czy jeśli uda mi się zmienić na ten, to Wizz w tym wypadku odda za dojazd do Pescary? Dużo lotów w tym kierunku z włoskich lotnisk jest wyprzedane w ogóle:/ Lepiej załatwiać to bezpośrednio na lotnisku, czy przez infolinię? (Polska dziś nie działa ale włoska teoretycznie tak)


Zdecydowanie musisz dzwonić na infolinię. Przysługuje Ci na pewno 250e, a musisz powalczyć o przełożenie tego drugiego lotu. Koszta dojazdu, noclegu jak najbardziej można próbować odzyskać. Miałem ostatnio sytuację, że zamienili mi lot GDN-OSL na GDN-TRF na następny dzień ( też bez żadnych możliwości wyboru itp.) Wysłałem im rachunek za dojazd z TRF do centrum Oslo i dość szybko oddali + wypłacili normalnie odszkodowanie z EU261- wybierałem opcję "denied boarding" w formularzu,
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1853 PostWysłany: 03 Sie 2025 20:45 

Rejestracja: 11 Maj 2021
Posty: 15
Udało mi się przez infolinię zmienić na ten jutrzejszy z Pescary do Tirany. Na pewno będę walczyła o zwrot dodatkowych kosztów (pociąg do Pescary itp.) Ten jutrzejszy lot PSR-TIA teraz też godzine po mojej zmianie był wyprzedany, więc chyba rzutem na taśmę się udało. Pytałam na infolinii w jaki sposób wyznaczli osoby, które nie polecą - twierdzą, że "random" ze względu na konieczność zmiany na mniejszy samolot (wg Flightradar będą realizować ten lot boeingiem 737 od GetJet Airlines).
Góra
 Profil Relacje PM off
turysta bezendu lubi ten post.
 
      
#1854 PostWysłany: 03 Sie 2025 20:55 

Rejestracja: 06 Lis 2010
Posty: 124
srebrny
W zdecydowanej większości przypadków podczas swoich lotów chciałbym się znaleźć w gronie tych wybrańców ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
Katarzyna_ lubi ten post.
 
      
#1855 PostWysłany: 09 Sie 2025 11:50 

Rejestracja: 23 Lut 2023
Posty: 26
Czy ktoś próbował zrobić bezpłatnie drugą zmianę po skasowaniu pierwotnego połączenia i zaakceptowaniu nowego lotu? W skrócie pierwszy lot cancel, drugi (obecny) zaakceptowana przeze mnie zmiana i teraz zastanawiam się nad możliwością przesunięcia go raz jeszcze o dwa dni do przodu (zmiana rozkładu drugiego odcinka) oczywiście najlepiej bez dodatkowych kosztów. Infolinia, chat, czy raczej bez szans? Wyczytałem że Wizz zezwala na jedną bezpłatną zmianę ale teoretycznie można powołać się na unijne rozporządzenie które to reguluje i próbować zmieniać. Zdaje sobie sprawę że trochę tutaj próbuje przycwaniakowac ale akurat z Wizz nie mam żadnych oporów by próbować :) ktoś, coś?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1856 PostWysłany: 09 Sie 2025 11:52 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9331
srebrny
Cytuj:
można powołać się na unijne rozporządzenie które to reguluje

Co to za rozporządzenie?
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#1857 PostWysłany: 09 Sie 2025 12:07 

Rejestracja: 23 Lut 2023
Posty: 26
@boots

261/2004 Oczywiście. Ale j/w to wiedza internetowa więc traktuje to z przymrużeniem oka


Ostatnio edytowany przez Gadekk, 09 Sie 2025 14:12, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1858 PostWysłany: 09 Sie 2025 12:14 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9331
srebrny
Możesz zacytować fragmenty, na które się powołujesz?
Góra
 Profil Relacje PM off
Marco Manno lubi ten post.
 
      
#1859 PostWysłany: 09 Sie 2025 12:38 

Rejestracja: 23 Lut 2023
Posty: 26
„ Artykuł 8 ust. 1 lit. b i c, który mówi:

„przekierowanie na porównywalnych warunkach transportowych do końcowego miejsca przeznaczenia […] w najwcześniejszym możliwym terminie lub w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera, w zależności od dostępności wolnych miejsc.”

Przepisy mówią tylko, że masz prawo do wyboru opcji zmiany trasy lub daty, ale nie precyzują limitu liczby takich zmian.”

IMO To dosyć luźna interpretacja ale wspomniałem o tym w swoim pierwszym poście bardziej informacyjnie, sam się na to nie powołuje, bardziej pytam i sonduję możliwości.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1860 PostWysłany: 09 Sie 2025 12:50 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9331
srebrny
Cytuj:
Co do zasady, jeżeli pasażerowi odmówiono przyjęcia na pokład lub został on poinformowany o odwołaniu lotu, a informacja o dostępnych opcjach została mu podana w sposób prawidłowy, wyboru, o którym mowa w art. 8 ust. 1, dokonuje się tylko raz. W takich przypadkach, kiedy pasażer wybrał jedną z trzech opcji określonych w art. 8 ust. 1 lit. a), b) i c), przewoźnik lotniczy nie ma już żadnych zobowiązań związanych z pozostałymi dwoma opcjami. Niemniej jednak nadal może mieć zastosowanie obowiązek wypłaty odszkodowania zgodnie z art. 5 ust. 1 lit. c), w związku z art. 7.

C/2024/5687 art. 4.2
Góra
 Profil Relacje PM off
AroArek9 uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1862 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 90, 91, 92, 93, 94  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group