Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1500 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 71, 72, 73, 74, 75
Autor Wiadomość
Offline
#1481 PostWysłany: 23 Cze 2025 18:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2014
Posty: 552
niebieski
https://www.reuters.com/business/aerosp ... 025-06-23/ - tymczasowe zamknięcie przestrzeni powietrznej w Katarze, ciekawe czy zaraz w ZEA też nie zamkną.
Edit: widzę, że jest osobny temat, więc można skasować.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Alicante od piątku do niedzieli w idealnych godzinach 😍☀️ Loty + 2 noce w hotelu za 669 PLN 🔥 Alicante od piątku do niedzieli w idealnych godzinach 😍☀️ Loty + 2 noce w hotelu za 669 PLN 🔥
Tajlandia w sezonie za 2705 PLN 🌴🌺 Plażowanie na Ko Chang 🏝️ + zwiedzanie Bangkoku 🛕 Loty Etihad Airways i transfery 🔥 Tajlandia w sezonie za 2705 PLN 🌴🌺 Plażowanie na Ko Chang 🏝️ + zwiedzanie Bangkoku 🛕 Loty Etihad Airways i transfery 🔥
Offline
#1482 PostWysłany: 16 Wrz 2025 21:52 

Rejestracja: 05 Cze 2017
Posty: 122
do jutra obowiązuje kod zniżkowy do 20% na Qatar airways SEPTPC25, ale czy wpiszę kod czy bez kodu to cena ta sama, ktoś wpisywał i mu obniżyło cenę biletu, czy tylko dla zalogowanych ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1483 PostWysłany: 16 Wrz 2025 23:08 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9804
HON fly4free
wydaje się, że rzeczywiście nie działa w kwestii jakiejś obniżki nawet symbolicznej
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1484 PostWysłany: 04 Paź 2025 22:02 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9804
HON fly4free
Po obfitym śniadaniu w Al-Safwa, czyli poczekalni pierwszej klasy, do której dzięki statusowi QR Platinum mam wstęp zawsze, gdy lecę QR w C - i to bez względu na trasę czy taryfę - udaję się na boarding lotu, tym razem do Frankfurtu. Gate znajduje się akurat w strefie CDE, czyli tej nowszej w DOH, a więc oznacza to konieczność jak konieczność, ale na pewno okazję do przyspieszenia drogi korzystając z wewnętrznej "kolejki" w terminalu. Jako stały bywalec DOH po tym sporym lotnisku poruszam się już w zasadzie z zamkniętymi oczami; dla świeżaków jest to jednak pewnie dużo trudniejsze, bo momentami, mimo dobrych oznaczeń, można się gdzieś zatracić źle skręcając.

Lot do FRA obsługuje 787-9 co w produktowej kategorii QR oznacza wprawdzie brak pożądanych przez wszystkich Qsuitów, ale za to ich skromniejszą wersję czasami nazywaną Qsuite2, czyli fotele 1-2-1 z drzwiczkami zapewniającymi dużą prywatność. Całość jest wprawdzie bardziej kompaktowa i oferuje mniej przestrzeni, ale dla mnie w zupełności wystarczająca - w sumie jest to mój trzeci w kolejności ulubiony produkt C w QR: po QS oraz Apexach dostępnych w kilku samolotach po WY, latających obecnie m.in. do WAW.

