Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 51 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
#21 PostWysłany: 25 Maj 2022 21:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2014
Posty: 2876
HON fly4free
@Poniósł_Mnie_Melanż

Nie wiem jak Ci to wytłumaczyć, bo nie chce mi się robić wykładu na temat tego jak działa system GDS, ale gwarantuję Ci że to co piszesz, to bełkot, który wynika z niezrozumienia i niewiedzy na temat tego, jak działa ta branża. W sumie pośrednicy powinni informować że obciążenie lub blokada jakiejś kwoty (nawet pełnej kwoty rezerwacji mimo wybrania płatności "pay later") może nastąpić w dowolnym momencie i może je przeprocesować expedia czy booking który jest ich partnerem i który wygrał akurat momencie rezerwacji "licytację" na obsługę tej rezerwacji - a także sam hotel - za pierwszą noc, na pełną kwotę rezerwacji czy na jakąs symboliczną kwotę - to zależy od polityki hotelu. Tak czy inaczej - to Ty a nie oni jesteś winny i jeszcze śmiesz oczerniać drugą stronę. To Ty swoją kartą masz zagwarantowac rezerwację, a stosowanie jednorazówki revoluta=anulacja.
_________________
https://youtube.com/@CamiloPardo
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
Tydzień na Langkawi za 2841 PLN. Loty z Berlina i noclegi w 4* hotelu Tydzień na Langkawi za 2841 PLN. Loty z Berlina i noclegi w 4* hotelu
Odkryj Portugalię: Porto i Azory w jednej podróży z Wrocławia za 825 PLN Odkryj Portugalię: Porto i Azory w jednej podróży z Wrocławia za 825 PLN
#22 PostWysłany: 25 Maj 2022 23:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1735
platynowy
Pan.

Troche calosc nie trzyma sie kupy. Bezplatna anulacja do 2 tygodni przed.. przy platnosci na miejscu? A co jak sie nie pojawisz i nie zaplacisz? Hotel mialby trzymac zablokowany pokój i ryzykowac utrate potencjalnego zysku?
A jaki hotel? Przejrzalem kilkadziesiat hoteli na Cyprze na 17 sierpnia i nie widze nic z platnoscia na miejscu, sa np. hotele z platnoscia:
Cytuj:
FREE cancellation before August 07, 2022 (dwa tygodnie przed)
No payment required

Ale na nastepnej stronie jak klikniesz w "Booking conditions" to widac:
Cytuj:
On 08/08/2022 we will charge £392 to the card you indicate to us when making the booking
If you cancel the booking before 08/08/2022, you will have no charge


Tu tez zakladam ze bylo podobnie, zinterpretowales "no payment required" jako platnosc na miejscu, 21 lutego chcieli pobrac cala kwote, nie bylo pieniedzy na karcie przez co nie zrobili rezerwacji z jakiegos wspoldzielonego portalu typu LateBeds (ktora nazwe hotel by widzial) i tyle.
Ogólnie mowiac - nie zaplaciles za hotel - nie anulowales rezerwacji.. to wg mnie ty ich oszukales?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#23 PostWysłany: 26 Maj 2022 09:14 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Sty 2011
Posty: 7790
@nick @LonDynia Oczywiście macie rację co do systemu rezerwacji/płatności itd ale jakby nie patrzeć w ww przypadku rezerwacji zrobionej na nazwisko danego klienta po prostu nie było. Czasem biura mają wykupioną/zarezerwowaną pulę miejsc noclegowych i w takim przypadku rezerwacja na konkretnego klienta mogłaby pojawić się później ale chyba jednak nie w przypadku małego pośrednika..? Co by oznaczało że pomimo niezrozumienia sytuacji z obciążaniem karty jednak @Poniósł_Mnie_Melanż ma rację co do tego że swojego noclegu mógłby nie zobaczyć (jeśli rezerwacja nie była dokonana od razu to w wybranym obiekcie mogłoby nie być już wolnych miejsc)?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#24 PostWysłany: 26 Maj 2022 10:49 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Dla mnie sytuacja jest zrozumiała i normalna - pośrednikowi nie udało się zagwarantować płatności, więc nie przekazał danych klienta hotelowi.
Dywagacje na temat tego, czy byłoby w hotelu dla niego miejsce nie ma sensu, skoro płatność nie była zabezpieczona.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#25 PostWysłany: 26 Maj 2022 12:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1735
platynowy
No dokladnie, zwlaszcza ze Stayforlong wg mnie nie akcpetuje platnosci na miejscu - wbrew temu co pisano wyzej. Nie zaplacil, nie dostal - o czym tu gadac? :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#26 PostWysłany: 26 Maj 2022 14:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2010
Posty: 354
niebieski
ja koryzstałem w Meksyku i raczej nie polecam.
Nam się akurat udało jakoś wyjść z sytuacji mieliśmy zarezerwoawny hotel w Playa del Carmen i oczywiście był overbooking i nie było dla nas tego pokoju co rezerwowaliśmy. Początkowo chcieli nam dać jakiś bardzo słaby i ciemny pokój ale udało się zamianić na coś o podobym standardzie jednak nie obyło się bez stresu.
_________________
Image
http://www.facebook.com/lifetripblog
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#27 PostWysłany: 06 Lip 2022 22:11 

