Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 05 Maj 2014 18:58 

Rejestracja: 11 Kwi 2011
Posty: 26
Czesc,

Mam pytanie jak w temacie. Czy ja zarezerwuje sobie hotel przez booking.com to bedzie mozliwosc wystawienia faktury na mnie i osobe ze mna podrozujaca?

Z gory dziekuje za odpowiedz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Rendez-vous w Paryżu ♥️🍷 Zbiór lotów do francuskiej stolicy od 168 PLN 🇫🇷🥐 Rendez-vous w Paryżu ♥️🍷 Zbiór lotów do francuskiej stolicy od 168 PLN 🇫🇷🥐
Greckie wczasy z parkiem wodnym 🏊‍♂️🌊 Tydzień all inclusive na Zakintos za 2704 PLN Greckie wczasy z parkiem wodnym 🏊‍♂️🌊 Tydzień all inclusive na Zakintos za 2704 PLN
#2 PostWysłany: 05 Maj 2014 19:08 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 20
Zbanowany
szoszo88 napisał(a):
Czesc,

Mam pytanie jak w temacie. Czy ja zarezerwuje sobie hotel przez booking.com to bedzie mozliwosc wystawienia faktury na mnie i osobe ze mna podrozujaca?

Z gory dziekuje za odpowiedz



Booking nie wystawia faktur bo nie pobiera kasy. Nawet w taryfach bezzwrotnych kasa ściągana jest z karty przez hotel, także o fakturę proś w hotelu po przyjeździe. Nigdy nie było problemu :)

Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 05 Maj 2014 22:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 713
Loty: 163
Kilometry: 196 420
niebieski
W bookingu nic nie kupujesz (przynajmniej jeśli rezerwujesz nocleg), więc faktury nie wystawią.
_________________
Piłkarskie podróże - groundhopping i groundspotting
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 05 Maj 2014 22:06 

Rejestracja: 14 Sie 2010
Posty: 114
Loty: 94
Kilometry: 139 004
Pisałem kiedyś w tej sprawie do booking.com. Faktury są wystawiane tylko w hotelach, więc odpuściłem bo nie uznaliby u mnie w pracy faktur z zagranicy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 13 Maj 2014 00:12 

Rejestracja: 19 Cze 2013
Posty: 13
Prosisz o fakturę w recepcji. Powinieneś mieć europejski NIP (z PL na początku).
W DE jak nie mają za dużo doświadczenia z Polakami nie chcą wystawiać faktury na kwoty poniżej 100 EUR (bo w podobno DE wystarczy wtedy zwykły rachunek). Jak się ładnie poprosi to zrobią fakturkę.
Jak jest poza UE, nie mam pojęcia.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 02 Lip 2014 15:48, edytowano w sumie 1 raz
ort
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 13 Maj 2014 09:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 3163
Loty: 505
Kilometry: 971 885
złoty
gibson007 napisał(a):
Pisałem kiedyś w tej sprawie do booking.com. Faktury są wystawiane tylko w hotelach, więc odpuściłem bo nie uznaliby u mnie w pracy faktur z zagranicy.


Dlaczego nie uznają? Jeśli rozliczasz służbową podróż zagraniczną to muszą uznać.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 13 Maj 2014 09:23 

Rejestracja: 06 Maj 2010
Posty: 24
Loty: 119
Kilometry: 150 738
Jako osoba 'z drugiej strony' potwierdzam - faktury dla indywidualnych gości wystawiają poszczególne obiekty, a nie booking. NIP jest opcjonalny.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 13 Maj 2014 09:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2012
Posty: 788
Loty: 188
Kilometry: 227 790
niebieski
@jawor, a Ty pracujesz w Bookingu? Bo mam pytanko (jeśli tak).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 17 Mar 2025 20:59 

Rejestracja: 15 Lut 2016
Posty: 538
Loty: 138
Kilometry: 169 320
niebieski
Czy ktoś ma jakieś pozytywne doświadczenia dotyczące wydobycia z hotelu faktury przy wsparciu działu pomocy Booking.com? napisałem do nich wiadomość, ale zero odpowiedzi...

Z hotelu przed pobytem napisali, że owszem, invoice będzie przy check-out. Ale przy wymeldowaniu pani w recepcji stwierdziła, że jednak nie i że jej koleżanka "was meaning the receipt"
_________________
33/51: ALB, AUT, BIH, BUL, CRO, CYP, CZE, DEN, ESP, FIN, FRA, GBR, GEO, GER, GRE, HUN, ITA, KOS, LAT, LTU, MDA, MKD, MLT, MNE, NED, NOR, POL, RUS, SLO, SRB, SWE, SVK, TUR
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 17 Mar 2025 21:28 

Rejestracja: 23 Wrz 2019
Posty: 1408
Loty: 42
Kilometry: 111 152
niebieski
Przy logowaniu się w hotelu, rezerwacji, etc. masz obowiązek podać, że chcesz papier.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 17 Mar 2025 21:38 

Rejestracja: 15 Lut 2016
Posty: 538
Loty: 138
Kilometry: 169 320
niebieski
Podałem wszystko. Jak zawsze. Nikt jeszcze nie robił takich problemów :(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 18 Mar 2025 13:09 