W trakcie boardingu standardowo kieliszek Rose, powitania przez załogę, arabska kawa i daktyle. Odbijamy punktualnie od rękawa, co powoduje, że przylot do Niemiec będzie z zauważalnym zapasem względem rozkładu. Jak zawsze na pokładzie można zamawiać co i kiedy się chce, choć załoga zbiera już wstępne deklaracje przed startem lub zaraz po nim. Tym razem, choć wszyscy byli mili, brakowało mi zarazem wzorowego porządku serwisu: pracujący w mojej sekcji steward z któregoś z bliskowschodnich krajów był bowiem dość chaotyczny: błędów nie robił, ale sprawiał wrażenie trochę zakręconego. W zasadzie mi to nie przeszkadzało, bo większą część lotu i tak planowałem po prostu przespać ze względu na trudy podróży 😄 Dlatego poprosiłem go o podanie lunchu na mniej więcej 1,5 h przed lądowaniem: z menu wybrałem przystawkę z homara z orzechową tapenadą, filet z czarnego dorsza oraz sernik. Obudziłem się nieco wcześniej niż planowałem, więc jak tylko to zobaczył, od razu przybiegł z pytaniem, czy już może mi przygotwać jedzenie. Czemu nie. Posiłki w QR są generalnie znakomitej jakości, w zasadzie nie odbiegającej od restauracyjnej, a do tego atrakcyjnie podane. Po obiedzie filiżanka podwójnego espresso i posiedziałem trochę na necie, który dość przyzwoicie działał, ale to jeszcze nie najnowsza technologia Starlink.

Reasumując dokładnie 6-godzinny lot minął szybko i jak zwykle przyjemnie.

Załączniki:
QRFRA1.jpg
QRFRA1.jpg [ 142.65 KiB | Obejrzany 1336 razy ]
QRFRA2.jpg
QRFRA2.jpg [ 154.94 KiB | Obejrzany 1336 razy ]
QRFRA3.jpg
QRFRA3.jpg [ 128.23 KiB | Obejrzany 1336 razy ]
QRFRA4.jpg
QRFRA4.jpg [ 141.81 KiB | Obejrzany 1336 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
9 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#1485 PostWysłany: 08 Paź 2025 22:32 

Rejestracja: 05 Paź 2025
Posty: 37
Czy do Al Safwa w DOH da się wejść bez statusu na bilecie QR pierwszej klasy za mile, ale dolot i wylot w C (na jednym bilecie), bo słyszałem, że były problemy i na infolinii powiedzieli, że przysługuje tylko salonik biznesowy Al Mourjan?
_________________
„Inwestycja w podróże to inwestycja w siebie” – Matthew Karsten
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1486 PostWysłany: 08 Paź 2025 23:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Lut 2014
Posty: 1227
Loty: 42
Kilometry: 72 437
srebrny
Nie no, coś się nie zgadza, jeśli bilet QR pierwszą klasą to albo dolot albo wylot musi być pierwszą. na podstawie tego odcinka wchodzisz do Al Sawfa.
_________________
Zawsze odkupię zbędne JPY.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1487 PostWysłany: 09 Paź 2025 15:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1731
Loty: 203
Kilometry: 402 030
niebieski
Czy istnieje sposób na podejrzenie klasy rezerwacyjnej (O, S , Q , T itd) przed zrobieniem rezerwacji ? Od klasy zależy ilośc avios potrzebnych do upgrade.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1488 PostWysłany: 09 Paź 2025 15:46 

Rejestracja: 15 Lut 2012
Posty: 129
znajdź swój lot na
https://matrix.itasoftware.com/search
i tam zobaczysz klasę rezerwacyjną
Góra
 Profil Relacje PM off
dziabulek uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#1489 PostWysłany: 30 Paź 2025 17:36 

