Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 111 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
#101 PostWysłany: 23 Lis 2021 08:58 

Rejestracja: 04 Sty 2013
Posty: 2007
Loty: 285
Kilometry: 460 659
złoty
Od 14 grudnia w najtańszej taryfie tylko mały podręczny

Cytuj:
On December 14th, SAS will launch an updated SAS Go Light on domestic and European routes. SAS Go Light tickets sold from this date will include one underseat bag (40 cm x 30 cm x 15 cm).

We are constantly looking at our customer offering to meet our traveler’s needs, and the demand for more personalized ticket types. To meet this SAS launches SAS Go Light on Domestic and European routes. SAS Go Light on short haul flights will include one underseat bag.

Carry-on bag and free seat selection at check-in will not be included in new SAS Go Light tickets. It will be possible to add carry-on bag at the time of reservation and up until departure and seat selection at time of reservation and up until check-in opens. SAS will introduce a third boarding group including passengers with SAS Go Light.

Travelers in SAS Go Light with EuroBonus Gold and higher tiers will keep prio-boarding benefit and free seat selection at check-in.

SAS Go Light on long haul will not be changed.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#102 PostWysłany: 23 Lis 2021 10:41 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2559
srebrny
Uwielbiam ten marketingowy bełkot o wychodzeniu naprzeciw oczekiwaniu klientów przy każdej niekorzystnej zmianie. Ktoś kto takie komunikaty wymyśla nie ukrywa że traktuje swoich klientów jak kretynów .
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
 
 
#103 PostWysłany: 26 Lis 2021 20:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 800
Loty: 231
Kilometry: 275 906
niebieski
Ustosunkuję się do dwóch tematów.

Po pierwsze, w kwestii bagażu w taryfie Go Light. Ostatnio z SK trochę mnie łączy i przyznam szczerze, że odrzucając kwestie ekonomiczne (finansowe), na CRJ900 ludzie przeważnie przychodzą z wypchanymi torbami, walizkami, itp. Tak jak wolno. Dochodzi do rozmaitych spacerów po samolocie w celu poszukiwania miejsca do włożenia swoich rzeczy. Ja latam z założoną kurtką na sobie i mini-bagażem pod poprzedzającym mnie fotelem, bo po prostu wsiadając jako jeden z ostatnich pasażerów, nie jestem w stanie znaleźć odrobiny miejsca do upchnięcia swoich rzeczy. Ok, latam jednodniowo i jest w porządku. Ale gdybym leciał na kilka dni, bez walizki by się nie obyło. I ciekawe, gdzie ja bym ją ulokował, skoro nigdzie nie było miejsca. Po poprzedzającym mnie siedzeniem w takim Canadair'ze = pozycja prawie embrionalna dla kogoś, kto waży 100kg. Sam bym nie chciał zapłacić, ale jestem za tym, aby uregulowano tą kwestię - albo "delivery at aircraft" jak w LO albo płatny bagaż.

Druga kwestia naliczania mil za sektory - to chyba jakiś temat dla informatyków SK, ale zauważam analogię. Naliczają się maksymalnie 4 sektory dziennie (czyli tyle, ile można zgłosić jako wsteczne naliczanie mil w formularzu na www). Wszystko ponad to zwyczajnie nie wskakuje "z automatu" - trzeba zgłaszać po 8 dniach. I albo jest to celowe działanie SAS (w co wątpię), albo ktoś gdzieś wrzucił magiczną cyfrę "4", aby nic więcej się nie naliczyło.

Dopowiem jeszcze - konto założone w miesiącu x jest ważne od początku tegoż miesiąca, a nie od następnego. Mi konto założone w październiku liczy zdobyty status do końca grudnia (czyli x + 3 miesiące).
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#104 PostWysłany: 26 Lis 2021 20:53 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 17461
Ostrzeżenia: 2
Jak dla mnie, wolę opcję Vuelinga. Dwa bagaże duży i mały w cenie. W najtańszej taryfie duży podręczny muszy być nadany w check inie.
Góra
 Relacje PM off
1955845624 lubi ten post.
1955845624 uważa post za pomocny.
 
