Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 26 Kwi 2024 17:51 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 4584
Loty: 510
Kilometry: 1 112 648
srebrny
czy jest Waszym zdaniem szansa na uzyskanie odszkodowania za niedziałajace IFE podczas 11-godz lotu?
chodzi o czarter Rainbow obsługiwany przez LO. Jak wiadomo biuro reklamuje na swojej stronie niesamowite korzyści z takiego lotu, w tym właśnie IFE: https://r.pl/dreamliner
Historia po krótce:
1. Podczas boardingu w Azji okazało się, że nie działa system rozrywki – nie dało się go w ogóle uruchomić, ekran był czarny. USB też nie działał. Dotyczyło to 3pax w jednym rzędzie
2. jeszcze przed startem poinformowano obsługę, która powiedziała, że zna problem i nic nie da się z tym zrobić. Oprócz małej szklaneczki alkoholu nic nie zaproponowali jako rekompensatę.
3. po powrocie reklamacja w Rainbow z żądaniem zwrotu części kosztu biletu. Rainbow zwala winę na LO

odp LO
Cytuj:
wyjaśniamy, że ze względu na ograniczoną możliwość naprawy sprzętu przez załogę, gdy dostępne są wolne fotele możliwa jest zmiana miejsca.
Z przykrością informujemy, że nie możemy spełnić Pana oczekiwania w zakresie ewentualnej rekompensaty z powodu niedziałającego monitora. Uprzejmie wyjaśniamy, że uiszczona łączna opłata za bilet lotniczy nie uwzględnia w kalkulacji oddzielnego składnika ceny za powyższe rozrywki pokładowe.


odp r.pl
Cytuj:
Rainbow nie przewiduje wypłaty rekompensaty z tytułu usterek występujących w obrębie zajmowanych przez Państwa miejsc podczas lotu na trasie Azja - Polska, bowiem decyzja w tej kwestii leży w gestii linii lotniczej.


Zgodnie z art 48 ust 1 ustawy o imprezach turystycznych organizator turystyki ponosi odpowiedzialność za wykonanie usługi turystycznej objętej umową o udział w imprezie turystycznej bez względu na to, czy usługa ta miała być wykonana przez niego czy innych dostawców usług turystycznych. Jednocześnie na mocy art 50 ust 2 i 3 tejże ustawy przysługuje odszkodowanie i zadośćuczynienie za poniesione szkody i krzywdy.

Pozostaje chyba tylko droga sądowa - pytanie czy jest szansa na odszkodowanie i sens się bawić? nawet dla satysfakcji.

