Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 24 Lip 2012 03:36 

Rejestracja: 13 Wrz 2011
Posty: 55
Jak w tytule, tzw. Gwarancja na opoznienia jest dostepna za 45pln i gwarantuje wyplate w kwocie 450pln (na konto na wizzair.com do wykorzystania na loty) jesli lot bedzie opozniony >2h (liczac od czasu planowego ladowania i bez wzgledu na powod - snieg, strajk, cokolwiek).
https://wizzair.com/pl-PL/travel_servic ... y_warranty

1. Czy ktos ma doswiadczenia? Wyplacaja bez gadania czy trzeba sie prosic?
2. Wystarczy, aby tylko 1 na dziesiec lotow sie opoznil o te >2h i koszty zakupu ubezpieczenia nam sie zwroca, kazde dodatkowe opoznienie byloby zyskiem.

Innymi slowy, abysmy nie dolozyli, Wizz musialby sie 'poszczycic' faktem ze, statystycznie >10% ich lotow jest opozniona o >2h. Jest to oczywiscie niemozliwe.
Wg. flightstats.com, (zrodlo nie jest idealne ale innego brak), na 1872 loty sledzone w okresie May 15, 2012 to Jul 15, 2012, ok. 91% 'ladowan' W6 byla o czasie. Tylko ok 3% mialo opoznienie okreslane jako 'excessive' czyli >45min.
http://www.flightstats.com/go/FlightRat ... ineCode=W6

Jesli ktos duzo lata podczas zimy, snieg, mgla itp. opoznien jest mnostwo. Warto? Jakis matematyk moglby to pewnie rozpracowac biorac pod uwage statystyki opoznien Wizz'a (jesli takie istnieja i sa dostepne/wiarygodne).
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Mniej znane Malediwy, czyli Atol Addu 👙🏖️ Loty już od 2390 PLN ✈️🎒🤿 Mniej znane Malediwy, czyli Atol Addu 👙🏖️ Loty już od 2390 PLN ✈️🎒🤿
Maroko od piątku do poniedziałku za 779 PLN 🌤️👣 Loty i noclegi w ⭐⭐⭐⭐ hotelu Maroko od piątku do poniedziałku za 779 PLN 🌤️👣 Loty i noclegi w ⭐⭐⭐⭐ hotelu
#2 PostWysłany: 24 Lip 2012 14:45 

Rejestracja: 29 Kwi 2010
Posty: 388
niebieski
raaadek napisał(a):
Jak w tytule, tzw. Gwarancja na opoznienia jest dostepna za 45pln i gwarantuje wyplate w kwocie 450pln (na konto na wizzair.com do wykorzystania na loty) jesli lot bedzie opozniony >2h (liczac od czasu planowego ladowania i bez wzgledu na powod - snieg, strajk, cokolwiek).
https://wizzair.com/pl-PL/travel_servic ... y_warranty

1. Czy ktos ma doswiadczenia? Wyplacaja bez gadania czy trzeba sie prosic?
2. Wystarczy, aby tylko 1 na dziesiec lotow sie opoznil o te >2h i koszty zakupu ubezpieczenia nam sie zwroca, kazde dodatkowe opoznienie byloby zyskiem.

Innymi slowy, abysmy nie dolozyli, Wizz musialby sie 'poszczycic' faktem ze, statystycznie >10% ich lotow jest opozniona o >2h. Jest to oczywiscie niemozliwe.
Wg. flightstats.com, (zrodlo nie jest idealne ale innego brak), na 1872 loty sledzone w okresie May 15, 2012 to Jul 15, 2012, ok. 91% 'ladowan' W6 byla o czasie. Tylko ok 3% mialo opoznienie okreslane jako 'excessive' czyli >45min.
http://www.flightstats.com/go/FlightRat ... ineCode=W6

Jesli ktos duzo lata podczas zimy, snieg, mgla itp. opoznien jest mnostwo. Warto? Jakis matematyk moglby to pewnie rozpracowac biorac pod uwage statystyki opoznien Wizz'a (jesli takie istnieja i sa dostepne/wiarygodne).


mysle ze wystarczy wybrac lot na koniec rotacji, i opoznienie jest raczej murowane. (3 na 3 razy jak lecialem)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 24 Lip 2012 16:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Gru 2011
Posty: 265
Loty: 140
Kilometry: 285 616
niebieski
a ja wręcz przeciwnie... na koniec rotacji na ogół załoga się spieszyła do domu i zawsze lądowałem dwadzieścia minut do nawet pół godziny przed czasem ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 04 Lis 2012 11:37 

Rejestracja: 14 Lut 2012
Posty: 1078
Loty: 238
Kilometry: 354 517
niebieski
Wizz wprowadza nową usługę, która zawarta jest w słynnych już pakietach Wizz Premium.
W skrócie: "Jeśli lot będzie opóźniony o godzinę lub więcej, przekażemy na Twoje konto WIZZ Air kwotę 90 GBP/100 EUR (na pasażera)."

http://wizzair.com/pl-PL/travel_services/delay_warranty
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 04 Lis 2012 12:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2011
Posty: 1687
srebrny
Na pewno nie nowa!
Ta usługa jest już od jakiegoś czasu. Użytkownicy na tym forum wyliczali nawet czy da się na tym zarobić :)

Z pozdrowieniami!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 04 Lis 2012 12:24 

Rejestracja: 27 Wrz 2012
Posty: 957
niebieski
i się da ;)? bo jakoś nie mogę tych postów namierzyć

ciekawe na ile przed odlotem trzeba najpóźniej to kupić? w sumie 45zł przy dużym prawdopodobieństwie opóźnienia jest warte zainwestowania
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 04 Lis 2012 12:29 

Rejestracja: 14 Lis 2010
Posty: 863
platynowy
kiedyś było to w przypadku lotów opóźnionych o kilka godzin, na pewno więcej niż jedną.

