Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 59 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Kiwi - opinie
#1 PostWysłany: 25 Lis 2022 01:08 

Rejestracja: 09 Paź 2022
Posty: 6
Sprzedał bilety, lot anulowano, nie zwrócono środków. Według informacji od linii lotniczej, winę za brak zwrotu ponosi kiwi.com gdyż nie dopełnił procedur. Kiwi.com nie przyjmuje swojej odpowiedzialności i unika merytorycznej rozmowy - i kwituje że NA TO NIE MA WPŁYWU.

Mechanizm działania. W listopadzie 2021 kupiłem u Kiwi.com bilety o wartości 600 euro na lot 22 stycznia 2022r. Dnia 4 stycznia 2022 dostałem z Kiwi.com informację, że przewoźnik anulował ten lot. Dostałem propozycję wylotu w późniejszym terminie 24 stycznia 2022 lub zwrot gotówki . Wybrałem opcję zwrotu gotówki i Kiwi.com przyjęło tą dyspozycję 5 stycznia 2022. Z uwagi że blisko cały rok w sprawie reklamacji i zwrotu środków nic się działo- a od kiwi.com otrzymywałem wyłącznie zdawkowe informację, że proces trwa ale wymaga czasu - zwróciłem się z zapytaniem bezpośrednio do linii lotniczej tj FrenchBee.com. Linia lotnicza poinformowała mnie , że zwrot za bilety nie przysługuje gdyż nie stawiłem się na wylot (przełożony) 24 stycznia 2022. Linia w tej sytuacji zwraca tylko podatki tj 11 euro. W odpowiedzi poinformowałem linię, że dokonałem zgłoszenia anulacji swoich biletów już 5 stycznia 2022 i przedstawiłem dowód zgłoszenia ze strony kiwi.com Linia lotnicza podtrzymała swoje stanowisko, że nie otrzymała dyspozycji od KIWI.com. W ciągu uporczywej korespondencji z KIWI.com ustaliłem, że KIWI.com złożyło taką dyspozycję 26 stycznia 2022 czyli 21 dni po moim zgłoszeniu i 2 doby po wylocie samolotu. Ponownie otrzymałem od linii FrenchBee na piśmie informację , że powodem braku wypłaty pełnej kwoty za bilety jest BRAK dokonania anulacji biletów przez (już literalnie nazwane) KIWI.com. Oczywiście to pismo na KIWI.com nie zrobiło żadnego wrażenia. Zamiast tego dostałem radosną informację, że kiwi.com przelewa mi 11 euro , czyli kwotę otrzymaną od FrenchBee i tym samym zamyka proces reklamacyjny. CZy ktoś ma podobne doświadczenie i zna sposób wyjścia z tej sytuacji?
Góra
 Profil Relacje PM off
DMW uważa post za pomocny.
 
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#2 PostWysłany: 25 Lis 2022 01:11 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
Jeśli masz cała dokumentację, potwierdzającą to co piszesz, pozostaje najpewniej tylko sprawa sądowa. To czeski pośrednik. Mają już trochę spraw na swoim koncie, niektóre były głośne medialnie.


Ostatnio edytowany przez marek2011, 25 Lis 2022 01:15, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 25 Lis 2022 01:14 

Rejestracja: 09 Paź 2022
Posty: 6
do sądu za 600 euro?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 25 Lis 2022 01:16 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7862
HON fly4free
No jeśli chcesz ewentualnie je odzyskać?
Możesz też spróbować z ochroną konsumenta, ale tu skuteczność jest ograniczona, jeśli nie ma woli ugody po drugiej stronie.
Zakładam, że termin na ewentualny chargeback już niestety minął, nawet jeśli płaciłeś kartą.
Góra
 Profil Relacje PM off
apadlo lubi ten post.
 
      
#5 PostWysłany: 25 Lis 2022 01:18 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
@cezarys2
A co, lepiej tu wylewać żale?


Ostatnio edytowany przez boots, 25 Lis 2022 01:18, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#6 PostWysłany: 25 Lis 2022 01:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Maj 2017
Posty: 3398
Loty: 416
Kilometry: 719 918
platynowy
I właśnie z takiego założenia wychodzi kiwi, kto się będzie sądził o 600€?
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#7 PostWysłany: 25 Lis 2022 01:25 

Rejestracja: 09 Paź 2022
Posty: 6
boots napisał(a):
@cezarys2
A co, lepiej tu wylewać żale?

Lepiej Tu ostrzec innych. Taka z mojej przygody korzyść niech będzie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 25 Lis 2022 01:38 

Rejestracja: 29 Lip 2021
Posty: 532
Loty: 64
Kilometry: 105 797
złoty
Spróbuj zgłosić sprawę do ECK, może pomogą
_________________
Image

Z tych ciekawszych zaliczone: Syria, Liban, Izrael, Kosowo, Laponia, Hawaje
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 25 Lis 2022 01:52 

Rejestracja: 15 Mar 2014
Posty: 218
niebieski
KIWI i jego odprawa na lot .....od lat unikam . Jedyny zakup u nich to 40 zeta za lot Ryan i to mój minimalny wymiar kary który zakończył się tym że kupiłem nowego biletu gdzie indziej. Dziwię się że skoro od lat jest sporo komentarzy negatywnych iż nadal dochodzi do transakcji KIWI.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#10 PostWysłany: 25 Lis 2022 06:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 4065
HON fly4free
marcin.krakow napisał(a):
I właśnie z takiego założenia wychodzi kiwi, kto się będzie sądził o 600€?
Na tym jest oparty caly model biznesowy kiwi. 1-2% klientow pójdzie do sadu i po 1-2 latach połowa z nich coś wywalczy.
Na razie kiwi zostało przymuszone do podawania nr rezerwacji. Mały sukces po wielu latach rżnięcia klientów.
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#11 PostWysłany: 25 Lis 2022 07:03 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
marek2011 napisał(a):
Jeśli masz cała dokumentację, potwierdzającą to co piszesz, pozostaje najpewniej tylko sprawa sądowa. To czeski pośrednik. Mają już trochę spraw na swoim koncie, niektóre były głośne medialnie.

