Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 13 Sie 2019 13:33 

Rejestracja: 17 Sty 2019
Posty: 47
Cześć wszystkim,

mam w temacie odszkodowań dosyć chyba nietypowy przypadek i chciałbym zapytać co sądzą o tym nieco bardziej doświadczeni forumowicze. Wprawdzie tylko przez ostatnie 3 miesiące zgarnąłem od linii lotniczych w sumie 1100 EUR odszkodowania, ale to były jednak proste sprawy, opóźnienia z przyczyn technicznych i overbooking :D

Otóż w zeszłym tygodniu leciałem na trasie WAW-DOH-CPT. Ciasna przesiadka w Doha, 1h05 bodajże, do tego upierdliwy brak rękawów do terminalu w większości przypadków. Wylot z Warszawy opóźniony o około 30min z powodu tłoku na lotnisku i braku zgody na start. Przylatuję do Doha, autobus do terminalu i z wywieszonym językiem biegnę do gate na samolot do Cape Town. Dobiegam, ulga, last call a w kolejce do boardingu jeszcze z 20 osób. Moja kolej, skanuję bilet, daję paszport. Po czym każą mi stanąć z boku i myślą, dzwonią, etc. Stoję z 10min, nic, w międzyczasie przechodzi jeszcze trochę osób które były za nami. Za chwilę final call zmienia sie na gate closed i dowiaduję się znowu po dłuższej chwili ze nie wpuścili mnie na pokład dlatego że mój bagaż by nie zdążył zostać przeładowany :shock: A więc hotel, przebookowany na lot za 24h.. Odebrałem bagaż z lotniska, jako że 24h yo sporo czasu. Nadałem ponownie około 3h przed odlotem nowego lotu. Gdy w końcu dobę po czasie dotarłem do Cape Town, na wyjściu z samolotu czekał już pracownik z tabliczką ze mój bagaż nie doleciał.. Kilka godzin później dzwoni gość z lotniska CPT i mówi że bagaż jednak doleciał ale dostarczą mi go dopiero następnego dnia. Ręcę w tym momencie opadły mi już totalnie.

Samo opóźnienie bagażu to jedno, ale zastanawiam się teraz jak wygląda sprawa możliwości odszkodowania za denied boarding. Zdarzało mi się już na ciasnych połączeniach przylecieć bez bagażu, ale nigdy żebym nie został wypuszczony do samolotu ze względu na to, że bagaż nie dotrze na czas :shock: Ktoś miał już jakieś doświadczenia w tym temacie?

Nawiasem mówiąc, to był mój pierwszy lot Qatar, zwykle latam Star Alliance. Nie wyglądało mi to wszystko na najlepszą linię na świecie..
Góra
 Relacje PM off
Tufli lubi ten post.
 
 
#2 PostWysłany: 20 Sie 2019 11:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 Wrz 2011
Posty: 433
Loty: 186
Kilometry: 298 796
niebieski
@salazaar jak najbardziej składaj wniosek o odszkodowanie i zobaczysz co się dalej wydarzy. Odmowa wejścia na pokład z takiego powodu powinna być rozpatrywana jak każdy inny przypadek "denied boarding", tym bardziej, że nawet przesunięcie wylotu o dobę nie zapewniło dostarczenia bagażu na czas ;-) Moim zdaniem całe to zamieszanie było w gestii przewoźnika, więc powinieneś otrzymać €600 odszkodowania, chyba że zaoferowanoby Ci połączenie alternatywne, którym doleciałbyś na miejsce nie później niż 4 godziny po planowanym oryginalnie czasie.
_________________
Image

Blog: https://gdziesakasperki.pl/
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 02 Wrz 2019 16:59 

Rejestracja: 17 Sty 2019
Posty: 47
Mały update w temacie. Dostałem odpowiedź od Qatar. Oto najważniejsze wycinki:

Although every effort is made to achieve on time departures, there are occasions when flights are delayed / cancelled due to circumstances beyond our control as it unfortunately happened with QR260 from Warsaw to Doha which was due to air traffic slot restrictions.

Please allow us to explain that the minimum connecting time required at Doha is 45 minutes which is sufficient for passengers and baggage transfer. Due to the extent of your inbound flight delay, you have not been able to travel on your flight QR1369 hence you have been rebooked to travel on the next flight.


Odpisałem, że z całym szacunkiem nie zgadzam się z tą interpretacją i że moja sprawa nie może być traktowana jako missed connection, ponieważ technicznie nie spóźniłem się na lot do Cape Town - udało mi się dotrzeć do bramki na czas (około 10 minut przed zamknięciem bramki) z ważnym biletem na lot, wypełniając moje zobowiązania umowne, a mi odmówiono prawa wejścia na pokład samolotu. Wkleiłem nawet fragment definicji zawartej w warunkach przewozu:

Denied boarding - means a refusal to accommodate passengers on a flight although they have a valid ticket, a confirmed reservation on that flight and presented themselves for check-in within the required time limit and as stipulated.