Rejestracja: 08 Lut 2016
Posty: 2
Wróciłem właśnie z wakacji zarezerwowanych przez ten serwis w Hiszpanii. Miałem duże wątpliwości i obawy (patrząc na sporo negatywnych komentarzy na sieci - chociaż część z nich dotyczy spraw "covidowych" - tj. zamknięć hoteli na co serwis nie ma wpływu), ale jak się na szczęście okazało - zupełnie nieuzasadnionych w moim wypadku.
Po rezerwacji otrzymałem od razu potwierdzenie, aczkolwiek zdziwiło mnie, że nadawcą jest jakaś Larissa. Trochę nakręcony przez różne komentarze na sieci - napisałem od razu do hotelu, czy faktycznie jest rezerwacja na mnie, w tych datach i na tych warunkach (HB, pokój na morze itd). Odpisali od razu, że jest wszystko ok. Po jakimś czasie zrobiłem zapłatę za resztę pobytu (w moim wypadku serwis rozbił to na dwie raty, jedną małą, drugą większą) - z płatnościami też nie było problemu.
Na miejscu też wszystko ok. Pokój czekał na mnie, w pełni opłacony, taki jaki chciałem, a nawet na najwyższym piętrze (to była niezobowiązująca prośba do hotelu jaką wpisałem).
W sumie jestem zadowolony bo za pobyt 15 dni zapłaciłem o jakąś 1/5 mniej niż przez serwisy typu booking czy hotels. Nie musiałem kontaktować się z serwisem w żadnych sprawach bo po prostu nie było powodu. Chociaż obawy przy rezerwacji miałem.
Góra
 Profil Relacje PM off
piotrek_89 lubi ten post.
piotrek_89 uważa post za pomocny.
 
      
#28 PostWysłany: 11 Gru 2022 16:59 

Rejestracja: 18 Kwi 2017
Posty: 29
Przyłączam się do grona niezadowolonych...Odwołałam rezerwację przedpłaconą, otrzymałam zwrot kasy - połowa po miesiącu, druga połowa po kolejnym miesiącu, tragedia , razem było 10 tys. To jeszcze nie koniec moich "przygód" ...Kolejna rezerwacja, znów przedpłata , 3 miesiące temu. Teraz hotel jest tańszy o ponad 30% procent...Napisałam do nich , że w obecnej sytuacji za kwotę jaką zapłaciłam za sam hotel 3 miesiące temu, mogłabym kupić to samo z HB....Cisza, a potem zdawkowa odpowiedż że nic nie mogą zrobić...Ja osobiście nie polecam i sama już więcej nie zarezeruję.

Podpowiedzcie mi, proszę, jaką "bajkę" mam wymyślić aby anulować rezerwację bezzwotną? Anulował ktoś , udało się ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#29 PostWysłany: 11 Gru 2022 17:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2014
Posty: 2876
HON fly4free
@malibu200 Ale to Ty kupiłaś noclegi po tej stawce, co ma do tego pośrednik?
_________________
https://youtube.com/@CamiloPardo
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#30 PostWysłany: 11 Gru 2022 17:41 

Rejestracja: 18 Kwi 2017
Posty: 29
Pośrednik od 3 miesięcy dysponuje moją kasą; rozmawiałam z hotelem, oni pieniedzy nie otrzymali jeszcze.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#31 PostWysłany: 11 Gru 2022 18:25 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Aby coś z tego wyszło to chęci by musiały być równocześnie po obu stronach . Szkopuł w tym, że druga strona ma chęć zarobić a nie stracić. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#32 PostWysłany: 11 Gru 2022 19:44 

Rejestracja: 18 Kwi 2017
Posty: 29
No właśnie, o kase chodzi...zapłaciłam 10 tys, teraz to sam,ten sam pokój, z możliwoscia anulowania, kosztuje 5200 zł...zwyczajnie szkoda mi kasy... :|
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#33 PostWysłany: 11 Gru 2022 20:27 

Rejestracja: 28 Lis 2017
Posty: 232
Kurcze, unikam jak ognia tych przedpłacowych rezerwacji.
Chociaż mogło być też w drugą stronę i hotel teraz kosztować 15 tys.

