Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 760 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 38  Następna
Autor Wiadomość
#461 PostWysłany: 09 Sty 2024 17:15 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2464
HON fly4free
Jacy konsultanci w Indiach? Dzwoniłem do Hiszpanii i do UK, na pewno moi rozmówcy nie byli Hindusami. Co więcej, oboje przełączali się kilka razy do kierowników po konsultacje co jest możliwe. Totalnie nie masz racji na temat tego co przysługuje pasażerowi, cytujesz przepisy dla przypadku chronionego UE 261/2004, a to nie jest ten przypadek - bo loty skasowano na wiele miesięcy przed. I dokładnie tak samo postępuje Lufthansa jak i LOT. Albo z ich własnej siatki, albo nie ma zmiłuj się i bierzesz zwrot. Co więcej, były osoby, które walczyły np. z LOT-em w dokładnie takich samych okolicznościach, w różnych krajach (odpowiednie urzędy ULC) i wszyscy dostawali negatywne opinie, że się nie należy przełożenie na inne linie, jeśli nie jest to dobra wola operatora, za to zwrot oczywiście przysługuje bezdyskusyjnie.
Góra
 Profil Relacje PM off
vistacash lubi ten post.
 
      
Złap nieco słońca w Turcji ☀️😎 Tanie tygodniowe all inclusive za 1099 PLN 🍹🍴 Złap nieco słońca w Turcji ☀️😎 Tanie tygodniowe all inclusive za 1099 PLN 🍹🍴
🔥HIT❗🔥 Malta na przedłużony weekend za 299 PLN🔥😱 Loty + ⭐⭐⭐ hotel z basenem na dachu 👙😍 🔥HIT❗🔥 Malta na przedłużony weekend za 299 PLN🔥😱 Loty + ⭐⭐⭐ hotel z basenem na dachu 👙😍
#462 PostWysłany: 09 Sty 2024 17:44 

To Ty mylisz regulację związaną z odszkodowaniem. Jeżeli jest powyżej 14 dni nie przysługuje odszkodowanie, ale prawo do zapewnienia innego połączenia jak najbardziej.
Góra
 PM off  
      
#463 PostWysłany: 09 Sty 2024 18:12 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2464
HON fly4free
Jeszcze raz ci napiszę: nie przysługuje połączenie z innej siatki niż własna, możesz te cytaty wyryć na złotej tabliczce. Przerabiałem to ja i inni wielokrotnie. Możesz znaleźć nawet wątek na forum flyertalk (sławny LO w biz do SIN, skasowany), ludzie z przeróżnych krajów europejskich składali skargi na LO, że nie zgodził się na wskazanie żadnej alternatywy u innego przewoźnika - i nikt, literalnie nikt, nie dostał od regulatorów pozytywnej decyzji przyznającej im rację. Co zrobi SV oczywiście nie wiem, ale jeśli będzie trwał w obecnych wytycznych, a loty z VIE się nie pojawią, to dostaniemy kasę i tyle. Możesz oczywiście iść do sądu...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#464 PostWysłany: 09 Sty 2024 18:32 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9637
HON fly4free
@man4business: w sensie prawnym nie masz kompletnie racji, rację ma @greg1291; w sensie praktycznym masz rację - wymuszenie na przewoźnikach realizacji owego prawa do zmiany planu podróży jest już często wysoce problematyczne w przypadku LO czy przewoźników europejskich, a co dopiero SV.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#465 PostWysłany: 09 Sty 2024 18:43 

Mylisz stanowisko przewoźnika z obowiązującym prawem. Przewoźnicy je stosują, a czasem dla własnych korzyści tego nie robią. Zmiana stanowiska SV jest tego najlepszym przykładem. To że zmieniali rezerwację jeszcze w styczniu na innych przewoźników było wynikiem tego że nie mieli lotów z własnej siatki, co jest właśnie zgodne z obowiązującymi regulacjami prawnymi w UE. To nie było ich wspaniałomyślne postępowanie. Jeżeli loty SV wrócą ( o czym zapewniało mnie 2 konsultantów - Indie, Pakistan na infolinii USA) to pewnie będą oferowali tak jak wskazujesz loty z ich własnej siatki połączeń ( mają do tego pełne prawo) lub zwrot pieniędzy. Mówimy o przypadku gdy nie będzie ich własnych lotów. Wtedy mają obowiązek zapewnić Ci lot inną linią na tej trasie jeżeli będziesz się tego domagał. Mnie w styczniu też zbywali wskazując na przywrócenie rezerwacji od wiosny SV, by wtedy załatwiać. Jeżeli tego nie zrobią zostaje droga sądowa za zwrot biletów zakupionych na alternatywne połączenie. Niestety fakt że wyloty są z Wiednia nie ułatwia sprawy ze względu na właściwość sądu w Austrii i to jest największy problem w całej tej sprawie. Niektórzy bawią się w procesy z liniami lotniczymi.. Skoro Wizzair potrafi zapłacić w sądzie za alternatywny lot Lufthansą oraz Ryanarem to SV też to zrobi, ale zakładam że temat zmian jednak wróci.
Góra
 PM off  
      
