Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Problem z lotem LOTem
#1 PostWysłany: 25 Kwi 2015 12:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2013
Posty: 348
Loty: 625
Kilometry: 828 085
niebieski
Witam,

Jestem wlasnie w trakcie pisania reklamacji w zwiazku z moja rezerwacja.
Sprawa jest moim zdaniem nietypowa i chcialbym dowiedziec sie od bardziej doswiadczonych forumowiczow co moge uzyskac.
Kupilem na stronie LOTu kilka miesiecy temu lot na trasie BRU-WAW-TBS i EVN-WAW-BRU.
Dzien przed odlotem, probujac zrobic online checkin otrzymalem informacje ze nr rezerwacji i nazwisko sie nie zgadzaja.
Po wejsciu na strone LOTu i sprawdzeniu rezerwacji okazalo sie ze zmienily sie godziny lotow i mam zadzwonic na infolinie. Oczywiscie nie zostalem poinformowany o tych zmianach wczesniej.
Po telefonie zaczelo byc jeszcze ciekawiej, bo okazalo sie ze pomimo potwierdzonej rezerwacji i lotow, biletu nigdy nie wystawiono, czyli w dniu wylotu okazuje sie, ze nie mam biletu na lot.
Zostalem poinformowany, ze na jeden z lotow na ktory mam rezerwacje nie ma juz miejsc.
Zaproponowano mi 3 opcje: zwrot kasy (smiech na sali w dniu lotu), powrot dwa dni pozniej lub jeden dzien wczesniej.
Jedyna opcja mozliwa do zaakceptowania to powrot wczesniej co zmusilo mnie do zmiany planow podrozy.
Co wiecej na moja uwage, ze w dniu na ktory mam rezerwacje sa jeszcze miejsca ale w nieco wyzszej economy premium i biznes, zostalem poinformowany, ze nie ma mozliwosci zaoferowania mi tych miejsc mimo ewidentnej winy po stronie LOTu.
Czyli w sumie sa tu trzy problemy:
1) niewystawienie biletu, gdybym nie probowal zrobic checkinu online o problemie dowiedzialbym sie na lotnisku i nigdzie bym nie polecial;
2) brak informacji o zmianach godzin odlotow;
3) zmuszenie do zmiany daty lotu mimo miejsc w samolocie ale w wyzszej klasie, co nie powinno sie stac skoro wina byla po stronie LOTu a ja mialem potwierdzona rezerwacje.

Moje pytanie brzmi: o co moge sie starac? jakie odszkodowanie?
Dzieki za wszelka pomoc!
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Przedłużony weekend w Larnace 🏖️🍹 Loty z Warszawy i 4* hotel ze śniadaniami za 909 PLN 😎 Przedłużony weekend w Larnace 🏖️🍹 Loty z Warszawy i 4* hotel ze śniadaniami za 909 PLN 😎
Turcja w pigułce 🇹🇷 Stambuł i Kapadocja w jednej podróży od 969 PLN 😍 Turcja w pigułce 🇹🇷 Stambuł i Kapadocja w jednej podróży od 969 PLN 😍
#2 PostWysłany: 25 Kwi 2015 12:07 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 4253
platynowy
Trochę to dziwne bo LOT od jakiegoś czasu stosuje autoticketing i nie spotkałem się z sytuacją żeby nie wystawili biletu od razu. Płaciłeś kartą czy e-przelewem? Należność została ściągnięta?

Sprawdź maila z potwierdzeniem rezerwacji, nie ma tam nr biletu 080-xxxxxxxxxx ?
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 25 Kwi 2015 12:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2013
Posty: 348
Loty: 625
Kilometry: 828 085
niebieski
Tak dziwna sytuacja, lot sie juz odbyl i byl placony karta, wszystko potwiedzone, mail z powierdzeniem rezerwacji dotarl a z biletem nie (czego nie sprawdzilem, bo nie przewidzialem, ze cos takiego moze sie stac). Obsluga infolinii potwierdzila, ze rezerwacja oplacona i potwierdzona ale nigdy nie wystawiono biletu. Wystawiono wiec nowy bilet ale w innym niz pierwotny terminie,
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 25 Kwi 2015 12:15 

Rejestracja: 26 Cze 2012
Posty: 1183
Loty: 155
Kilometry: 370 915
srebrny
Pytanie czy miałeś wystawiony bilet.
Wg Warunków przewozu LOT:

ARTYKUŁ 3
BILET
3.1.
BILET
Bilet stanowi dowód prima facie zawarcia umowy o przewóz między przewoźnikiem a pasażerem wymienionym w bilecie.