Zapewne wystarczyło wystąpić o chargeback, ale teraz ze względu na terminy jest już za późno.
Góra
 Profil Relacje PM off
LonDynia uważa post za pomocny.
 
      
#12 PostWysłany: 25 Lis 2022 07:47 

Rejestracja: 05 Paź 2022
Posty: 927
Loty: 6
Kilometry: 12 016
niebieski
Chargeback tylko jeśli ktoś płacił kk ?
_________________
Czy The Office US jest najlepszym serialem komediowym?
Zdania są podzielone. Niektórzy mówią, że tak, inni że owszem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 25 Lis 2022 07:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 4825
Loty: 307
Kilometry: 514 401
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
Jak jest dobrze... to jest dobrze, a jak sie sypia loty to pod gorke jest niejednokrotnie z dowolnym OTA.
Bralem u nich niedawno durnolot jednodniowke Katowice - Split - Katowice Wizzair. Nie mam wizz clubu, a cena ktora zaoferowali byla pare PLN wyzsza od wizz clubowej.
Potwierdzenie przyszlo blyskawicznie, odprawiłem sie samodzielnie bez problemu, karty pokladowe mimo to i tak przeslali na email.
Powiadomienia na telefon sms i email przychodzily, ze samoloty beda opoznione. W sumie naprawde nie ma sie do czego przyczepic.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 25 Lis 2022 08:26 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
piotrkr napisał(a):
Chargeback tylko jeśli ktoś płacił kk ?


Przy dużych kwotach tylko kartą :!:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 25 Lis 2022 08:32 

Rejestracja: 22 Wrz 2012
Posty: 1263
niebieski
piotrkr napisał(a):
Chargeback tylko jeśli ktoś płacił kk ?
Nie tylko, także karty debetowe.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 25 Lis 2022 08:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sie 2012
Posty: 664
srebrny
Moze warto to przeniesc do prawa-pasazera,forum,1498 bo temat wazny, ale to zadna okazja. :)
_________________
Moje relacje: WIetnam - taki piękny chaos
Singapur, Kuala Lumpur, Japonia
Meksyk: Relacje z podróży » Ameryka Północna » Ale Meksyk!
Chiny: Relacje z podróży » Azja Południowo-Wschodnia »Azja Południowo-Wschodnia »Pekin i Szanghaj - czyli nigdzie nie lecimy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 25 Lis 2022 09:05 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 4038
złoty
Ja będąc na lotnisku, idę do danego przewoźnika i proszę o podanie pnr na interesujący mnie lot.
jaco027 napisał(a):
marcin.krakow napisał(a):
I właśnie z takiego założenia wychodzi kiwi, kto się będzie sądził o 600€?
Na tym jest oparty caly model biznesowy kiwi. 1-2% klientow pójdzie do sadu i po 1-2 latach połowa z nich coś wywalczy.
Na razie kiwi zostało przymuszone do podawania nr rezerwacji. Mały sukces po wielu latach rżnięcia klientów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 25 Lis 2022 10:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1735
platynowy
dg72 napisał(a):
marek2011 napisał(a):
Jeśli masz cała dokumentację, potwierdzającą to co piszesz, pozostaje najpewniej tylko sprawa sądowa. To czeski pośrednik. Mają już trochę spraw na swoim koncie, niektóre były głośne medialnie.

Zapewne wystarczyło wystąpić o chargeback, ale teraz ze względu na terminy jest już za późno.


Dokladnie, dla transakcji zagranicznych do 180 dni jest czas, wiec jak lot byl w styczniu to mial czas do konca lipca. Wiec tu tez ku przestrodze, jak cos idzie nie tak to i z kazdym OTA moga byc problemy.
Ostatnio kupilem BlueAira przez Expedie - wg mnie najlepsze OTA do lotów, linia "upadla" i Expedia nic nie chciala pomóc bo to niby LCC i nie maja dostepu do rezerwacji, chargeback i zwrot przyszedl do 30 dni (kase pobral BlueAir). Tu by bylo podobnie o ile jest tak jak piszesz. Teraz tylko sadownie..
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#19 PostWysłany: 25 Lis 2022 13:50 

Rejestracja: 09 Paź 2022
Posty: 6
amphi napisał(a):
Moze warto to przeniesc do prawa-pasazera,forum,1498 bo temat wazny, ale to zadna okazja. :)

cenna uwaga...ale nie potrafię tego zrobić samodzielnie. Moze @admin pomoze?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Kiwi - opinie
#20 PostWysłany: 25 Lis 2022 21:33 

Rejestracja: 13 Cze 2016
Posty: 342
Miałem identyczną sytuację, ale jak na Facebooku napisałem negatywny komentarz, że nie zwracają kasy za odwołane loty to cudownym trafem po kilku dniach miałem zwrot na konto i nawet nikt nie prosił mnie o dane, sami mnie znaleźli po imieniu i nazwisku. :lol:
Może to jest sposób.
Góra
 Profil Relacje PM off
LonDynia uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 59 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group