#466 PostWysłany: 09 Sty 2024 18:55 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9637
HON fly4free
@greg1291: nie wiązałbym polityki rezerwacyjnej SV z akurat bezpośrednio prawem europejskim (choć przy okazji je realizowali wręcz wzorcowo, to fakt), bo dokładnie mieli taką samą w przypadku jakichkolwiek innych rezerwacji i zmian rozkładowych, dla podróży nie zaczynających się w Europie, ani nawet jej nie dotykających (np. ex CAI, TUN itd).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#467 PostWysłany: 09 Sty 2024 20:00 

Rejestracja: 05 Lip 2012
Posty: 734
Loty: 7
Kilometry: 31 319
niebieski
Mamy dostep do wyroków w sprawach, o których piszesz?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#468 PostWysłany: 09 Sty 2024 20:41 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2464
HON fly4free
Dobrze, więc może stańmy na tym: bądźmy realistami. Jeśli SV nie zechce dobrowolnie zamienić na loty innych przewoźników, nikt z nas nie pójdzie z tym do sądu. Zatem cytowane przepisy można sobie "wsadzić", bo one nic nie zmieniają w kwestii dobrej woli przewoźnika. Dlaczego? Bo chyba każdy widzi, że czas jest jednak cenniejszy... (o jaką kwotę się "walczy", o kilkaset zł? które trzeba by dopłacić za inny bilet?). W sprawie LO do Singapuru (wątek: https://www.flyertalk.com/forum/mileage ... 50-rt.html) była osoba, która bardzo się zawzięła, kupiła nawet alternatywne loty, domagając się refundacji od LO. Taki manewr (samowolny zakup z nadzieją na refundację) zdecydowanie się nie powiódł. Duński odpowiednik ULC zawyrokował negatywnie. Cytuję:

Cytuj:
The Danish NEB came out with its ruling today. In short: LOT cancelled my flight and did not offer me rerouting. I booked myself an alternative flight, a few months later. The authority ruled that LOT does NOT have to pay the extra costs for that flight, as I left too much time between the original flight date (Singapore was closed due to covid) and the new trip.

"The air carrier is obligated to offer passengers the choice between reimbursement or re-routing, in which the passenger was not offered in this case." and "It is the evaluation of the Authority that the intent of Article 8(1)(c) in the Regulation is to assure an obligation for the air carrier to offer the passenger a replacement flight for their original scheduled flight. It is not the intent to give the passengers the opportunity to leave their tickets open to purchase a ticket, so that they can travel a year after the cancellation of a scheduled flight as the Authority sees this as a new journey. As such, it is the evaluation of the Authority that the passengers own re-routing is not considered comparable transport conditions in accordance with Article 8(1)(c)."

Jak wiadomo, w tej i innych sprawach, LO jest i był całkowicie sztywny. Bez sądowego rozstrzygnięcia można sobie było dyskutować bez końca. Jak sztywny będzie SV? Nie mam pojęcia. Na ten moment jest tak samo sztywny jak LO...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#469 PostWysłany: 12 Sty 2024 16:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Cze 2013
Posty: 414
niebieski
malaj napisał(a):
Cześć wszystkim. Nie dokonywałem jeszcze żadnych zmian, czytałem cały wątek.
Moja sytuacja jest następująca: lot do BKK 20.01 potwierdzony, bez zmian. Powrót 04.04 disrupted.
Nie spodziewam się żadnych problemów z lotem tam, jedynie z powrotem. Czy jestem w błędzie?
Chcę polecieć i później dzwonić jak już będę na miejscu, najwyżej zmienię powrót na marzec.
Udało mi się zmienić powrotne połączenie z 04.04 na 28.03. Pozwolili mi przesunąć lot max o 7 dni. Dzwoniłem na US infolinię +1-800 ze Skype.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#470 PostWysłany: 12 Sty 2024 16:40 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9637
HON fly4free
man4business napisał(a):
Dobrze, więc może stańmy na tym: bądźmy realistami. Jeśli SV nie zechce dobrowolnie zamienić na loty innych przewoźników, nikt z nas nie pójdzie z tym do sądu. Zatem cytowane przepisy można sobie "wsadzić", bo one nic nie zmieniają w kwestii dobrej woli przewoźnika. Dlaczego? Bo chyba każdy widzi, że czas jest jednak cenniejszy... (o jaką kwotę się "walczy", o kilkaset zł? które trzeba by dopłacić za inny bilet?). W sprawie LO do Singapuru (wątek: https://www.flyertalk.com/forum/mileage ... 50-rt.html) była osoba, która bardzo się zawzięła, kupiła nawet alternatywne loty, domagając się refundacji od LO. Taki manewr (samowolny zakup z nadzieją na refundację) zdecydowanie się nie powiódł. Duński odpowiednik ULC zawyrokował negatywnie. Cytuję:

