Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 10 Lip 2022 17:03 

Rejestracja: 09 Maj 2022
Posty: 6
Cześć,
W maju kupiłem w Turkish Airlines bilety do Malezji dla 6 osób. Zapłaciłem kartą, ponieważ wg informacji linii lotniczych (Air France), zwrot środków po odwołaniu lotu trwa ok. 2-3 dni, natomiast w przypadku przelewu do 60 dni (ostatecznie zwrot otrzymałem po ok. 6 tygodniach).
Ponieważ płaciłem kartą, która nie należała do mnie (limit bez możliwości zmiany w banku), otrzymałem również informację, że karta będzie potrzebna przy check in. Próbowałem dodzwonić się do info Turkisha z marnym skutkiem. Prześledziłem informacje z internetu i zabezpieczyłem się biorąc oświadczenie właściciela i skan karty. Wylot miał być 25 czerwca.
Niestety bez fizycznej obecności karty (z właścicielem - regulamin banku) nie przeszliśmy przez check in. W biurze linii na Okęciu też nie dało się nic załatwić. Na godzinę przed odlotem anulowałem rezerwację i wypełniłem papiery reklamacyjne. Bardzo miły Pan z obsługi opisał sytuację i zapewnił, że otrzymamy zwrot po potrąceniu kosztów mniej więcej 100 EUR od sztuki. Nie polecieliśmy.
4 dni później spotkaliśmy go w barze na lotnisku (ratowaliśmy urlop na szybko) i trochę porozmawialiśmy: zapewnił że na pewno otrzymamy zwrot, ale powiedział też, że sprawa byłą do załatwienia, tylko ktoś w liniach się uparł żeby tego nie zrobić (a przynajmniej tak go zrozumiałem). Tydzień później otrzymaliśmy zwrot kosztów za bilety na konto karty z której wykonano płatności (potrącono ok 10%)

Rzeczy które mi się nie zgadzają w całej tej historii są następując:
1. Pani na check in, powiedziała że obecność karty ma wykluczyć płatność kradzioną kartą i musi być fizycznie obecna, żeby odblokować środki, ponieważ linia lotnicza nimi nie dysponuje. Tymczasem: środki zeszły z konta po dokonaniu płatności i fizyczne bilety miałem w ręce. No i przez 1,5 miesiąca nikt nie zablokował kradzionej ewentualnie karty.
2. Pan z obsługi linii Turkish powiedział, że lepiej w takiej sytuacji dokonać przelewu, bo w Turkish wszystko chodzi na przelew. Dokumenty reklamacyjne dają możliwość wskazania konta na zwrot anulowanej rezerwacji (tak zresztą zrobiłem). Tymczasem: zwrot nastąpił na kartę z której dokonano płatności.
3. Z rozmowy wynika, że linia lotnicza zabezpiecza się i jest to umowa na pomiędzy Turkish i bankiem, który go obsługuj. Na check in od razu powiedzieli że nie polecimy. W ambasadzie (tak, dzwoniliśmy), poinformowali że to wymaganie banku. Tymczasem: z rozmowy wynika, można to obejść, ewentualnie KTOŚ może zdecydować że karta nie jest potrzebna.
4. Po powrocie, zupełnie przypadkowo, trafiliśmy na kogoś kto specjalizuje się w takich sprawach i podrzucili nam następującą rzecz: linie lotnicze sprzedają więcej biletów niż jest miejsc w samolocie, a następnie te sprzedany po najniższej cenie anuluje z różnych powodów.

Jak można obejść tą sytuację (wg informacji Turkish):
1. osoba "władająca kartą" powinna być obecna na check in (odblokowanie zdejmuje konieczność pokazywania karty podczas lotu powrotnego),
2. osoba "władająca kartą" może być obecna w biurze linii lotniczych w innym miejscu i tam fizycznie pokazać kartę (trzeba ją przeciągnąć przez terminal),
3. na 8 dni przed odlotem można za pośrednictwem swojego banku potwierdzić, że z kartą jest wszystko ok i linia lotnicza nie będzie robiła problemów.

