Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 27 Maj 2024 19:16 

Rejestracja: 09 Sie 2017
Posty: 8
Witam.

Kilka podróży już za nami, nigdy z ubezpieczeniem od rezygnacji, teraz pierwszy raz z ubezpieczeniem i trzeba skorzystać.
Lot wizzar do Abu dabi.
Na pokładzie 7 osoób, 3 nie mogą lecieć przez chorobę dziecka. Reszta leci.
Ubezpieczenie w Axa.
Ktoś przerabiał czy ciężko będzie odzyskać, pieniądze ? Czy trzeba anulować lot na wizzar i za to zapłacić, czy ta opłata podlega pod ubezpieczenie ?
Chcemy zwrot tylko za loty, hotele były z bezpłatną rezygnacją. Cena biletów 2000zł.+ 250zł bagaż.

Jak wygląda cała procedura.
Mamy nr polisy, potwierdzenie zapłaty, zaświadczenie lekarskie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Po słońce na Florydę☀️ Ferie zimowe w Miami za 3727 PLN 🇺🇸👙Loty Turkish Airlines i hotel 🌴 😍 Po słońce na Florydę☀️ Ferie zimowe w Miami za 3727 PLN 🇺🇸👙Loty Turkish Airlines i hotel 🌴 😍
Odpocznij blisko Malagi od piątku do wtorku za 799 PLN 🌤️🌊👣 Loty z Warszawy i dobry hotel Odpocznij blisko Malagi od piątku do wtorku za 799 PLN 🌤️🌊👣 Loty z Warszawy i dobry hotel
#2 PostWysłany: 27 Maj 2024 19:20 

Rejestracja: 19 Paź 2017
Posty: 397
Loty: 86
Kilometry: 114 070
Może sprawdź najpierw OWU zakupionej polisy?
Wątpię że ktokolwiek tu zna OWU każdego ubezpieczyciela, szczególnie jeśli mamy zgadywać który to wystawił polisę...

Procedura
1. Czytasz OWU
2a Jeśli zgodnie z OWU nic nie przysługuje odpuszczasz temat
2b Jeśli są szanse na rekompensatę to składasz wniosek zgodnie z warunkami z OWU i współpracujesz z ubezpieczycielem(dosyłasz wymagane/dodatkowe dokumenty)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 27 Maj 2024 19:32 

Rejestracja: 08 Sie 2015
Posty: 27
Loty: 82
Kilometry: 100 493
Tak się złożyło, że też realizuję zwrot za anulację lotu, tyle, że u innego TU - mam ubezp. od KR w Europie.
1. Bilet musi być anulowany - wszak chodzi o ubezpieczenie od kosztów rezygnacji.
2. Musisz mieć dowód anulacji z kosztem anulacji na dokumencie (lub mailu). W przypadku Europy wydrukowany jako pdf. mail też działa jako dokument.
3. Mieliśmy lecieć LH - Lufa zwróciła nam podatki, zatem ubiegam się tylko o zwrot pozostałej kwoty. Nie wiem jak w zakresie podatków działa W6.
4. Musisz mieć papier od lekarza, że dziecko jest chore. Bez dokumentacji medycznej nie uzyskasz zwrotu.
5. Najlepiej od razu kontaktować się z TU. W Europie czas na zgłoszenie szkody to 7 dni. Nie wiem jak w AXA.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 27 Maj 2024 20:43 

Rejestracja: 09 Sie 2017
Posty: 8
Ok.
Dzięki.

Czyli te dodatkowe koszty od anulacji też powinni oddać.
Miał ktoś doświadczenie z chorobą dziecka, zaświadczenie od pediatry wystarczy ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 27 Maj 2024 22:44 

Rejestracja: 29 Lip 2021
Posty: 873
złoty
Jeśli minął termin odlotu to bilet nie musi być anulowany (przynajmniej tak było w moim przypadku), wystarczy zaświadczenie potwierdzające no-show. Przejrzałem swoją korespondencję z Wizzairem w tej sprawie z 2021 roku i poprosiłem o takie zaświadczenie 7 lipca, a otrzymałem 27 grudnia po czterech upomnieniach.

Również miałem ubezpieczenie w AXA i musiałem przedłożyć:
- zaświadczenie o no-show;
- zaświadczenie lekarskie;
- fakturę z wizzair.

Początkowo zaświadczenie lekarskie nie było dla nich zadowalające i zażądali:
Cytuj:
Pragniemy poinformować, iż po przesłaniu poniższej dokumentacji, roszczenie zostanie rozpatrzone ponownie:
- pełną dokumentację medyczną sporządzoną przez lekarza wystawiającego zaświadczenie (m.in. kopia historii choroby, zalecenia, zwolnienia). Uprzejmie informujemy, iż nie możemy zakończyć etapu weryfikacji medycznej na podstawie przesłanego zaświadczenia.
Natomiast możemy również wystąpić w Państwa imieniu jako Ubezpieczyciel do placówki z prośbą o przesłanie pełnej dokumentacji, aczkolwiek wiąże się to z dłuższym czasem oczekiwania. W tym celu zamieszczamy dokument zwalniający z tajemnicy lekarskiej.

Aczkolwiek kazałem im spadać na drzewo i finalnie wypłacili odszkodowanie.
_________________
Image

Z tych ciekawszych zaliczone: Mikronezja, Syria, Liban, Izrael, Kosowo, Laponia, Hawaje, Kazachstan, Guam, Wietnam, Filipiny
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 28 Maj 2024 06:36 

Rejestracja: 09 Sie 2017
Posty: 8
O widzisz.

