Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 136 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
#101 PostWysłany: 23 Lis 2021 09:58 

Rejestracja: 04 Sty 2013
Posty: 2102
Loty: 285
Kilometry: 460 659
złoty
Od 14 grudnia w najtańszej taryfie tylko mały podręczny

Cytuj:
On December 14th, SAS will launch an updated SAS Go Light on domestic and European routes. SAS Go Light tickets sold from this date will include one underseat bag (40 cm x 30 cm x 15 cm).

We are constantly looking at our customer offering to meet our traveler’s needs, and the demand for more personalized ticket types. To meet this SAS launches SAS Go Light on Domestic and European routes. SAS Go Light on short haul flights will include one underseat bag.

Carry-on bag and free seat selection at check-in will not be included in new SAS Go Light tickets. It will be possible to add carry-on bag at the time of reservation and up until departure and seat selection at time of reservation and up until check-in opens. SAS will introduce a third boarding group including passengers with SAS Go Light.

Travelers in SAS Go Light with EuroBonus Gold and higher tiers will keep prio-boarding benefit and free seat selection at check-in.

SAS Go Light on long haul will not be changed.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#102 PostWysłany: 23 Lis 2021 11:41 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2896
srebrny
Uwielbiam ten marketingowy bełkot o wychodzeniu naprzeciw oczekiwaniu klientów przy każdej niekorzystnej zmianie. Ktoś kto takie komunikaty wymyśla nie ukrywa że traktuje swoich klientów jak kretynów .
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
8 ludzi lubi ten post.
 
 
#103 PostWysłany: 26 Lis 2021 21:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 985
Loty: 281
Kilometry: 325 395
niebieski
Ustosunkuję się do dwóch tematów.

Po pierwsze, w kwestii bagażu w taryfie Go Light. Ostatnio z SK trochę mnie łączy i przyznam szczerze, że odrzucając kwestie ekonomiczne (finansowe), na CRJ900 ludzie przeważnie przychodzą z wypchanymi torbami, walizkami, itp. Tak jak wolno. Dochodzi do rozmaitych spacerów po samolocie w celu poszukiwania miejsca do włożenia swoich rzeczy. Ja latam z założoną kurtką na sobie i mini-bagażem pod poprzedzającym mnie fotelem, bo po prostu wsiadając jako jeden z ostatnich pasażerów, nie jestem w stanie znaleźć odrobiny miejsca do upchnięcia swoich rzeczy. Ok, latam jednodniowo i jest w porządku. Ale gdybym leciał na kilka dni, bez walizki by się nie obyło. I ciekawe, gdzie ja bym ją ulokował, skoro nigdzie nie było miejsca. Po poprzedzającym mnie siedzeniem w takim Canadair'ze = pozycja prawie embrionalna dla kogoś, kto waży 100kg. Sam bym nie chciał zapłacić, ale jestem za tym, aby uregulowano tą kwestię - albo "delivery at aircraft" jak w LO albo płatny bagaż.

Druga kwestia naliczania mil za sektory - to chyba jakiś temat dla informatyków SK, ale zauważam analogię. Naliczają się maksymalnie 4 sektory dziennie (czyli tyle, ile można zgłosić jako wsteczne naliczanie mil w formularzu na www). Wszystko ponad to zwyczajnie nie wskakuje "z automatu" - trzeba zgłaszać po 8 dniach. I albo jest to celowe działanie SAS (w co wątpię), albo ktoś gdzieś wrzucił magiczną cyfrę "4", aby nic więcej się nie naliczyło.

Dopowiem jeszcze - konto założone w miesiącu x jest ważne od początku tegoż miesiąca, a nie od następnego. Mi konto założone w październiku liczy zdobyty status do końca grudnia (czyli x + 3 miesiące).
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#104 PostWysłany: 26 Lis 2021 21:53 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 19067
Jak dla mnie, wolę opcję Vuelinga. Dwa bagaże duży i mały w cenie. W najtańszej taryfie duży podręczny muszy być nadany w check inie.
Góra
 Relacje PM off
1955845624 lubi ten post.
1955845624 uważa post za pomocny.
 
