Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 08 Mar 2019 10:54 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 37
Ostatnio LOT mnie przeczołgał. A w zasadzie lotowska firma obsługująca autobusy na Okęciu. Pierwszy, poranny lot do FRA, autobus zimny po całej nocy, a kierowca włączył nawiew na max, drzwi pootwierane. Dopiero jak ruszył dał ogrzewanie, chwila i zrobiło się ciepło. Na schodach przy wejściu do samolotu było cieplej niż przez te 20 min w autobusie... oczywiście jak to przy wylocie w ciepłe strony nie miałem kurtki :(
Powiedzieć, że było zimno, to nic nie powiedzieć ;) Najbardziej poraża olewactwo czy bezmyślność kierowcy, ale to w końcu firma pozwala mu traktować pasażerów jak półtusze w samochodzie-chłodni.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2 PostWysłany: 08 Mar 2019 11:02 

Rejestracja: 20 Sty 2014
Posty: 254
Dlaczego nie zwróciłeś mu uwagi?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 08 Mar 2019 11:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 675
Loty: 54
Kilometry: 94 012
Ostrzeżenia: 1
złoty
j_a napisał(a):
Ostatnio LOT mnie przeczołgał. A w zasadzie lotowska firma obsługująca autobusy na Okęciu

A w zasadzie WELCOME Airport Services Sp. z o.o., czyli samodzielny niezależny byt gospodarczy.
Jak się chce przywalić LOTowi, warto by jeszcze mieć jakieś rozeznanie.
_________________
Coito ergo sum
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 08 Mar 2019 11:19 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 3046
platynowy
Ano warto by jeszcze mieć jakieś rozeznanie, choćby po to żeby przywalić właściwej firmie. W tym przypadku na 99% był to LGS a nie WAS.

Poza wszystkim pasażera to guzik obchodzi czyj jest autobus i dla kogo pracuje jego kierowca, z punktu widzenia pasażera za wszystko od odprawy "przy okienku" po odbiór bagażu na lotnisku docelowym odpowiada linia lotnicza w której kupił bilet, co jest absolutnie normalne i naturalne i to w interesie tej linii jest by podwykonawca, któremu zleca część zadań w ramach przewozu człowieka z punktu A do B, prezentował odpowedni poziom obsługi.
Góra
 Profil Relacje PM off
cypel lubi ten post.
 
      
#5 PostWysłany: 08 Mar 2019 11:23 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 37
-- 08 Mar 2019 11:19 --

Kiedyś czytałem, że LOT ma w tej firmie większościowe udziały.
Idąc tym tropem, to stewardesy też nie należy wiązać z LOT-em, bo jest "niezależnym samodzielnym bytem gospodarczym". A może kierowca tego autobusu też jest "niezależnym samodzielnym bytem gospodarczym" na tzw. samozatrudnieniu i WELCOME Airport Services Sp. z o.o. nie ma nic do jakości usługi?

Poza tym, jako pasażer, oceniam całość usługi, za którą odpowiedzialność bierze przewoźnik. Co tu jest niezrozumiałego?

-- 08 Mar 2019 11:23 --

adamuto napisał(a):
Dlaczego nie zwróciłeś mu uwagi?

Leciałem sam, siadłem gdzieś w kącie i bieganie z bagażem do jego kabiny było dość kłopotliwe.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 08 Mar 2019 11:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 675
Loty: 54
Kilometry: 94 012
Ostrzeżenia: 1
złoty
Ano mniej więcej tak, jak opieprzać kioskarkę, że autobus się spóźnił. W końcu sprzedaje bilety.
_________________
Coito ergo sum
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 08 Mar 2019 11:27 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 37
Naprawdę nie widzisz różnicy? Uważasz to porównanie za trafne?


Ostatnio edytowany przez marcino123, 08 Mar 2019 11:35, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 08 Mar 2019 11:37 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 840
srebrny
eskie napisał(a):
Ano mniej więcej tak, jak opieprzać kioskarkę, że autobus się spóźnił. W końcu sprzedaje bilety.

jak zgubią Ci bagaż na łączonym locie z 4 przesiadkami to też będziesz krzyczał, że winny jest handler na przesiadkowym lotnisku w Wygwizdowie Górnym i będziesz do niego wysuwał roszczenia (wcześniej sprawdzając czy warunki zatrudnienia faceta jadącego wózkiem, który zgubił bagaż, a nóż pracuje na samozatrudnieniu i będzie można go dojechać) czy szybciutko polecisz do LO (jako operatora ostatniego odcinka) po odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#9 PostWysłany: 08 Mar 2019 11:44 

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 591
Loty: 46
Kilometry: 58 864
niebieski
j_a napisał(a):
Kiedyś czytałem, że LOT ma w tej firmie większościowe udziały.

