Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1085 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 55  Następna
Autor Wiadomość
#861 PostWysłany: 06 Wrz 2023 22:07 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9161
srebrny
Cytuj:
Luftwaffe 13 dni temu zgubiło mój bagaż

Obawiam się, że nikt tu nie zna przepisów obowiązujących w siłach powietrznych Niemiec.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
To była opcja dla wybranych, ale takich ludzi jest coraz więcej. Jadą po 500 km przez Polskę, bo upolowali bilety za półdarmo To była opcja dla wybranych, ale takich ludzi jest coraz więcej. Jadą po 500 km przez Polskę, bo upolowali bilety za półdarmo
Cypryjskie lato na wyciągnięcie ręki 🏝️ 🌊 Loty i aparthotel w Protaras za 997 PLN 😎 Cypryjskie lato na wyciągnięcie ręki 🏝️ 🌊 Loty i aparthotel w Protaras za 997 PLN 😎
#862 PostWysłany: 09 Wrz 2023 00:20 

Rejestracja: 18 Lut 2010
Posty: 124
Cześć!

Sytuacja jak każda inna, bo bagaż zaginął, tzn. nie dotarł ze mną do lotniska i nikt nie wie gdzie się znajduje (na razie nie potrafią zlokalizować od kliku dni). Nawet na stronie przewoźnika gdzie można śledzić bagaż po numerze z PIR widnieje jedynie wpis o zgłoszeniu, ale brak informacji gdzie bagaż się znajduje.

Nie przejmowałbym sie tak bardzo, gdyby nie zawartość bagażu w postaci odzieży i butów outdoorowych, które niestety są mi niezbędne z racji wykonywanego zawodu. Zawartość jest potrzebna na "już" ponieważ lada dzień mam kolejny wyjazd i nie mogę sobie pozwolić, żeby w góry wysokie wybrac się z grupą w trampkach i dresie, tym bardziej że to Himalaje.

Buty wysokogórskie, kurtka puchowa, kurtka przeciwdeszczowa, spodnie, nie wspominając o niezbyt tanim plecaku, czołówce etc ... Wszystko zaginęło, a jest niezbędne za 3 dni.

Jako, że są to rzeczy niezbędne do wykonywania mojego zawodu, orientujecie się czy w tym wypadku pod zakup "najpotrzebniejszych, niezbędnych rzeczy" mozna by podciągnac choć część tego co zostało niedostarczone?

Bo sprawa jest trochę niejasno postawiona: wiadomo kosmetyki itp, ale co jeśli ktoś jednak ma inny niż pozostali zestaw "niezbędnych rzeczy". W tym wypadku jestem mocno skołowany, ponieważ jestem zmuszony dokonać zakupów za własne pieniądze, których koszt przekroczy kila dobrych tys zł

Nie pytam tutaj o ubezpieczenie bagażu, bo to inna kwestia, ale o to czy cokolwiek z tego można podciągnac pod "konieczne wydatki".
Ktoś miał podobną sytuację?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#863 PostWysłany: 09 Wrz 2023 01:35 

Rejestracja: 24 Lut 2018
Posty: 559
-- 09 Wrz 2023 01:24 --

Szukaj w regulaminie na stronach KLM. Pewnie będzie to gdzieś głęboko zaszyte, ale szukałem dokładnej polityki linii w momencie zgubienia bagażu akurat w LH i znalazłem informację, że pokrywają chyba do 1700 EUR, a to nie tak mało. Oczywiście wszystko zależy od czasu po jakim bagaż się odnajdzie itd, ale z tego co piszesz, to nie ma go już ładnych parę dni, a koszty będziesz w stanie uargumentować, jako rzeczy niezbędne do pracy - przynajmniej te w limicie o którym pisałem.

W mojej sytuacji za opóźnienie bagażu o jeden dzień LH bez zająknięcia pokryła rachunki, które wyszłałem na jeśli dobrze pamiętam 160 EUR, a z przykładów znajomych wiem, że i dużo wyższe rachunki przechodzą, jeśli np. musisz kupić garnitur na ważne spotkanie biznesowe. KLM to nie low-cost więc założyłbym, że jest podobnie.

-- 09 Wrz 2023 01:35 --

Ze strony KLM:
https://www.klm.pl/en/information/legal ... s-carriage

Cytuj:
c) Amount of the Compensable Damage:
The Carrier’s liability in the event of destruction or loss of or damage to Baggage shall b limited to 1,288 SDR per Passenger. If a higher value was declared in accordance with Article 10.2.3(a) the Carrier’s liability shall be limited to the value declared, unless the Carrier can provide proof that said value is higher than the Passenger’s genuine interest at the time of delivery.


Górna granica odpowiedzialności przewoźnika to 1288 SDR czyli ok. 6000 PLN. I wg mnie do tego poziomu jesteś w stanie dostać zwrot bez większych problemów, przy przedstawieniu paragonów i odpowiedniej argumentacji.
Czy coś wyżej uda się ugrać, to już pewnie przez prawników, albo pośredników zajmujących się odszkodowaniami od linii.
_________________
Pzdr,
Krzysiekk

Image
Góra
 Profil Relacje PM off
kronopio lubi ten post.
sko1czek uważa post za pomocny.
 
