Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Możliwość mediacji, zanim pójdziesz do sądu/pośrednika
https://www.schlichtung-reise-und-verke ... n-request/


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1234 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 62  Następna
Autor Wiadomość
#941 PostWysłany: 02 Lip 2023 21:42 

Rejestracja: 29 Lis 2013
Posty: 471
niebieski
Cytuj:
Zbyt wielu osobom wydaje się, że odszkodowanie to wynagrodzenie płatne za opóźniony czy odwołany lot.


Głównie straszak na linie lotnicze i próba zagwarantowania pasażerom minimum praw konsumenckich.
Gdyby nie EU261/2004 to by przewoznicy odwoływali z kilkugodzinnym wyprzedzeniem co drugi lot: bo im sie stewka się przeziębiła albo bo za niski LF mamy na rejsie, wiec sobie odwołamy lot.

Cytuj:
Pasażer nie musi udowadniać w ogóle, że szkoda powstała, co znacznie ułatwia prowadzenie postępowania.


Masz na myśli to postępowanie, gdzie linia lotnicza jest sędzią we własnej sprawie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Magiczny Paryż tuż przed świętami 🎄❄️ City break w stolicy Francji za 869 PLN ✨😍 Magiczny Paryż tuż przed świętami 🎄❄️ City break w stolicy Francji za 869 PLN ✨😍
Zimowy relaks na Dżerbie🌴☀️ 4* hotel z all inclusive za 1665 PLN 🍹🍴 Zimowy relaks na Dżerbie🌴☀️ 4* hotel z all inclusive za 1665 PLN 🍹🍴
#942 PostWysłany: 04 Lip 2023 15:08 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2453
HON fly4free
Kolejne zderzenie z rzeczywistością (czyli ptakiem).

"... Jednocześnie wyjaśniamy, że rejs LO3539 [KRK-IEG, a w konsekwencji także IEG-KRK] w ww. dniu [28 czerwca 2023] został odwołany na skutek zderzenia z ptakami samolotu zaplanowanego na to połączenie. Uprzejmie informujemy, że w świetle obowiązujących przepisów powyższa sytuacja, stanowiąca rodzaj siły wyższej, wyłącza odpowiedzialność przewoźnika za szkodę z tego tytułu."

I tak się zastanawiam, czy "zderzenie z ptakiem" jest teraz zawsze powodem cytowanym na "wyjaśnienie" problemów technicznych. Czy jest jakakolwiek instancja sprawdzająca prawdomówność podanych informacji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#943 PostWysłany: 04 Lip 2023 15:11 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9335
srebrny
Jest. Sąd.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#944 PostWysłany: 04 Lip 2023 16:46 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2453
HON fly4free
Sąd jest instancją ostateczną, a pytanie jest bardziej "techniczne", albo inaczej - pytanie jest o możliwości ustalenia faktów na drodze administracyjnej, a nie sądowej. Jeśli LOT "zawsze pisze prawdę", to w sytuacji "zderzenia z ptakiem" nie ma sensu iść do sądu (aby przegrać proces i ponieść koszty).


Ostatnio edytowany przez man4business, 04 Lip 2023 16:49, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#945 PostWysłany: 04 Lip 2023 16:49 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9335
srebrny
Cytuj:
Jeśli LOT "zawsze pisze prawdę"

A kto tak twierdzi?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#946 PostWysłany: 04 Lip 2023 16:53 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2453
HON fly4free
Nie interesuje mnie "mumbo jumbo" słowne, tylko fakty np. że ktoś wybrał drogę sądową i na tej drodze okazało się, że LOT napisał nieprawdę w odpowiedzi na roszczenie ("zderzenie z ptakiem"). Niemniej, wątpię, żeby był ktoś taki. Większość osób jeśli już, decyduje się na przekazanie tego do firm walczących o odszkodowania, a ich skuteczność jest obecnie taka sama, jak moje własne działania.
Góra
 Profil Relacje PM off
benedetti lubi ten post.
 
      
#947 PostWysłany: 04 Lip 2023 17:01 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5512
złoty
man4business napisał(a):
Sąd jest instancją ostateczną, a pytanie jest bardziej "techniczne", albo inaczej - pytanie jest o możliwości ustalenia faktów na drodze administracyjnej, a nie sądowej. Jeśli LOT "zawsze pisze prawdę", to w sytuacji "zderzenia z ptakiem" nie ma sensu iść do sądu (aby przegrać proces i ponieść koszty).

