Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 05 Wrz 2011 17:06 

Rejestracja: 03 Lut 2010
Posty: 82
Cześć,
Leciałem ostatnio polskimi liniami czarterowymi Enter Air do PMI. Bilet był kupiony w biurze podróży Tu i tam (pośrednika TUI). Lądowanie nastąpiło z ponad 3 godz. opóźnieniem. Wiązało się to z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów w wypożyczalni aut za tzw. serwis nocny (30 EUR). Czy w tym przypadku odszkodowania opisanego na łamach f4f powinienem domagać się bezpośrednio od linii lotniczej, czy od pośrednika?

Czy jest jakaś strona, która agreguje historyczne godziny startów i lądowań? Bo niestety zapomniałem udokumentować zdjęciem godziny lądowania samolotu na PMI. I czy brak takiego dowodu dyskwalifikuje dochodzenie swoich praw?
Pzdr, ms
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Odkryj południe Francji ☀️ Loty do Marsylii i Nicei od 191 PLN 😎 Odkryj południe Francji ☀️ Loty do Marsylii i Nicei od 191 PLN 😎
Wyspa jak z raju w supercenie 🌴🔥 Loty na Mauritius od 2092 PLN😎 Wyspa jak z raju w supercenie 🌴🔥 Loty na Mauritius od 2092 PLN😎
#2 PostWysłany: 05 Wrz 2011 17:29 
Założyciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2010
Posty: 4105
Loty: 534
Kilometry: 1 278 601
Według mnie roszczenia powinieneś kierować do linii lotniczej. To linia musi udowodnić swoją niewinność, więc także to, ze lot był opóźniony o mnij niż mówisz.

Przydatny link: http://www.ulc.gov.pl/index.php?option= ... emid=45#10

Warto byś napisał więcej o sytuacji. Planowana godzina odlotu/przylotu i realna godzina przylotu/odlotu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 05 Wrz 2011 18:44 

Rejestracja: 03 Lut 2010
Posty: 82
Planowo lot nr ENT1381 dnia 28 sierpnia z WAW do PMI miał się odbyć w godz. 19.25 - 22.40.

Na pokład samolotu weszliśmy z ponad godzinnym opóźnieniem. Po pewnym czasie musieliśmy go opuścić i czekać na podstawienie kolejnego. A to daje podstawy przypuszczać, że mogła to być jakaś usterka techniczna (czyt. zagrożenie bezpieczeństwa lotu). Niemniej chciałbym spróbować dochodzić swoich praw, ponieważ, jak już pisałem wcześniej, musiałem ponieść dodatkowe koszty z powodu opóźnienia.

Ostatecznie, start i lądowanie miały ponad 3 godz. opóźnienie. Dysponuje jedynie zdjęciem tablicy z informacją o odlotach, która to potwierdza. Nie mam natomiast dowodu dot. lądowania.

PS. Żeby było śmieszniej, to powrót również miał opóźnienie (ok. 2h). Z ciekawości obserwowałem inne loty obsługiwane przez Enter - większość z opóźnieniami. Wygląda, że to taki Wizz wśród czarterów:)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 05 Wrz 2011 18:58 
Założyciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Sty 2010
Posty: 4105
Loty: 534
Kilometry: 1 278 601
W mojej opinii podchodzisz pod sytuację, gdy przysługuje odszkodowanie - 400 euro za pasażera

To orzecznictwo jest ciekawe:

http://curia.europa.eu/jurisp/cgi-bin/f ... Rechercher

Pisz wniosek o odszkodowanie do linii. Jak odmowią , do ULC. Możesz tez jutro zadzwonić do ULC (troche trwa zanim podniosą słuchawkę) i się upewnić, że mam rację. Oczywiście nie wydadzą telefonicznie opinii wiążącej, ale moga powiedzieć, czy w tego typu sytuacji istnieje prawdopodobieństwo, że roszczenie jest zasadne.


Komisja Ochrony Praw Pasażerów

adres e-mail: kopp@ulc.gov.pl
tel: +48 22 520 74 84, fax +48 22 520 73 47

Wydział ds. Kontroli Przestrzegania Praw Pasażerów
tel. +48 22 520 73 37, fax +48 22 520 73 47
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 26 Kwi 2012 16:39 

Rejestracja: 07 Sty 2012
Posty: 71
Czyli jeszcze raz dla pewności - loty czarterowe traktuje się tak samo jak loty rejsowe? W końcu to biuro podróży 'wynajęło' samolot, nie pasażer, ale mimo wszystko może domagać się odszkodowania?

Druga sprawa - nie jestem pewna, kto był przewoźnikiem - kod to YAP, więc jest to OLT Express, który nie ma zmienionego kodu? Jak u nich wygląda sprawa z odszkodowaniami - wymigują się tak samo jak tani przewoźnicy?

A na koniec wisienka na torcie - dlaczego w tablicy przylotów (np.na flightstats.com) nie widać przylotu samolotu YAP mimo, że wylądował?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 26 Kwi 2012 16:52 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 9618
HON fly4free
Zasady są takie same: obowiązują przepisy rozp. 261/2004.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 05 Maj 2012 08:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Mar 2011
Posty: 1432
niebieski
Witam,
Chciałbym się dowiedzieć czy mogę otrzymać jakieś odszkodowanie za to, że lot czarterowy został przesunięty.

W dniu wylotu z Polski otrzymałem od biura podróży kupony kontrolne i na nich jest data wylotu: 04.05.2012 godz: 14:25 w dniu 03.05.2012 rezydent poinformował nas, że wylot odbędzie się dopiero o 17:40 (w rzeczywistości wystartowaliśmy ok 18.10). Lądowanie zamiast o 15:45 odbyło się ok 19.10.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group