Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 01 Maj 2018 15:45 

Rejestracja: 01 Maj 2018
Posty: 2
czesc wszystkim

szukam towarzysza podrozy bardziej pod katem zainteresowania samolotami/lotnictwem niz zwiedzania muzeow albo szukania klimatycznych knajpek w waskich uliczkach
jesli sie taka osoba nie znajdzie - wystarcza mi Wasze rady (lepsze trasy, tansze bilety, bardziej ekonomiczne rozwiazania itp., generalnie cos na co nie wpadlem lub nie wzialem pod uwage)

gwozdziem programu mialby byc Airbus A380
chce odbyc lot ta maszyna, oczywiscie jak najmniejszym kosztem

OPCJA 1:
z tego co udalo mi sie zorientowac to najtanszy (bo najkrotszy) lot A380 jest realizowany przez Emirates na trasie Dubaj-Kuwejt
jak sie dostac tanio do Dubaju? to jasne - albo WizzAirem z Katowic na DWC, albo FlyDubai z Krakowa na DXB, tyle ze terminal chyba 2 zamiast 1 albo 3, ale to i tak blizej niz DWC, poza tym lot realizowany nowym Boeingiem, MAX-em
z Kuwejtu mozna wrocic do Dubaju "trzema siekierami", jesli ktos nie mial okazji
troche szkoda, bo lot z Dubaju do Kuwejtu jest bardzo krotki, no ale cos za cos - jest tez zdecydowanie najtanszy (ponizej 400 AED, nie ma chyba zadnej innej trasy za kilkaset AED)
czyli przykladowy plan: Krakow-Dubaj (MAX), Dubaj-Kuwejt (A380), Kuwejt-Dubaj (777), Dubaj-Krakow (MAX)

OPCJA 2:
przejrzalem wiekszosc (albo wszystkie) europejskie trasy i najtansza z tych dluzszych wydaje sie do Moskwy
takze mozna by dotrzec do Dubaju (znow WizzAir z Katowic albo FlyDubai z Krakowa - preferowalbym chyba jednak to drugie), dalej z Dubaju do Moskwy, no i z Moskwy najtaniej bedzie pewnie albo AirBaltic przez Ryge, albo moze cos przez Bialorus
z tym, ze tutaj wiecej kombinowania byloby chyba z wizami, nawet tranzytowymi, nie sprawdzalem czy nie bylaby konieczna zmiana lotnisk itd.

OPCJA 3:
pewnie najdrozsza, ale z Dubaju mozna poleciec A380 do jakiegos miasta, do ktorego jest tanie polaczenie z Polski, dajmy na to Ryanair lata chyba do Manchesteru
Londyn nie bardzo wchodzi w gre, bo A380 pewnie nie laduje na zadnym Luton ani Stansted, wiec transport miedzy lotniskami moglby okazac sie drozszy niz sam bilet Ryanair
wiec albo drozej (777 Emirates z Warszawy do Dubaju, z Dubaju A380 np. do Manchesteru i z Manchesteru Ryanair do Modlina), albo taniej czyli znow WizzAir z Katowic albo FlyDubai z Krakowa (MAX)

--

glownym punktem programu maja byc przeloty/samoloty, ale jesli bylby dlugi czas przesiadki miedzy lotami to zawsze mozna wyskoczyc wjechac na szczyt Burj Khalifa albo przejsc sie po plazy przy Burj Al-Arab itp.

wyprawa pewnie ok. 2-dniowa, ale bez problemu znosze trudy podrozy, wiec moge i wole spac na lotniskach niz marnowac czas i pieniadze na przejazdy, hotele (chociaz moze sie myle, moze nie takie cuda sa w cenie biletu Emirates jak transport i zakwaterowanie)

najtansza opcja, jaka udalo mi sie znalezc to ok. 1500 zl (ok. 350 zl z Krakowa do Dubaju, ok. 450 AED Dubaj-Kuwejt, OK 375 AED Kuwejt-Dubaj oraz ok. 400 zl Dubaj-Krakow)
sam Emirates (np. Warszawa-Dubaj oraz Dubaj-Praga) pokazal mi ponad 5000 za te 2 loty, a przeciez z Pragi trzeba jeszcze jakos wrocic do PL (nawet jesli FlixBusem czy PKP to i tak wyszloby ok. 3-4x drozej)

