Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3412 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 171  Następna
Autor Wiadomość
Offline
#1721 PostWysłany: 11 Lip 2019 12:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Cze 2017
Posty: 219
Loty: 341
Kilometry: 755 789
Plus silniki w drimkach ...


Sent from my iPhone using Tapatalk
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
🌴 All inclusive na Majorce 🍹 Tydzień w Sol Palmanova blisko plaży za 2222 PLN 🌴 All inclusive na Majorce 🍹 Tydzień w Sol Palmanova blisko plaży za 2222 PLN
Luksusowy wypoczynek w Bahrajnie 🌴🏨 All inclusive w 4* resorcie za 2899 PLN Luksusowy wypoczynek w Bahrajnie 🌴🏨 All inclusive w 4* resorcie za 2899 PLN
Offline
#1722 PostWysłany: 11 Lip 2019 16:56 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3491
srebrny
kostek966 napisał(a):
Częściowo to nie ich wina, w końcu kto mógł przewidzieć problemy z maxami, a trzeba pamiętać że nie chodzi tylko o te 5, które stoją ale rozplanowane były też te które mieli dostać z fabryki, jak nagle znika prawie 10% miejsc w uziemionych i nieodebranych samolotach, to jest to problem poważny



Kwestia dyskusyjna czy to nie ich wina. Dwukrotnie kupili kota w worku od Boeinga (najpierw 787 a potem maxy) i za każdym razem okazało się to porażką. Może jednak lepiej postawić na sprawdzone konstrukcje, a nie obiecane gruszki na wierzbie i samoloty na deskach kreślarskich.

Uwierzyli w obietnice bez pokrycia posiadania nowoczesnej i oszczędnej floty - mają nieloty na płycie lotniska za które raty leasingowe trzeba płacić.

A MAX-y to w ogóle beznadziejny przypadek, bo nawet w wariancie bardzo optymistycznym jeśli za kilka miesięcy wrócą do służby, to i tak pasażerowie nie mają zamiaru nimi latać i są skłonni dopłacić aby lecieć bardziej sprawdzonym samolotem.
Czyli trudniej będzie je zapełnić i pozostaje obniżyć cenę biletów i liczyć na pasażerów którzy są bardziej skłonni do ryzyka.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1723 PostWysłany: 11 Lip 2019 17:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 5328
złoty
to prawda, ale okazało się to dopiero po fakcie zakupu, jednak 737 to najpopularniejsze samoloty na świecie i wszyscy je właściwie zamówili, w norwegianie czy flydubaj latały dość długo i w sporej ilości i nikt nie przypuszczał, że mają takie wady, mam tylko nadzieję że Lot podobnie jak inni wyciśnie za to z Boeinga kasę, najlepszy przykład BA
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1724 PostWysłany: 11 Lip 2019 17:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 4838
srebrny
@SPLDER zlituj się ;)
Posunięcia Lotu - porażka : bo dreamliner, bo max ?
Za to ryanair i np Jal to amatorzy... sami nie wiedzą, czego chcą
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1725 PostWysłany: 11 Lip 2019 17:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Mar 2013
Posty: 98
Loty: 104
Kilometry: 267 136
To nawet nie chodzi o decyzje zakupowe tego czy innego modelu. Akurat tutaj rozumiem LOT by ograniczać koszty obsługi do jednego producenta, a nie wielu co zapewne zwiększa koszty.
Raczej zastanawiam się i mam nadzieję że ktoś policzył, że mniejszym kosztem dla firmy jest puszczenie w połowie pewnie pustego dreamlinera na krótkiej trasie niż wypłata odszkodowań i przebukowanie na inny lot paxów którzy mieli lecieć tymi kadlubami których zabrakło...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1726 PostWysłany: 11 Lip 2019 17:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2012
Posty: 2240
Loty: 408
Kilometry: 718 413
srebrny
hmmm zmiana prezesa czy tylko warunek pro forma?

PLL LOT ogłasza konkurs na stanowisko prezesa zarządu
https://www.rynek-lotniczy.pl/mobile/pl ... -6376.html
_________________
Strona znajomego, gorąco polecam:
Zdjęcia, filmiki i ciekawostki z całego świata -> http://www.niezwyklyswiat.com
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1727 PostWysłany: 11 Lip 2019 17:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 6221
HON fly4free
gamera napisał(a):
To nawet nie chodzi o decyzje zakupowe tego czy innego modelu. Akurat tutaj rozumiem LOT by ograniczać koszty obsługi do jednego producenta, a nie wielu co zapewne zwiększa koszty.
Raczej zastanawiam się i mam nadzieję że ktoś policzył, że mniejszym kosztem dla firmy jest puszczenie w połowie pewnie pustego dreamlinera na krótkiej trasie niż wypłata odszkodowań i przebukowanie na inny lot paxów którzy mieli lecieć tymi kadlubami których zabrakło...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


To nie jest tak że Dreamlinera puszczają tylko i wyłącznie dla załatania dziury bo nie mają czego innego podstawić, a w najgorszym wypadku takie sytuacje są sportadyczne. Przykładowo ostatnia Larnaka była efektem kumulacji spowodowanej anulowaniem analogicznej pary rejsów WAW-LCA-WAW dokładnie 24h wcześniej i przebukowań na kolejny dzień, niedawna Nicea wynikała także z faktu podróży w konkretnym terminie jakiejś grubszej grupy ludzi na jakiś event czy coś w tym stylu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1728 PostWysłany: 11 Lip 2019 23:44 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3491
srebrny
wtak napisał(a):
@SPLDER zlituj się ;)
Posunięcia Lotu - porażka : bo dreamliner, bo max ?
Za to ryanair i np Jal to amatorzy... sami nie wiedzą, czego chcą


Nie twierdzę że wybór Dreamlinera i MAXa była nieracjonalny. Jeśli kierować się prospektami reklamowymi to był to zakup bardzo sensowny - oszczędne i nowoczesne samoloty, w dodatku nie wymagające tak wielkich nakładów na przeszkolenie załóg i zaplecza serwisowego jak zakup konkurencji.