Nie, nie ma. Właścicielem jest Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”.

j_a napisał(a):
Poza tym, jako pasażer, oceniam całość usługi, za którą odpowiedzialność bierze przewoźnik. Co tu jest niezrozumiałego?

A z tym się zgadzam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 08 Mar 2019 12:00 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 37
Struktura własnościowa LOT-u a zwłaszcza spółek powiązanych to wyższa matematyka i niekoniecznie interesująca dla pasażera, ale dzięki za wyjaśnienie.
Nie mam zamiaru kopać LOT-u, ta linia jest mi dość obojętna. Wiele lat temu zauważyłem, że z Okęcia najgorzej odlatywać właśnie LOT-em, głównie przez te cholerne autobusy, podczas gdy inne linie jakoś częściej używają rękawów. To oczywiście moje subiektywne odczucie niepoparte żadnymi badaniami, ale jako pasażer głosuję swoim portfelem po prostu. Choć czasem nie da się sensownie polecieć inaczej niż LOT-em, cóż, urok przewoźnika "narodowego".


Ostatnio edytowany przez Abcn, 13 Mar 2019 19:39, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 08 Mar 2019 12:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 675
Loty: 54
Kilometry: 94 012
Ostrzeżenia: 1
złoty
kemot napisał(a):
Ano warto by jeszcze mieć jakieś rozeznanie, choćby po to żeby przywalić właściwej firmie. W tym przypadku na 99% był to LGS a nie WAS.

Zapewne, jeśli to było przed 2009 roku. Bo w 2009 roku LGS zbankrutowała.
_________________
Coito ergo sum
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 08 Mar 2019 12:04 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3353
złoty
Jakby lotnisko było większe to nie byłoby problemów z rękawami - LO jest największym przewoźnikiem w WAW więc i statystycznie najczęściej korzysta ze stanowisk oddalonych. Ale w WAW korzystają z nich również inne linie łącznie nawet z QR.

Ja też nie lubię autobusów, ale akurat brak kurtki to już nie wina LO, handlingu czy kogokolwiek, tylko Twoja własna. Sorry taki mamy klimat, jak się wylatuje w środku zimy, to się zabiera z domu kurtkę :)
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#13 PostWysłany: 08 Mar 2019 12:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 922
Loty: 37
Kilometry: 86 073
złoty
eskie napisał(a):
Zapewne, jeśli to było przed 2009 roku. Bo w 2009 roku LGS zbankrutowała.

Chodzi o LS Airport Services. To inna firma niż Welcome i to ona na Okęciu głównie obsługuje LOT, nawet jeśli jedziesz autobusem z napisem Welcome.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off
kemot lubi ten post.
 
      
#14 PostWysłany: 08 Mar 2019 12:34 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 37
marek2011 napisał(a):
Jakby lotnisko było większe to nie byłoby problemów z rękawami - LO jest największym przewoźnikiem w WAW więc i statystycznie najczęściej korzysta ze stanowisk oddalonych. Ale w WAW korzystają z nich również inne linie łącznie nawet z QR.

Ja też nie lubię autobusów, ale akurat brak kurtki to już nie wina LO, handlingu czy kogokolwiek, tylko Twoja własna. Sorry taki mamy klimat, jak się wylatuje w środku zimy, to się zabiera z domu kurtkę :)


Lubisz targać puchówkę 2 tygodnie w ciepłym kraju? Żeby przetrwać 20 minut w lodowatym (z winy kierowcy) autobusie? No to super. Ubiór miałem adekwatny, w samej podkoszulce nie leciałem, także do transferu autobusem. We FRA czy MUC nie miałem problemu w autobusie przy porównywalnych temperaturach. Ok, można bronić bezmyślnego kierowcy, któremu na tę bezmyślność ktoś jednak pozwala. Pasażer sam sobie winien, mógł lecieć w maju :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 08 Mar 2019 12:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 675
Loty: 54
Kilometry: 94 012
Ostrzeżenia: 1
złoty
I właśnie @Pabloo o to chodzi, popatrz.
Zakładasz, że to LS, może masz i rację, ale przewineło się:
LOT, LOTowska firma obsługująca autobusy, LGS, WAS i twoja koncepcja z LS.

