Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 28 Sie 2025 05:27 

Rejestracja: 07 Mar 2020
Posty: 16
Tylko wtedy FTL straciłby za bardzo sens, a ludzie zaczęliby jeszcze bardziej latać LH gdzie lounge w strefie NS we FRA i MUC masz kilka. Przypominam, że to jeden z najciężej osiągalnych srebrnych statusów wśród europejskich linii i trzeba mieć na niego teraz 33 krótkie odcinki w Y rocznie . Dla porównania w AF/KL od 36 to już jest gold.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Egipskie all inclusive w 5* resorcie z parkiem wodnym 🌴🏊‍♂️ Wczasy od 2213 PLN Egipskie all inclusive w 5* resorcie z parkiem wodnym 🌴🏊‍♂️ Wczasy od 2213 PLN
🌋 Dotknij chmur na szczycie Teide ✨Loty i 4* hotel na Teneryfie za 1279 PLN 🤑💥 🌋 Dotknij chmur na szczycie Teide ✨Loty i 4* hotel na Teneryfie za 1279 PLN 🤑💥
#2 PostWysłany: 28 Sie 2025 08:04 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25196
No chyba nie najciężej osiągalny srebny status

33 odcinki w Y to żaden problem przecież.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#3 PostWysłany: 28 Sie 2025 09:24 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9617
HON fly4free
MKairlines napisał(a):
Tylko wtedy FTL straciłby za bardzo sens, a ludzie zaczęliby jeszcze bardziej latać LH gdzie lounge w strefie NS we FRA i MUC masz kilka. Przypominam, że to jeden z najciężej osiągalnych srebrnych statusów wśród europejskich linii i trzeba mieć na niego teraz 33 krótkie odcinki w Y rocznie . Dla porównania w AF/KL od 36 to już jest gold.


A ile trzeba (na ogół) spacerować z S do NS po FRA, żeby przejść wszystkie kontrole i dostać się do samolotu ? A ile w WAW?
Sam jak lecę z/przez WAW praktycznie niemal nigdy nie korzystam z Mazurka bo go nie lubię - siedzę w Polonezie w części G i wychodzę chwilę przed boardingiem.
Btw. przykładowo w CPH SK w ogóle nie ma poczekalni w NS i jakoś nie powoduje to, że ludzie omijają SK i CPH z tego powodu ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#4 PostWysłany: 28 Sie 2025 10:37 

Rejestracja: 07 Mar 2020
Posty: 16
Zeus napisał(a):
No chyba nie najciężej osiągalny srebny status

33 odcinki w Y to żaden problem przecież.

Z tych, w których można zdobyć za odcinki zdecydowanie jest. Do Flyingblue potrzeba zaledwie 20 lotów, SAS - 10(!), Iberia - również 20, TAP - 25 (i 15 do utrzymania). Do BA, AY, gdzie zależy to od $ nie porównuję, ale można oczywiście zrobić mniej odcinków w Y przy droższych biletach. Lepszym pomysłem byłoby wpuszczanie tylko statusowych z M&M (FTL i wyżej), a tych ze statusami z A3, TK, AV, ET przekierować do Poloneza.
Kontrola paszportowa w WAW jest niestety strasznie wolna i nieprzewidywalna, a dodatkowo automatyczne bramki są na wylotach często wyłączone. Więc co z tego jak jest blisko, jak może to zająć nawet 45 minut. We FRA nigdy przy 15 lotach na rok tam, nie czekałem do kontroli dłużej niż 5 minut i automatyczna zawsze działa.


Ostatnio edytowany przez MKairlines, 28 Sie 2025 10:42, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 28 Sie 2025 10:41 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 2431
Co to za akademicka dyskusja. Równie dobrze zamiast 33 odcinków w Y można zrobić FTL za 2x Bejrut w C z WAW LO, bez urlopu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#6 PostWysłany: 28 Sie 2025 10:53 

Rejestracja: 29 Sie 2022
Posty: 827
złoty
@MKairlines ale może dodaj, że FTL daje saloniki a ST Elite saloników nie daje. ST Elite za to można mieć za ~360 zł w ogóle bez latania :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 28 Sie 2025 11:03 

Rejestracja: 07 Mar 2020
Posty: 16
Nie daje, ale za to za bardzo niewiele więcej niż trzeba mieć na FTL można już tam dostać ST Elite Plus i saloniki nie tylko we własnych hubach. FTL bez saloników nie będzie miał całkowicie sensu, bo jedynym benefitem zostanie priority check-in z którego się w większości i tak nie korzysta przy OLCI. FB Silver daje chociażby darmowy wybór miejsc, o czym przy FTL można pomarzyć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 28 Sie 2025 11:14 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 25196
Ale przepraszam, silver nazywa się Frequent, czyli dla tych co podróżują w samolotami (dużo w Y lub parę raży w C Class). Nie róbmy sobie problemów ze to sztuka parę rt zrobić LH w ciągu roku. No ale zawsze jest pomyśł rozdać milion FTL w big milkach
Góra
 Profil Relacje PM off
Gadekk lubi ten post.
 