Załączniki:
Zrzut ekranu 2024-04-26 174027.png
Zrzut ekranu 2024-04-26 174027.png [ 331.23 KiB | Obejrzany 3093 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Podróż do w Brazylii za 3642 PLN 🇧🇷 Loty do Rio de Janeiro, noclegi ze śniadaniami w hotelu + auto 😍 Podróż do w Brazylii za 3642 PLN 🇧🇷 Loty do Rio de Janeiro, noclegi ze śniadaniami w hotelu + auto 😍
Luksusowy city break w Abu Zabi 🕌💎 Loty i pobyt w 5⭐ hotelu Sofitel za 1859 PLN Luksusowy city break w Abu Zabi 🕌💎 Loty i pobyt w 5⭐ hotelu Sofitel za 1859 PLN
#2 PostWysłany: 26 Kwi 2024 18:50 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9331
srebrny
A jaką konkretnie szkodę poniosłeś?
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#3 PostWysłany: 26 Kwi 2024 18:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Sty 2014
Posty: 393
niebieski
ENG
Annex 6 Conditions of LOT Entertainment Service
Annex 6 to the Terms and Conditions of the provision of services by electronic means by LOT Polish
Airlines
1. LOT Entertainment Service consists in providing passengers on their devices using a wireless
Internet network (WIFI), with free entertainment content from the entertainment program
offered by PLL LOT, including some selected films and series, as well as information about the
flight and other services of PLL LOT, e.g. SkyBar, SHOP&MORE, etc. Details about the content
offered are available after logging into LOT Entertainment Service.
2. LOT Entertainment Service is offered on selected routes and on board of selected aircrafts and
is available during the entire flight, except for take-off and landing.
3. In order to use LOT Entertainment Service a mobile device is needed (laptop, tablet,
smartphone) with Windows/Linux/iOS/Android system, which possesses a web browser
(Google Chrome, Safari, or Microsoft Edge).
4. The condition for using LOT Entertainment Service is:
a/ connecting to the "LOT Entertainment" wireless Internet network and entering the
lot.streamonboard.com website in a web browser;
b/ logging into the lot.streamonboard.com portal and accepting the Regulations for the
provision of electronic services by PLL LOT S.A. and this Annex No. 6 - Conditions of LOT
Entertainment Service by checking the check box next to the message "I have read and accept
the Regulations for the provision of electronic services by PLL LOT S.A. and Conditions of LOT
Entertainment Service".
5. Acceptance of the Regulations and Conditions by the Service User means concluding an
agreement for the provision of the LOT Entertainment Service.
6. LOT PLL reserves the right to remove and/or change the content made available as part of the
LOT Entertainment Service and/or the functionality of the LOT Entertainment Service at any
time and for any reason.
7. LOT PLL makes every effort to ensure that LOT Entertainment Service is fully available and
reliable, but cannot guarantee that the use of the LOT Entertainment Service will be
uninterrupted or error-free.
8. PLL LOT reserves the right to temporarily suspend the LOT Entertainment Service for technical
or operational reasons.
9. The Service User may voluntarily complete a survey regarding the functioning of the LOT
Entertainment Service, providing his/her name, surname and e-mail address.
10. Any complaints regarding the LOT Entertainment Service may be submitted by the Service User
in accordance with §8 of the Regulations on the provision of electronic services by PLL LOT S.A.
11. These Conditions are subject to Polish law.
12. To the extent not regulated by these Conditions, the provisions of the Regulations for the
provision of electronic services by PLL LOT S.A. apply to LOT Entertainment Service.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 26 Kwi 2024 18:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Sie 2012
Posty: 5469
Loty: 714
Kilometry: 984 307
platynowy
boots napisał(a):
A jaką konkretnie szkodę poniosłeś?
@boots gdybyś zajmował się czymś więcej niż trollowaniem na tym forum, wiedziałbyś, że Maxima jest kobietą
Góra
 Profil Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
 
      
#5 PostWysłany: 26 Kwi 2024 19:02 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9331
srebrny
Nie znam plci tego usera, a w tym poście nie używa on form żeńskich.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 26 Kwi 2024 22:55 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 4584
Loty: 510
Kilometry: 1 112 648
srebrny
Obniżenie komfortu podróży. Jednak 11h gapienia się w sufit to męka.
A jaka szkodę ponosi klient jak zamiast w opłaconym hotelu 5* jest umieszczony w 3*. W końcu ma gdzie spać...
Ponadto oferta wprowadza w błąd. Mialo byc usb i ife, a tego nie było.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Nikt lubi ten post.
 
      
#7 PostWysłany: 26 Kwi 2024 23:07 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9331
srebrny
Pasażer nie poniósł żadnej szkody majątkowej, ani na osobie. Zatem na gruncie prawa cywilnego odszkodowanie nie przysługuje. Ponadto warto przeczytać #3.
A rekompensatę dobrowolnie zaproponowano.
Góra
 Profil Relacje PM off
czeskipepik uważa post za pomocny.
 
      
#8 PostWysłany: 27 Kwi 2024 01:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 2025
Loty: 317
Kilometry: 619 201
niebieski
No boots racja 415 k.c nie ma zastosowania co do innych przepisów kc to akurat bym nie wykluczał
.