Facet chciał się pożalić, ale nie wie na kogo.
Gdyby tu byli ludzie, którzy pierwszy raz lecą samolotem - no OK, nie rozróżniają. Ale tu są wyjadacze. A podniesiony przez kogoś argument, że jak lecę LOTem to LOT za wszystko odpowiada jest lekko nietrafiony.
Warto wiedzieć, za co linia lotnicza odpowiada, a za co nie.
_________________
Coito ergo sum


Ostatnio edytowany przez Abcn, 13 Mar 2019 19:52, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off
oskiboski lubi ten post.
 
      
#16 PostWysłany: 08 Mar 2019 12:40 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 840
srebrny
eskie napisał(a):
A podniesiony przez kogoś argument, że jak lecę LOTem to LOT za wszystko odpowiada jest absurdalny.

Czemu? Z kim wiąże Ciebie umowa? (tak wiem nie ma w niej gwarancji temperatury na pokładzie autobusu) Do kogo jak nie do LO możesz składać reklamację? Czy jak zatrujesz się kanapką na pokładzie to złożysz reklamację do firmy cateringowej? Czy awaria leasingowanego samolotu jest winą Boeinga, silników RR, firmy leasingującej, serwisującej czy od LOT dochodzisz odszkodowania?
To o czym piszesz to jest dopiero absurd.
Góra
 Profil Relacje PM off
savoj uważa post za pomocny.
 
      
#17 PostWysłany: 08 Mar 2019 12:48 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 3353
złoty
Nikt Ci nie każe wozić kurtki puchowej czy kożucha , ale wybierając się gdzieś do tropików z temperatur zimowych zwykły rozsądek nakazuje zabranie czegokolwiek cieplejszego typu choćby lżejsza kurtka czy jakaś czapka na głowę - choćby na wypadek opóźnionych czy odwołanych lotów albo innych komplikacji i konieczności wymuszonego pobytu gdzieś w trasie. Więc w tym zakresie powtarzam, pretensje tylko do siebie.
_________________
Veni, vidi, volo
Góra
 Profil Relacje PM off
eskie lubi ten post.
 
      
#18 PostWysłany: 08 Mar 2019 12:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Lip 2017
Posty: 675
Loty: 54
Kilometry: 94 012
Ostrzeżenia: 1
złoty
O jejku,

napisałem:
A podniesiony przez kogoś argument, że jak lecę LOTem to LOT za wszystko odpowiada jest lekko nietrafiony. Warto wiedzieć, za co linia lotnicza odpowiada, a za co nie.
Z czym się tu nie zgadzasz?
Że warto wiedzieć za co linia lotnicza odpowiada, a za co nie?
_________________
Coito ergo sum
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 08 Mar 2019 12:56 

Rejestracja: 12 Lut 2019
Posty: 37
Cytuj:
Facet chciał się pożalić, ale nie wie na kogo.

Wie od początku. LOT odpowiada za warunki w jakich podróżują pasażerowie od chwili odprawy. Kropka.
Ze zdumieniem czytam te rozważania o braku odpowiedzialności przewoźnika.
@marek2011
Dokładnie taki ubiór miałem. Plus nie zamarzam w 15 minut na zewnątrz, nawet bez kurtki. Wielokrotnie wyruszałem z Okęcia w gorszych warunkach i nawet lżejszym stroju. Tyle, że przy zewnętrznej temp.ok 1-2 stopni odczuwalna w autobusie z włączonym na max nawiewem zimnego powietrza wynosiła z -10. Można jakoś przewidzieć temperaturę czy warunki, ale każdej bezmyślności nie przewidzisz, niestety.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 08 Mar 2019 13:10 

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 3046
platynowy
eskie napisał(a):
A podniesiony przez kogoś argument, że jak lecę LOTem to LOT za wszystko odpowiada jest lekko nietrafiony. Warto wiedzieć, za co linia lotnicza odpowiada, a za co nie.

Jest nie tylko trafiony ale i jedyny właściwy w tej sytuacji. Z punktu widzenia pasażera linia odpowiada za WSZYSTKO co jest związane z jego przewozem (za odprawę, za bagaż, za autobus, za to że sok pomidorowy akurat się skończył), a dalej linia już poza pasażerem może sobie czysto wewnętrznie wyjaśniać pewne sprawy czy dochodzić odszkodowań (jeśli sama była zmuszona wypłącić takie pasażerowi) od swoich podwykonawców, pasażera to guzik obchodzi.
Góra
 Profil Relacje PM off
opo lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group