 
#105 PostWysłany: 26 Lis 2021 23:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2698
niebieski
Przy CRJ900 najczęściej jest opcja delivery at aircraft. Byłem zdziwiony że nie zrobili tego przy ARN-HEL, ale też fakt że samolot nie był pełny i wystarczyło miejsca dla wszystkich. W większości przypadków jednak pilnują i zabierają wszystkie większe do bagażnika.
Przy czym ja mam akurat inną strategię, po to mam status, żeby wsiadać pierwszy, i mieć miejsce zarówno dla torby (jeśli już zabieram) jak i kurtki. W przypadkach niekrytycznych nadaję, najwyżej się spóźni.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#106 PostWysłany: 27 Lis 2021 00:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2014
Posty: 2584
HON fly4free
Nie oszukujmy się, SK to słabizna w każdym produkcie. No chyba że jako punkt odniesienia traktujemy słynny swojego czasu banner w CPH "witamy w prawdopodobnie najszczęśliwszym kraju na świecie", nawet chińczycy nie potrafią tak zagiąć rzeczywistości
Góra
 Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
 
#107 PostWysłany: 27 Lis 2021 11:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 985
Loty: 281
Kilometry: 325 395
niebieski
@BrunoJ na 12 lotów (w tym 8x CRJ900) tylko raz ogłaszali. W każdym pozostałym przypadku ludzie upychali się jak tylko mogli. Co do tego priorytetowego wejścia, to z jednej strony masz rację, ale z autopsji wiem (i tak jest chyba wszędzie), że wejdziesz sobie jako pierwszy, ładnie umieścisz co chcesz i gdzie chcesz, a potem wataha ludzi wpadnie i maltretują Twoje rzeczy dopychając (a jeszcze cabin crew dopomoże) na siłę, żeby tylko jeszcze coś zmieścić i domknąć drzwiczki. Ja się trochę obawiam, bo często mam ze sobą np. słuchawki, GoPro, tablet, itp. - jak mi to porządnie pościskają, to coś może się połamać. I do kogo potem pretensje? Powiedzą "pan jest odpowiedzialny za swój bagaż", więc często dobrowolnie umieszczam pod poprzedzającym siedzeniem żeby unikać kłótni z ludźmi, którzy nie szanują rzeczy innych.

@nick z jednej strony masz rację, ale z drugiej strony SAS ma naprawdę dobre ceny biorąc pod uwagę skandynawskie zarobki. Albo chociażby stawki milowe i dostępność biletów-nagród w ramach Skandinaviana (nie mówię o innych liniach lotniczych). Sam swego czasu za dwa loty do Szanghaju (RT) w jakiejś najtańszej taryfie uzbierałem tyle mil, że wystarczyło w jakiejś promocji na bilety dla 2 osób do LYR z krótkimi przesiadkami, gdzie za cash kosztowały one tyle, co w dobrej promocji lot do Australii. Jakie linie lotnicze mają taki program? W LO musiałbym transkontynentalnie kilka razy się nalatać, żeby wziąć jakiś opłacalny bilet-nagrodę i to w najmilszym. Poza tym owszem, nie dają drożdżówki jak w LO, ale jest zawsze kawa i herbata na pokładzie (nie tylko w okresie zimowym). Tego mi w LO np. bardzo brakuje - o ile ta drożdżówka byłaby smaczniejsza :)