Niemniej był to zakup kota w worku - bo zapewnienia Boeinga miały się nijak do tego co powstało, nie mówiąc o tym że Dreamlinery powstały z kilkuletnim opóźnieniem, po czym bardzo szybko zostały uziemione i do dzisiaj średnio nadają się do regularnych operacji lotniczych.

Skutek jest taki że mamy nieloty i kiepskie perspektywy - Rolls Royce nie radzi sobie z naprawą silników 787 , samolot nie jest taki oszczędny jak miał być i ma kiepskie opinie w prasie.

A MAX to już przypadek beznadziejny - raczej nieprędko wróci do latania, pasażerowie deklarują że boją się nimi latać, związki zawodowe pilotów domagają się ponownej certyfikacji, a nawet jak te samoloty już wrócą to i tak ma zapewnione na lata pierwsze miejsce na liście najbardziej śmiercionośnych samolotów w stosunku do liczby wykonanych operacji.

Z perspektywy czasu decyzja o współpracy z Boeingiem okazała się fatalna i może zaważyć na tym, czy LOT będzie w stanie utrzymać się na rynku gdy skończy się okres prosperity w branży lotniczej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#1729 PostWysłany: 12 Lip 2019 18:39 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 796
niebieski
SPLDER napisał(a):
wtak napisał(a):
Niemniej był to zakup kota w worku


A co było alternatywą?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1730 PostWysłany: 12 Lip 2019 20:32 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5503
srebrny
hmm... niech pomysle, moze airbusy ? :-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1731 PostWysłany: 12 Lip 2019 21:00 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3769
srebrny
po prostu kontynuowali wspolprace z firma B, wycofali poprzednie modele i kupili nastepcow, tym bardziej ze wiekszych wpadek wczesniej nie bylo, poza ladowaniem bez podwozia.

przejscie na A to wieksza sprawa i budowa wielu procesow, szkolen pilotow, obslugi, mechanikow od nowa, jak zakladam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1732 PostWysłany: 12 Lip 2019 21:02 

Rejestracja: 27 Lut 2014
Posty: 738
srebrny
Zawsze można było kupić sprawdzone modele, jak trzy siekiery np...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1733 PostWysłany: 12 Lip 2019 21:07 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3769
srebrny
z siekierek nie zrobili by takiego PR-u i sukcesu, jaki byl przy okazji zakupu dreamlinera, chyba kazdy pamieta co sie dzialo...


Ostatnio edytowany przez ibartek, 12 Lip 2019 21:27, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#1734 PostWysłany: 12 Lip 2019 21:26 

Rejestracja: 27 Lut 2014
Posty: 738
srebrny
Sprawny dział marketingu ze wszystkiego zrobi "szoł", ale oczywiście było dużo łatwiej zaistnieć prz Dreamlinerach...

Jednak tak czy inaczej, to nie wina LOT-u, że ich nowe nabytki mają tak poważne kłopoty...winą LOT-u mogą być najwyżej nieudolne starania o odszkodowania - ale nie wiemy niestety jak wygląda tu rzeczywistość :(
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1735 PostWysłany: 12 Lip 2019 21:47 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 9092
Siekiery chyba też trochę większe są niż 787, a nam niekoniecznie się uda zapełnić taki samolot

Wysłane przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1736 PostWysłany: 12 Lip 2019 21:48 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5503
srebrny
Dobra kancelaria w USA by na pewno pomogła ale wiadomo to kosztuje to raz a dwa nie daje opcji wykazania się znajomym krolika
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1737 PostWysłany: 15 Lip 2019 21:24 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2711
Loty: 266
Kilometry: 335 642
Dzisiaj na LO233 do BRU B789
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1738 PostWysłany: 15 Lip 2019 21:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 7957
platynowy
Może Waszczykowski leciał i nie chcieli, by musiał znowu narzekać na warunki, w jakich mu przyszło do pracy lecieć.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
Offline
#1739 PostWysłany: 15 Lip 2019 22:17 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5503
srebrny
klapio napisał(a):
Dzisiaj na LO233 do BRU B789

Grubo :) ciekawi mnie jaki jest LF takiego lotu :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Offline
#1740 PostWysłany: 16 Lip 2019 10:03 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 796
niebieski
michcioj napisał(a):
hmm... niech pomysle, moze airbusy ? :-)


Ok, to w ramach pomyślunku popatrz kiedy były składane zamówienia, a kiedy rozpoczęły się loty komercyjne NEO. I jak się to ma do "kota w worku" MAXa.

novart napisał(a):
Zawsze można było kupić sprawdzone modele, jak trzy siekiery np...


Pewnie, że można. Jak idziesz do salonu samochodowego kupić kombi, to co za różnica czy wyjedziesz minivanem którym będziesz częściowo woził powietrze, ale za to będzie więcej palił, nie?

michcioj napisał(a):
Dobra kancelaria w USA by na pewno pomogła ale wiadomo to kosztuje to raz a dwa nie daje opcji wykazania się znajomym krolika


Co to znaczy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3412 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 171  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group