Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 130 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
Offline
#121 PostWysłany: 24 Sie 2025 19:58 

Rejestracja: 06 Sty 2023
Posty: 179
srebrny
@Kothson wiem, ale chargeback zwróci tylko oryginalną kwotę, która jest względnie niska (50 zł jakieś płaciłem), a mi przysługuje jeszcze kilkukrotnie wyższe odszkodowanie za lot odwołany dzień przed wylotem bez lotu alternatywnego tego samego dnia według hinduskich przepisów i to właśnie o nie się ubiegałem. Natomiast chyba sytuacja już dojrzała do tego, aby się poddać i wziąć faktycznie zwrot tylko oryginalnej kwoty, co pewnie pójdzie szybciej. Szczerze mówiąc zapomniałem o tym locie :D

Wszystko nie zmienia faktu, że Booking jest wybitnie niepomocny i mówi, że zwróci kasę, jak ją dostanie, ale to ja muszę się o zwrot ubiegać i z nim nie zamierzają z tym sami zrobić (a pytałem o oryginalną kwotę, bez odszkodowania, bo na odszkodowanie pomysł pojawił się później). Linia Alliance Air również nie ułatwia: ostatnia odpowiedź od nich, jaką dostałem, to "Request you to contact on the below mentioned call center number along with your PNR for making the changes after completing verification procedure." z numerem telefonu. A "verification procedure" kończy się na tym, że biuro podróży ma się z nimi skontaktować i że ze mną nie chcą gadać. Opisałem to Bookingowi i w skrócie odpisali, że trudno i że nic nie zamierzają z tym zrobić.

Ogólnie nie polecam ani jednych, ani drugich, ale rezerwując loty przez Bookinga w Indiach zaoszczędziłem więcej kasy niż stracę nawet jak z tego lotu nigdy żadnego zwrotu nie dostanę, więc nie narzekam :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy na wyspie Lesbos ⭐⭐⭐ hotel z basenem z widokiem na morze za 2239 PLN 😎 Wczasy na wyspie Lesbos ⭐⭐⭐ hotel z basenem z widokiem na morze za 2239 PLN 😎
City break w Maladze za 839 PLN 🏙️🌞 Loty z Warszawy i hotel w centrum City break w Maladze za 839 PLN 🏙️🌞 Loty z Warszawy i hotel w centrum
Online
#122 PostWysłany: 24 Sie 2025 20:16 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4151
platynowy
kek napisał(a):
Natomiast chyba sytuacja już dojrzała do tego, aby się poddać i wziąć faktycznie zwrot tylko oryginalnej kwoty, co pewnie pójdzie szybciej.


Oryginalnej też już nie weźmiesz, bo na zgłoszenie chargeback'u jest 120/180 dni.

W Indiach nie ma zdaje się rozporządzenia analogicznego do WE 261/2004, więc nie wiem za co miałbyś dostać "odszkodowanie".

Trzeba znać swoje prawa i odpowiednio reagować. Jest chargeback za oryginalny lot, są ubezpieczenia w przypadku problemów podczas podróży (nowe loty, hotele). Jeżeli u ciebie trwa to 12 miesięcy, a ty nadal jesteś w punkcie wyjścia, to raczej wskutek swojego zaniedbania, a nie pośrednika.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#123 PostWysłany: 24 Sie 2025 20:24 

Rejestracja: 06 Sty 2023
Posty: 179
srebrny
@Kothson jesteś tego pewien? Znalazłem to: https://img.static-kl.com/m/10f95294002 ... 9-docx.pdf (Civil Aviation Requirement, Section - 3, Series M Part IV) i to na tę regulację się powoływałem ubiegając się o zwrot. Wydaje się analogiczna do WE 261/2004. Według punktu 3.3.2 b) należy mi się 7500 INR (312 zł) odszkodowania, chyba że znalazłem przepis, który nie ma mocy prawnej, natomiast do tej pory support nie próbował podważyć mocy prawnej tego dokumentu i nawet ChatGPT twierdzi, że powinno obowiązywać :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Online
#124 PostWysłany: 24 Sie 2025 20:37 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 4151
platynowy
Wciąż nie rozumiem, dlaczego booking miałby pośredniczyć w walce o twoje odszkodowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#125 PostWysłany: 24 Sie 2025 20:44 

Rejestracja: 06 Sty 2023
Posty: 179
srebrny
@Kothson o odszkodowanie nie i o to do nich zarzutów absolutnie żadnych nie mam, ale o zwrot oryginalnej ceny biletu, którą zapłaciłem, już tak. A powinien dlatego, że jest biurem podróży, które sprzedało bilet linii lotniczej, która wymaga, aby to biuro podróży zawnioskowało o zwrot, a nie pasażer
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#126 PostWysłany: 17 Gru 2025 12:00 

Rejestracja: 17 Mar 2025
Posty: 43
Nie wiem czy to odpowiednie miejsce na wyrażanie opinii o tym OTA ale booking skasował mnie 10 listopada za loty OPO-EZE 2800 i do tej pory kasy nie dostałem, więc obracają moimi pieniędzmi ponad miesiąc. Ostatni raz korzystam z ich usługi pośrednictwa w zakupie lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#127 PostWysłany: 17 Gru 2025 12:22 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9409
Ostrzeżenia: 1
srebrny
A dlaczego miałbyś dostać?


Ostatnio edytowany przez Gadekk, 17 Gru 2025 12:57, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#128 PostWysłany: 18 Gru 2025 16:35 

Rejestracja: 17 Mar 2025
Posty: 43
boots napisał(a):
A dlaczego miałbyś dostać?
bo nie sprzedali mi biletu, napisali, że oddadzą hajs w ciągu 3-5 dni a obracają nim już ponad miesiąc. Jeśli booking wyrucha w ten sposób x osób a do tego obraca kasą z opłaconych noclegów, które dopiero będą realizowane to ładna sumka się z tego zrobi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#129 PostWysłany: 18 Gru 2025 16:39 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9409
Ostrzeżenia: 1
srebrny
Gdybyś napisał to od razu, to nie musiałbym dopytywać.

Dlaczego nie sprzedali?
Kontaktowałeś się z nimi od czasu otrzymania informacji o zwrocie pieniędzy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#130 PostWysłany: 18 Gru 2025 18:15 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 5598
złoty
joorel83 napisał(a):
boots napisał(a):
A dlaczego miałbyś dostać?
bo nie sprzedali mi biletu, napisali, że oddadzą hajs w ciągu 3-5 dni a obracają nim już ponad miesiąc. Jeśli booking wyrucha w ten sposób x osób a do tego obraca kasą z opłaconych noclegów, które dopiero będą realizowane to ładna sumka się z tego zrobi.

Ty jesteś klient, jak miałeś obiecany zwrot 3-5 dni i już minął miesiąc to działaj.
Zapewne płaciłeś kartą czyli szybki chargeback w banku wystawcy karty.
Góra
 Profil Relacje PM off
joorel83 uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 130 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group