Hmm, godne rozważenia... :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 04 Lis 2012 12:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2011
Posty: 1687
srebrny
Racja, wcześniej było za opóźnienie >2h.
Jeżeli ktoś obserwuje loty na flight radar to może mieć jakieś spostrzeżenia i zarobić trochę na przyszłe loty :)

Z pozdrowieniami!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 04 Lis 2012 12:59 

Rejestracja: 10 Lip 2012
Posty: 223
niebieski
JJ2010 napisał(a):
ciekawe na ile przed odlotem trzeba najpóźniej to kupić? w sumie 45zł przy dużym prawdopodobieństwie opóźnienia jest warte zainwestowania


Powinno zostawać co najmniej 2 dni nie licząc dnia odlotu i dnia zakupu. Np. jeżeli odlot jest w poniedziałek, można kupić do piątku.

Opóźnienia są bardzo rzadkie, prawie tylko w przypadkach złych warunków atmosferycznych.
Wiec trudno powiedzieć czy się trafi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 04 Lis 2012 13:20 

Rejestracja: 14 Lis 2010
Posty: 863
platynowy
Rzadkie opóźnienia Wizza? Dobre sobie :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 04 Lis 2012 13:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5445
srebrny
A czy to ubezpieczenie dotyczy wszystkich opóźnień nawet tych nie z winy przewoźnika, czyli wszelkiego rodzaju mgły, burze itp?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 04 Lis 2012 13:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2011
Posty: 1687
srebrny
JJ2010 napisał(a):
i się da ;)? bo jakoś nie mogę tych postów namierzyć [...]


viewtopic.php?f=15&t=16813&p=140732

szymonpoznan1 napisał(a):
A czy to ubezpieczenie dotyczy wszystkich opóźnień nawet tych nie z winy przewoźnika, czyli wszelkiego rodzaju mgły, burze itp?


"Gwarancja przylotu na czas dotyczy wszystkich opóźnień, niezależnie od ich przyczyny (także tych poza naszą kontrolą, np. wywołanych przez pogodę lub strajki). "



Z pozdrowieniami!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 04 Lis 2012 14:32 

Rejestracja: 27 Wrz 2012
Posty: 957
niebieski
Cytuj:
Powinno zostawać co najmniej 2 dni nie licząc dnia odlotu i dnia zakupu. Np. jeżeli odlot jest w poniedziałek, można kupić do piątku.


a gdzie to jest napisane, bo ja doczytałem, że "Gwarancja nie obejmuje opóźnień, o których klient został poinformowany co najmniej 48 godzin przed planowanym odlotem samolotu"

o mgłach itp nie informują przecież pasażerów...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 04 Lis 2012 17:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Kwi 2010
Posty: 2801
niebieski
JJ2010 napisał(a):
Cytuj:
Powinno zostawać co najmniej 2 dni nie licząc dnia odlotu i dnia zakupu. Np. jeżeli odlot jest w poniedziałek, można kupić do piątku.


a gdzie to jest napisane, bo ja doczytałem, że "Gwarancja nie obejmuje opóźnień, o których klient został poinformowany co najmniej 48 godzin przed planowanym odlotem samolotu"

o mgłach itp nie informują przecież pasażerów...

przeciez jest jak byk w linku podanym powyzej: http://wizzair.com/pl-PL/travel_services/delay_warranty
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 04 Lis 2012 19:09 

Rejestracja: 10 Lip 2012
Posty: 223
niebieski
JJ2010 napisał(a):
Cytuj:
Powinno zostawać co najmniej 2 dni nie licząc dnia odlotu i dnia zakupu. Np. jeżeli odlot jest w poniedziałek, można kupić do piątku.


a gdzie to jest napisane, bo ja doczytałem, że "Gwarancja nie obejmuje opóźnień, o których klient został poinformowany co najmniej 48 godzin przed planowanym odlotem samolotu"



To prawda, że na nowej stronie tego wyjaśnienia o terminach zakupu usługi nie ma. Ale wcześniej była taka informacja.
Z resztą sprawdzałem taką możliwość: 3 dni przed odlotem można kupić, a dwa dni - już nie.
(W zakładce "Dodaj Usługi".)


karpik napisał(a):
Rzadkie opóźnienia Wizza? Dobre sobie :D


Jeśli lotniska działają sprawnie, bardzo rzadko się spóźniają ponad godzinę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 06 Lis 2012 10:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 109
Kazde ubezpieczenie jest skonsturowane tak, zeby statystycznie bylo oplacalne dla wystawcy.

wyplata to 450 przy cenie 45, daje nam prawdopodobiestwo 1/10. Jestem przekonany, ze punktualnosc wizzaira z przedzialem +1h wynopsi okolo 95%. wiec jest to zupelnie nie oplacalna usluga.
(chyba, ze znajdziemy loty, ktore statyscznie czesciej sie spozniaja - np - jesli jeden samolot wykonuje kilka lotow tego samego dnia - wowczas jest pewna szansa,ze ostatni lot skumuluje 1h opoznienia) ale wciaz watpie zeby prawdopodobienstwo bylo wieksze niz 1/10 - i.e mniej niz 10 % lotow wieczornych jest opoznionych o wiecej niz 1h.
Generalnie sam bym chetnie takie ubezpieczenia sprzedawal ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group