Rejestracja: 01 Lip 2017
Posty: 312
niebieski
Mam z QR spory problem.
W skrócie: oryginalna rezerwacja aż z 2019 -> bilety anulowane bo COVID, otrzymane vouchery -> w 2022 vouchery zamienione na nową rezerwację, którą oni odwołali -> zamiast rebookingu wybrałem znowu vouchery z opcją (byłem o tym zapewniony), że można je także w ciągu 2 lat ich ważności oddać i zwrócą kasę -> Po 1,5 roku zdecydowałem, że nie ma co czekać na jakąś okazję i po prostu zażądam zwrotu kasy za vouchery. Zażądałem.
Było to w czerwcu '24. Do tej pory czekam... Najpierw było tłumaczenie, że sprawa jest skomplikowana bo podwójne vouchery, dopłata za drugą rezerwację i trzeba to wszystko obliczyć - logiczne i nie zazdroszczę. Potem już tylko, że sprawa jest w toku. Co jakiś czas zagaduje na czacie o update. Zawsze obiecują, że "eskalują" sprawę wyżej. Ostatnio zmienili śpiewkę, twierdząc że czas na refund minął (WTF?), że nie widzą tego mojego żądania zwrotu (WTF??). Wszystko widać jak na dłoni w historii czatu, także w mailach z ich zapisem, które sami mi wysłali. Oczywiście, dwukrotnie już wysłane pismo ze skargą przez formularz na stronie. Zero reakcji. Macie może jakieś pomysły jak to ugryźć?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1490 PostWysłany: 12 Lis 2025 22:13 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9804
HON fly4free
Jak wiadomo QR do pewnego czasu udostępnia Starlink: obecnie działa on we wszystkich 777 i mniej więcej w połowie A350, więc można się go spodziewać na wszystkich trasach, gdzie latają te samoloty. Ostatnio kilka razy korzystałem i muszę powiedzieć: TO JEST TO. W tej chwili to najpewniej najlepsza na świecie opcja neta w trakcie lotu, przynajmniej z tych znanych mi z autopsji: logowanie to po prostu kliknięcie w telefonie / kompie "połącz" i tyle. Net działa fenomenalnie od wejścia na pokład do wylądowania przez całą podróż (być może gdzieś geograficznie są jakieś ograniczenia) i dostęp do niego jest darmowy. Można robić praktycznie wszystko, lącznie z rozmowami video / telekonferencjami itp.

Warto jednak zarazem pamiętać, że w innych samolotach QR (A380, 787 itd.) jest inna technologia: internet jest generalnie dużo wolniejszy i płatny 10$ (wyjątek dotyczy klasy F na longach) na cały lot lub dostępny w ograniczonej formule na godzinę za darmo.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
Chan uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#1491 PostWysłany: 12 Lis 2025 22:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5472
platynowy
To jest fajna sprawa....ale problem w tym, ze teraz nie będzie wytchnienia od piep..... tiktokow i innych videodurnorodzinychpierdocalli nigdzie, nawet kilka godzin w powietrzu...
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#1492 PostWysłany: 16 Lis 2025 12:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2013
Posty: 282
Loty: 97
Kilometry: 202 226
niebieski
Mam pytanie do osob korzystajacyh z C w QR. Mozliwy upgrade na trasie DOH - CMB na B787-9 badz na DOH - CPH na B787-8 kolejno za 25k oraz 30k avios.

Czy wg. Was warto sie pokusic na ktorys z tych odcinkow? Czy lepiej odpuscic i w przyszlosci zarezerwowac bilet w C aviosami na potrzebnej wtedy trasie, gdyz oferowany produkt na tych odcinkach nie jest tego warty?

Dodam, ze nie lecialem nigdy w C QR, jedynie sie naogladalem YT oraz naczytalem blogow ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1493 PostWysłany: 16 Lis 2025 12:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 7954
platynowy
Sporo zależy od tego, jakie masz szanse na uzbieranie jeszcze więcej aviosów. Gdybym miał decydować w mojej sprawie, to raczej bym odpuścił. To jest w obu wypadkach około 5h lotu, więc niezbyt długo i się jakoś szczególnie nie nacieszysz.
Dla porównania, za cały odcinek WAW-DOH-SYD (lecę akurat jutro) i potem powrót AKL-DOH-WAW dałem po 90k za każdą z tych 2 tras (w C) . Porównując to proporcjonalnie do tych pojedynczych odcinków, o których piszesz, jest to (moim zdaniem) korzystniejsza opcja. Oczywiście, można też szukać krótszych tras, np. do SIN, zdaje się, że za 75k (też cała trasa z WAW).
Jeśli jednak wiesz, że dozbieranie większej kupki aviosów może być trudne lub czasochłonne, to można się pokusić I o taki upgrade. Plus tego taki, że nie masz żadnego dodatkowego kosztu pieniężnego (jak ma to miejsce w przypadku biletu nagrody).