      
#864 PostWysłany: 09 Wrz 2023 11:09 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9161
srebrny
A czy wiesz, co oznacza:
Cytuj:
destruction or loss of or damage to Baggage
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#865 PostWysłany: 13 Wrz 2023 01:56 

Rejestracja: 17 Lut 2023
Posty: 40
Cześć,

Jestem w KTW, wylądowaliśmy ponad 2h temu z BOJ i wciąż nasz bagaż nie przyjechał na taśmę. Inni ludzie tez czekają. Czy za takie opóźnienie można dostać jakieś odszkodowanie?

Wybaczcie jeśli to gdzieś było, na szybko nie znalazłem a zastanawiam się czy do tego brać jakieś potw skądś teraz (choc chyba nie ma skąd)

Dzięki
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#866 PostWysłany: 13 Wrz 2023 02:21 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3433
srebrny
Nie można.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
mikapi22 uważa post za pomocny.
 
      
#867 PostWysłany: 22 Wrz 2023 17:46 

Rejestracja: 21 Cze 2016
Posty: 579
niebieski
Jeśli bagaż rejestrowany zaginął i został dostarczony dopiero po kilku dniach to można się ubiegać o zwrot za zakup najpotrzebniejszych rzeczy od linii, a za ubrania zastępcze może być zwrot tylko 50%. Jednak gdy się ma inne, dodatkowe ubezpieczenie, zapewniające odszkodowanie w razie opóźnienia bagażu, czy wtedy można otrzymać zwrot kosztów dwa razy, od linii i od ubezpieczenia ? W warunkach ubezpieczenia nie mogę znaleźć klauzuli wykluczającej taki przypadek.
_________________
Zamiast dziękuję klikamy „Lubię” / „Pomocny post”, jeśli tak jest.

Kochać to chcieć przemierzyć cały świat we dwoje, po to, by nie było miejsca na ziemi wolnego od wspólnych wspomnień.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#868 PostWysłany: 22 Wrz 2023 17:57 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 3878
platynowy
Zależy, niektóre ubezpieczalnie oczekują potwierdzenia (odmowy wypłacenia odszkodowania przez linię lotniczą) i dopiero wtedy wypłacają odszkodowanie. Do ubezpieczenia karty kredytowej w PKO nie przeszło.
Góra
 Profil Relacje PM off
malawita lubi ten post.
malawita uważa post za pomocny.
 
      
#869 PostWysłany: 22 Wrz 2023 19:41 

Rejestracja: 06 Wrz 2023
Posty: 5
Mój bagaż wrócił po ponad 20 dniach. Kurier go bezpośrednio dowiózł z Monachium pod dom. Rozpakowałem walizkę i okazało się że była w środku zalana od dłuższego czasu a w makaronach z Italii zaległy się robale. Wszytko mokre, zgnite i śmierdzące. Tak że czeka mnie długa batalia o odszkodowanie i w przeliczeniu na czas i nerwy strata czasu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#870 PostWysłany: 22 Wrz 2023 19:43 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9161
srebrny
Zrobiłeś przy kurierze protokół szkody?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#871 PostWysłany: 22 Wrz 2023 19:47 

Rejestracja: 06 Wrz 2023
Posty: 5
Tak, oczywiście.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#872 PostWysłany: 23 Wrz 2023 21:40 

Rejestracja: 18 Lut 2010
Posty: 124
czesc!
mam taką sprawę że KLM nie dostarczył mi bagażu a mijają już 2 tygodnie.
W bagażu znajdował się sprzęt outdoorowy, który jest mi niezbędny do wykonywania zawodu przewodnika. Za 4 dni mam wylot w Himalaje i okazuje się że bagażu nadal nie ma. Jestem zmuszony zatem zakupic nowy sprzęt outdoorowy i zastanawiam się czy KLM ma prawo domówić mi zwrotu skoro jest to sprzęt niezbędny do wykonywania zawodu?
Ktoś już miał podobne przejścia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#873 PostWysłany: 23 Wrz 2023 22:27 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9161
srebrny
Wcześniej pisałeś, że cały sprzęt jest Ci potrzebny na 12 września. Coś się zmieniło?
Ile wydasz na zakup?
Za ile był kupiony sprzęt w bagażu i jak dawno temu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#874 PostWysłany: 24 Wrz 2023 01:55 

Rejestracja: 18 Lut 2010
Posty: 124
boots napisał(a):
Wcześniej pisałeś, że cały sprzęt jest Ci potrzebny na 12 września. Coś się zmieniło?
Ile wydasz na zakup?
Za ile był kupiony sprzęt w bagażu i jak dawno temu?