Jeśli etkt nie został wystawiony, to wygląda na to, że umowa nie została zawarta... trudno więc by było tu mówić o zmianach/opóźnieniu/odwołaniu lotu
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 25 Kwi 2015 12:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lut 2012
Posty: 1224
srebrny
Czyli, kasa za rezerwację ściągnięta i zaksięgowana ileś tam czasu przez odlotem ? Ile to było czasu ?
Na dzień przez podróżą proponują inną datę do tej samej rezerwacji ?


Ostatnio edytowany przez mezzo, 25 Kwi 2015 12:20, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 25 Kwi 2015 12:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Maj 2013
Posty: 2430
niebieski
jeżeli odmawiają Ci wejścia na pokład a masz ważny bilet ( a przyczyną odmowy/odwołania lotu nie jest usterka techniczna, warunki meteo,wojna itp) to masz prawo do odszkodowania adekwatnego do lotu (250E,400E,600E), hotel + nowe bilety.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 25 Kwi 2015 12:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2013
Posty: 348
Loty: 625
Kilometry: 828 085
niebieski
Dostalem potwierdzenie rezerwacji oraz kasa zostala sciagnieta, LOT nigdy nie wystawil biletu. Jesli umowa nie zostala zawarta to LOT przywlaszczyl sobie na pol roku moje kilkaset euro ;)
Dzien przed lotem zauwazylem, ze nie da sie zrobic checkinu online i godziny lotow sie zmienily, wiec zadzwonilem na infolinie gdzie poinformowano mnie, ze rezerwacja jest ok ale nie wystawili biletu i na jeden z lotow nie ma juz miejsc (byly ale w wyzszej klasie). Wiec musze zmienic dzien lotu lub oddzadza pieniadze.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 25 Kwi 2015 12:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Maj 2013
Posty: 2430
niebieski
ale praktyka jest taka że jak w twojej klasie nie ma miejsca to dostajesz darmowy Upgrade. Tak się często dzieje przy overach na WAW, przecież to normalne że wolą dać komuś bilet w klasie wyżej niż płacić 250/400/600 ojro za odmowę + ewentualne koszty hotelu i nowego bilety.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 25 Kwi 2015 12:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2013
Posty: 348
Loty: 625
Kilometry: 828 085
niebieski
wiem jaka jest praktyka ale problem wystapil w dniu lotu i nie mialem czasu sie wyklocac skoro za kilka godzin mialem byc na lotnisku.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 25 Kwi 2015 12:34 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9637
HON fly4free
Jeżeli bilet nie został wystawiony, to nie doszło do zawarcia umowy przewozu, więc odpadają formalnie roszczenia z 261/2004.
Sytuacja jest bardzo dziwna, skoro podróż - jak rozumiem - zostala zarezerwowanya bezpośrednio w LO. Być może był jakis błąd w systemie który spowodowal , że bilet nie wystawił się.

Miałem w LO podobny przypadek ale dawnio temu w erze, gdy rezerwacje robilo się głównie przez biura LO - pracowniczka w biurze nie dopełniła formalnościi i nie bylo biletu powiązanego z rezerwacją (na dokumentach otrzymanych w biurze mialem numer biletu) - sprawa wyszła na lotnisku przy odprawie i została załatwiona przez kontakt z centrum linii i upgrade do C (nie było już miejsc w Y).

Patrząc na Twoją liczbę lotów wynioskuje, że nie jesteś żółtodziobem w temacie latania - czemu więc nie sprawdziłeś po rezerwacji , czy jest numer e-tixu do niej przypisany ?


Ostatnio edytowany przez marek2011, 25 Kwi 2015 12:37, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 25 Kwi 2015 12:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2013
Posty: 348
Loty: 625
Kilometry: 828 085
niebieski
ano nie sprawdzilem, bo nie przewidzialem, ze bilet kupiony na oficjalnej stronie w normalnej cenie moze sie nie wystawic ;)
zawsze sprawdzam etixy z error fare i kupionych u postrednikow ale tu nie mialo co pojsc nie tak...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
dj3500 lubi ten post.
 