Rejestracja: 15 Lut 2016
Posty: 538
Loty: 138
Kilometry: 169 320
niebieski
Nie wiem, dlaczego ktoś przeniósł mój wpis z tematu "Booking.com - noclegi - opinie, problemy, doświadczenia" do tematu "Wystawianie faktury przez BOOKING.COM", bo on nie dotyczy wystawiania faktury przez booking.com tylko przez hotel. Czyli jak najbardziej są to problemy z noclegiem ;)

Ale odpowiedzi/porad i tak brak, więc wsio ryba...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 18 Mar 2025 14:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Maj 2014
Posty: 174
niebieski
Z tymi fakturami to jest różnie - booking nie wystawia, a niektóre hotele zasłaniają się, że nie mogą, bo rezerwacja przez booking..
Mnie bardziej zależało, by na rezerwacji były nazwiska kilku osób, które korzystały z rezerwacji, a nie tylko moje (bo ja fizycznie rezerwowałam). I z tym bywa różnie: część hoteli bez problemu wpisze albo w nagłówku, albo w uwagach, albo ręcznie (z pieczątką managera), albo wcale, bo... "nie bo nie" - taką sytuację akurat miałam w Irlandii w sieciówce, problem był nie do przeskoczenia ani dla pracowników ani dla managera :) A ciekawiej się zrobiło, jak poprosiłam booking o dodanie osób z nazwiska do rezerwacji. W 3 zapytaniach z następujących po sobie rezerwacjach odpowiedzi miałam następujące:
1. Szanowna Pani, dziękujemy za wybranie Booking.com dla potrzeb związanych z podróżą. Mamy nadzieję, że ma się Pan dobrze. Pragniemy poinformować, że zaktualizowaliśmy nazwiska gości, jednak główny gość pozostanie taki sam.
2. Szanowna Pani, Rozumiemy, jak ważne jest dla Pani dodane pozostałych osób do tej rezerwacji. Ze względu na to, że w tej rezerwacji jest tylko jeden pokój, to można edytować imię osoby na pokoju, aby je ująć. Rezerwacja wciąż będzie na Pani koncie. Może sama Pani tego dokonać poprzez zarządzanie rezerwacją i tam odnaleźć opcję edycji właściciela pokoju lub podać nam imiona pozostałych członków wycieczki, to my je dopiszemy. (opcji niestety nie znalazłam)
3. Szanowni Państwo, Dziękujemy za kontakt z Centrum Obsługi Klienta Booking.com. Z przykrością informujemy, że nie ma możliwości dodania innych nazwisk do istniejącej rezerwacji. Rezerwacja jest przypisana do osoby, która ją dokonała, i nie możemy dodać imion i nazwisk pozostałych gości. W tej samej sprawie napisałam do BOK jeszcze raz i.. nazwiska zostały dopisane :D
Jak widać, wszystko zależy od podejścia pracownika (czy to bookingu czy hotelu) :)
Pozdrawiam!
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 26 Lip 2025 14:29 

Rejestracja: 26 Lip 2025
Posty: 4
Moim zdaniem w takiej sytuacji najlepiej wystawiać negatywną opinię na Booking i na wizytówce Google. Zebranie kilku negatywów na pewno ostudzi nieuczciwe zamiary lub wpłynie na decyzję o rezerwacji zwłaszcza gdy ktoś potrzebuje otrzymać fakturkę.


Ostatnio edytowany przez Washington, 27 Lip 2025 09:23, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 26 Lip 2025 14:34 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9605
HON fly4free
Jak ktoś potrzebuje otrzymać fakturę to powinien z wyprzedzeniem upewnić się, we własnym dobrze pojętym interesie, że przy wybranej przez niego konfiguracji rezerwacji: dany pośrednik - hotel będzie to możliwe, od kogo i w jakiej formie, a nie straszyć negatywnymi komentarzami post factum...
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#16 PostWysłany: 26 Lip 2025 16:19 

Rejestracja: 15 Lut 2016
Posty: 538
Loty: 138
Kilometry: 169 320
niebieski
@marek2011 żyjesz w jakimś idealnym świecie 😀 taka obietnica to żadna gwarancja i nie zawsze działa (patrz moja sytuacja wyżej), a jeśli obiekt ostatecznie odmówi, to w zasadzie niewiele można zrobić
Góra
 Profil Relacje PM off
kromecka lubi ten post.
 
      
#17 PostWysłany: 26 Lip 2025 17:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3588
srebrny
nie wiem jak za granicą, w kraju jak odmówią faktury to tylko sąd jest ich w stanie do tego zmusić
_________________
Image

kliknij pomógł
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 27 Lip 2025 11:28 

Rejestracja: 26 Lip 2025
Posty: 4
marek2011 napisał(a):
Jak ktoś potrzebuje otrzymać fakturę to powinien z wyprzedzeniem upewnić się, we własnym dobrze pojętym interesie, że przy wybranej przez niego konfiguracji rezerwacji: dany pośrednik - hotel będzie to możliwe, od kogo i w jakiej formie, a nie straszyć negatywnymi komentarzami post factum...


Przy rezerwacji na Bookingu masz pole do wpisania NIPu oraz jest pole do dodania wiadomości. Nie ma to żadnego znaczenia dla obiektu, zwłaszcza w Hiszpanii i Francji (takie mam doświadczenie akurat z obu tych krajów). Nie uważam, że straszenie negatywną opinią jest OK, ale mi dwa razy podziałało. Okazało się, że jednak da się wystawić fakturę... W innych przypadkach nie dało, więc dostali negatywa, żeby i inni nie mieli z nimi problemów.
Góra
 Profil Relacje PM off
Qba85 lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group