Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 17 Sty 2023 19:19 

Rejestracja: 27 Kwi 2019
Posty: 503
Loty: 69
Kilometry: 93 077
srebrny
@Zeus jest dokładnie tak, jak piszesz.
Bagaż nie może polecieć pierwotnym lotem/lotami, gdy pasażer zaliczy no-showa, bądź zostanie w inny sposób usunięty z rejsu (jeśli taka sytuacja się zdarzy, to jest to faktycznie naruszenie zasad bezpieczeństwa nazywane REDem).
Natomiast bagaż, który z jakiegoś powodu zostanie na lotnisku początkowym, bądź przesiadkowym, jest wysyłany jako tzw. RUSH, posiada nową przywieszkę wypisaną/wydrukowaną przez pracownika Lost Luggage i przed zjazdem do strefy sterylnej, musi zostać prześwietlony przez służby bezpieczeństwa.

W kwestii braków na lotach bezpośrednich, to są faktycznie duuużo rzadsze niż na transferowych, ale też się zdarzają, bo ich powody mogą być różne. W przypadku tego TLV często wpisują due to security reasons i bagażu nie wrzucają na ten sam rejs, ale np w zeszłym tygodniu z KRK nie poleciało jakieś 40 szt do SVG, z powodu braku udźwigu...

Dlatego pliss, nie nadawajcie w bagażu dokumentów, kluczy do domu/samochodu, biżuterii, ważnych leków i wszystkiego co jest wam absolutnie niezbędne po przylocie, bo potem prowadzi to do bezsensownej sytuacji, której można uniknąć drobnym ubytkiem wygody.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Podróż do w Brazylii za 3642 PLN 🇧🇷 Loty do Rio de Janeiro, noclegi ze śniadaniami w hotelu + auto 😍 Podróż do w Brazylii za 3642 PLN 🇧🇷 Loty do Rio de Janeiro, noclegi ze śniadaniami w hotelu + auto 😍
Luksusowy city break w Abu Zabi 🕌💎 Loty i pobyt w 5⭐ hotelu Sofitel za 1859 PLN Luksusowy city break w Abu Zabi 🕌💎 Loty i pobyt w 5⭐ hotelu Sofitel za 1859 PLN
#22 PostWysłany: 14 Lut 2023 17:32 

Rejestracja: 01 Wrz 2013
Posty: 78
traveler napisał(a):
Leciałem Ryanem WMI-TFS, po wylądowaniu okazało się, że nasz bagaż jest uszkodzony (wózek dziecięcy jest połamany!). Od rzazu na lotnisku poszedłem i zgłosiłem sprawę, dziewczyna zrobiła zdjęcia, dała numer sprawy i miałem zgłosić to jeszcze u nich na stronie, co też zrobiłem i dostałem piękną zwrotkę - dostarcz nam dokumenty od firmy produkującej wózek lub przedstawiciela albo się wypchaj. Odpisałem im, żeby podali mi punkt w regulaminie, gdzie jest jakaś informacja, że to ja mam im udowadniać takie rzeczy, na co dostałem odpowiedź - nasza poprzednia wiadomość była prawidłowa i to koniec dyskusji i zamknęli zgłoszenie! Odezwałem się więc do nich na czacie, żeby się dowiedzieć, który punkt regulaminu wskazuje na to, że to ja mam udowadniać, że oni uszkodzili bagaż i że jest nie do naprawy, na czasie facet się rozłączył. Ręce mi opadają, dlatego pytam się Was bardziej doświadczonych - co można z tym zrobić? Gdzie się odwołać? Czy ULC coś jest w stanie pomóc?



Cytuj:
Unfortunately, despite the best efforts of staff and baggage handlers, items that are inherently unsuitable for carriage, when not in a protective travel bag, can occasionally be damaged when in the hold of the aircraft, particularly during take-off and landing.

Items such as these usually have a higher cover value on direct home/travel insurance policies.

In order to processes a direct claim with the airline you will need to submit an invoice from the manufacturer or their appointed service agent for the repair or replacement of the wheels/frame/seat etc. Please note that the confirmation of the buggy being irreparable will only be accepted if it is received on the manufacturers, or their appointed service agent's, headed paper. It must also include the brand name of the item and a full description of the damage. Correspondence from the shop of purchase will not be accepted.

In order to processes any payment you may be due as efficiently as possible, we ask that you submit copies of all the relevant receipts to support your claim by return email along with your bank details (IBAN & Swift).

Please note that our appointed Service Agent and our Insurance Assessor may require your original receipt of payment and the damaged item in the future.