Cytuj:
The Danish NEB came out with its ruling today. In short: LOT cancelled my flight and did not offer me rerouting. I booked myself an alternative flight, a few months later. The authority ruled that LOT does NOT have to pay the extra costs for that flight, as I left too much time between the original flight date (Singapore was closed due to covid) and the new trip.

"The air carrier is obligated to offer passengers the choice between reimbursement or re-routing, in which the passenger was not offered in this case." and "It is the evaluation of the Authority that the intent of Article 8(1)(c) in the Regulation is to assure an obligation for the air carrier to offer the passenger a replacement flight for their original scheduled flight. It is not the intent to give the passengers the opportunity to leave their tickets open to purchase a ticket, so that they can travel a year after the cancellation of a scheduled flight as the Authority sees this as a new journey. As such, it is the evaluation of the Authority that the passengers own re-routing is not considered comparable transport conditions in accordance with Article 8(1)(c)."

Jak wiadomo, w tej i innych sprawach, LO jest i był całkowicie sztywny. Bez sądowego rozstrzygnięcia można sobie było dyskutować bez końca. Jak sztywny będzie SV? Nie mam pojęcia. Na ten moment jest tak samo sztywny jak LO...



Tu jednak okoliczności były mocno specyficzne; gdyby LO odmówił, a ktoś zarezerwował alternatywny bilet w podobnych datach najpewniej bez problemu by wygrał; z resztą tak jak piszesz - ostatecznie decyduje o tym sąd a nie regulator.
Ja tylko nadmienię, że wygrałem w sądzie na bazie art 8, wprawdzie sprawa dotyczyła odszkodowania, a nie alternatywnego biletu, ale sąd uznał, że przewoźnik nie wywiązując się z obowiązków wynikających z tego przepisu (odmówił przebukowania na alternatywne, nie-swoje, ale pierwsze dostępne połączenie) przyczynił się do znacznego zwiększenia opóźnienia podróży, którego pierwotnym źródłem były okoliczności nadzwyczajne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#471 PostWysłany: 12 Sty 2024 17:27 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2464
HON fly4free
Wydaje mi się, że napisałeś to samo co ja. Ten ktoś zarezerwował bilet w zbliżonych datach, regulator wypowiedział się negatywnie. Można uznać, że "regulator nie miał racji", czyli do sądu. No i tu sprawa zatacza koło. Ktoś pójdzie do sądu, żeby wywalczyć, efektywnie, kilkaset zł za bilet? Jestem ciekaw.
Co do twojej wygranej - to naprawdę kupiłeś alternatywny bilet na loty za ponad pół roku?... OK, nieuważnie czytałem - więc twoja sprawa jednak była inna. Jak wcześnie w stosunku do lotu (i późniejszych zdarzeń) miało miejsce skasowanie połączenia, na które nie dano ci najbliższej alternatywy tylko w tej samej linii?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#472 PostWysłany: 15 Sty 2024 13:12 

Rejestracja: 14 Lis 2010
Posty: 866
platynowy
najpiekniejszy napisał(a):
Po kontakcie z infolinią Saudii powinniście dostać dwa emaile i w jednym z nich, w którymś wersie "ukryty" jest numer PNR przypisany dla Turkisha. Wygląda to mniej więcej tak jak na obrazku poniżej.
Załącznik:
tk.PNG

Dodatkowo na samym dole emaila jest drugi numer, który potrzebujcie wpisać: TICKET: SV/ETKT xxx
I nie wiem czy tylko u mnie, ale po wpisaniu danych dla konkretnego pasażera na rezerwacji widnieje właśnie tylko ten pasażer (bez współpasażerów), więc być może jest potrzeba instalacji aplikacji na telefonie każdego z podróżnych, żeby każdy miał swoją rezerwację.