Reasumując, oczywiście. Produkt jest inny niż LH, LX, LO, itp. Aczkolwiek widać powolne wycofywanie się wyżej wymienionych do poziomu "for purchase" zamiast "complimentary". Jednak wydaje mi się, że model klienta latającego SK jest kompatybilny z ich ofertą. CPH->PL to najczęściej Polacy wracający na chwilę "z roboty" z torbą stricte z siłowni, a tamtejsi "Rodacy" latają z aktówką, laptopem, słuchawkami B&O w uszach i tyle. Ten ciepły napój wybiera może połowa pasażerów, połowa odmawia (więc nie zdziwię się, jak za jakiś czas w ogóle wycofają nawet kawę/herbatę), co niektórzy biorą jakąś przekąskę i bez patrzenia na cenę i mrugnięcia okiem płacą kartą. Zdaje się, że oni traktują te loty bardziej jak powietrzny busik aniżeli podróż samolotem, gdzie najczęściej taka podróż trwa godzinę (+/-) a i dojazdy na lotnisko są w cenie zwykłego miejskiego biletu jednorazowego. Jak na "powietrzny bus", to standard jest bardzo dobry. Jak na regularną linię lotniczą jeszcze porównując ją do chociażby linii bliskowschodnich, to rzeczywiście różnica jest kolosalna (aczkolwiek tam klient jest zupełnie inny, rejsy są wielogodzinne, ich model podróżowania to cała ceremonia z koniecznością transportowania ze sobą połowy dobytku swojego życia; PS - jakby Skandinavian miał first class i oferował szofera na lotnisko, ciekawe ile osób by skorzystało? Pewnie i tak większość by wybrała dojazd do pociągu rowerem i dalej te kilka przystanków jak każdy inny pasażer) :)
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#108 PostWysłany: 27 Lis 2021 16:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Wrz 2014
Posty: 2698
niebieski
@1955845624
Trafnie ujęte. I myślę, że wszyscy z @nick włącznie dobrze to rozumieją. To po prostu jest taki produkt. Między Bergen a Stavanger, czy Stavanger a Oslo, w pon/pt samoloty latają co 40 minut, często dodatkowo równolegle są również loty Norwegian. Wszystko zapełnione po brzegi, ludzie wpadają prosto z biura, niczym do pociągu czy innego Pekaesu. A koszt biletu często mniejszy niż taksówki na lotnisko, czy parkingu na tymże. mini-lunch na pokładzie w cenie dropsów, 100nok to na koncie można ustawić żeby się odkładało na lepszy procent, jako końcówka z transakcji kartami czy z przelewów.
Limuzyna pod samolot? Rozmawiamy o ludziach, których żona Teslą podwozi na lotnisko, więc raczej niespecjalnie ktoś się tym brandzluje tutaj. Poza głównymi hubami, większość lotnisk jest kompaktowa.
Ogólnie takie zaściankowe linie trochę, ale na peryferiach sprawdzają się całkiem dobrze ;-)

Edit: coś nie dokończyłem zdania o 100 nokach
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
#109 PostWysłany: 29 Lis 2021 11:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sty 2012
Posty: 309
Loty: 315
Kilometry: 371 216
srebrny
W moim przypadku z powodu anulowania jednego z lotów wystąpiłem o zwrot - potwierdzony następnego dnia po wysłaniu zgłoszenia (informacja o maksymalnie 5 dniach na zwrot). Cała kwota wróciła po 3 dniach na konto.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#110 PostWysłany: 07 Gru 2021 13:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Cze 2014
Posty: 812
niebieski
Jak SAS podchodzi do zmian w przypadku anulowania któregoś z odcinków? Chciałbym trochę pomieszać z przesiadkami wewnątrz Norwegii.
Góra
 Relacje PM off  
 
#111 PostWysłany: 01 Sty 2022 09:32 

Rejestracja: 16 Lut 2013
Posty: 59
SAS W taryfie go light ma rewelacyjne ceny . Po Norwegii loty kosztują pomiędzy 349 - 499 nok. Tak tanio jeszcze nie było. Promocjach bywało za 799nok. Obecne ceny są na poziomie Flyr lub bardzo dobrej promocji w Norwegian .
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#112 PostWysłany: 30 Sty 2022 20:27 

Rejestracja: 26 Sty 2013
Posty: 399
Loty: 202
Kilometry: 246 093
niebieski
Zakończyłem właśnie moje 12-to odcinkowe latanie SAS-em, dziewięć odcinków zgodnie z rozkładem, bez opóźnień. W cenie podstawowego biletu kawa lub herbata. Dzisiejsze trzy odcinki z przygodami, poranny lot HEL- ARN opóźniony ponad półtorej godziny że względu na zamknięcie lotniska w Sztokholmie(śnieżyca). Wg oryginalnej rezerwacji miałem 35 minut na przesiadkę, więc leciałem z umiarkowana nadzieja na sukces. Po przylocie okazało się, że samolot do Kopenhagi też jest opóźniony, więc spokojnie zdążyłem. Po boardingu samolot stal jeszcze ponad godzinę i już wiedziałem, że mogę nie zdążyć na lot do Gdańska. Tak się też stało, odleciał około 20 minut przed moim przylotem. Niezwłocznie udałem się do transfer center i bez problemów przebukowalem na Warszawę SASem i dalej LOT do GDN. Zależało mi na takim rozwiązaniu, bo z Gdańska miałem FR do Krakowa. Po jakimś czasie okazało się, że samolot na który nie zdążyłem, do Gdańska zawrócił do Kopenhagi. Warszawa wystartowała z niewielkim opóźnieniem i oto jestem w stolicy. Z uwagi na warunki pogodowe odpuszczam lot do Gdańska a do Krakowa jadę pociągiem. Reasumując, brawo SAS, o udanej drodze do golfa nie wspominając
Góra
 Relacje PM off
9 ludzi lubi ten post.
horacy19 uważa post za pomocny.
 