 
#105 PostWysłany: 26 Lis 2021 22:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2599
niebieski
Przy CRJ900 najczęściej jest opcja delivery at aircraft. Byłem zdziwiony że nie zrobili tego przy ARN-HEL, ale też fakt że samolot nie był pełny i wystarczyło miejsca dla wszystkich. W większości przypadków jednak pilnują i zabierają wszystkie większe do bagażnika.
Przy czym ja mam akurat inną strategię, po to mam status, żeby wsiadać pierwszy, i mieć miejsce zarówno dla torby (jeśli już zabieram) jak i kurtki. W przypadkach niekrytycznych nadaję, najwyżej się spóźni.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#106 PostWysłany: 26 Lis 2021 23:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2014
Posty: 2162
srebrny
Nie oszukujmy się, SK to słabizna w każdym produkcie. No chyba że jako punkt odniesienia traktujemy słynny swojego czasu banner w CPH "witamy w prawdopodobnie najszczęśliwszym kraju na świecie", nawet chińczycy nie potrafią tak zagiąć rzeczywistości
Góra
 Relacje PM off  
 
#107 PostWysłany: 27 Lis 2021 10:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 800
Loty: 231
Kilometry: 275 906
niebieski
@BrunoJ na 12 lotów (w tym 8x CRJ900) tylko raz ogłaszali. W każdym pozostałym przypadku ludzie upychali się jak tylko mogli. Co do tego priorytetowego wejścia, to z jednej strony masz rację, ale z autopsji wiem (i tak jest chyba wszędzie), że wejdziesz sobie jako pierwszy, ładnie umieścisz co chcesz i gdzie chcesz, a potem wataha ludzi wpadnie i maltretują Twoje rzeczy dopychając (a jeszcze cabin crew dopomoże) na siłę, żeby tylko jeszcze coś zmieścić i domknąć drzwiczki. Ja się trochę obawiam, bo często mam ze sobą np. słuchawki, GoPro, tablet, itp. - jak mi to porządnie pościskają, to coś może się połamać. I do kogo potem pretensje? Powiedzą "pan jest odpowiedzialny za swój bagaż", więc często dobrowolnie umieszczam pod poprzedzającym siedzeniem żeby unikać kłótni z ludźmi, którzy nie szanują rzeczy innych.

@nick z jednej strony masz rację, ale z drugiej strony SAS ma naprawdę dobre ceny biorąc pod uwagę skandynawskie zarobki. Albo chociażby stawki milowe i dostępność biletów-nagród w ramach Skandinaviana (nie mówię o innych liniach lotniczych). Sam swego czasu za dwa loty do Szanghaju (RT) w jakiejś najtańszej taryfie uzbierałem tyle mil, że wystarczyło w jakiejś promocji na bilety dla 2 osób do LYR z krótkimi przesiadkami, gdzie za cash kosztowały one tyle, co w dobrej promocji lot do Australii. Jakie linie lotnicze mają taki program? W LO musiałbym transkontynentalnie kilka razy się nalatać, żeby wziąć jakiś opłacalny bilet-nagrodę i to w najmilszym. Poza tym owszem, nie dają drożdżówki jak w LO, ale jest zawsze kawa i herbata na pokładzie (nie tylko w okresie zimowym). Tego mi w LO np. bardzo brakuje - o ile ta drożdżówka byłaby smaczniejsza :)