Jest jedyną instancją. Przy wylocie z Polski.
Gdy ULC nie rozstrzyga już wniosków o odszkodowania to nie ma już poza sądem możliwości ustalenia inaczej przyczyny faktycznej opóźnienia czy odwołania lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#948 PostWysłany: 04 Lip 2023 17:03 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9335
srebrny
@man4business
Ja jednak bym obstawiał, że skuteczność dobrego pośrednika jest znacznie większa, niż Twoja własna - z wielu oczywistych powodów. Poza tym po wyborze pośrednika nie ryzykuje się własnymi pieniędzmi i nie traci się czasu. O ryzyku popełnienia błędów proceduralnych już nawet nie warto wspominać.
Ale każdy ma wybór...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#949 PostWysłany: 04 Lip 2023 17:09 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2453
HON fly4free
Problem polega na tym, że "pośrednik" nie zajmie się pojedynczym przypadkiem (w sensie skierowania roszczenia na drogę sądową), bo mu się to zwyczajnie nie opłaca. Czego dowodów, osobiście, jak i z relacji innych osób, mamy aż nadto. Kończy się totalną zlewką i wiekuistym milczeniem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#950 PostWysłany: 04 Lip 2023 17:13 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9335
srebrny
Oczywiście, że się zajmie. Ale trzeba wybrać odpowiedniego pośrednika.
posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&p=1456137#p1456137
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#951 PostWysłany: 04 Lip 2023 17:34 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2453
HON fly4free
Jasne. Chyba pracujesz dla tego pośrednika jako akwizytor. Poczytaj sobie moje i innych opinie na temat skuteczności AirCompensa właśnie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#952 PostWysłany: 04 Lip 2023 17:50 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9335
srebrny
Napisałeś tak:
Cytuj:
Raz jedyny skorzystałem z aircompensa - oczywiście najpierw po mojej własnej próbie, po której wydawało mi się, że LO jednak ściemnia. Było to 1,5 roku temu. Efekt: zero informacji zwrotnej

Z tego nawet nie wynika, czy zawarłeś z nimi umowę.
Zawarłeś? I przez ponad 1,5 roku nie udało Ci się z nimi skontaktować?

Cytuj:
Chyba pracujesz dla tego pośrednika jako akwizytor

Masz wyjątkowo przenikliwy umysł - gratulacje! Przed Tobą nikt mnie nie rozgryzł.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#953 PostWysłany: 04 Lip 2023 19:00 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2453
HON fly4free
Zawarłem z nimi umowę i przekazałem wszelkie pełnomocnictwa. Nie chodzi mi o brak efektu, bo z tym może być różnie. Firma, która po zawarciu umowy nie wysyła żadnej informacji na temat podjętych kroków, uzyskanych bądź nie efektów, jest dla mnie niepoważna. I możesz poczytać, że nie tylko ja miałem takie doświadczenie z AirCompensa.
Góra
 Profil Relacje PM off
marek2011 lubi ten post.
 
      
#954 PostWysłany: 04 Lip 2023 19:14 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 749
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
man4business napisał(a):
Uprzejmie informujemy, że w świetle obowiązujących przepisów powyższa sytuacja, stanowiąca rodzaj siły wyższej, wyłącza odpowiedzialność przewoźnika za szkodę z tego tytułu."


Nie jestem prawnikiem ale ( a może dlatego) jako osoba mająca pojęcie o technice lotniczej i doświadczenie w tej dziedzinie, mam wątpliwości.
1. Rozporządzenie nie mówi o sile wyższej ale o nadzwyczajnych okolicznościach, gdy pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków, doszło do odwołania czy opóźnienia.
2. Zdarzenia z ptakami zdarzają się na całym świecie i nie jest to coś wyjątkowego. Skoro w uzasadnieniu wyroku sądu śmierć pilota (podczas nocowania załogi w innym mieście) nie był sytuacją nadzwyczajną to moim niefachowym zdaniem, tym bardziej nie jest nim taki przypadek jak zderzenie z ptakiem.
3. Po zderzeniu z ptakiem uprawniony mechanik z zakontraktowanej organizacji Part-145 wykonuje tzw. przegląd specjalny i jeśli nie stwierdza uszkodzeń, to samolot jest zdatny do lotu. Gdy stwierdza uszkodzenia, to kwalifikuje je albo jako dozwolone i zezwalające na rejs handlowy, albo naprawia (w sposób trwały lub tymczasowy) zgodnie z dokumentacją stanowiącą tzw. zatwierdzone dane obsługowe. Albo uszkodzenie czy usterka jest taka, że samolot wymaga większej i czasochłonnej naprawy. Niemniej to są wszystko bardzo oczywiste scenariusze. A może w tym porcie nie było zakontraktowanej organizacji i mechanika z uprawnieniami? To już decyzja przewoźnika i jego szacowanie ryzyka, że nie zadbał o to lub nie zapewnił sobie tego.
4. Zawsze można podstawić zastępczy samolot, to też nie jest nadzwyczajny ruch. Nie takowego do dyspozycji? Widocznie przewoźnik tak oszacował ryzyko ale to nie jest wg mnie nadzwyczajna sytuacja i nadzwyczajne okoliczności.