 
#113 PostWysłany: 20 Lut 2022 13:43 

Rejestracja: 18 Gru 2011
Posty: 259
niebieski
W tamtym tygodniu anulowałem bilety z Göteborga do Los Angeles (te z promocji za 650zł;)). Zmiana przesiadki o 5 min na wylocie. Na stronie pokazywało że dostanę ca 50% zwrotu, po telefonie i rozmowie z konsultantem zwrot 100%, kasa po dwóch dniach na koncie. U mnie dostają plusa.
Góra
 Relacje PM off  
 
#114 PostWysłany: 03 Cze 2022 16:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Paź 2011
Posty: 322
niebieski
Mialem dzis lot krajowy w Szwecji i bedąc w busie na lotnisko SAS przysłał maila, że z powodu zakłóceń poprzednich lotów mój lot jest skasowany. Na 3h przed odlotem! I Kolejny mail, że przerzucją dopiero na lot w poniedziałek! Ktoś miał taki numer? Odszkodowanie się należy skoro to ewidentna ich wina. Kupiłem bilet na pociąg na tej samej trasie - za pociąg również powinni oddać? No i zwrot za bilet (choć kupiony przez OTA)?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#115 PostWysłany: 03 Cze 2022 17:18 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 7970
Loty: 911
Kilometry: 876 816
platynowy
Odszkodowanie całkiem prawdopodobne, ale ostatecznie zależy od przyczyny odwołania.
Zwrot za bilet się należy, ale mogą zwrócić temu, kto im zapłacił, czyli OTA.
Zwrot za pociąg, być może też.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
ranek uważa post za pomocny.
 
 
#116 PostWysłany: 03 Cze 2022 20:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Maj 2017
Posty: 985
Loty: 281
Kilometry: 325 395
niebieski
@ranek @Sudoku zwrócą do OTA, ALE jeżeli z nimi latasz, to poproś o voucher. Jakiś czas temu (zimą tego roku) zaproponowali mi: zwrot 100% wartości biletu LUB zwrot 200% w postaci vouchera (ważnego przez rok) LUB ileś tam mil EuroBonus... już nie pamiętam, ale chyba 40k. Mile mogły być najbardziej opłacalne przy "ciekawych" destynacjach, ale ja wziąłem voucher i zyskałem w sumie 500 EUR :)
Góra
 Relacje PM off
ranek uważa post za pomocny.
 
 
#117 PostWysłany: 06 Cze 2022 16:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Paź 2011
Posty: 322
niebieski
Z odszkodowaniem kazali wypełnić wniosek. Zobaczymy... Natomiast od razu konsultantka powiedziała, że nie ma szans na voucher skoro było rezerwowane przez OTA. Zwrot tylko przez OTA. Nie ma również szans na zwrot za bilet na pociąg na tej samej trasie, co odwołany lot...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#118 PostWysłany: 08 Cze 2022 10:41 

Rejestracja: 16 Lut 2013
Posty: 59
W dniu wczorajszym odbyła się konferencja prasowa szwedzkiego rządu. Poinformowano na niej , ze szwedzki rząd nie będzie już dotować lini lotniczej SAS i nie przekaże ani jednej korony więcej .
Góra
 Relacje PM off  
 
#119 PostWysłany: 08 Cze 2022 10:59 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5883
HON fly4free
Oni są jak rząd RPA - tamci też już 156 razy zarzekali się, że nie dołożą ani randa do SAA ;-)
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
#120 PostWysłany: 05 Lip 2022 10:51 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 1792
srebrny
SAS zgłosił w USA wniosek o ogłoszenie upadłości po poniedziałkowym strajku pilotów

https://next.gazeta.pl/next/7,151003,28 ... =BoxOpImg1
_________________
I klikamy "lubię to" / "pomógł" jeśli tak faktycznie jest :) Status się sam nie zrobi...
Góra
 Relacje PM off
billabong lubi ten post.
 
 
 [ 136 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group