Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Nepal EBC I MOTOR
#1 PostWysłany: 31 Sie 2025 17:22 

Rejestracja: 24 Sie 2025
Posty: 11
Cześć

Jestem tu nowy wiec witam wszystkich.
W listopadzie planuję polecieć do Nepalu na 30 dni w sumie. (Jak ktoś chce się przyłączyć to zapraszam, napisałem wątek w dziele szukam kompana)
Chcę iść bez lotu do Likli, 3 dni w Katmandu, potem transport do Phaplu/Salleri i dalej z buta
Zaczynam już przygotowania na poważnie bo zostało tylko 70 dni
Z tego co wiem:
nie trzeba przewodnika do EBC wiec 1 problem odpada bo chce iść sam lub z kimś tylko a nie z przewodnikiem i grupą obcych. no i wyjdzie troszkę taniej
Trzeba wyrobić kartę TIMS. To też wiem. To wyrabia się w Nepel Turism Board w Katmandu. Trzeba mieć kopię paszportu i 2 zdjęcia i ubezpieczenie.
Bilet do Sagarmaty kupię na szlaku w miejscowości Monjo
O aklimatyzacji wiem gdzie i jak długo robić. Nie mam doświadczenia w górach a lubię robić sobie tęgie wyzwania więc dlatego wybrałem sobie taki trekking. Byłem już na 4700m ale to samochodem. Gejzery Tatio w Boliwii
O temperaturach w listopadzie wiem. Troszkę późno ale do ogarnięcia.

Pytanie: jak to jest z dostępnością noclegów za Namcze Bazar. Czy w tym terminie można iść śmiało z pewnością, że będą mieć wolne pokoje czy jednak trzeba będzie się spinać i wychodzić wcześnie aby dojść wcześniej i zająć jakiś pokój?
Ogólnie to organizacja tam nie jest jakaś skomplikowana. Wiadomo trzeba mieć gotówkę miejscową( jeszcze muszę pomyśleć ile wymienić dolarów). Trzeba zabrać filtr do wody i tabletki na chorobę wysokościową. Pic tylko wodę przegotowaną. Nie jeść mięsa za Namcze. Nie iść wyżej jak wysokościówka wali.

Czy jest jeszcze coś co teraz nie pamiętam aby nie wpalować się na minę?

2 sprawa.

Tak jak napisałem będę 30 dni i spokojnie zostanie mi zapasu tak 5-7 dni i chce to wykorzystać wynajmując motor i zwiedzając kraj na 2 kołach.
Gdzie będzie region najciekawszy dla osoby co nie lubi przepychu, lubi jazdę motorem szczególnie w górskich krajobrazach? Do tego jak z pozwoleniami? Jak zajadę gdzieś a to będzie teren parku to jak z biletem/pozwoleniem? Nie chce wydawać dużo kasy. I czy ten bilet będzie można kupić na miejscu bez wracania do Katmandu. Dodam aby to nie był rejon Annapurny bo już wiem, że za rok właśnie tam pewnie polecę :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Mniej znane Malediwy, czyli Atol Addu 👙🏖️ Loty już od 2390 PLN ✈️🎒🤿 Mniej znane Malediwy, czyli Atol Addu 👙🏖️ Loty już od 2390 PLN ✈️🎒🤿
Maroko od piątku do poniedziałku za 779 PLN 🌤️👣 Loty i noclegi w ⭐⭐⭐⭐ hotelu Maroko od piątku do poniedziałku za 779 PLN 🌤️👣 Loty i noclegi w ⭐⭐⭐⭐ hotelu
 Temat postu: Re: Nepal EBC I MOTOR
#2 PostWysłany: 31 Sie 2025 18:10 

Rejestracja: 14 Maj 2017
Posty: 430
srebrny
W Namche nie bedzie absolutnie problemu z noclegiem - najwieksza miejscowosc na trasie.
Jedyne problemy noclegowe moga byc w Lobuche albo w Gorakshep.
Jeszcze alternatywa jest Piramida (miedzy Lobuche a Gorakshep) - mysmy tam zostawali i sobie chwalilismy. Tylko tam byl taki smieszny uklad ze byla cena i w niej juz bylo zarcie i nielimitowana herbata. Nie dalo sie wziac samego noclegu a potem z menu wybierac zarcia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Nepal EBC I MOTOR
#3 PostWysłany: 31 Sie 2025 18:40 

Rejestracja: 24 Sie 2025
Posty: 11
Tak tak wiem, ze Namcze to tam jest full. Te Lobuche i Gorakshep może być problematyczne. Jak sobie z tym poradzić? Wychodzić wcześniej czy coś próbować rezerwować poprzez właściciela wcześniejszego noclegu? Słyszałem o takim sposobie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Nepal EBC I MOTOR
#4 PostWysłany: 31 Sie 2025 18:51 

Rejestracja: 14 Maj 2017
Posty: 430
srebrny
Tak, właściciel z poprzedniej miejscowości nam zabukował Piramidę. Potem tam, nam zarezerwowali Gorakshep. A będąc w Piramidzie sami se zarezerwowaliśmy ją na powrót.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Nepal EBC I MOTOR
#5 PostWysłany: 01 Wrz 2025 18:42 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 777
niebieski
Ciężko mi uwierzyć, że gdziekolwiek na EBC w listopadzie będziesz miał problem ze znalezieniem miejsca do spania "z marszu".