Jeszcze nie minął, mija za kilka dni ale wiemy że nie polecimy.
Dziecko ma 6 miesięcy wiec historii nie ma. Po prostu ma zapalenie oskrzeli i nie będzie wstanie lecieć.

Axa niby ma taki zapis na stronie:
Kiedy nie otrzymasz zwrotu poniesionych kosztów?

Pomimo wykupionej polisy istnieją sytuacje, które wykluczają zwrot poniesionych kosztów, są to między innymi:

-brak poinformowania organizatora/dystrybutora wyjazdu o rezygnacji z wyjazdu,
-zaostrzenie choroby przewlekłej, występującej przed zakupem polisy,
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 28 Maj 2024 08:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 12056
HON fly4free
Cytuj:
Czy trzeba anulować lot na wizzar i za to zapłacić, czy ta opłata podlega pod ubezpieczenie ?

@kondziopl3 jeśli termin odlotu nie minął, to anuluj rezerwację.
Zgodnie z warunkami Wizzair'a:
"- Jeżeli do odlotu pozostało ponad 14 dni, opłata za anulowanie rezerwacji: ‎268,19 zł – ‎357,59 zł za pasażera za lot
- Jeżeli do odlotu pozostało mniej niż 14 dni, opłata za niewykorzystane miejsce: ‎357,59 zł – ‎446,99 zł za pasażera za lot
- W przypadku anulowania rezerwacji na ponad 14 dni przed odlotem pasażer będzie uprawniony do zwrotu całej opłaty za lot po potrąceniu opłaty za anulowanie rezerwacji i zwrotu korzyści wynikających z członkostwa w WIZZ Discount Club.
- W przypadku anulowania rezerwacji w ciągu 14 dni przed odlotem pasażer będzie uprawniony do zwrotu całej opłaty za lot po potrąceniu opłaty za niewykorzystane miejsce, zwrotu korzyści wynikających z członkostwa w WIZZ Discount Club i innych usług."

Oznacza to, że otrzymasz zwrot 2000 zł pomniejszony o 357,59 zł – ‎446,99 zł za pasażera za lot, czyli 0 zł, jeśli przez "lot" Wizzair rozumie odcinek.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 28 Maj 2024 09:36 

Rejestracja: 09 Sie 2017
Posty: 8
-- 28 Maj 2024 08:34 --

A dlaczego ta opłata nie podlega zwrotowi.
Skoro jest ubezpieczenie od rezygnacji.

-- 28 Maj 2024 08:36 --

Dodam że zakup był z WIZZ Discount Club
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 28 Maj 2024 09:42 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1610
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
Opłata nie podlega zwrotowi w wizzair, czyli resztę (w tym przypadku wszystko) będziesz mógł odzyskać od ubezpieczynia
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 28 Maj 2024 09:45 

Rejestracja: 09 Sie 2017
Posty: 8
Czyli jak to najlepiej zrobić ?

Anulować, zapłacić opłatę anulacji i starać się o zwrot całości czyli loty + opłata anulacji od ubezpieczyciela.

Czy tak jak kolega wyżej, nie przyjść na lot i starać się o zaświadczenie potwierdzające no-show ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 28 Maj 2024 09:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 12056
HON fly4free
To nie jest opłata, którą się dodatkowo płaci, więc nie nie ma co podlegać "zwrotowi".
Anulując bilet, po prostu otrzymuje się zwrot środków pomniejszony o tę kwotę, którą Wizzair nazywa "opłatą za anulację". Jeśli bilet kosztował mniej niż ta "opłata", to nie otrzymuje się nic.
Ubezpieczyciel, jeśli uzna roszczenie, to zwróci ci koszt biletu pomniejszony o ew. wypłaconą przez Wizzaira kwotę po anulowaniu biletu.

Edit:
Jeszcze raz napiszę, bo widzę, że nie zrozumiałeś procedury anulowania w Wizzair :)
ZA ANULOWANIE NIC DODATKOWO NIE PŁACISZ !


Ostatnio edytowany przez skrzat, 28 Maj 2024 09:49, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 28 Maj 2024 09:47 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1610
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
Fizycznie nic nie płacisz, po prostu mniej/nic Ci zwrócą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 28 Maj 2024 09:59 

Rejestracja: 09 Sie 2017
Posty: 8
-- 28 Maj 2024 08:54 --

A ha.

Teraz rozumiem. Czyli raczej powinien odzyskać zwrot za bilety przy tych założeniach.

Robię anulację i wysyłam papiery do ubezpieczyciela.

-- 28 Maj 2024 08:59 --

Jeszcze pytanie.

Jak bilety kupował ktoś inny, z swojego konta.
To on zrobi tylko anulację a resztę załatwiam sam ?
Nr polis każdy ma indywidualnie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 28 Maj 2024 10:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 12056
HON fly4free
Anulowanie w Wizzair da się zrobić tylko i wyłącznie będąc zalogowanym na konto, z którego się dokonywało rezerwacji.
Tylko sprawdźcie, czy da się samemu (w zarządzaniu rezerwacją) anulować wybrane osoby, bo nie jestem pewien, czy jest taka możliwość. Jeśli da się tylko anulować wszystkich, to zadzwoń na infolinię Wizzair i tam ci pomogą.
Góra
 Profil Relacje PM off
kondziopl3 lubi ten post.
kondziopl3 uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group