--

nawet jesli ktos z czytajacych kompletnie nie jest zajarany lotnictwem lub uwaza, ze szkoda pieniedzy na niespelna 2-godzinne 2 loty Emirates na trasie Dubaj-Kuwejt i z powrotem to moze chociaz otrzymam od Was jakies cenne rady
moze da sie to zrobic taniej, moze jakies kody promocyjne, moze lepszy stosunek czasu przelotu do ceny itp.
prosze o opinie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN! Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN!
Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN
#2 PostWysłany: 01 Maj 2018 17:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lut 2013
Posty: 1649
niebieski
Weź pod uwagę, że lot w jedną stronę kosztuje czasem porównywalnie z lotem w obie strony.

Emirates lata na Gatwick, skąd lata EasyJet do Krakowa.

Jeśli zdecydujesz się na opcje np DXB-MAN Emirates, a powrót jakimś Ryanairem to zostaw sobie odpowiednio dużo między lotami (jak zresztą zawsze, gdy podróż jest na osobnych bietach, co pozwala zmniejszyć ryzyko spóźnienia się na kolejny lot).

A380 chyba tu nie znajdziesz, ale inne ciekawe maszyny jak najbardziej loty-szerokokadlubowcami-wewnatrz-europy,226,89716
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 01 Maj 2018 17:27 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6220
Loty: 474
Kilometry: 1 003 128
A380 jest też do Pragi skąd najłatwiej dostać się do PL
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 01 Maj 2018 17:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Sie 2014
Posty: 747
niebieski
W tej opcji z Kuwejtem możesz wracać Pegasusem np. do PRG czy do LWO skąd tanio Wizzem do KTW. Całą trasę poniżej 1000 zrobisz ale kosztem MAXów i nie wracasz z powrotem do Dubaju.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 01 Maj 2018 21:27 

Rejestracja: 01 Maj 2018
Posty: 2
WaldekK napisał(a):
Weź pod uwagę, że lot w jedną stronę kosztuje czasem porównywalnie z lotem w obie strony.

Emirates lata na Gatwick, skąd lata EasyJet do Krakowa.

Jeśli zdecydujesz się na opcje np DXB-MAN Emirates, a powrót jakimś Ryanairem to zostaw sobie odpowiednio dużo między lotami (jak zresztą zawsze, gdy podróż jest na osobnych bietach, co pozwala zmniejszyć ryzyko spóźnienia się na kolejny lot).

A380 chyba tu nie znajdziesz, ale inne ciekawe maszyny jak najbardziej loty-szerokokadlubowcami-wewnatrz-europy,226,89716


pierwsza uwaga trafna i cenna, dzieki

co do EasyJet to przejrzalem kilka mies. wprzod - najtanszy bilet w 1 strone kosztuje 69 funtow
Ryanair jest tez po kilkadziesiat, ale zlotych, wiec celowalbym jednak chyba bardziej w Birmingham, Manchester itp., bo EasyJet chyba nie da rady jednak przebic Ryanaira

dzieki za link do watku, ale z tego co przejrzalem to cenowo nie ma szalu
800 zl za godzinny lot szerokim kadlubem Austrian Airlines, ale na europejskiej trasie lot trwajacy niespelna godzine? troche duzo
niestety okazje jak Dreamliner do Budapesztu i z powrotem albo ostatnio AirBelgium Airbus A340 loty testowe Charleroi-Charleroi nie trafiaja sie zbyt czesto