Przekopalam sie przez wszystkie maile od Saudii, absolutnie w zadnym z nich nie mam takiego zapisku. Podasz prosze tytul maila, w ktorym ten turkishowy nr e-tixa dostales? na infolinii ktorego kraju zmieniales?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#473 PostWysłany: 15 Sty 2024 14:18 

Rejestracja: 28 Lis 2023
Posty: 4
Mam bilety VIE - ICN - VIE na wrzesień przebookowane już jakiś czas temu na Korean tak jak wielu tutaj, bilety są widoczne na stronie Koreana, wszystko potwierdzone. Czy jest szansa, że Saudia jeszcze je anuluje albo będzie chciała zmienić na połączenie swoimi liniami, jeśli takie pojawi się w ich nowej siatce? Chciałbym kupić bilety na dalszą podróz i skoczyć na parę dni to Tokyo z Seulu i zastanawiam się, czy mogę je bezpiecznie już rezerwować, czy lepiej poczekać do lata na wypadek gdyby coś zmieniali, bo nie miałem jeszcze podobnej sytuacji. Dzięki za rady!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#474 PostWysłany: 15 Sty 2024 14:45 

Rejestracja: 22 Cze 2012
Posty: 752
Loty: 26
Kilometry: 67 603
srebrny
Wg mnie nie, przy założeniu że Korean tych lotów nie skasuje. W takim przypadku wracasz do Saudii i tutaj może być powrot do ich siatki lub propozycja zwrotu.

Ja tam zakładam, że wszystko będzie ok. Kupiłem już przelot do NRT.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#475 PostWysłany: 15 Sty 2024 15:05 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2464
HON fly4free
ChrisM_ napisał(a):
Chciałbym kupić bilety na dalszą podróz
Dlaczego chcesz kupować bilety z takim wyprzedzeniem? Raczej cenowo nic nie zyskasz (a może być, że po drodze będzie jakaś promocja na tamtych kierunkach między Seulem i Japonią). A gdyby nastąpiły kolejne zmiany, to różnie może to wyglądać...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#476 PostWysłany: 15 Sty 2024 16:25 

Rejestracja: 28 Lis 2023
Posty: 4
Nie jest tak, że chcę je kupić koniecznie dziś, a raczej właśnie jeśli jakaś promka pojawi się np. za miesiąc. Z drugiej strony śledzę cenę na tej trasie odkąd mam bilety do Seulu - wolno, ale stale rośnie, z początkowych ~600 PLN do 750 obecnie. Nie znam w ogóle cen w Azji, ale w innym wątku widziałem, że ~600 zł za ten przelot jest całkiem OK.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#477 PostWysłany: 15 Sty 2024 18:28 

Rejestracja: 13 Lip 2022
Posty: 64
Loty: 82
Kilometry: 122 035
niebieski
karpik napisał(a):
Przekopalam sie przez wszystkie maile od Saudii, absolutnie w zadnym z nich nie mam takiego zapisku. Podasz prosze tytul maila, w ktorym ten turkishowy nr e-tixa dostales? na infolinii ktorego kraju zmieniales?


Dzwoniłem do USA, odebrał na pewno nierodowity Amerykanin, więc nie wiem czy przypadkiem nie nastąpiło jakieś przekierowanie do innego nieanglojęzycznego kraju.
Co do emaila, to tytuł taki:
NAZWISKO/IMIĘ MS(albo MR) DATA WYLOTU LOTNISKA Z PIERWSZEGO ODCINKA (jak się domyślam ta data i lotniska to po zmianach Saudi), u mnie to wygląda tak:
KOWALSKI/JAN MR 03SEP VIE JED
Nadawca to "Travel Document"

@down: poprawione


Ostatnio edytowany przez najpiekniejszy, 15 Sty 2024 19:24, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#478 PostWysłany: 15 Sty 2024 19:18 

Rejestracja: 28 Lip 2012
Posty: 7369
HON fly4free
najpiekniejszy napisał(a):
Dzwoniłem do USA, odebrał na pewno nierodowity Amerykanin, więc nie wiem czy jakieś przekierowanie, czy zatrudniają byle kogo na takich infoliniach.

nie najpiękniej ci to wyszło...
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#479 PostWysłany: 16 Sty 2024 12:32 

Rejestracja: 06 Lut 2017
Posty: 27
cześć, dokonałem zmiany na bezpośredni lot Korean Air, zachowując te same daty w maju. Zadzwoniłem do Saudii, żeby zmienić termin na lipiec, ale nie ma takiej możliwości za darmo. Chcesz powiedzieć, że jeśli zadzwonię do Korean Air, czy będzie możliwa bezpłatna zmiana dat?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#480 PostWysłany: 16 Sty 2024 12:42 

Rejestracja: 05 Lip 2012
Posty: 734
Loty: 7
Kilometry: 31 319
niebieski
Nie będzie, chyba że zmienią lot który masz lub anulują loty.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 760 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 38  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Gadekk, janusz oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group