Ło matko! Nie to forum, no ale już poszło xD

No u mnie to już kolejny wyjazd, stąd zmiany. Na poprzednim udało się jeszcze bez niektórych rzeczy, ale nadchodzący już wymaga sprzętu rzędu 4000-6000 zł

Jakie ma znaczenie jak dawno temu był kupowany sprzęt zagubiony? Koszt ówczesny był niewiele niższy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#875 PostWysłany: 24 Wrz 2023 12:09 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9161
srebrny
Ma to znaczenie dla określenia aktualnej wartości rynkowej rzeczy.
Jeśli bagaż zostanie uznany za zaginiony, to odszkodowanie będzie równe aktualnej wartości rynkowej zaginionych rzeczy, nie więcej jednak niż maksymalna kwota określona w przepisach. Jeśli na zakupy wydasz więcej, to różnicy nie powinieneś dostać.
Jeśli bagaż się znajdzie, zanim zostanie uznany za zaginiony, to po udowodnieniu konieczności dokonania zakupów ekwipunku, jeśli będziesz chciał dostać zwrot bezspornej kwoty za zakupy, to zapewne będzie musiał najpierw oddać je przewoźnikowi.
Zawsze możesz wystąpić do sądu z dowolnym powództwem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#876 PostWysłany: 28 Wrz 2023 10:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Sie 2011
Posty: 1488
Loty: 39
Kilometry: 45 226
niebieski
Dziś Ethiopian Arlines zagubił mi bagaż. W biurze otrzymałem potwierdzenie taka zwykła kartka na której jest tylko podany mój numer sprawy oraz adres telefonu kontaktowego .
Gdy się zapytałem o możliwość otrzymania szczegółowego raportu w której byłoby wskazane jaka walizka jaki numer bagażu kiedy na jakiej trasie jakie nazwisko powiedziano mi że mają to w systemie ale nie drukują i że jeśli chciałbym do ubezpieczenia to ubezpieczyciel powinien zadzwonić i podać wskazany numer sprawy i wszystko się dowie.
Pytanie czy ktoś wie jak można np na stronie ethiopiana dostać się do takiego szczegółowego raportu.
Na podstawie tego co dostałem jakoś nie czuję się pewnie wydawać równowartość 300 -400 usd na ciuchy i rzeczy pierwszej potrzeby bo boję się że ubezpieczyciel nie zwróci mi kosztow
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#877 PostWysłany: 28 Wrz 2023 11:24 

Rejestracja: 27 Kwi 2019
Posty: 495
Loty: 62
Kilometry: 86 557
srebrny
@lendziro, wejdź na poniższą stronę, wprowadź dane i powinno Ci się wszystko wyświetlić:

https://wtrweb.worldtracer.aero/WTRInternet/wtwflowinternet.do?_flowExecutionKey=_cF081A603-E193-6CB0-2F47-7EFF6D992D02_k87ADB98B-C78E-FDD9-8BA1-E7093DB032CE
Góra
 Profil Relacje PM off
lendziro lubi ten post.
lendziro uważa post za pomocny.
 
      
#878 PostWysłany: 30 Wrz 2023 14:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 1602
niebieski
Widzę, że Dolfi ma ogromny rozrzut proponowanych walizek w zależności od kraju. LH na locie do LPA mocno mi poturbowała walizkę, zgłosiłam na lotnisku i dostałam ulotkę, że mam wejść na stronę,a tam mam do dyspozycji walizki za 59 euro lub za darmo torbę... zdecydowanie nie rekompensuje to mojej walizki. Czy uderzać bezpośrednio do LH? Wersja niemiecka ma zdecydowanie lepszy wybór, tylko nie ma Hiszpanii ani Polski do wyboru.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#879 PostWysłany: 02 Paź 2023 13:25 

Rejestracja: 02 Paź 2023
Posty: 3
Witam ma mały problem jako, że nie latam często to nie wiedziałem co do końca mam zrobić, więc mam nauczkę na przyszłość, ale może bardziej doświadczeni podsuną mi jakieś wskazówki co można zrobić.

Opis sytuacji:

Po odebraniu walizki usadowiłem się już w transporcie na parking gdzie zostawiłem auto i dopiero przy pakowaniu walizki do auta zauważyłem, że jest uszkodzona napisałem do działu reklamacji przewoźnika ale on zażądał PIR, którego nie mam bo zorientowałem się, dopiero poza lotniskiem.

Dział obsługi klienta odpisał mi, że jeżeli nie mam zgłoszenia uszkodzenia z lotniska to nic nie mogą zrobić. A szkoda bo kupiłem nową walizkę 2 dni przed lotem i już jest uszkodzona ( mam paragon ).

Czy da się to jeszcze jakoś ugryźć ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#880 PostWysłany: 02 Paź 2023 14:03 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2309
HON fly4free
W zasadzie wszystko już wiesz. Co do ugryzienia, kupiłbym kabanosa, a oszczędzał język... niestety. P.s. jeśli wyznajesz zasadę "oko za oko, walizka za walizkę", to następnym razem, lecąc tą linią... sam wiesz... oj! Znowu mi uszkodzili walizkę.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1085 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 55  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group