Z ciekawości - jak do tego doszło? Oddawales wózek zapewne tuż pod schodami, czyli uszkodzenie nastąpiło już po wylądowaniu na TFS. Nie oddali ci wózka pod schodami?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#23 PostWysłany: 26 Maj 2023 08:39 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 926
niebieski
Witajcie!
Czy ktoś ma doświadczenia w walce z Ryanairem w związku z opóźnionym bagażem? Bagaż nie załadowany na lotnisku wylotu (w poniedziałek). Od razu w poniedziałek było wiadomo, że nie poleciał. Do dziś bagażu nie mam, czy mam szansę na jakieś odszkodowanie od linii? Jako że jestem w domu, to póki co nie kupowałem żadnych artykułów "zamiennych".
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#24 PostWysłany: 26 Maj 2023 08:54 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2442
HON fly4free
Nie ma czegoś takiego jak "odszkodowanie za opóźniony bagaż", a nawet za zagubiony bagaż. Chyba, że wykupiłeś stosowne ubezpieczenie. Masz prawo do wykonania zakupów niezbędnych produktów, o zwrot tych kosztów możesz się ubiegać. Nie wiem, czy jeśli jesteś w domu, jakie produkty są "niezbędne"... natomiast gdyby bagaż zaginął, to masz prawo do zwrotu kosztów tego, co było w bagażu (jest górny limit), ale - musisz udokumentować rachunkami te przedmioty. Co była czasem niemożliwe, ale takie są przepisy... nawet wtedy nie ma "odszkodowania".
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
shiver uważa post za pomocny.
 
      
#25 PostWysłany: 26 Maj 2023 09:47 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9331
srebrny
Za zagubiony lub zniszczony bagaż należy się odszkodowanie.
Przedstawienie rachunków ułatwia procedurę, ale nie jest warunkiem koniecznym.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#26 PostWysłany: 26 Maj 2023 09:53 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2442
HON fly4free
Podaj przepis, według którego twierdzisz, że jest coś takiego jak "odszkodowanie" za (opóźniony, zniszczony, zagubiony) bagaż w sensie takim jak za podróż.
Konwencja montrealska.
https://konsument.gov.pl/uszkodzony-zag ... -lotniczy/
Albo przejdę do sedna:
Cytuj:
Rekompensata ma pokryć poniesione przez pasażera straty, jakie poniósł w wyniku niedostarczenia bagażu. W praktyce oznacza to, że należy przedłożyć przewoźnikowi rachunki za rzeczy znajdujące się w bagażu oraz samą walizkę.
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
      
#27 PostWysłany: 26 Maj 2023 10:00 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9331
srebrny
Cytuj:
w sensie takim jak za podróż

A kto tak twierdzi?
Naprawdę nie rozumiesz znaczenia słowa odszkodowanie?
Sam podajesz linki z treściami o odszkodowaniu...


Ostatnio edytowany przez boots, 26 Maj 2023 10:01, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#28 PostWysłany: 26 Maj 2023 10:01 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2442
HON fly4free
boots napisał(a):
Przedstawienie rachunków ułatwia procedurę, ale nie jest warunkiem koniecznym.

Chodzi mi o to. Piszesz nieprawdę. Mam wrażenie, że odpisujesz w ogóle nie czytając zawartych informacji. Np. pisząc, że nie ma "odszkodowania" nie miałem na myśli samego słowa, tylko jego sens (właściwym słowem tutaj jest rekompensata, która musi być udokumentowana). Większość osób mniema bowiem, że należy się jakieś bezwarunkowe odszkodowanie. Raz jeszcze napiszę, że to jest nieprawda.


Ostatnio edytowany przez man4business, 26 Maj 2023 10:06, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
dg72 uważa post za pomocny.
 
      
#29 PostWysłany: 26 Maj 2023 10:05 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9331
srebrny
Zmieniłeś już zdanie w kwestii tego, czy należy się odszkodowania za zagubiony bagaż?
Podasz przepis, który warunkuje przyznanie odszkodowania od przedstawienia rachunków zakupu zawartości bagażu i samej walizki?
Skoro edytowales swój post, to muszę dopisać: nie mam pojęcia, co masz na myśli - wiem tylko, co piszesz. I do tego się odnoszę.


Ostatnio edytowany przez boots, 26 Maj 2023 10:09, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#30 PostWysłany: 26 Maj 2023 10:07 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2442
HON fly4free
Nie, nie zmieniłem zdania. Podałem link a nawet cytat. Jak jesteś tak leniwy, że nie chce ci się czytać, to jest to twój problem. Tak się składa, że osobiście przechodziłem takie procedury.
Więc ja również wyedytuję i dodam - dokładnie tak, nie masz pojęcia o temacie, ale jak zwykle wrzuciłeś kilka bezsensownych i wprowadzających w błąd wpisów. Widzę dodatkowo, że masz problem z czytaniem ze zrozumieniem. Naprawdę przeczytaj co to znaczy odszkodowanie w tym wypadku. Napisałem już do kilka razy, nie będę się powtarzał więcej.


Ostatnio edytowany przez man4business 26 Maj 2023 10:13, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
dg72 uważa post za pomocny.
 