W moim odczuciu Lot wymiguje się od odpowiedzialności i działa niezgodnie z prawem.

Na koniec pytanie prawnicze: czy to pasażer ma wykazać, że należy mu się odszkodowanie, czy to przewoźnik ma wykazać, że na mocy odpowiednich zapisów rozporządzenia nie kwalifikuje się to do odszkodowania? Z art. 5 u. 3 wynika wg mnie, że to przewoźnik ma dowieść że odwołanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków, ale jak wspomniałem - nie jestem prawnikiem.
Góra
 Profil Relacje PM off
benedetti lubi ten post.
 
      
#955 PostWysłany: 04 Lip 2023 19:37 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9335
srebrny
Cytuj:
przewoźnik ma wykazać, że na mocy odpowiednich zapisów rozporządzenia nie kwalifikuje się to do odszkodowania

Dokładnie tak.

Cytuj:
Lot (...) działa niezgodnie z prawem

Dlaczego?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#956 PostWysłany: 04 Lip 2023 19:52 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 749
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
@boots

Lot napisał o sile wyższej zamiast odnieść się do zapisów rozporządzenia 261/2004 i okoliczności nadzwyczajnych skutkujących odwołaniem pomimo podjętych racjonalnych środków. Ponadto zderzenie z ptakiem jako takie nie jest z definicji okolicznością nadzwyczajną, która pociąga za sobą odwołanie pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Lot, jak czytamy, napisał, że zderzenie z ptakiem w świetle obowiązujących przepisów wyłącza odpowiedzialność przewoźnika.
Dlatego takie odniosłem odczucie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#957 PostWysłany: 04 Lip 2023 20:01 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9335
srebrny
Takie postępowanie nie jest sprzeczne z prawem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#958 PostWysłany: 04 Lip 2023 20:09 

Rejestracja: 04 Gru 2017
Posty: 749
Loty: 203
Kilometry: 691 388
niebieski
boots napisał(a):
Takie postępowanie nie jest sprzeczne z prawem.


Jeżeli tak jest właśnie, to by oznaczało, że moje odczucie było błędne. No chyba, że się mylisz, czego nie twierdzę, ale biorę i tę ewentualność pod uwagę.
Pozostaje jeszcze kwestia zasadnicza, czy w opisanej sytuacji należy się odszkodowanie, niezależnie od poglądu przewoźnika na tę kwestię.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#959 PostWysłany: 04 Lip 2023 20:21 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2453
HON fly4free
Wzmiankowana wyżej AirCompensa ma na ten temat takie dywagacje: https://aircompensa.com/odszkodowanie-z ... z-ptakami/

Z nich wynika, że "Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej rozstrzygnął, że zderzenie samolotu z ptakiem stanowi nadzwyczajną okoliczność." co z miejsca znacznie pogarsza rokowanie na sukces w sądzie (pomimo podania przykładu korzystnego rozstrzygnięcia). W moim pytaniu bardziej chodzi o to, że LOT nie jest aby na tyle bezczelny, że pisze nieprawdę, albo "naciąga fakty". W ten sposób może przecież załatwić pewnie z 99% wszystkich usterek technicznych. Niestety, nie mam znajomych mechaników w Balicach (samolot SP-LDH wcześniej przyleciał z Warszawy i wylądował w Krakowie punktualnie). Na rotację do IEG, po dwóch godzinach opóźniania odlotu, jednak już nie poleciał. Poleciał dnia kolejnego, do Warszawy i wszystkie kolejne loty wykonywał rozkładowo.
Góra
 Profil Relacje PM off
Przemm lubi ten post.
Przemm uważa post za pomocny.
 
      
#960 PostWysłany: 04 Lip 2023 20:37 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9335
srebrny
Cytuj:
Pozostaje jeszcze kwestia zasadnicza, czy w opisanej sytuacji należy się odszkodowanie, niezależnie od poglądu przewoźnika na tę kwestię

O tym zdecyduje sąd.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1234 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 62  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group