Niezgdonosc usługi z ofertą...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 27 Kwi 2024 01:09 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 4584
Loty: 510
Kilometry: 1 112 648
srebrny
No właśnie chyba punktem zaczepienia jest niezgodność usługi z ofertą. Dlatego też jest ten screen z ich www. Wyszczególnili ife, którego nie było.
Wydawało mi że zadanie obniżenia ceny, a więc zwrotu części ceny za ten lot jest sensowne. Jednak ani r.pl ani lot się nie poczuwają do tego. Pozostaje chyba tylko droga sądową. Pytanie czy ma sens.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 27 Kwi 2024 01:29 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9605
HON fly4free
Do sądu nie ma sensu, chyba że potrafisz wycenić i wykazać konkretną szkodę w tym wypadku.
Umową objęty był przewóz z punktu A do B, a nie oglądanie filmów na pokładzie.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#11 PostWysłany: 27 Kwi 2024 06:15 

Rejestracja: 23 Wrz 2019
Posty: 1408
Loty: 42
Kilometry: 111 152
niebieski
Szerokim kadłubem parę razy leciałem. nocy i migające ekrany to zło. Zanieczyszczona światłem przestrzeń.
11 godzin powiadasz. Są książki, muzyka z komórki, audiobooki. Nie ma dramatu. Kilka razy po 9-10 bez ekranów. Bez przesady.

W styczniu zobaczymy czy LOT się postara do Wietnamu. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 27 Kwi 2024 07:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2012
Posty: 5301
platynowy
Ale pytanie OP dotyczylo czy jest szansa na odszkodowanie ew. rekompensate, a nie bylo prosba o opinie nt. swiatla, zla, sugestii, ew. ocene dramatu, wlasnych odczuc i oczekiwan na przyszlosc. Tak wiec powyzsze jest... klasyka offtopu w 6 punktach :roll:
_________________
navigare necesse est
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
 
      
#13 PostWysłany: 27 Kwi 2024 09:17 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 4584
Loty: 510
Kilometry: 1 112 648
srebrny
Dzięki @jaco027 :)
Lot był w dzień wiec te migające ekrany :) usb też nie działało

@marek2011 wycena opiera się na podobnych usługach w liniach, w których ife jest płatne.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 27 Kwi 2024 11:06 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 9331
srebrny
Skutkiem wniesienia pozwu będzie to, że Ty stracisz pieniądze, a zarobią je profesjonaliści. Czy ma to sens? Moim zdaniem ma - dzięki temu świat idzie przecież do przodu.
Góra
 Profil Relacje PM off
vincenz lubi ten post.
 
      
#15 PostWysłany: 27 Kwi 2024 12:38 

Rejestracja: 23 Wrz 2019
Posty: 1408
Loty: 42
Kilometry: 111 152
niebieski
jaco027 napisał(a):
Ale pytanie OP dotyczylo czy jest szansa na odszkodowanie ew. rekompensate, a nie bylo prosba o opinie nt. swiatla, zla, sugestii, ew. ocene dramatu, wlasnych odczuc i oczekiwan na przyszlosc. Tak wiec powyzsze jest... klasyka offtopu w 6 punktach :roll:

To w sposób zawoalowany odpisałem, że gra nie jest warta świeczki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 23 Lip 2024 16:08 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 4584
Loty: 510
Kilometry: 1 112 648
srebrny
informacyjnie - biuro podróży zgodziło się na wypłatę rekompensaty za niezgodność z umową bez drogi sądowej, więc warto próbować :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
opo lubi ten post.
 
      
#17 PostWysłany: 23 Lip 2024 16:38 

Rejestracja: 23 Wrz 2019
Posty: 1408
Loty: 42
Kilometry: 111 152
niebieski
Na ile się zubożyło? :mrgreen:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 23 Lip 2024 18:41 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 4584
Loty: 510
Kilometry: 1 112 648
srebrny
20% ceny
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
guru uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group