      
#9 PostWysłany: 28 Sie 2025 11:23 

Rejestracja: 07 Mar 2020
Posty: 16
Dla mnie problemem żadnym nie są progi (LO i LHG mają tak dobrą ofertę z PL, że nie jest problemem szybko to zrobić), tylko to żeby ten status coś dawał względem konkurencyjnych ofert, a w tym momencie są to praktycznie tylko saloniki. Bez tego LO straci po prostu klientów na rzecz AF/KL, gdzie za to samo zrobię gold i do saloniku wejdę nie tylko w AMS, ale i wszędzie indziej. Ja bym jako większy problem dla LO przy zatłoczonym Mazurku widział w "egzotycznych" goldach niż we własnych FTL, ale to już raczej do innego tematu ta dyskusja się nadaje.
Góra
 Profil Relacje PM off
Siemion lubi ten post.
 
      
#10 PostWysłany: 28 Sie 2025 11:57 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9617
HON fly4free
Żeby zrobić E+ segmentami w AF trzeba więcej lotów niż 36, bo 56 ; dopiero utrzymanie go wymaga 36 zakładając krótkie odcinki europejskie (bo już nie krajowe) w Y. Przy czym mówimy o sojuszu, które oferuje relatywnie najsłabsze globalne perks w porównaniu do OW i *A.
A co do "egzotycznych" Goldów, to mam dla ciebie złe wieści : w wielu konkurencyjnych FFP trudniej je obecnie dostać/utrzymać niż w nowym systemie M&M, gdzie SEN można na luzie wylatać też de facto segmentami/pociągami/kolekcjami w Uptrip/wypadem do BEY itd.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus uważa post za pomocny.
 
      
#11 PostWysłany: 28 Sie 2025 12:30 

Rejestracja: 07 Mar 2020
Posty: 16
Tak, chodziło o utrzymanie (M&M nie ma tu żadnych ułatwień, choć w nowym systemie nie są już raczej potrzebne), choć aby dostać od zera to nadal jest to prawie połowa tego co przy SEN, licząc loty europejskie w Y, a też wiele optymalizacji jest możliwych. Co do obcych goldów, to jakby to było takie trudne to tyle osób z Polski nie robiłoby ich zamiast normalnie SEN (nie jest to już co prawda tak łatwe jak kiedyś). Dodatkowo linia powinna zawsze promować swoich pasażerów statusowych, zwłaszcza LO, który jest w jednym programie z największym konkurentem.
Góra
 Profil Relacje PM off
Siemion lubi ten post.
 
      
#12 PostWysłany: 28 Sie 2025 13:15 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 7132
Loty: 569
Kilometry: 1 186 630
Słuchaj to jest program dla często podróżujących. Uważasz,że powinni obniżać wymagania by jak najwięcej osób miało ? Nie latam służbowo nie jestem milionerem a nie mam problemu z utrzymaniem SEN bo wybieram latanie w sojuszu,poza tym w nowym programie jest łatwiej według mnie. W starym programie na SEN było trzeba strzelić 800 (100000:125)odcinków w najniższej taryfie. Teraz tego samego SEN masz za 100 :) 2000:20
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off
lukket lubi ten post.
lukket uważa post za pomocny.
 
      
#13 PostWysłany: 28 Sie 2025 13:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 3008
Loty: 506
Kilometry: 736 023
złoty
Odbiegliśmy od tematu, ale dyskusja ciekawa. Może warto przenieść ją w odpowiednie miejsce ?
Góra
 Profil Relacje PM off
MKairlines lubi ten post.
MKairlines uważa post za pomocny.
 
      
#14 PostWysłany: 28 Sie 2025 14:17 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9617
HON fly4free
MKairlines napisał(a):
Tak, chodziło o utrzymanie (M&M nie ma tu żadnych ułatwień, choć w nowym systemie nie są już raczej potrzebne), choć aby dostać od zera to nadal jest to prawie połowa tego co przy SEN, licząc loty europejskie w Y, a też wiele optymalizacji jest możliwych. Co do obcych goldów, to jakby to było takie trudne to tyle osób z Polski nie robiłoby ich zamiast normalnie SEN (nie jest to już co prawda tak łatwe jak kiedyś). Dodatkowo linia powinna zawsze promować swoich pasażerów statusowych, zwłaszcza LO, który jest w jednym programie z największym konkurentem.