BTW. Robiłem z nimi rezerwację na Cyprze , zero problemów. Może moje szczęście.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#34 PostWysłany: 11 Gru 2022 20:39 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11311
Loty: 476
Kilometry: 752 302
malibu200 napisał(a):
No właśnie, o kase chodzi...zapłaciłam 10 tys, teraz to sam,ten sam pokój, z możliwoscia anulowania, kosztuje 5200 zł...zwyczajnie szkoda mi kasy... :|

Tak to działa - ceny bywają zmienne, a stara prawda rynku mówi, że aby ktoś zapłacił mniej, to ktoś inny musi zapłacić więcej 8-) Natomiast zawsze będą mnie zadziwiać ludzie, którzy z dużym wyprzedzeniem biorą rezerwacje bezzwrotne i to jeszcze na takie duże kwoty :shock:
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#35 PostWysłany: 11 Gru 2022 20:50 

Rejestracja: 18 Kwi 2017
Posty: 29
Pomyliłam się, myślałam że to oferta z bezpłatnym anulowaniem... :oops:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#36 PostWysłany: 11 Gru 2022 20:52 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22329
No cóż, to dobra wola Stayforlong, i nie widzę powodów żeby z nich nie skorzystać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#37 PostWysłany: 11 Gru 2022 21:01 

Rejestracja: 18 Kwi 2017
Posty: 29
-- 11 Gru 2022 20:59 --

Znaczy się nie ma dla mnie ratunku...no cóż ,na błędach się człowiek uczy...nie zmienia to faktu że nie jest mi z tym komfortowo. Spróbuję napisać, jak radziliście, na 2 tyg przed pobytem, że choroba dopadła ,ale jakoś czarno to widzę..

-- 11 Gru 2022 21:01 --

dominikanin napisał(a):
spróbuj napisać, że zachorowałeś, i pomimo szczerych chenci, nie jesteś w stanie skorzystać z usługi, natomiast w najbliższym czasie obiecujesz i przyśiegasz, że coś u nich zarezerwujesz. powinno podziałać.

spróbuje ...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#38 PostWysłany: 10 Maj 2023 14:11 

Rejestracja: 24 Sty 2012
Posty: 63
A jeśli wybór jest pomiędzy Stayforlong a Zen Hotels to na którego pośrednika lepiej się zdecydować? U obydwu ceny podobne, prawie połowę taniej niż na Bookingu :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#39 PostWysłany: 10 Maj 2023 14:22 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2012
Posty: 2240
Obojętne, i tak biorą od tego samego dostawcy, pewnie Hotelbeds.
Góra
 Profil Relacje PM off
emi lubi ten post.
emi uważa post za pomocny.
 
      
#40 PostWysłany: 30 Maj 2023 21:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Cze 2012
Posty: 222
Loty: 97
Kilometry: 221 758
niebieski
Skorzystałem ze Stayforlong dla rezerwacji we Włoszech i po raz pierwszy w karierze naciąłem się.

Na stronie oferty hotelu w Stayforlong po wpisaniu dat pokazana jest cena. Opisana jest tekstem "Pokazana cena jest ostateczną ceną za 3 nocy, VAT wliczony w cenę". Przy przycisku "Rezerwuj" jest dodatkowy tekst "ostateczna oferta dla 3 nocy".
Po kliknięciu w "Rezerwuj", jest dodatkowe rozbicie ceny na Cenę całkowitą, Sumę cząstkową i Podatki & opłaty. Przy punkcie Podatki & opłaty jest ikona pytajnika.
Po kliknięciu w ikonę pytajnika otrzymujemy dodatkową informację: Ta opłata obejmuje szacowaną kwotę, jaką dostawca usług turystycznych (np. hotel lub firma wynajmująca samochody) odprowadza do urzędu skarbowego lub którą my odprowadzamy do urzędu skarbowego z tytułu rezerwacji (w tym m.in. w formie podatku od sprzedaży, obłożenia oraz towarów i usług). Kwota ta może też obejmować dowolną kwotę pobieraną od nas z tytułu rożnych opłat, w tym m.in. opłaty klimatycznej lub opłaty za sprzątanie, lub też kwotę, która jest zatrzymywana w ramach prowizji za usługi przez nas, dostawcę usług hotelowych lub stronę internetowej, na której dokonano rezerwacji. Wysokość prowizji różni się w zależności od lokalizacji, kwoty i sposobu rezerwacji. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w Zasadach i warunkach.
Klikam w nieduży tekst "Warunki rezerwacji". Pojawia się informacja o zameldowaniu, kaucji itp.

Na dole jest jeszcze mniejszy tekst "Pokaż więcej". Po przewinięciu na dół dochodzę do pozycji "Opłaty". Dopiero tu pojawia się informacja o kwotach opłat za sprzątanie i elektryczność ("W obiekcie należy dokonać następujących opłat") chociaż ponownie pojawia się też mylący tekst "Wszystkie opłaty podane przez obiekt zostały uwzględnione.".

Podsumowując, od momentu dowiedzenia się, że "Pokazana cena jest ostateczną ceną", muszę kliknąć jeszcze co najmniej w 4 miejsca, żeby dowiedzieć się, iż w hotelu muszę dokonać dodatkowych, obowiązkowych płatności. Jest możliwe dokonanie rezerwacji bez przeczytania tych tekstów, nie trzeba niczego dodatkowo potwierdzać.

Mam doświadczenie w korzystaniu z Booking.com, Agoda, Hotels.com i innych podobnych portali (ba, korzystałem z Amoma, Zen Hotels, itd), ale pierwszy raz zostałem zaskoczony na miejscu dodatkowymi opłatami, których się nie spodziewałem (do rezerwacji za około 150€ musiałem na miejscu dopłacić około 100€).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 51 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group