--

przy okazji mam takie pytanie: czasami zdarzalo mi sie widziec, ze Boeing 767 TUI fly Netherlands nr rej. PH-OYI wykonywal jakis krotki lot krajowy (na 99% widzialem KTW-WAW i na 90% widzialem POZ-WAW)
w ubieglym miesiacu widzialem tez Dreamlinera z RZE do WAW

nie macie informacji czy mozna sie na taki lot zalapac?

nie wiem, zgaduje, ale byc moze jest tak, ze np. samolot TUI leci gdzies dajmy na to do Meksyku to czesc pasazerow zabiera z Katowic, a czesc z Warszawy (albo wracajac zza Atlantyku czesc wysiada w POZ, reszta leci do WAW, nie wiem)
lecac z Katowic do Warszawy czesc foteli jest pusta i moze mozna sie na taki lot zalapac, zeby wysiasc w Warszawie i wpuscic tym samym kogos, kto i tak leci dalej do Meksyku
wszyscy byliby zadowoleni z takiego ukladu - fani lotnictwa z lotu szerokim kadlubem, a TUI z tego, ze nie przewozi powietrza tylko zawsze jakis grosz wpadnie, nawet symboliczny
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 01 Maj 2018 21:35 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6220
Loty: 474
Kilometry: 1 003 128
TUI to przebazowania latał z tego co pamiętam na Dominikane PUJ-WAW KTW-PUJ w takiej konfiguracji, z POZ na bank nie, pewnie jakiś techniczny
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 01 Maj 2018 22:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lut 2013
Posty: 1649
niebieski
kris23 napisał(a):
samolot TUI leci gdzies dajmy na to do Meksyku to czesc pasazerow zabiera z Katowic, a czesc z Warszawy (albo wracajac zza Atlantyku czesc wysiada w POZ, reszta leci do WAW, nie wiem) lecac z Katowic do Warszawy czesc foteli jest pusta i moze mozna sie na taki lot zalapac, zeby wysiasc w Warszawie i wpuscic tym samym kogos, kto i tak leci dalej do Meksyku wszyscy byliby zadowoleni z takiego ukladu - fani lotnictwa z lotu szerokim kadlubem, a TUI z tego, ze nie przewozi powietrza tylko zawsze jakis grosz wpadnie, nawet symboliczny
To że fani lotnictwa z lotu szerokim kadlubem byliby zadowoleni to fakt, ale ilu ich tak naprawdę jest i jak często by latali na takich krajówkach? To forum raczej nie jest reprezentatywne dla ogółu, którego przedstawicielka zapytała mnie ostatnio "Będę leciała 747. Wiesz o co chodzi?" A i tutaj są osoby, dla kórych liczy się tylko bezpieczne i bezproblemowe dostanie się z A do B. A czy lot będzie takim czy takim samolotem, nie ma już takiego znaczenia. Dla TUI to z kolei chyba nie byłaby gra warta świeczki - musieliby np pilnować, żeby wysiedli wszyscy ci, co powinni - nikt nie zabrał się na gapę do Meksyku ;), za obsługę pasażera na lotnisku trzeba płacić no i nie da się tak poprostu ogłosić, że będziemy wozili pasażerów z np KTW do WAW - to wymaga umów, zgód itp.

To że np taki Dreamliner pojawia się czasem na krajówce, to z tego co kojarzę czysty przypadek i nie można tego zaplanować wcześniej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 05 Maj 2018 07:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Wrz 2017
Posty: 11
Loty: 133
Kilometry: 195 612
@kris23 w total cenie połączeń jest lot z Londynu do DXB @ A388 w kółku + dolot jakąś FRancą ;-)

EK możesz również złożyć z Londynu A388/B77W w tej cenie. Plusy rozwiązania... dłuższa podróż onboard grubasem i siekierami niż z KWI. Oszczędzasz 3KDI opłaty wizowej w KWI i wielogodzinnej kolejki.

PS. Najkrótszym połączeniem na A388 było DXB-DOH / DOH-DXB.... lot trwa ca. 30 minut.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group