Poza łatwością zrobienia / utrzymania statusu są jeszcze inne kwestie, które decydują o wyborze danego programu / linii: przykładowo wartość i sposób naliczania mil, sensowność/stawki biletów za mile, dodatkowe przywileje dla osób częściej latających daną linią niż np. LO czy LH, w tym np. dużo bardziej sensowne darmowe upy niż eV w M&M itp. itd. Akurat M&M pod wieloma względami przez lata był słabym programem; teraz dopiero sytuacja uległa ponownie poprawie po uproszczeniu kwalifikacji statusowych (dla większości osób) plus dynamicznej wycenie biletów dającej trochę fajnych stawek, których dotąd nie było, oczywiście wiele z nich też znacznie podrożało. Ale to wszystko inna dyskusja, sugestia @Darek M. w pełni słuszna.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#15 PostWysłany: 28 Sie 2025 16:21 

Rejestracja: 07 Mar 2020
Posty: 16
oskiboski napisał(a):
Słuchaj to jest program dla często podróżujących. Uważasz,że powinni obniżać wymagania by jak najwięcej osób miało ?

Nigdzie nie twierdziłem, że trzeba obniżać wymagania, zwłaszcza na SEN. Po prostu uważam, że zabieranie praktycznie jedynego benefitu dla FTL jakim jest wstęp do lounge w hubach (czy to ograniczanie go, w przypadku WAW tylko do Poloneza) jest dla linii szkodliwe w długim terminie, bo zabierze klientów. Jaki byłby sens robienia FTL bez saloników? Pritorytetowy check-in, czy może priorytet na liście oczekujących :D Znów porównując do AF/KL: tam silver daje boarding max. w 3 grupie zależnie od taryfy, czyli przed wszystkimi z economy, poza tymi z flex oraz darmowe miejsca standardowe, czyli coś za co LH trzeba płacić w light nawet na odprawie. Ja wiem, że może niektórych to boli, że "biedaki" z FTL są w saloniku, ale jednak trzeba spojrzeć na to szerzej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 28 Sie 2025 20:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 3008
Loty: 506
Kilometry: 736 023
złoty
Idealna sytuacja to rozdzielenie saloniku / salonów na Silver i Gold/Biznes, co wydaje mi się, że nastąpi na nowym lotnisku. Do tego czasu trzeba się liczyć z utrudnieniami.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 28 Sie 2025 21:18 

Rejestracja: 29 Sie 2022
Posty: 827
złoty
oskiboski napisał(a):
Słuchaj to jest program dla często podróżujących. Uważasz,że powinni obniżać wymagania by jak najwięcej osób miało ? Nie latam służbowo nie jestem milionerem a nie mam problemu z utrzymaniem SEN bo wybieram latanie w sojuszu,poza tym w nowym programie jest łatwiej według mnie. W starym programie na SEN było trzeba strzelić 800 (100000:125)odcinków w najniższej taryfie. Teraz tego samego SEN masz za 100 :) 2000:20


Niech nie obniżają, ale jak dla mnie 100 najtańszych segmentów to jest kosmos na tle konkurencji. Jak sobie na szybko policzyłem, że za 72 byle jakie segmenty jest ST Elite Plus i OW Emerald razem wzięte (i to wylatane byle jakimi liniami w sojuszu w byle jakiej taryfie).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 28 Sie 2025 22:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2012
Posty: 12069
HON fly4free
Pozostaje jeszcze łatwość wylatania tych odcinków dla osób z PL. Ktoś kto mieszka np. w ES może łatwo zrobić np. 8 odcinków dziennie na trasie BCN-PMI czy BCN-MAD, jak dla nas krajowki w PL. Nie chciałoby mi się lecieć specjalnie do ES, aby robić takie durnoloty, ale już krajówki w PL mogę zrobić.


Ostatnio edytowany przez skrzat 28 Sie 2025 23:58, edytowano w sumie 3 razy
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
oskiboski uważa post za pomocny.
 
      
#19 PostWysłany: 28 Sie 2025 22:13 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9617
HON fly4free
Tylko ciekawe gdzie byś chciał zdobyć ten ST E+ i OW E łącznie 72 "byle jakimi" segmentami ;-)

@Darek M. IMo LO powinien utrzymać standard LH i zrobić poczekalnie BC (+FTL) / SEN lub pójść śladem wielu innych linii i zrobić poczekalnię tylko dla paxów C oraz "statusową".
Góra
 Profil Relacje PM off
Darek M. lubi ten post.
 
      
#20 PostWysłany: 28 Sie 2025 22:34 

Rejestracja: 29 Sie 2022
Posty: 827
złoty
A czy ja mówiłem o położeniu geograficznym? Przecież zasady są takie same dla wszystkich. Zresztą dla mnie Skandynawią to są prawie jak krajówki :P Ceny zresztą podobne, takie coś daje 3/26 SkyTeam Elite Plus lub 3/10 SkyTeam Elite:
Załącznik:
TOS.jpg
TOS.jpg [ 14.74 KiB | Obejrzany 959 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 22 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group