Co do opcji z motocyklem, to rozważyłbym dolinę Mustangu. Tylko żeby to miało sens w podanych przez Ciebie ramach czasowych to raczej dolot do Pokhary i tam wypożyczenie jednosladu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Nepal EBC I MOTOR
#6 PostWysłany: 02 Wrz 2025 16:05 

Rejestracja: 11 Lut 2018
Posty: 484
srebrny
Cytuj:
...rozważyłbym dolinę Mustangu

Do Mustangu to ciężko byłoby wjechać motocyklem - tutaj przecież obowiązuje permit i przewodnik. Chyba, że masz na myśli dolinę Kali Gandaki (od Tatopni do Kagbeni) prowadzącą do bramy Mustangu. To akurat byłby dobry pomysł - dolina jest piękna z masywami Daulagiri i Annapurny po obu stronach. Po drodze są świetne i unikatowe wioski, m.in. Ghasa, Tukuche, Marpha i Kagbeni. Z tej ostatnie wioski można jeszcze dojechać do pobliskich Jharkot i Muktinath. Tutaj jest skupisko kilku starych wiosek z małymi buddyjskich klasztorami (rzadko odwiedzanych przez turystów) - Jhong, Chongur (wioskę wyróżnia zwyczaj malowania domów w kolorowe pasy) i Putak.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: Nepal EBC I MOTOR
#7 PostWysłany: 02 Wrz 2025 16:20 

Rejestracja: 07 Lip 2012
Posty: 777
niebieski
jaszon napisał(a):
Chyba, że masz na myśli dolinę Kali Gandaki (od Tatopni do Kagbeni) prowadzącą do bramy Mustangu.


Fakt, nieprecyzyjnie napisałem, ale to miałem na myśli.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Nepal EBC I MOTOR
#8 PostWysłany: 03 Wrz 2025 05:27 

Rejestracja: 27 Lis 2015
Posty: 169
"Trzeba wyrobić kartę TIMS. To też wiem. To wyrabia się w Nepel Turism Board w Katmandu. Trzeba mieć kopię paszportu i 2 zdjęcia i ubezpieczenie."

To już nieaktualne. W kwietniu 2025 nikt nie chciał od nas niczego poza 2 * 3000 rupii za wejście do parku narodowego i na teren gminy.
JaZ
_________________
Islandzki album: https://www.flickr.com/photos/jaz99/alb ... 7963495014
Góra
 Profil Relacje PM off
krysteq uważa post za pomocny.
 
      
 Temat postu: Re: Nepal EBC I MOTOR
#9 PostWysłany: 17 Wrz 2025 19:50 

Rejestracja: 24 Sie 2025
Posty: 11
Jeloł

Wczoraj kupiłem bilety. 10 listopada wylot.
Nikt się nie odezwał więc będzie solo akcja :D Z jednaj strony to tak chciałem bo pod presją rozkwitam ale z 2 szkoda, że nie będzie nawet z kim pogadać i się pocieszyć wyprawą.
Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Nepal EBC I MOTOR
#10 PostWysłany: 21 Wrz 2025 22:49 

Rejestracja: 24 Sie 2025
Posty: 11
Pytanko do ludzi co znają temat.
50 dni do wylotu i trzeba się pakować. Myślę co zrobić ze śpiworem. Będzie potrzebny to 4-5 razy powyżej Namche. Jestem duży i mam śpiwór dla siebie ale on jest troszkę niestandardowy bo ma szerokość 90cm i troszkę waży. Czy pomysł aby nie brać go aby go nie nosić miesiąc jest dobry? Kupić sobie jakiś najtańszy w Namche i potem próbować go sprzedać za połowę ceny podczas powrotu. Czy jednak cena w Namche będzie tak zabójcza lub będzie mały wybór, że może być z tym problem? Chce się spakować naprawdę lekko bo idę sam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Nepal EBC I MOTOR
#11 PostWysłany: 24 Wrz 2025 03:15 

Rejestracja: 21 Lut 2020
Posty: 121
Jak lecisz w drugiej połowie listopada na trekking do EBC to śpiwora będziesz prawdopodobnie potrzebował już w Phakding. Jeśli nie pasuje Ci Twój to spokojnie możesz wypożyczyć tanio w Katmandu. Z odsprzedażą może być ciężko.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Nepal EBC I MOTOR
#12 PostWysłany: 24 Wrz 2025 14:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2018
Posty: 3106
złoty
jaz99 napisał(a):
"Trzeba wyrobić kartę TIMS. To też wiem. To wyrabia się w Nepel Turism Board w Katmandu. Trzeba mieć kopię paszportu i 2 zdjęcia i ubezpieczenie."

To już nieaktualne. W kwietniu 2025 nikt nie chciał od nas niczego poza 2 * 3000 rupii za wejście do parku narodowego i na teren gminy.
JaZ



Rozumiem, ze TIMS nie jest wymagany, czy poprostu nikt go od Was nie chcial ? Nie wiem czy wogole zajmowac sobie tym glowe. Pozwolenie ACAP za wspomniane 3000 rupii wyrobilem online
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Nepal EBC I MOTOR
#13 PostWysłany: 24 Wrz 2025 14:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2021
Posty: 517
srebrny
@Flyguy Chyba go po prostu nie ma już. Sam permit na 100% wystarcza.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Flyguy uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group