      
#12 PostWysłany: 25 Kwi 2015 13:53 

Rejestracja: 26 Cze 2012
Posty: 1183
Loty: 155
Kilometry: 370 915
srebrny
Lepej sprawdzać. Ja miałem taki przypadek z Alitalią, że trzy dni przed wylotem, ze względu na strajki, z-void-owali mi bilet, tyle że zapomnieli wystawić nowy. Dopiero cztery telefony do słonecznej italii pomogły. Z ich strony kontaktu nie było.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 25 Kwi 2015 15:00 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3755
srebrny
Moim zdaniem nie doszło do zawarcia umowy i wina leży w dużej części po twojej stronie: powinieneś sprawdzić, czy masz bilet.
LOT zachował się w tej sytuacji całkiem w porządku - zaproponował lot w innym terminie, ale w tej samej cenie (a wiemy że cena aktualna pewnie była dużo wyższa).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 25 Kwi 2015 15:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Maj 2013
Posty: 2430
niebieski
zachowałby się w porządku jakby powiedział że nie masz biletów i zwrócił pieniądze :D

postawcie się w roli osoby która jest totalnie zielona, dostał potwierdzenie, pieniądze zeszły... idę się pakować
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
auri lubi ten post.
 
      
#15 PostWysłany: 25 Kwi 2015 15:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lut 2013
Posty: 348
Loty: 625
Kilometry: 828 085
niebieski
sobo napisał(a):
postawcie się w roli osoby która jest totalnie zielona, dostał potwierdzenie, pieniądze zeszły... idę się pakować


Nie trzeba byc zielonym zeby majac pdfa z tekstem:
• Your trip is confirmed and the reservaon is guaranteed.
• We recommend you make a note of the booking reservaon number or print this mail.

...isc sie pakowac ;)

Pamietam Air China jak poslala maila z rezerwacja informowala o drugim mailu z biletem. A LOT poprostu potwierdza rezerwacje i loty, nic o tym, ze jeszcze powinien przyjsc mail z biletem ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#16 PostWysłany: 25 Kwi 2015 15:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1574
Loty: 650
Kilometry: 837 895
niebieski
Nigdy rezerwując na lot.com nie dostałem osobnego maila z biletem elektronicznym. Za każdym razem przychodziło wyłącznie "potwierdzenie rezerwacji". Moim zdaniem powinieneś wystąpić o odszkodowanie i niech LOT się na piśmie z tego wytłumaczy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 25 Kwi 2015 15:39 

Rejestracja: 09 Mar 2014
Posty: 3755
srebrny
Chyba odwrotnie: teraz nie przychodzi na maila potwierdzenie rezerwacji tylko bilet "Your Electronic Ticket Receipt".
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 25 Kwi 2015 15:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Wrz 2012
Posty: 1642
Loty: 710
Kilometry: 1 148 381
srebrny
Dokładnie, kupowałem w tym tygodniu 6 biletów, dostawałem tylko "Your Electronic Ticket Receipt" na maila. Ale wcześniej było inaczej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 25 Kwi 2015 16:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1574
Loty: 650
Kilometry: 837 895
niebieski
Jak się domyślam FranekXVI dokonał rezerwacji jeszcze za czasów kiedy nie było "Your Electronic Ticket Receipt". Ktoś wie gdzie znaleźć "Ogólne warunki przewozu pasażerów..." sprzed 13 listopada 2014 r.?
W obecnej wersji definicja biletu elektronicznego jest taka:
Cytuj:
BILET ELEKTRONICZNY - oznacza wystawione na podstawie bazy danych przewoźnika potwierdzenie opłaconej podróży (trasy) dla pasażera, wraz z elektronicznymi odcinkami lotu oraz jeżeli ma to zastosowanie – z kartą wstępu na pokład samolotu, którego dowodem jest „ Electronic Ticket Passenger Itinerary Receipt”
Zastanawiam się jak definicja wyglądała wcześniej...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 25 Kwi 2015 16:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Wrz 2012
Posty: 1642
Loty: 710
Kilometry: 1 148 381
srebrny
Nie wiem, jak ta definicja wyglądała wcześniej, ani nie znam wcześniej stosowanych przepisów lotowskich. Ale na mój chłopski rozum, jeśli otrzymał następującą informację na maila: "Your trip is confirmed and the reservaon is guaranteed." to spokojnie może się udać z tą sprawa do Rzecznika Praw Konsumenta, musi tylko udokumentować uprzednią korespondencję reklamacyjną z LOTEM.
Z innej beczki: słabo, że od naszego narodowego przewoźnika otrzymujemy dokumenty w języku angielskim. Mógłby ten dokument być dwujęzyczny. Ciekawe, czy Lufa też koresponduje ze "swoimi" po angielsku a nie po niemiecku.
Góra
 Profil Relacje PM off
auri lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group