Reasumując, oczywiście. Produkt jest inny niż LH, LX, LO, itp. Aczkolwiek widać powolne wycofywanie się wyżej wymienionych do poziomu "for purchase" zamiast "complimentary". Jednak wydaje mi się, że model klienta latającego SK jest kompatybilny z ich ofertą. CPH->PL to najczęściej Polacy wracający na chwilę "z roboty" z torbą stricte z siłowni, a tamtejsi "Rodacy" latają z aktówką, laptopem, słuchawkami B&O w uszach i tyle. Ten ciepły napój wybiera może połowa pasażerów, połowa odmawia (więc nie zdziwię się, jak za jakiś czas w ogóle wycofają nawet kawę/herbatę), co niektórzy biorą jakąś przekąskę i bez patrzenia na cenę i mrugnięcia okiem płacą kartą. Zdaje się, że oni traktują te loty bardziej jak powietrzny busik aniżeli podróż samolotem, gdzie najczęściej taka podróż trwa godzinę (+/-) a i dojazdy na lotnisko są w cenie zwykłego miejskiego biletu jednorazowego. Jak na "powietrzny bus", to standard jest bardzo dobry. Jak na regularną linię lotniczą jeszcze porównując ją do chociażby linii bliskowschodnich, to rzeczywiście różnica jest kolosalna (aczkolwiek tam klient jest zupełnie inny, rejsy są wielogodzinne, ich model podróżowania to cała ceremonia z koniecznością transportowania ze sobą połowy dobytku swojego życia; PS - jakby Skandinavian miał first class i oferował szofera na lotnisko, ciekawe ile osób by skorzystało? Pewnie i tak większość by wybrała dojazd do pociągu rowerem i dalej te kilka przystanków jak każdy inny pasażer) :)
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#108 PostWysłany: 27 Lis 2021 15:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2599
niebieski
@1955845624
Trafnie ujęte. I myślę, że wszyscy z @nick włącznie dobrze to rozumieją. To po prostu jest taki produkt. Między Bergen a Stavanger, czy Stavanger a Oslo, w pon/pt samoloty latają co 40 minut, często dodatkowo równolegle są również loty Norwegian. Wszystko zapełnione po brzegi, ludzie wpadają prosto z biura, niczym do pociągu czy innego Pekaesu. A koszt biletu często mniejszy niż taksówki na lotnisko, czy parkingu na tymże. mini-lunch na pokładzie w cenie dropsów, 100nok to na koncie można ustawić żeby się odkładało na lepszy procent, jako końcówka z transakcji kartami czy z przelewów.
Limuzyna pod samolot? Rozmawiamy o ludziach, których żona Teslą podwozi na lotnisko, więc raczej niespecjalnie ktoś się tym brandzluje tutaj. Poza głównymi hubami, większość lotnisk jest kompaktowa.
Ogólnie takie zaściankowe linie trochę, ale na peryferiach sprawdzają się całkiem dobrze ;-)

Edit: coś nie dokończyłem zdania o 100 nokach
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#109 PostWysłany: 29 Lis 2021 10:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sty 2012
Posty: 274
Loty: 252
Kilometry: 319 204
niebieski
W moim przypadku z powodu anulowania jednego z lotów wystąpiłem o zwrot - potwierdzony następnego dnia po wysłaniu zgłoszenia (informacja o maksymalnie 5 dniach na zwrot). Cała kwota wróciła po 3 dniach na konto.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#110 PostWysłany: 07 Gru 2021 12:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Cze 2014
Posty: 771
niebieski
Jak SAS podchodzi do zmian w przypadku anulowania któregoś z odcinków? Chciałbym trochę pomieszać z przesiadkami wewnątrz Norwegii.
Góra
 Relacje PM off  
 
#111 PostWysłany: 01 Sty 2022 08:32 

Rejestracja: 16 Lut 2013
Posty: 49
SAS W taryfie go light ma rewelacyjne ceny . Po Norwegii loty kosztują pomiędzy 349 - 499 nok. Tak tanio jeszcze nie było. Promocjach bywało za 799nok. Obecne ceny są na poziomie Flyr lub bardzo dobrej promocji w Norwegian .
Góra
 Relacje PM off
BrunoJ lubi ten post.
 
 
 [ 111 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group