      
#31 PostWysłany: 26 Maj 2023 10:11 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9331
srebrny
Czyli nadal twierdzisz, że nie ma odszkodowania i popierasz to linkiem, pod którym piszą właśnie o odszkodowaniu? :shock:

Za zagubiony lub zniszczony bagaż należy się odszkodowanie.
Przedstawienie rachunków ułatwia procedurę, ale nie jest warunkiem koniecznym
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#32 PostWysłany: 02 Cze 2023 13:40 

Rejestracja: 17 Maj 2018
Posty: 175
niebieski
To ja może pokażę jak to wygląda w praktyce. I nie bawmy się w rozważania filozoficzne czy jest to odszkodowanie, rekompensata czy cokolwiek innego. Dla większości osób to naprawdę nie ma żadnego znaczenia.
Sprawa sprzed kilku miesięcy, uszkodzona walizka. Poniżej fragmenty maili od Ryanaira.
W skrócie: oczywiście chcieli na dzień dobry rachunek za walizkę, za naprawę. Finalnie wypłacili kasę bez żadnych rachunków. Wypłacili więc kasę a o to przecież chodzi, a nie o to czy to można nazwać odszkodowaniem czy nie.Z rachunkami można zapewne wytargać więcej, jeśli rachunki wykażą że wartość zniszczonych przedmiotów jest większa.

Kod:
In order for us to process your claim, you will need to submit a copy of the receipt of purchase or a copy of the bank or credit card statement, showing the value and date of purchase, for the damaged item.
If it is possible for the damaged item to be repaired, you will need to submit the relevant invoice for the cost of the repair by return email.
[.]
If the required proof of purchase is not received, Ryanair will refer the claim to our insurance loss adjustors for assessment. They will assess this claim in the same way as lost air cargo, based on the weight of the un-receipted item, at a rate of 22SDR's per kilogram.

Kod:
Where no receipt could be provided, the item is treated in the same way as lost air cargo, based on the standard weight of each un-receipted item which is set at the rate of SDR22 per kilogram.
 
Giving the above we are organising a transfer payment for 57.49 EUR as quoted, in full and final settlement of your claim.
_________________
--
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Góra
 Profil Relacje PM off
machoony lubi ten post.
 
      
#33 PostWysłany: 31 Lip 2023 17:26 

Rejestracja: 31 Lip 2023
Posty: 1
wujekp a ile Twoja walizka miała kilogramów?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#34 PostWysłany: 05 Sie 2023 23:23 

Rejestracja: 17 Maj 2018
Posty: 175
niebieski
@Anacka
Jak rozumiem, takie same stawki są w przypadku zagubionego bagażu. Co jest trochę bez sensu, bo ja przecież zawartość walizki mam, a zniszczona została jedynie sama walizka.
_________________
--
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...


Ostatnio edytowany przez Gadekk, 05 Sie 2023 23:34, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#35 PostWysłany: 06 Sie 2024 09:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 1619
niebieski
Po locie ryanairem okazało się, że walizka została uszkodzona.
Złożyłam reklamację, został nadany nr sprawie, jednak pozostaje po czasie bez odpowiedzi. Czy macie hint jak wymusić na nich dalsze działania?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#36 PostWysłany: 06 Sie 2024 11:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Sty 2014
Posty: 393
niebieski
Jak długo pozostaje bez odpowiedzi?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#37 PostWysłany: 06 Sie 2024 11:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 1619
niebieski
Jakoś 2 miesiące :/
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#38 PostWysłany: 06 Sie 2024 14:47 

Rejestracja: 27 Kwi 2019
Posty: 503
Loty: 69
Kilometry: 93 077
srebrny
@Akna ale mówisz o zgłoszeniu tego do działu reklamacji FR czy do agenta na lotnisku przylotowym?

Z tego co ja się orientuję, to FR aktualnie daje pasażerom 2 opcje:
1. wypłata odszkodowania w kwocie 30, 40 lub 50 EUR (zależne od wielkości walizki)
2. Kontakt z działem reklamacji i 'walka' o wyższą kwotę

Natomiast w obu przypadkach po otrzymaniu dokumentu na lotnisku, konieczne jest albo wypełnienie formularza do zwrotu $, albo właśnie kontakt z ichniejszym działem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#39 PostWysłany: 06 Sie 2024 15:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 1619
niebieski
Zgłoszone zostało na lotnisku, poszło zgłoszenie przez stronę.
Kontakt nastąpił, sprawa dostała nr zgłoszenia i ciszaaaaaa.
Po miesiącu ponaglenie i nic.
Na lotnisku nic nie zaproponowali.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#40 PostWysłany: 06 Sie 2024 16:13 

Rejestracja: 27 Kwi 2019
Posty: 503
Loty: 69
Kilometry: 93 077
srebrny
Oki rozumiem, być może pierwsza z opcji dotyczy tylko lotnisk, gdzie FR ma swój własny handling tak, jak w KRK
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group