Tyle ode mnie - Uważajcie na konieczność posiadania karty, podobno Emirates też zaczęli wymagać okazania karty (nie sprawdzałem, w listopadzie będę miał nową kartę i dokładnie przeczytam o ograniczeniach ).
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 10 Lip 2022 17:23 

Rejestracja: 18 Gru 2013
Posty: 435
srebrny
Trochę nie rozumiem tego posta. Sam wyraźnie napisałeś, że :
"Ponieważ płaciłem kartą, która nie należała do mnie (limit bez możliwości zmiany w banku), otrzymałem również informację, że karta będzie potrzebna przy check in."
To skąd zdziwienie, że nie zostaliście wpuszczeni na pokład, jeśli nie okazaliście karty? W wielu liniach taka procedura występuje i jeżeli otrzymaliście informacje o konieczności pokazania karty to dziwne było jej nieokazanie :roll:
Góra
 Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
 
#3 PostWysłany: 10 Lip 2022 17:30 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 10240
Loty: 380
Kilometry: 635 209
Zapomniałeś o najprostszym rozwiązaniu: nie mam odpowiednich limitów na karcie, to płacę przelewem a nie czyjąś kartą.
A nie dało się zrobić 2 albo 3 rezerwacji, żeby ominąć problem z limitami na karcie?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
 
#4 PostWysłany: 10 Lip 2022 17:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2014
Posty: 2571
platynowy
Na 100% mieliście opcje zapłaty gotówką lub inną kartą przy check-in ale z jakiegoś powodu nie skorzystaliście. Druga rzecz to pisemne oświadczenie oraz zdjęcie dokumentu tożsamości osoby która płaciła przechodzi w takich przypadkach. Taki to urok kupowaniia bezpośrednio w linii.
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#5 PostWysłany: 10 Lip 2022 18:00 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3490
złoty
1. Jakaś bzdura z tym odblokowaniem środków, co nie zmienia faktu że linia ma prawo zażądania okazania karty przy check-in i z pewnością taki punkt znajduje się w regulaminie przewozu który zaakceptowałeś.
2. Kolejne bzdury, na stronie Turkish chyba nawet nie da się zapłacić przelewem. Masz nauczkę aby następnym razem zapłacić swoją kartą. Albo skorzystać z usług pośrednika, wtedy okazanie karty nie jest konieczne.
3. Takie sprawdzenie zazwyczaj odbywa się losowo, kilka razy leciałem Turkishem i nikt o okazanie karty użytej do zakupu mnie nie prosił. Zdarzyło się to jednak w innych liniach (Qatar i jakieś mniejsze linie z Azji)
4. Totalna bzdura
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#6 PostWysłany: 10 Lip 2022 19:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1353
platynowy
Ciagle mi sie wydaje ze powinni zwrócic calosc - bo jezeli lot sie nie odbyl z powodu podejrzenia fraudu - to powinni calosc zwrócic wlascicielowi - a nie pobierac sobie jakas oplate za to.
Bilet Turkish a kontakt z AirFrance? Troche dziwne no ale nie wnikam.
Jakas tam szansa niska jest ze byl overbooking a wasz lot byl podjerzany - leci 6 osób, kazdy nazywa sie Kowalski a placil John Smith - wiec mogli podchwycic i tyle.

No ale jak pisza koledzy powyzej, z wieloma rzeczami nie tylko loty - hotele, auta - wymagane jest zeby wlasciciel karty byl obecny - ja przy locie nigdy nie mialem sprawdzanej ale auta, hotele, czy nawet odbiór jakiejs rzeczy w sklepie kupionej online - dosc czesto sprawdzaja, wlasnie dla bezpieczenstwa.
Wiec nauczka na przyszlosc, ustawic max limity, placic kredytowa (w UK ma wyzsze limity niz debetowka), badz tez prz 6 osobach zrobic 2,3 rezerwacje.
Tu równiez ubezpiecznie podróznicze moglo by sie przydac.
Z kazda podroza (nawet nie rozpoczeta) czlowiek staje sie madrzejszy :D
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#7 PostWysłany: 10 Lip 2022 20:41 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 275
niebieski
https://www.turkishairlines.com/en-us/a ... resent-it/
Góra
 Relacje PM off
babilas lubi ten post.
babilas uważa post za pomocny.
 