Ostatnio edytowany przez tropikey 16 Lis 2025 12:52, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off
puhacz lubi ten post.
fluu uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#1494 PostWysłany: 16 Lis 2025 12:48 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9804
HON fly4free
@fluu: zakładając, że nie będzie podmianek w ostatniej chwili na odcinku CMB masz nowy produkt tzw., mini QSuite czyli jego bardziej kompaktową wersję na -9, ale zarazem uproszczony serwis jeśli chodzi o jedzenie (QR ma dwa typy serwisów), na CPH masz starszy produkt, ale bardziej rozbudowany serwis.
Zależy jak szybko zbierasz aviosy itp.
I pamiętaj że w razie czego - upgrade na lotnisku kosztuje podwójną liczbę aviosów względem stawek online.

@tropikey : dodatkowy koszt (zwykle niewielki, ale zależy skąd wylot) jest, jeśli dane lotnisko przewiduje dodatkowe wyższe stawki opłat / podatków od "biznesu" . Wtedy wraz z upgradem system to przekalkuluje i wyliczy dopłatę.
Góra
 Profil Relacje PM off
fluu uważa post za pomocny.
 
      
Offline
#1495 PostWysłany: 16 Lis 2025 16:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Mar 2014
Posty: 1731
Loty: 203
Kilometry: 402 030
niebieski
@tropikey za lot do Sydney i z Auckland do Waw zapłaciłeś aviosami 180 tyś avios w obie strony ? Za całość? Dopytuję bo poluję na podobny układ, ale myślałem o upgrade za punkty. I sam upgrade za avios to realnie 87500 avios na tej trasie w jedną stronę (do Sydney) . Czyli u Ciebie koszt biletu byłby równy kosztowi upgrade.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1496 PostWysłany: 16 Lis 2025 21:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Lut 2014
Posty: 1227
Loty: 42
Kilometry: 72 437
srebrny
Czasami pojawiają się te samoloty Oman Aira w WAW. Postanowiłem w jednym z nich trochę przykuncnąć :)

Szybkie piwko
Załącznik:
1.jpg
1.jpg [ 523.63 KiB | Obejrzany 464 razy ]

i lecimy:
Załącznik:
2.jpg
2.jpg [ 498.94 KiB | Obejrzany 464 razy ]

Załącznik:
3.jpg
3.jpg [ 483.96 KiB | Obejrzany 464 razy ]

Załącznik:
5.jpg
5.jpg [ 457.96 KiB | Obejrzany 464 razy ]

Hej ChatGPT, wklej mi daktyla ;)
Załącznik:
6.jpg
6.jpg [ 484.34 KiB | Obejrzany 464 razy ]

Załącznik:
7.jpg
7.jpg [ 543.84 KiB | Obejrzany 464 razy ]

Załącznik:
8.jpg
8.jpg [ 547.7 KiB | Obejrzany 464 razy ]

Załącznik:
9.jpg
9.jpg [ 516.38 KiB | Obejrzany 464 razy ]


Ten sam model co w WY: oman-air-opinie-recenzje-uwagi,226,110673?start=60#p1775016
Najpierw usiadłem pod oknem, potem wymieniłem się z żoną, bo tam jednak spokojniej niż od przejścia.
Zdecydowanie jest to duuuży upgrade w stosunku do standardowych 787. W sumie porównywalne do q-suite2, aczkolwiek tu jest więcej miejsca.
Przyjemne C, mój top wylatujących z WAW (ale Etihadem nie leciałem)
_________________
Zawsze odkupię zbędne JPY.
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#1497 PostWysłany: 16 Lis 2025 23:18 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9804
HON fly4free
To idąc za ciosem inny punkt widzenia, tzn. z innej tylko strony kabiny, bo co do oceny z apadlo się zgadzam.
Apexy to jeden z najlepszych produktów, jeśli ktoś ceni prywatność a zarazem nie lubi być skrępowany zabudową w trakcie spania; w każdym razie bardzo lubię te kabiny dostępne w WY i na zasadzie dziedziczenia w QR - niektórzy narzekają na zamianę dla WAW (co do zasady) 788 na 330, ale jak widać nie słuchać - bo się nie znają.
Jedzenie w QR jak praktycznie zawsze nie zawodzi i jest w top światowym w tej klasie plus przy wylotach z Polski w menu dla chętnych także np. gołąbki ;-) Szczegół, ale to coś co trzeba cenić - lokalność menu - fajnie móc coś wybrać między kuchniami kraju wylotu i przylotu - tak to powinno wszędzie wyglądać, a nie wygląda. Sam wybrałem akurat danie katarskie, poprzedzone wołowym tataki z truflami oraz na zakończenie deser, którego w QR trudno sobie zwykle odmówić.
Jedyny minus - internet - w trakcie ostatniego lotu z WAW nie działał, a nawet jeśli, to w 330 niestety nie ma najnowszej technologii by QR (a w zasadzie to by Starlink) - tu trzeba póki co lecieć 777 lub 350 (wybranymi).