Zwróciłem uwagę, że wydano już decyzję sądu wyjaśniającą, że tego typu scenariusz jest w rzeczywistości odmową przyjęcia na pokład, a nie spóźnieniem się na lot:

Case C-321/11 - Germán Rodríguez Cachafeiro, María de los Reyes Martínez-Reboredo Varela-Villamor v Iberia, Líneas Aéreas de España SA
http://curia.europa.eu/juris/document/d ... doclang=EN

Napisałem dalej, że chociaż minimum connecting time może być ich wewnętrzną regułą (która, nawiasem mówiąc, odnosi się do tego, które bilety mogą być rzeczywiście sprzedane, a nie do możliwości korzystania przez pasażera z ważnego biletu), nie ma to żadnej mocy prawnej, ponieważ nie pojawia się w warunkach przewozu a zatem nie było częścią umowy, którą zawarłem przy zakupie biletu lotniczego. Następnie poprosiłem ich o ponowną ocenę sprawy i podanie ważnego powodu prawnego (nie operacyjnego), aby nie wpuścić mnie na pokład, mimo że pojawiłem się przy bramce na czas.

Po 2 dniach otrzymałem odpowiedź:

Again, kindly be informed that you were unable to travel on this flight which was purely due to delay arrival of your inbound flight. As explained earlier, the delay departure from Warsaw was due to an air traffic slot restrictions which is an extra ordinary circumstance for which no compensation is payable.


Było to dość rozczarowujące, ponieważ nie odnieśli się oni do żadnego z moich argumentów. Zastanawiam się nad wniesieniem pozwu przeciwko Qatar. Czy zna ktoś kogoś lub kancelarię którą można by ewentualnie polecić? Rozważam jeszcze wniesienie pozwu bez udziału prawnika, z pomocą znajomego aplikanta adwokackiego.
Góra
 Relacje PM off
Tufli lubi ten post.
 
 
#4 PostWysłany: 02 Wrz 2019 17:07 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4818
platynowy
Może @ansbach1 Ci pomoże - zapytaj go.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 02 Wrz 2019 17:19 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5351
HON fly4free
@boots to chyba już wiadome
Cytuj:

wniesienie pozwu bez udziału prawnika, z pomocą znajomego aplikanta adwokackiego.

Zresztą popieram ,po co oddawać sprawy w obce ręce :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 02 Wrz 2019 17:35 

Rejestracja: 17 Sty 2019
Posty: 47
Zależy też od tego ile obce ręce by chciały za wzięcie tego typu sprawy, jeśli nie będzie to dużo to może warto jednak zainwestować w kogoś z doświadczeniem ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 02 Wrz 2019 18:04 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 471
niebieski
Parę lat temu miałem dokładnie taki sam przypadek z LOT'em. Podróż IEV-WAW-WRO. Na wylocie małe opóźnienie z powodu burzy w Warszawie, też dobiegłem z wywieszonym językiem na samolot do WRO a tu pomimo, że samolot dalej stał i gate był otwarty, dostałem kartę pokładową na następny lot.
Żadnego odszkodowania z tego nie wycisnąłem, chociaż też mi się wydawało, że była to klasyczna odmowa przyjęcia na pokład. Czas na pozwy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 02 Wrz 2019 18:13 

Rejestracja: 17 Sty 2019
Posty: 47
@Chupacabra rozumiem że nie wycisnąłeś z tego żadnego odszkodowania w drodze polubownej? Tj. sprawa nie trafiła do sądu?
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 02 Wrz 2019 18:22 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 471
niebieski
Dokładnie tak.
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 03 Wrz 2019 18:22 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1323
Loty: 129
Kilometry: 292 570
srebrny
To Ty musisz zadać sobie pytanie czy chcesz zaryzykować 917 zł. Ocena czy rzeczywiście przyczyną opóźnienia lotu był brak slotu może być dokonana po analizie rotacji samolotu i innych lotów. Linie ostatnio dosyć często powołują się na brak slotu...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 04 Wrz 2019 10:10 

Rejestracja: 17 Sty 2019
Posty: 47
@ansbach1 W moim odczuciu opóźnienie samolotu z Warszawy i jego przyczyna nie mają w tym momencie żadnego znaczenia, dlatego że zdążyłem na lot przesiadkowy w Doha. Pojawiłem się przed gate o czasie z ważnym biletem i odmówiono mi wejścia na pokład, zatem nie może być mowy o misconnection, a żadne zapisy z warunków przewozu nie umożliwiają legalnego niewpuszczenia mnie na pokład w takiej sytuacji. Czy źle myślę?

Rozmawiałem właśnie z adwokatem z jednej kancelarii, wzięliby sprawę za 30% odszkodowania + zasądzone koszty zastępstwa procesowego dla nich. Czyli w razie przegranej bezkosztowo, w razie wygranej 420 EUR dla mnie. Ale zastanawiam się czy nie zrobić tego samemu z pomocą wspominanego aplikanta.
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 04 Wrz 2019 11:03 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4818
platynowy
Cytuj:
Czyli w razie przegranej bezkosztowo

A kto zapłaci koszty sądowe i zastępstwa? :)
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 04 Wrz 2019 11:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3255
złoty
ktoś
_________________
Image

moje najciekawsze wpisy są w koszu - serdecznie zapraszam
Góra
 Relacje PM off
boots lubi ten post.
 
 
#14 PostWysłany: 04 Wrz 2019 11:18 

Rejestracja: 17 Sty 2019
Posty: 47
boots napisał(a):
Cytuj:
Czyli w razie przegranej bezkosztowo

A kto zapłaci koszty sądowe i zastępstwa? :)


Ah no tak, rozpędziłem się trochę.. :lol:
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 04 Wrz 2019 11:44 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 4818
platynowy
Moim zdaniem powinieneś skorzystać z pomocy @ansbach1 - o ile się zgodzi.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 15 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group