 
#8 PostWysłany: 10 Lip 2022 20:48 

Rejestracja: 21 Sty 2015
Posty: 1572
Loty: 120
Kilometry: 240 602
platynowy
Najciekawiej może być gdy płaci się revo jednorazową i kraty później nie ma :lol:
Tego chyba żaden system nie przewidział ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 10 Lip 2022 20:50 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7414
srebrny
Revo jednorazowa jest kartą kredytową?
Góra
 Relacje PM off  
 
#10 PostWysłany: 10 Lip 2022 20:56 

Rejestracja: 21 Sty 2015
Posty: 1572
Loty: 120
Kilometry: 240 602
platynowy
A to inna kartą niż kredytowa nie da się zapłacić za bilety ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 10 Lip 2022 20:58 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7414
srebrny
Informacja z linku dotyczy kredytowej, a nie jakiejś innej.
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 10 Lip 2022 21:04 

Rejestracja: 21 Sty 2015
Posty: 1572
Loty: 120
Kilometry: 240 602
platynowy
A czy ja pisałem odnośnie informacji z linku ?
Czy może ogólnie do sytuacji z płatnościami kartą za bilety ? Czytasz w myślach czy po prostu lubisz się czepiać ? Nie pierwszy raz.
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 10 Lip 2022 21:09 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7414
srebrny
Napisałeś to bezpośrednio pod postem #7 z linkiem, bez odniesienia do czegoś innego - oczywistym jest zatem, do czego się odnosiłeś. Jeśli miałeś inny zamiar, to należało napisać to wyraźnie.
A ogólnie to takiej sytuacji z płatnościami kartami za bilety nie ma, są tylko sytuację szczególne - jak ta opisana.


Ostatnio edytowany przez boots, 10 Lip 2022 21:12, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 10 Lip 2022 21:12 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 1765
srebrny
A co w sytuacji zgubienia/kradzieży karty? Kupujesz bilety swoją kartą dla siebie ale przed wylotem tracisz ją - co w takiej sytuacji? Nawet jak zdążysz wyrobić nową to ma inny numer.
_________________
I klikamy "lubię to" / "pomógł" jeśli tak faktycznie jest :) Status się sam nie zrobi...
Góra
 Relacje PM off  
 
#15 PostWysłany: 10 Lip 2022 21:18 

Rejestracja: 21 Sty 2015
Posty: 1572
Loty: 120
Kilometry: 240 602
platynowy
Nie jest oczywiste. Gdybym chciał się odnieść tylko do posta wyżej to bym to wyraźnie zaznaczył.Dyskusja nie jest o jednym poście nad moim ale o całej sytuacji opisanej przez autora, a ty jesteś znany z tego że lubisz czepiać wszystkiego.
Jak zawsze.
boots napisał(a):
Napisałeś to bezpośrednio pod postem #7 z linkiem, bez odniesienia do czegoś innego - oczywistym jest zatem, do czego się odnosiłeś. Jeśli miałeś inny zamiar, to należało napisać to wyraźnie.
A ogólnie to takiej sytuacji z płatnościami kartami za bilety nie ma, są tylko sytuację szczególne - jak ta opisana.
Góra
 Relacje PM off  
 
#16 PostWysłany: 10 Lip 2022 21:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1353
platynowy
lluukk napisał(a):
A co w sytuacji zgubienia/kradzieży karty? Kupujesz bilety swoją kartą dla siebie ale przed wylotem tracisz ją - co w takiej sytuacji? Nawet jak zdążysz wyrobić nową to ma inny numer.

Wg mnie tu bardziej chodzi o to zeby imie sie zgadzalo, jak karta sie zgubi, masz inna nowa - to dalej to samo imie widnieje.
Oczywiscie dochodza kwiatki typu Anna Kowalska zgubila karte, w miedzyczasie wyszla za maz i nazywa sie Anna Nowak.. no ale to nie czesto sie zdarza, choc i tu pisze:
https://www.turkishairlines.com/en-us/a ... resent-it/
ze jest mozliwosc dokonania wtedy zaplaty inna karta w check-inie.
Góra
 Relacje PM off
lluukk uważa post za pomocny.
 
 
#17 PostWysłany: 12 Lip 2022 20:01 

Rejestracja: 09 Maj 2022
Posty: 6
Dla jasności, ja mam świadomości błędów, które popełniłem. Dzisiaj pewnie wybrałbym inne rozwiązania. Post napisałem jako ostrzeżenie dla innych. Co do bzdur, które wypisałem - ja ich nie wymyśliłem, takie informacje otrzymałem od pracowników Turkish, (z komentarzem, co mi się nie zgadza).
Myślę że temat do zamknięcia.
Góra
 Relacje PM off
LonDynia lubi ten post.
 
 
 [ 17 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group