Reasumując mój punkt widzenia pozostaje niezmienny: QR, Japończycy, a potem można się bić i kłócić.

Załączniki:
QRWAW1.jpg
QRWAW1.jpg [ 135.52 KiB | Obejrzany 430 razy ]
QRWAW2.jpg
QRWAW2.jpg [ 126.78 KiB | Obejrzany 430 razy ]
QRWAW3.jpg
QRWAW3.jpg [ 130.43 KiB | Obejrzany 430 razy ]
QRWAW4.jpg
QRWAW4.jpg [ 110.41 KiB | Obejrzany 430 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#1498 PostWysłany: 17 Lis 2025 13:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2013
Posty: 282
Loty: 97
Kilometry: 202 226
niebieski
Dzięki @marek2011 @tropikey za podpowiedzi.

Sprawa w sumie wyjasnila sie sama: up moge dokonac na max 2 osoby, a rezerwacja jest dla 3. Niestety samego trzylatka do ekonomicznej nie da sie wyslac :twisted:
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#1499 PostWysłany: 20 Lis 2025 06:38 

Rejestracja: 01 Maj 2018
Posty: 296
marek2011 napisał(a):
To idąc za ciosem inny punkt widzenia, tzn. z innej tylko strony kabiny, bo co do oceny z apadlo się zgadzam.
Apexy to jeden z najlepszych produktów, jeśli ktoś ceni prywatność a zarazem nie lubi być skrępowany zabudową w trakcie spania; w każdym razie bardzo lubię te kabiny dostępne w WY i na zasadzie dziedziczenia w QR - niektórzy narzekają na zamianę dla WAW (co do zasady) 788 na 330, ale jak widać nie słuchać - bo się nie znają.
Jedzenie w QR jak praktycznie zawsze nie zawodzi i jest w top światowym w tej klasie plus przy wylotach z Polski w menu dla chętnych także np. gołąbki ;-) Szczegół, ale to coś co trzeba cenić - lokalność menu - fajnie móc coś wybrać między kuchniami kraju wylotu i przylotu - tak to powinno wszędzie wyglądać, a nie wygląda. Sam wybrałem akurat danie katarskie, poprzedzone wołowym tataki z truflami oraz na zakończenie deser, którego w QR trudno sobie zwykle odmówić.
Jedyny minus - internet - w trakcie ostatniego lotu z WAW nie działał, a nawet jeśli, to w 330 niestety nie ma najnowszej technologii by QR (a w zasadzie to by Starlink) - tu trzeba póki co lecieć 777 lub 350 (wybranymi).

Reasumując mój punkt widzenia pozostaje niezmienny: QR, Japończycy, a potem można się bić i kłócić.

dziękuje za opinię , jakbyś miał wybrać : BC w Emirates A380 VS QA A380 ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1500 PostWysłany: 20 Lis 2025 21:14 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9804
HON fly4free
Wybrałbym oczywiście QR , bo ma - IMHO - fajniejszy wizualnie bar niż EK i zdecydowanie lepsze jedzenie, a co do kabin C są one porównywalne w A380 i obie są już przestarzałe względem obecnych trendów rynkowych.
Góra
 Profil Relacje PM off
George1 lubi ten post.
George1 uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1500 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 71, 72, 73, 74, 75

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group